Spring naar inhoud

- - - - -

Kat in bed

• Log in om te reageren
180 reacties op dit onderwerp

Poll: Slaapt de kat bij jullie in bed? (293 leden hebben gestemd)

Slaapt de kat bij jullie in bed?

1. Ja (195 stemmen [66.55%])

Percentage van stemmen: 66.55%

2. Nee (98 stemmen [33.45%])

Percentage van stemmen: 33.45%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
Kempenkat
Kempenkat
  • 898 berichten

#16 Geplaatst 18 februari 2012 - 00:51

chanatas zei:

Taco wilt na 6/7 uurtjes nog wel eens vervelend gaan doen, zoals met mn voeten spelen :d Ach ben het inmiddels gewend.
Leuk! In Amsterdam bedoelen ze zoiets letterlijk, hier in België betekent 'met iemands voeten spelen': 'hem voor de gek houden' :p En daar ben je aan gewend, dat je voor de gek gehouden wordt? :d
Liefde is doen wat nodig is, ook als het pijn doet.
www.dierenopdedool.be  Erkend thuisasiel. Specialiteit zwerfkittens.

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#17 Geplaatst 18 februari 2012 - 01:01

Bij bij mogen ze op bed slapen maar niet erin. Mijn slaap schiet er wel bij in, kan niet zeggen wanneer ik nog eens 8u geslapen heb. De deur toe doen is geen optie omdat ze dan krabben aan de deur en die zijn te duur om kapot gekrabd te laten worden.  

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 18 februari 2012 - 01:20

Ik heb neen moeten aanvinken. Maar het is wel een beslissing waar ik moeilijk
mee overweg kan...

Mijn man wil ze niet in de slaapkamer hebben, vind hij veel te lastig, ook omdat hij om 4u moet opstaan om naar z'n werk te gaan. Dan zou hij zich 's ochtends (met zijn ochtendhumeur :trance: -en die heeft hij ook als hij uit kan slapen :trance: ) nooit op zijn gemak voelen. En de katjes doen de deuren niet zelf open en dicht zoals het telkens zou moeten om 's nachts in de slaapkamer te kunnen, dus mis ik ze 's nachts maar :8 Al zal ik uiteraard geregeld minder goed kunnen slapen als ze wel bij bij kunnen 's nachts. Elke medaille heeft een keerzijde :onzeker:

Ik neem ze dan ook steevast mee naar bed als ik overdag een dutje doe in m'n bed :heart: :thumb: en toen Pixie vermist was, had ik Rexy (die enorme last van verlatingsangst ontwikkeld had) wél mee naar bed laten gaan.
Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.847 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 18 februari 2012 - 01:22

Toen Twix nog leefde mochten hij en Lucky elke avond mee naar boven.
Meestal sliepen ze achteraan op bed. Twix lag soms ook aan mijn vriendin's hoofd, ze vond zijn spingeluid rustgevend om in slaap te vallen :love3: . Lucky durfde toen ze klein was wel onder de dekentjes te kruipen (dat mocht ook ;) ), op een nacht lag ze zelf tussen ons en was ik bang als ze dat vaak zo doen we ze niet eens per ongeluk zouden "verpletteren" tijdens onze slaap als we ons draaiden.
Later deed ze dat minder, ook was zij de eerste die bij het minste daglicht 's morgens de vensterbank op en af sprong en ons wakker maakte :evil: .
Dat was wel vervelend aangezien er onder de vinyl een oude planché lag die voor extra geluid en davering zorgde.
Omdat ik al jaren sukkelde met een verstopte neus 's nachts werd ik getest op allergieën, en daaruit bleek dat ik een lichte allergie heb aan kattenhaar.
Gek :gek: , dacht ik. Ik sukkelde hier al als kind mee en bij mijn ouders hebben we maar 2 katten gehad en dan nog voor korte tijd.
Maar toch hebben we dan de beslissing genomen dat de katjes vanaf dan beneden zouden slapen, tevens om ons niet wakker te maken door de sprongen van ons Lucky.

De verstopte neus is pas verminderd door een neusclip te dragen 's nachts, maar zeker niet sinds de katten beneden sliepen.
Maar we hebben het zo gehouden en ze zijn er zo goed als onmiddelijk aan gewend.
Wanneer m'n vriendin in de namiddag eens een dutje durfde doen voor we verhuisd zijn, mocht Miloh wel mee naar boven.
Hij nestelde zich dan tegen haar en ons Lucky mocht dat ook maar verkoos het logeerbed.

Nu we verhuisd zijn mogen ze af en toe eens boven rondlopen, maar ze blijven er nooit lang zijn nog aan het wennen ook al valt dat best mee.
Lang boven blijven is niet toegelaten (Lucky kon soms een hele namiddag op het logeerbed rusten overdag) om de simpele reden dat er nu enkel een kattenbak beneden staat.
Ik vond het wel knus wanneer ze bij ons sliepen, maar vond het nooit leuk om wakker gemaakt te worden.
Dus dat gaan we niet meer veranderen. Eventueel als er eens iemand van ons zich niet zo goed voelt en in de namiddag rust zouden ze wel opnieuw naar boven mogen als er opnieuw een kattenbak zou staan.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 9 katten

#20 Geplaatst 18 februari 2012 - 02:05

Meestal komen ze niet op de kamer, snachts gaan de deuren dicht. Echter zijn er momenten dat ik wel 1 kat mee naar de kamer neem.

Nl wanneer er een poes in haar laatste zwangerschapsweek zit wil ik haar ook snachts kunnen in het oog houden. En gewoon als ik zin heb in een katje bij me op/in bed, kan lekker knus zijn. Dan pak ik er 1 of 2 mee wie ik even bij me wil :d
Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#21 Geplaatst 18 februari 2012 - 04:21

Hier slapen ze alle negen bij mij op bed :d

En nee ik vind het zeker niet vies als mijn katten bij mij slapen, ze komen nergens en ik zal er zeker niets van oplopen ;)

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 9 katten

#22 Geplaatst 18 februari 2012 - 05:36

Ik laat ze vooral niet allemaal tegelijk bij mij slapen omdat ze me gewoon wakker houden. Degenen die is mee mogen zijn degenen die rustig zijn, niet te veel spelen en miauwen als ik slaap :d Aoshi en Kara zijn echte schatjes, die gaan kalmpjes liggen. Lexy houdt me wakker want die komt hele tijd aan mijn hoofd knuffelen en spelen. Odin miauwt de boel bijeen. Luca kruipt hele tijd onder lakens enz, wilt overal nestjes maken(ja ook wanneer niet zwanger), Aiko is veel te wild...Jin is niet graag in de slaapkamer en Rai is veel meer op zijn gemak beneden. Dus de meeste die meegaan zijn idd Kara en Aoshi en soms ook Lexy en Luca. Aiko ook wel eens knus in de vroege morgend of avond dan is hij wel lief en knuffelig maar niet snachts, hij zit niet lang stil dan :d

Bewerkt door Serenity, 18 februari 2012 - 05:37.

Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 18 februari 2012 - 07:14

Tuurke gaat altijd mee slapen. De anderen slapen beneden in de zetel. Tuurke is nogal een bang katje. Hij slaapt altijd op mijn voeten.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 18 februari 2012 - 09:50

[quote name='Leenaria'][SIZE=4] Ik heb neen moeten aanvinken. Maar het is wel een beslissing waar ik moeilijk[/SIZE]
mee overweg kan...

Mijn man wil ze niet in de slaapkamer hebben, vind hij veel te lastig, ook omdat hij om 4u moet opstaan om naar z'n werk te gaan. Dan zou hij zich 's ochtends (met zijn ochtendhumeur :trance: -en die heeft hij ook als hij uit kan slapen :trance: ) nooit op zijn gemak voelen. En de katjes doen de deuren niet zelf open en dicht zoals het telkens zou moeten om 's nachts in de slaapkamer te kunnen, dus mis ik ze 's nachts maar :8 Al zal ik uiteraard geregeld minder goed kunnen slapen als ze wel bij bij kunnen 's nachts. Elke medaille heeft een keerzijde :onzeker:

Hier ongeveer hetzelfde verhaal.

Ventteke
Ventteke
  • 2.254 berichten
  • 5 katten

#25 Geplaatst 18 februari 2012 - 12:41

Bij ons slapen de nieuwkomertjes, alle vier op bed :love3: , :love3: :love3: :love3: wel alle vier lekker tegen elkaar aan tussen ons bijna aan de knieen . Vroeger sliep onze rebel 14 jaar in mijn armen, pootjes op mijn arm een snoetje in mijn nek. Na een tijdje draaide ik me dan en dan bleef hij liggen met zijn kopje op het kussen. Dat mis ik wel nu! Ons Charlieke deed dit ook in het begin, maar hij verkiest nu liever de roskes boven het vrouwke,.Hij heeft me niet meer nodig :cry:
KS2015

Ben
Ben
  • 12 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 18 februari 2012 - 12:48

Bij ons mogen ze niet in de slaapkamer. Ze weten ondertussen goed wanneer het tijd is om te gaan slapen en we horen ze ook niet meer van wanneer de deur sluit :)

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 18 februari 2012 - 12:53

Hier mag het wel, maar niet altijd. Als ik mijn slaap nodig heb dan doe ik wel mooi de deur dicht, soms hebben ze namelijk s'avonds hun gekke 5 minuten en daar heb ik niet altijd zin in. ;)
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

De Witte poes
De Witte poes
  • 45 berichten

#28 Geplaatst 18 februari 2012 - 13:58

bij ons staat er een grote krappaal met  slaapmand 1M90 hoog en gedurende de nacht slaapt ze bovenin de mand lekker veilig en als je op zondag te lang in bed blijft komt ze naar beneden en springt vanuit de mand op bed en komt ze vertellen dat het welletjes geweest is, dus opstaan. :twisted:

MiekeV
MiekeV
  • 787 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 18 februari 2012 - 15:25

Bij mij mogen ze niet in de slaapkamer om 2 redenen:
1. ik vind het niet echt hygiënisch om al dat haar in mijn bed te hebben. Ik vind het al voldoende dat ik elke dag mijn woonkamer en keuken moet stofzuigen, inclusief de zetels omdat anders echt alles vol haar hangt.
2. Ik zou gewoon geen oog dicht doen. Ik heb eens een week beneden op de zetel moeten slapen omdat ik de trap aan het verven was, en de katten hebben mij echt heel de nacht wakker gehouden, ik was na die week gewoon een wrak.
Nee, ik zie mijn katten doodgraag, maar er zijn grenzen.

Bewerkt door MiekeV, 18 februari 2012 - 15:31.

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 18 februari 2012 - 15:57

Hij mag niet bij ons in bed slapen, maar mag wel in de slaapkamer komen overdag en iedere morgen houden we steeds een knuffelsessie in bed voor het opstaan ^^
All you need is love...and a cat! :love3: