Spring naar inhoud

- - - - -

nierfalen

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Guest_mac jr_*
Guest_mac jr_*

#16 Geplaatst 20 juni 2012 - 17:14

wat erg ,  veel sterkte !
het is lief van je dat je een ander katje mandje wilt geven !!

Guest_francis_*
Guest_francis_*

#17 Geplaatst 22 juni 2012 - 12:20

de poes bij mijn moeder en broer, die moet ook al een hele tijd speciale voeding hebben. zij eet dat, maar mondjesmaat. altijd at zij maar mondjesmaat, maar ze gaat wel een keer of acht per etmaal naar haar eten.
volgens de dierenarts krijgen de meeste katten na verloop van tijd, last van hun nieren. zij zei dat het ligt aan de voeding. in de meeste gewone voeding zou een bepaalde stof teveel zitten, waardoor de nieren gaan blokkeren, en als het niet op tijd bemerkt wordt, dan loopt het fataal af. gelukkig waren wij er optijd bij. (en zo te lezen, nero ook, gelukkig maar)
van de dierenarts zelf, hebben we twee smaken, maar de andere voeding, die broer via internet koopt, zijn er acht verschillende smaken, en twee verschillende merken. we hebben het aan de dierenarts laten zien, en zij zei dat het goede voeding is voor de poes. we (ik dus) mag het blijven geven.
wat niet op geraakt, dat gaat naar de buitenpoezen.
rond 13.00 uur en rond 20.30 uur word er een aluvlootje of aluzakje opgengemaakt, wat van de vorige keer nog in het bordje staat, dat gaat dan naar buiten.
ook krijgen ze alledrie (1 binnen en 2 buiten) nog droge korrels, (beter voor hun tandjes)  ik moet het wel eens opschrijven, wat ze allemaal krijgen.
de binnenpoes krijgt sinds een jaartje of iets meer, levenslang medicatie.
1 pilletje medicijn en 1/4de pilletje vitaminen.
dat gaat dan in een klein schoteltje, en plet ik eerst met een dessertlepel fijn, (zoals in een vijzel) en dan een klein beetje planta erbij, goed mengen en dan de poes vangen, en op haar RECHTER voorpoot smeren. (smeer ik het op haar linker voorpoot, dan likt ze alsnog haar rechter voorpoot af) en zo krijgt zij het dan alsnog naar binnen.
ik neem ze vast, en ga samen met de poes op de grond zitten
ik zit dan op mijn knieën en zet de poes tussen mijn knieën en neem dan haar pootje en smeer dan het spul erop. als het er goed opgesmeerd is, dan laat ik haar lopen. op een rustig plekje gaat ze dan demonstratief haar poot likken. soms blijft ze wel een half uur likken. feit is, ze heeft haar medicatie binnen. meer moet dat niet zijn.

Randa
Randa
  • 6.205 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 22 juni 2012 - 13:14

sterkte bij het verlies van je shat
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie