Spring naar inhoud

- - - - -

Infraligne

• Log in om te reageren
172 reacties op dit onderwerp
Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#46 Geplaatst 05 december 2012 - 00:00

Bekijk berichtlathyrus, op 04 december 2012 - 22:40, zei:

Gekookte aardappelen mag ik ocharme 2 aardappelen zo groot als een ei eten
Rijst mag maar ene keer per week en is dan 40 gram ongekookte rijst (twee tot drie opgehoopte lepels) of twee tot drie eetlepels pasta (40 tot 60 gram)
Dat is toch echt geen eten vind ik.
Je moet hoofdzakelijk gekookte of gestoomde groenten eten dus.

da's toch vaak, dat de koolhydraten beperkt worden in een dieet?
veel groenten en mager vlees/vis, en weinig aardappelen/rijst/pasta...

zal wel wennen zijn, maar dat is toch wel de basis van veel dieten... je moet nu eenmaal érgens je calorieën op besparen hé.

Bewerkt door Alicia, 05 december 2012 - 00:01.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#47 Geplaatst 05 december 2012 - 00:10

Bekijk berichtAlicia, op 05 december 2012 - 00:00, zei:

zal wel wennen zijn, maar dat is toch wel de basis van veel dieten... je moet nu eenmaal érgens je calorieën op besparen hé.

Ja meestal moet je in een dieet minder koolhydraten eten. Voor een persoon is meestal 100gr pasta normaal. Maar dat is dan wel voor iemand die voldoende beweging heeft natuurlijk. En als je wilt afvallen zul je er toch minder van moeten eten. Zal in het begin wennen zijn, maar op een gegeven moment went je lichaam er ook weer aan. Ik moet denk ook maar eens mn pasta afgaan wegen. Meestal gooi ik er gewoon een hoop in, en vries ik wat ik over heb ik...maja je eet automatisch meer als je meer hebt haha.
Geplaatste afbeelding

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#48 Geplaatst 05 december 2012 - 01:00

Ik heb net hetzelfde gedaan toen ik in oktober met infraligne was begonnen.
Ook het eetplan is exact hetzelfde, en ik moet eerlijk zeggen dat de hoeveelheid pasta voor mij meer dan genoeg was. Ik was begonnen met 60gr, maar ben uiteindelijk afgezakt naar 45gr ongekookte pasta,
wat die patatjes betreft, ook dat vond ik nog meevallen. Heb dan wel rond de 200gr groenten erbij gelegd ;)

De oefeningen zijn bij mij ook gestart met alles 1x12 keer te doen en dan elke keer een beetje meer.
Kan me ook nog herinneren de eerste 2 weken dat ik nauwelijks gezweet heb, maar vanaf de 2x15 begonnen de druppels toch te verschijnen :)

Ben wel super blij dat het meevalt voor je, en nu maar hopen dat het helpt he :)  :geluk:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#49 Geplaatst 05 december 2012 - 01:05

Bekijk berichtAlicia, op 05 december 2012 - 00:00, zei:

ja dat zal inderdaad wennen zijn
eigenlijk eet ik niet veel sowieso (volgens mevrouw infraligne ligt het ook gedeeltelijk daaraan dat ik zwaarder ben geworden, te weinig eten en dan nog heel mijn metabolisme dat overhoop is gesmeten toen ik na negen jaar s nachts te leven omkeerde naar den dag met daar dan schildklierproblemen en lymfeklierproblemen bovenop) maar t is gewoon dat idee van twee onnozele patatten dat zo heel weinig lijkt omdat het nu moet, anders eet ik eigenlijk ook niet meer als ik er zo over nadenk maar dan ben je nog vrij om nog te nemen en nu mag het absoluut niet en dat vind ik moeilijk, dat niet mogen...
Vroeger bij onzen thuis heb ik dikwijls met nog honger aan tafel gezeten omdat er te weinig was en toen ik zelfstandig ging gaan wonen wou ik dat niet meer tegenkomen en maakte ik dan altijd extra eten, ook al at ik dat niet op, ik wou de mogelijkheid hebben tot toch nog kunnen nemen
En nu is het gewoon de mogelijkheid dat wegvalt en daar heb ik het dan even moeilijk mee
Het zit gewoon in mijn hoofd

Bekijk berichtblubje, op 05 december 2012 - 01:00, zei:

Ik heb net hetzelfde gedaan toen ik in oktober met infraligne was begonnen.
Ook het eetplan is exact hetzelfde, en ik moet eerlijk zeggen dat de hoeveelheid pasta voor mij meer dan genoeg was. Ik was begonnen met 60gr, maar ben uiteindelijk afgezakt naar 45gr ongekookte pasta,
wat die patatjes betreft, ook dat vond ik nog meevallen. Heb dan wel rond de 200gr groenten erbij gelegd ;)

De oefeningen zijn bij mij ook gestart met alles 1x12 keer te doen en dan elke keer een beetje meer.
Kan me ook nog herinneren de eerste 2 weken dat ik nauwelijks gezweet heb, maar vanaf de 2x15 begonnen de druppels toch te verschijnen :)

Ben wel super blij dat het meevalt voor je, en nu maar hopen dat het helpt he :)  :geluk:

En wat deed jij dan met je groenten?
Stomen of koken?
Ik heb ergens op zolder zo een stomer staan maar heb die nog nooit gebruikt.
Hoe kruid je dan je groenten in die stomer?
Nadat je ze eruitgehaald hebt?

Geplaatste afbeelding

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#50 Geplaatst 05 december 2012 - 01:31

eerlijk gezegd kruidde ik mijn groenten niet, en deed alles in de stoomkoker,
patatjes en groentjes in aparte vakjes maar wel samen in de stomer.

Je kan vooraf je groenten kruiden en ze er dan insteken, met de damp trekken de kruiden in de groenten.
Volgens mij heb je meer smaak van je kruiden als je het op voorhand doet, ipv nadat de groenten gestoomd zijn...

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#51 Geplaatst 05 december 2012 - 07:08

Eetplan (dubbel blad) is hier ook idem. Over de rest is hier geen woord gerept. Wel is dat dubbel blad heel goed uitgelegd.

Bij mij is het water drinken moeilijk. Qua recepten neem ik er van Sonja Kimpen hoor. Die madame weet echt wel waaraan of waaraf.
Infraligne heeft ook een kookboek.

Ook 's middags moet je telkens groenten eten. Dat vind ik ook lastig. Bij bij beperkt het zich tot een slaatje :s.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#52 Geplaatst 05 december 2012 - 09:04

Met dat kookboek kom ik niet ver vooruit voor mezelf, ik ben vegetariër en er staat 1 vegetarisch recept in
Is misschien wel goed voor halve trouwboek, ik heb hem gezegd dat hij er volgende week eens moet inkijken eerst want ik sta hier met hopen kookboeken waar hij meer dan drie vierde niet van lust

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 05 december 2012 - 07:08, zei:

Ook 's middags moet je telkens groenten eten. Dat vind ik ook lastig. Bij bij beperkt het zich tot een slaatje :s.

ik ga het ook bij rauwkost houden denk ik
Groenten tussen de boterham zie ik toch niet zitten, dat vind ik echt niet smakelijk

Bekijk berichtblubje, op 05 december 2012 - 01:31, zei:

eerlijk gezegd kruidde ik mijn groenten niet, en deed alles in de stoomkoker,
patatjes en groentjes in aparte vakjes maar wel samen in de stomer.

Je kan vooraf je groenten kruiden en ze er dan insteken, met de damp trekken de kruiden in de groenten.
Volgens mij heb je meer smaak van je kruiden als je het op voorhand doet, ipv nadat de groenten gestoomd zijn...

merci voor de tip
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#53 Geplaatst 05 december 2012 - 12:37

voila, we zijn net naar de winkel geweest met de lijst erbij van infraligne zodat ik me aan mijn eetplan kan houden
En we hebben ook maar een nieuwe stoomkoker gekocht.
Den dienen die op de zolder staat is al zeker 15 jaar oud, is wel nooit gebruikt, maar alé, ik vertrouw dat toch niet, zo een toestel van 15 jaar dat al 10 jaar op een zolder staat
Weer iets nieuws bijgeleerd ook, ik wist niet dat je yoghurt kon maken in zo een stoomkoker
Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#54 Geplaatst 05 december 2012 - 13:52

Goe bezig Nadine :flower:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#55 Geplaatst 07 december 2012 - 11:35

vandaag voor de tweede keer geweest, deze keer werd ik gewoon gewogen maar dan zonder al die extra uitleg erbij van hoeveel water en hoeveel vet enzo er in je lichaam zit, nu was t gewoon het gewicht controleren, dat doen ze blijkbaar iedere keer zo een gewone weging en om de zoveel keer wordt er dan uitgebreider gewogen met heel dienen uitleg erbij.
Ik was 400 gram kwijt, zelf vind ik dat niet om over naar huis te schrijven maar de uitbaatster vond het wel goed dat ik op drie dagen tijd 400 gram kwijt was en zei ook dat gewicht dat je langzaam kwijtgeraakt ook permanent wegblijft dus ik zal er toch maar blij mee zijn hé
Ik moest vandaag de oefeningen ipv 12 keer 15 keer doen en er waren oefeningen bij die ik vorige keer niet had moeten doen
Ik vind de oefeningen goed te doen, ik vind het zelfs plezant om te doen :d
Straks eens proberen om de bijsluiter van die stoomkoker te ontcijferen, ik weet niet hoe het ding werkt en dienen bijsluiter is in zo een kleine druk gedrukt dat ik het niet kan lezen, ik moet eerst nog op zoek naar mijn vergrootglas
Geplaatste afbeelding

Shivan
Shivan
  • 610 berichten
  • 2 katten

#56 Geplaatst 07 december 2012 - 12:00

Wat fijn dat je toch al wat kwijt bent! Hopelijk is de eetlijst goed te doen, en kun je dit makkelijk volhouden!
Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#57 Geplaatst 07 december 2012 - 12:01

Je kan misschien online een handleiding vinden? Die kan je dan groot genoeg maken ;)
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#58 Geplaatst 07 december 2012 - 14:15

wat ik nog vergeten zeggen was, ik krijg altijd zo een hongermoment in de middag, na het eerste tussendoortje, dat tussendoortje kan mijn honger niet stillen blijkbaar.
Ik heb dat vandaag gezegd dat ik dan honger heb en ik mag een extra boterham eten toch.
Ik wil gerust op mijn eten letten en een eetplan volgen maar met honger ga ik niet lopen want zoiets hou je op lange termijn toch niet vol, ook al had ze gezegd dat ik niks extra mocht eten dan had ik het toch nog gedaan maar het mag toch

Bekijk berichtLilia2055, op 07 december 2012 - 12:01, zei:

Je kan misschien online een handleiding vinden? Die kan je dan groot genoeg maken ;)

ik zal mijn vergrootglas wel opdiepen, dat ligt hier ergens in de kast tussen een hoop rommel, toch bedankt voor de tip
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#59 Geplaatst 07 december 2012 - 14:42

Man, man, zijn dat dan allemaal geneesheren bij zo'n centrum ?
Een arts kan niet eens vetmassa van vocht gaan scheiden in gewicht , dan doen labo's bij bloedtesten.
Eerlijk gezegd, ik geloof toch niet in zoiets. Centimeters kwijtraken oké, maar dat doe je ook in vb. een sauna. Maar bewegen in een sauna mag dan weer niet en is zelfs zeer ongezond.
Vocht ('en dus omtrek) geraak je ook gemakkelijk kwijt natuurlijk, maar is het zo gezond om twee keer per week zoveel vocht te verliezen ?
Dieëten oké, maar moet dat dan ook allemaal zo duur ???
Als je zelf op je voeding let, gaat wandelen, zwemmen, fietsen of joggen, is dat veel minder duur en veel efficiënter en gezonder ook op langere termijn.
Regelmatig veel vocht ineens verliezen betekend ook heel veel extra moeten drinken, als je dat vergeet kan je je eigen nieren (of andere organen) gaan beschadigen.
Bovendien zal je veel sneller verouderen, want enkel door veel vocht blijft je huid stralend gezond.Bij regelmatig flink en overtollig zweten zonder extra veel te drinken krijg je rimpels. Veel drinken en gezond eten en bewegen is nog altijd dé beste manier op langdurig en gezonde resultaten.

Ooit deed ik één keer een reinigend dieet (Mayr kuur) bij een huisarts en het heeft me tijdelijk inderdaad een slankere taille opgeleverd.
Echter enorme luie darmen heb ik er aan overgehouden, door het Engels zout dat ik toen moest naar binnen kappen. gezond en efficient ???
Neen, duur vooral !

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#60 Geplaatst 07 december 2012 - 14:51

Bekijk berichtferoesti, op 07 december 2012 - 14:42, zei:

Man, man, zijn dat dan allemaal geneesheren bij zo'n centrum ?
Een arts kan niet eens vetmassa van vocht gaan scheiden in gewicht , dan doen labo's bij bloedtesten.

dat gebeurt met en medische weegschaal, eentje die ook gebruikt wordt door artsen

Als je zelf op je voeding let, gaat wandelen, zwemmen, fietsen of joggen, is dat veel minder duur en veel efficiënter en gezonder ook op langere termijn.
Regelmatig veel vocht ineens verliezen betekend ook heel veel extra moeten drinken, als je dat vergeet kan je je eigen nieren (of andere organen) gaan beschadigen.
Bovendien zal je veel sneller verouderen, want enkel door veel vocht blijft je huid stralend gezond.Bij regelmatig flink en overtollig zweten zonder extra veel te drinken krijg je rimpels. Veel drinken en gezond eten en bewegen is nog altijd dé beste manier op langdurig en gezonde resultaten.

ik kan niet gaan fietsen of zwemmen of wandelen of wat dan ook, voor mensen zoals mij is het dus goed dat er zulke opties bestaan waarbij je met een beperkte fysieke inspanning toch resultaat kan boeken.
Infraligne is trouwens goed voor je huid.
En er wordt benadrukt dat je minstens anderhalve liter per dag moet water drinken, als je dat dan niet doet is  dat je eigen schuld

Ooit deed ik één keer een reinigend dieet (Mayr kuur) bij een huisarts en het heeft me tijdelijk inderdaad een slankere taille opgeleverd.
Echter enorme luie darmen heb ik er aan overgehouden, door het Engels zout dat ik toen moest naar binnen kappen. gezond en efficient ???
Neen, duur vooral !

dat ken ik niet maar t klinkt inderdaad niet bijster gezond.
Het is niet omdat jij ooit zo een ongezonde kuur hebt gedaan dat je dan alles over dezelfde kam moet scheren.
Bij infraligne werken dieetisten die je op een verantwoorde gezonde manier willen doen eten.
Daar is toch wel niks verkeerd mee
Ik had ook liever gehad dat het wat goedkoper was maar t is nu eenmaal zo duur en ik heb het voor mijn gezondheid over om er geld in te investeren.
Geplaatste afbeelding