Spring naar inhoud

- - - - -

Infraligne

• Log in om te reageren
172 reacties op dit onderwerp
miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#61 Geplaatst 07 december 2012 - 20:20

Bekijk berichtlathyrus, op 07 december 2012 - 14:15, zei:

wat ik nog vergeten zeggen was, ik krijg altijd zo een hongermoment in de middag, na het eerste tussendoortje, dat tussendoortje kan mijn honger niet stillen blijkbaar.
Ik heb dat vandaag gezegd dat ik dan honger heb en ik mag een extra boterham eten toch.
Ik wil gerust op mijn eten letten en een eetplan volgen maar met honger ga ik niet lopen want zoiets hou je op lange termijn toch niet vol, ook al had ze gezegd dat ik niks extra mocht eten dan had ik het toch nog gedaan maar het mag toch

ik zal mijn vergrootglas wel opdiepen, dat ligt hier ergens in de kast tussen een hoop rommel, toch bedankt voor de tip

als je honger hebt beste is gewoon water drinken .. geen bruizend maar gewoon plat

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#62 Geplaatst 07 december 2012 - 20:34

Ik heb moeite met plat water drinken.
Ik moet mij echt forceren om 1,5l/dag uit te krijgen.
Het ligt soms op mijn maag, dat plat water.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#63 Geplaatst 07 december 2012 - 20:46

Bekijk berichtArmani, op 07 december 2012 - 20:34, zei:

Ik heb moeite met plat water drinken.
Ik moet mij echt forceren om 1,5l/dag uit te krijgen.
Het ligt soms op mijn maag, dat plat water.

bruizend blaast teveel op.... beste is van ee glas s morgens te drinken voor ontbijt... dan rond 10u .. s middags twee glazen en de rest kan je op je gemak nuttigen... ik neem meestal wel een bierglas of flesjes van 1/2l dan heb ik rapper een liter tot anderhalve liter binnen...

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#64 Geplaatst 07 december 2012 - 21:31

ik drink meestal een goeie 3 liter water per dag :oops:

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#65 Geplaatst 07 december 2012 - 21:59

Bekijk berichtMayaBlue, op 07 december 2012 - 21:31, zei:

ik drink meestal een goeie 3 liter water per dag :oops:

dat is wel heel veel.
dan moet je toch heel vaak naar het toilet? :catscratchhead

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#66 Geplaatst 07 december 2012 - 22:06

Awel, het water drinken vind ik ook moeilijk.

Ik hou me grotendeels aan het plan, maar soms.... Vandaag frietjes gegeten.... 300 gr ipv 100 gr. Oeps.

En de groenten 's middags. Hoe houden jullie er variatie in?

Soep is wel fijn :-).

Vind het ook wel gek dat ik als tussendoortje bv. geen appel + mandarijn mag eten. Maar het moet OF een appel OF 2 mandarijntjes zijn.?

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#67 Geplaatst 07 december 2012 - 23:06

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 07 december 2012 - 22:06, zei:

Awel, het water drinken vind ik ook moeilijk.

Ik hou me grotendeels aan het plan, maar soms.... Vandaag frietjes gegeten.... 300 gr ipv 100 gr. Oeps.

Soep is wel fijn :-).

Vind het ook wel gek dat ik als tussendoortje bv. geen appel + mandarijn mag eten. Maar het moet OF een appel OF 2 mandarijntjes zijn.?

appel word als 1 groot stuk fruit bekeken mandarijntjes als klein in een geballanseert dieet mag je 1 stuk fruit eten daarom ....

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#68 Geplaatst 07 december 2012 - 23:13

Een gezond tempo om af te vallen is een halve kilo per week - als het meer is gaat het meestal over een crashdieet waarvan we ondertussen allemaal wel weten dat dat niet gezond is. Dus die 400 gr is meer dan genoeg  ;)

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#69 Geplaatst 07 december 2012 - 23:28

Bekijk berichtmiranda, op 07 december 2012 - 20:20, zei:

als je honger hebt beste is gewoon water drinken .. geen bruizend maar gewoon plat

dat deed ik en dat hielp niet.
De dieetiste zegt dat ik nog een boterham mag eten dan, waarom zou ik dat dan niet doen?

Wat voor uitleg geven ze daar dan over?
Ik vraag dat allemaal hoor waarom iets mag of niet mag
Het zal in ieder geval toch beter zijn dat je een appel en een mandarijn eet ipv snoep

Bekijk berichtAlicia, op 07 december 2012 - 23:13, zei:

Een gezond tempo om af te vallen is een halve kilo per week - als het meer is gaat het meestal over een crashdieet waarvan we ondertussen allemaal wel weten dat dat niet gezond is. Dus die 400 gr is meer dan genoeg  ;)

ja dat weet ik, maar ik heb eigenlijk zoiets van dat het niet echt afgevallen gewicht is en ik verwacht me er aan dat als ik me morgen of overmorgen weeg dat dat er dan evengoed terug kan bij zijn want de dag voordien woog ik nog minder.
Ik heb eens gelezen en heb dat zelf ook ondervonden ondertussen dat een vrouw haar gewicht van de ene dag op de andere zomaar twee kilo verschil kan vertonen.
Dus voor mij is het nog niet echt gewichtsverlies zolang ik onder de twee kilo zit, vanaf er twee kilo af is ga ik echt blij zijn

ik vind het water drinken niet zo moeilijk als verwacht, vroeger dronk ik ook alleen maar water en koffie, t is nu gewoon dat ik mezelf er moet doen aan denken dat ik een glas water moet nemen...
Wat groenten betreft, voorlopig is t bij mij nog maar rauwkost geweest, tot ik mijn stoomkoker in gebruik kan nemen, ik vraag me ook af hoe je daar variatie in brengt eigenlijk
Groenten tussen een boterham zie ik alvast niet zitten (staat op het eetplan dat je dat ook mag doen maar daar pas ik voor)
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#70 Geplaatst 07 december 2012 - 23:42

Bekijk berichtlathyrus, op 07 december 2012 - 23:28, zei:

ja dat weet ik, maar ik heb eigenlijk zoiets van dat het niet echt afgevallen gewicht is en ik verwacht me er aan dat als ik me morgen of overmorgen weeg dat dat er dan evengoed terug kan bij zijn want de dag voordien woog ik nog minder.
Ik heb eens gelezen en heb dat zelf ook ondervonden ondertussen dat een vrouw haar gewicht van de ene dag op de andere zomaar twee kilo verschil kan vertonen.
Dus voor mij is het nog niet echt gewichtsverlies zolang ik onder de twee kilo zit, vanaf er twee kilo af is ga ik echt blij zijn

Daarom moet je je ook niet elke dag wegen. Kan soms wel 1 of 2 kilo verschillen, maar dat komt  doordat je de ene dag meer vocht vast houd dan de andere dag. Als je na een week meer dan 1 kilo kwijt bent geraakt, dan is het...zeker in het begin...voornamelijk vocht. Heb ook gelezen dat je sowieso niet meer dan 1 kilo vet per week kunt kwijtraken (en dat is al veel dan). Ik weeg me soms ook wel eens 2 dagen achter elkaar...en ondanks dat ik dan normaal gegeten heb weeg ik dan soms zwaarder dan de dag ervoor...maar na een paar dagen kun je dat weer allemaal kwijt zijn.
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#71 Geplaatst 07 december 2012 - 23:52

Bekijk berichtchanatas, op 07 december 2012 - 23:42, zei:

Daarom moet je je ook niet elke dag wegen. Kan soms wel 1 of 2 kilo verschillen, maar dat komt  doordat je de ene dag meer vocht vast houd dan de andere dag. Als je na een week meer dan 1 kilo kwijt bent geraakt, dan is het...zeker in het begin...voornamelijk vocht. Heb ook gelezen dat je sowieso niet meer dan 1 kilo vet per week kunt kwijtraken (en dat is al veel dan). Ik weeg me soms ook wel eens 2 dagen achter elkaar...en ondanks dat ik dan normaal gegeten heb weeg ik dan soms zwaarder dan de dag ervoor...maar na een paar dagen kun je dat weer allemaal kwijt zijn.

Dat weet ik, vandaar dat ik nog niet hoera roep tot ik meer dan twee kilo kwijt ben
Ik weeg me niet alle dagen hoor, ik ga mezelf niet zot gaan maken
Daarbij, ik ben niet echt gefixeerd op kilo's, voor mij zijn het de centimeters die er toe doen
Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#72 Geplaatst 08 december 2012 - 06:50

Voor een tussendoortje eet ik magere platte kaas. (Die van Danone vind ik het lekkerste) En ik koop bokalen fruit. (Light met ananas en krieken) Ik doe wat van dat fruit in de kaas en ik gebruik wat van het vocht om het zoet te maken. Dit is super lekker.
's Morgens eet ik 2 sneden volkoren brood met philadelphia kaas. 's Middags eet ik altijd veel sla met verschillende groenten.
Ik heb het geluk dat er in de nabijheid van mijn werk een groentenwinkel is en die verkoopt slaatjes op basis van dressing.
's Avonds eet ik heel dikwijls verse maaltijdsoep of ik eet mee met het gezin. Enkele aardappelen met heel veel groenten.
De soep die ze bij infraligne verkopen is super. Ik heb nog nooit honger gehad. Alleen het water krijg ik met moeilijk binnen.
Ik ben zo blij dat ik de stap gemaakt heb naar Infraligne. Ik ben begonnen in april en ik heb al heel wat mensen leren kennen.
Dikwijls wordt er wel wat afgelachen met de oefeningen. Het is echt een aanrader. Veel succes allemaal.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#73 Geplaatst 08 december 2012 - 08:27

Hier hebben ze die eetlijn nog niet (verkoop van producten).

Die magere kaas ga ik ook eens proberen :-). Is eens iets wat anders dan brood he.

Bokalen fruit? Is dit dan niet 'bewerkt'? Van wel merk?

Als we elkaar tips geven, gaat het ons beter lukken misschien (voor mij toch :-) ).

Ik vind een boterham met Milner kaas en daarbij sla enzo wel lekker!

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#74 Geplaatst 08 december 2012 - 09:26

Bekijk berichtlathyrus, op 07 december 2012 - 23:52, zei:

Dat weet ik, vandaar dat ik nog niet hoera roep tot ik meer dan twee kilo kwijt ben
Ik weeg me niet alle dagen hoor, ik ga mezelf niet zot gaan maken
Daarbij, ik ben niet echt gefixeerd op kilo's, voor mij zijn het de centimeters die er toe doen

verlies van kg's nadine is vermindering van cm.. het één gaat gepaard met het ander nadine

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#75 Geplaatst 08 december 2012 - 09:57

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 08 december 2012 - 08:27, zei:

Hier hebben ze die eetlijn nog niet (verkoop van producten).

Die magere kaas ga ik ook eens proberen :-). Is eens iets wat anders dan brood he.

Bokalen fruit? Is dit dan niet 'bewerkt'? Van wel merk?

Als we elkaar tips geven, gaat het ons beter lukken misschien (voor mij toch :-) ).

Ik vind een boterham met Milner kaas en daarbij sla enzo wel lekker!

Van het merk Aaerts met de blauwe schroefdop. Je kan ze bij de Colruyt vinden.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk