Spring naar inhoud

- - - - -

Vraagje ivm braaksel kat

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Rebucci
Rebucci
  • 367 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 19 juli 2009 - 00:28

Hey,

Sorry voor het niet zo smakelijk onderwerp, maar heb hierjuist braaksel van mijn kat gevonden en dat zag er rood/bruinachtig uit en een beetje doorzichtig. Heeft er iemand dit ook al voorgehad met zijn kat of al van gehoord? Wat moet ik doen? Weet er iemand raad? Hij is nog zeer vitaal en speelt en haalt nog kattenkwaad uit met zijn broer en eet en drinkt nog.. Hopelijk weten jullie meer! Dank u.

Groeten,
Rebucci
Geplaatste afbeelding
      :paw Pootjes van mijn 2 schatten en mij! :paw

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 19 juli 2009 - 00:37

Was het een vaste massa of eerder vloeibaar? Dan zal het waarschijnlijk een beetje gal zijn dat hij heeft overgegeven. Houd het in de gaten. Het kan zijn dat het éénmalig was (iets op het maagje liggen, last van haarbal,...).
Zolang hij speels is en eet, kan het niet zo erg zijn.
Als hij vannacht en morgen nog moet overgeven, ga je best even langs de DA.

Veel beterschap!
Geplaatste afbeelding

Rebucci
Rebucci
  • 367 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 19 juli 2009 - 01:38

Ja, het was heel vloeibaar, precies water. Dank voor de reactie, ben al wat geruster...

Groetjes,
Rebucci
Geplaatste afbeelding

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#4 Geplaatst 19 juli 2009 - 12:05

Een poes kan al wel eens een keer overgeven hoor zonder er iets fout is met haar,indien het maar eenmalig is moet je niet bezorgd zijn.Haarballen kunnen voor hen heel vervelend zijn,denk zelfs dat,als ze wat haar in de keel hebben al genoeg is soms om over te geven,en indien ze net tervoren gedronken hebben is het inderdaad precies water,en de kleur kan met het eten te maken hebben.Om zeker te zijn zou ik ze goed in de gaten houden of ze nog overgeeft nu.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#5 Geplaatst 19 juli 2009 - 12:07

Hier vind ik ook af en toe wel eens een plasje terug..ik weet dat bv Noodle soms nogal forsig kan drinken en ja, dan komt er soms wel eens iets terug uit.
In heb begin was ik ook wat ongerust maar ondertussen weet ik al dat het niks ernstigs is..het gebeurt gewoon af en toe eens. Zolang het niet élke dag is of meerdere keren per dag is het goed..

Guest_catwoman27_*
Guest_catwoman27_*

#6 Geplaatst 19 juli 2009 - 12:09

Ja hier ook. ofwel is het een doorzichtig plasje, ofwel grote volledige kattebrokjes (van veeeeel te gulzig te eten!)

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#7 Geplaatst 19 juli 2009 - 12:26

catwoman27 zei:

Ja hier ook. ofwel is het een doorzichtig plasje, ofwel grote volledige kattebrokjes (van veeeeel te gulzig te eten!)

Dan is Linsy hier toch geen uitzondering,Het is soms net of ze de tijd niet hebben om rustig te eten hè.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 19 juli 2009 - 13:42

als het maar af en toe eens gebeurd en de poes goed blijft eten en drinken is er niet zoveel aan de hand doch... als het zich elke dag voordoet zoals toen met mijn keisha ga eens langs bij je DA want het kan een maagonsteking zijn.... keisha braakt nog af en toe eens meestal na het eten en als hij zich daarna wast dan is het wel meestal haar die op zijn maag ligt... ook gaat hij dan regelmatig gras gaan eten.

Rebucci
Rebucci
  • 367 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 20 juli 2009 - 17:32

Bedankt allemaal! Hij heeft idd niet meer overgegeven, maar was gewoon ongerust ivm de kleur dat het had...

Groetjes,
Rebucci
Geplaatste afbeelding