Spring naar inhoud

- - - - -

Infraligne

• Log in om te reageren
172 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#91 Geplaatst 18 december 2012 - 21:15

Neenee :-), maar dat eten is soms zo moeilijk he.

Zoals vandaag. Ik moet heel de dag werken, dan het ik nog vergadering met aansluiting een ouderavond. Ben dus nu een uur ofzo thuis. Dan lukt het eetplan ook al niet meer zo goed, zeker omdat ik om 20u 's avonds echt niet meer ga koken.

Heb 2 weken niet gesnoept, maar daarstraks wel een muffin en net een bokkepootje gegeten. Oh ja, daarstraks een 'pijpje' (droog koekje). Aiaiaiai...

Moet ook zeggen dat het wat meer doorweegt dan verwacht. Mijn man zei overlaatst ook nog: Al dat weg gaan na je werk is niets voor jou, dat is te veel voor jou. En dat is ook zo.

Op zich is het Infraligne maar 2x/week, maar zoals vandaag ook nog extra voor het werk en vaak komt er dan nog iets bij. Dan is die 2 keer extra wel veel voor mij.

Maar ik probeer vol te houden. Maar ga sebiet toch soep eten hoor! Honger!!

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#92 Geplaatst 18 december 2012 - 21:51

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 18 december 2012 - 21:15, zei:

ja soep is toch goed?
Met soep krijg je ook groenten binnen hé
Daar gaan ze niks op zeggen hoor als je meerdere keren per dag soep eet, dat hoor je ook te doen hé
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#93 Geplaatst 19 december 2012 - 23:12

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 18 december 2012 - 21:15, zei:

Neenee :-), maar dat eten is soms zo moeilijk he.

Zoals vandaag. Ik moet heel de dag werken, dan het ik nog vergadering met aansluiting een ouderavond. Ben dus nu een uur ofzo thuis. Dan lukt het eetplan ook al niet meer zo goed, zeker omdat ik om 20u 's avonds echt niet meer ga koken.

Heb 2 weken niet gesnoept, maar daarstraks wel een muffin en net een bokkepootje gegeten. Oh ja, daarstraks een 'pijpje' (droog koekje). Aiaiaiai...

Moet ook zeggen dat het wat meer doorweegt dan verwacht. Mijn man zei overlaatst ook nog: Al dat weg gaan na je werk is niets voor jou, dat is te veel voor jou. En dat is ook zo.

Op zich is het Infraligne maar 2x/week, maar zoals vandaag ook nog extra voor het werk en vaak komt er dan nog iets bij. Dan is die 2 keer extra wel veel voor mij.

je mag trouwens 1x per dag iets van "snoep" eten hé maar dan wel t geen zij je aanraden, ik weet niet of dat op jouw papieren ook opstond?
Bij mij zijn t oa boudoirkes (lange vingers) dat je mag eten
Voor t geval het niet op jouw papieren staat typ ik hieronder wat er bij mij opstaat van zoetigheden die je mag eten één maal per dag:

-2 rijstwafels (of 1 rijstwafel met chocolade of yoghurt)
-2 droge koekjes (boudoir, maria koekjes, café noir, frou frou) : ik vond die koekjes niet dus ik heb sultana yo fruit gekocht in de colruyt en sultana naturel fruitbiscuit en dan boudoirkes en dat mocht ook
- 1 evergreen koek
- vitalinea of belvita (lu) koek minder dan 100 kcal per stuk
- 1/2 de studentenkoek
- 1 mignonette chocolade van cote d'or of 1 mon cherie of 1 ferrero rocher of 1 merci
- 1 vitabis koek of 1 zak vitabis diertjes
- 1 graanreep minder dan 100 kcal en minder dan 100 g vetgehalte (nestlé; fitness)
- 1 peperkoekplakje
- sveltesse chocolademousse , belorigine speculaasmousse
- 1 glas wijn (bij voorkeur rode, eventueel droge witte)
- noten max 1x per week handjevol
-125 g pudding (magere of halfvolle melk + zoetstof)
- chocolade of vanille pudding van sveltesse of vitalinea
- max drie maal per week 1 alpro soja pudding (vanille, chocolade, caramel, praliné
- max 1X per week 1 stuk taart (bij voorkeur fruittaart zonder pudding) of 2 bolletjes light ijs, waterijsje of 1 klein zakje chips (45 g)

let bij koeken altijd op het vetgehalte en niet alleen op kcal, vetpercentage moet minder dan 10 g per 100 g zijn.

dus zit u nu niet slecht te voelen omdat ge iets gesnoept hebt hé.
Ik snap dat het voor jou toch moeilijk is, die twee maal per week gaan, als je dag al proppendevol zit met werk en je moet dan ook nog laat werken en komt laat thuis, dat is inderdaad niet makkelijk.
Bij mij is dat anders, ik ben alle dagen thuis en mijn dagen zijn echt gericht op die twee afspraken, ik ga alleen naar de kinesist op de dagen dat ik naar infraligne moet gaan en voor de rest rust ik zodat ik zeker de oefeningen kan doen.
Maar terwijl ik dan veel tijd heb ben ik heel beperkt in wat ik kan doen en laten en is dat echt wel een serieuze inspanning voor mij, t is ook niet supermakkelijk dus.
In ieder geval, wat ik nu wil zeggen is t volgende, probeer toch door te zetten, achteraf ga je zo blij zijn dat je dat gedaan hebt.
Het is iets dat je doet voor je gezondheid hé en je gezondheid is zo belangrijk.
Een mens zet zichzelf snel op het achterplan maar je moet voor jezelf goed zorgen, ook al heb je het heel druk.
En dit is iets dat je echt doet voor jezelf en je eigen goed
Later zwakt het dan toch af naar ene keer per week en is t minder zwaar hé
Ik hoop echt van ganser harte dat het je lukt om vol te houden
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#94 Geplaatst 20 december 2012 - 07:41

Daarom is het ook zo moeilijk even om door te zetten. Ik heb eht geluk dat ik nog kan gaan werken. Maar mijn werk slorpt zoveel energie van me op. Toch ben ik dankbaar met mijn job, een fabriekjob van 9-5 dagelijks zou ik niet meer kunnen. Vandaar het soms zo zwaar is.
Ik zorg er wel voor dat ik dadelijk na mijn werk kan gaan, want eens thuis staat het mannetje met de hamer er heel zeker :-).

Bedankt voor de oppepper.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#95 Geplaatst 23 december 2012 - 08:15

Ik ga met de feestdagen forfait geven. :rolleyes: Ik heb sinds april geen enkel frietje meer gegeten. Dus ga ik mij met de feestdagen laten gaan. :p In januari begin ik terug volle moed om de nodige kilootjes er terug af te krijgen.Bij ons verkopen ze lekkere paprikasoep en die eet ik dan 's middags i.p.v. boterhammen.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#96 Geplaatst 23 december 2012 - 09:27

Ik ben met mijn eetdagboek gestopt. Ik weet nu wel wat ik wel en niet mag eten en de hoeveelheid.
Gisteren is manlief pizza gaan halen en ik heb flink een portie soep met 2 boterhammen gegeten.

Maar nu he... vandaag feest 1 van een hele reeks :trance: .

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#97 Geplaatst 23 december 2012 - 10:20

Dieet is al zo moeilijk...laat staan tijdens de feestdagen :help:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#98 Geplaatst 23 december 2012 - 11:48

Ik ga gewoon als we ergens uitgenodigd zijn eten wat ze voor me gemaakt hebben maar dan met mate, me niet zitten volproppen maar wel gewoon mee eten.
Je "dieet" moet realistisch zijn hé, anders hou je dat gewoon niet vol
Ik blijf meer dan ene keer per week frietjes eten, er is me gezegd dat dat mag als ik ze maak in de actifry, dus waarom zou ik dat dan veranderen
En op zaterdag blijf ik mijne cupcake eten, je mag alle dagen iets zoets eten en dat doe ik niet, waarom zou ik dan op zaterdag ne keer niet iets mogen eten dat ik ontzettend lekker vind
Ik verwacht geen grote veranderingen op korte termijn, ik wil gewoon trage maar blijvende veranderingen en geen jojo effect, dus alles kalm aan
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#99 Geplaatst 04 januari 2013 - 11:40

vandaag voor de eerste keer in veertien dagen terug naar Infraligne geweest (op dinsdagen was het kerstdag en Nieuwjaar en ze waren in de week van kerstdag ook gesloten)
Tot mijn grote verbazing woog ik 900 gram minder dan vorige keer.
En dat na de feestdagen, ik verschoot er toch van.
Er staat altijd dezelfde opmerking in mijn eetdagboek, dat ik te weinig eet en dat is niet goed want dan kom je bij (je lijf denkt dan dat het in noodtoestand zit en slaat alles direct op als vet) maar nu met de feestdagen dacht ik toch te veel gegeten te hebben (en daar van bijgekomen te zijn) , nee dus, weer dezelfde opmerking in eetdagboek, te weinig gegeten.
Maar alé, toch bijna een kilo er af en ik zit eindelijk onder de 80 kg
Ikke blij
Geplaatste afbeelding

Shivan
Shivan
  • 610 berichten
  • 2 katten

#100 Geplaatst 04 januari 2013 - 11:48

Ga zo door Nadine, ik ben heel blij voor je dat het je toch lukt op deze manier, ook al is het kleine stappen per keer (wat met afvallen ook beter is uiteindelijk)!
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#101 Geplaatst 04 januari 2013 - 12:10

Ik ben nu ook 2 weken niet geweest. Geraakte er ook niet omdat ik vakantie heb (normaal ga ik na mijn werk).
Eetdagboek hou ik niet meer bij, maar weet wel hoe het nu in elkaar zit. Blad hangt ook nog altijd aan de ijskast.
Ik hou me er niet voor 100% aan, maar merk wel dat ik anders probeer te eten. En ook ik val heeeeeeeeeeeel langzaam af, maar val af. En da's meestal beter dan dadelijk 5kg kwijt te zijn. (En ik moet geen 10kg kwijt, dus dat zorgt er ook voor dat ik trager afval).
Wel val ik natuurlijk op de plaatsen af waar ik minder moeite mee heb. Dus plaatsen waar ik sowieso dus eerst afval. Mijn stoorpunten zijn nog hetzelfde.

Bekijk berichtlathyrus, op 04 januari 2013 - 11:40, zei:

vandaag voor de eerste keer in veertien dagen terug naar Infraligne geweest (op dinsdagen was het kerstdag en Nieuwjaar en ze waren in de week van kerstdag ook gesloten)
Tot mijn grote verbazing woog ik 900 gram minder dan vorige keer.
En dat na de feestdagen, ik verschoot er toch van.
Er staat altijd dezelfde opmerking in mijn eetdagboek, dat ik te weinig eet en dat is niet goed want dan kom je bij (je lijf denkt dan dat het in noodtoestand zit en slaat alles direct op als vet) maar nu met de feestdagen dacht ik toch te veel gegeten te hebben (en daar van bijgekomen te zijn) , nee dus, weer dezelfde opmerking in eetdagboek, te weinig gegeten.
Maar alé, toch bijna een kilo er af en ik zit eindelijk onder de 80 kg
Ikke blij

Super!!!!! Dat van te weinig eten klopt hoor! Wanneer je te weinig eet, gaat je lichaam meer opslagen omdat ze niet weet wanneer ze nog eens eten krijgt en hoeveel. Zie het als noodransoen. Dit is een overblijfsel van onze oertijden :-).
Wanneer je dan eens wat meer eet, slaat je lichaam dadelijk al het vet enzo op. Dus best voldoende eten hoor.
Maar eerlijk?
Mocht ik me voor 100% volledig aan het eetplan houden, is dat te weinig voor mij. Dus ik eet wel meer.

Bv. wel 3 boterhammen 's morgens en 's middags. Aardappelen gewoon hoe het uitkomt.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#102 Geplaatst 04 januari 2013 - 19:25

Ik heb me door Infraligne een stoomkoker aangekocht. Wat gemakkelijk zeg!!
Aardappelen schillen en hup erin, vlees erin en groenten erin. Kruiden en 25 min. later kan ik eten en ik heb VEEL minder afwas :-).
Toch ook niet onbelangrijk he :-).

Heb wel maar 2 verdiepjes, dus heb vandaag vis en groenten samen gedaan.

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#103 Geplaatst 04 januari 2013 - 19:42

ja, een stoomkoker is ideaal.
Ik gebruik het ook heel vaak.
Het meeste van al voor aardappelen.
Kunnen zo ook nooit overkoken, je hebt er geen kijken naar en de smaak van de aardappel zelf is echt veel beter.
Voor vlees gebruik ik het niet, voor vis en groenten wel.

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#104 Geplaatst 04 januari 2013 - 19:47

Je moet er een beetje leren mee werken.
Na een tijdje ken je de gaartijden goed.
Ik kook er ook hardgekookte eieren in.

Ik heb ook 2 verdiepjes maar ik vind dat je daar moet mee oppassen....
Het kookvocht van de bovenste loopt over de onderste schaal  : dus goed uitkijken wat je er in doet.
Het is niet de bedoeling dat je (onderste) aardappelen bijvoorbeeld naar vis smaken, als de vis in de bovenste schaal ligt....enz....

(het is maar een voorbeeld)

Ben heel blij met mijn stoomkokertje en ik gebruik het heel vaak.
Je moet het niet aanschaffen als je het 'snel' wilt want de gaartijden duren iets langer maar het is wel veel smaakvoller en nooit het probleem van 'overkoken'.

Bewerkt door Armani, 04 januari 2013 - 19:49.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#105 Geplaatst 04 januari 2013 - 20:48

Bekijk berichtArmani, op 04 januari 2013 - 19:47, zei:

Je moet er een beetje leren mee werken.
Na een tijdje ken je de gaartijden goed.
Ik kook er ook hardgekookte eieren in.

Ik heb ook 2 verdiepjes maar ik vind dat je daar moet mee oppassen....
Het kookvocht van de bovenste loopt over de onderste schaal  : dus goed uitkijken wat je er in doet.
Het is niet de bedoeling dat je (onderste) aardappelen bijvoorbeeld naar vis smaken, als de vis in de bovenste schaal ligt....enz....

(het is maar een voorbeeld)

Ben heel blij met mijn stoomkokertje en ik gebruik het heel vaak.
Je moet het niet aanschaffen als je het 'snel' wilt want de gaartijden duren iets langer maar het is wel veel smaakvoller en nooit het probleem van 'overkoken'.

Ik zet hem op 25 min. en dan is alles klaar hoor. Er is toch een lekschaal onder alles?
Mijn is tot hier toe nog nooit overgelopen.