Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

blinckx is een tonnetje kittens (upje 11weken !!) + vraagje

• Log in om te reageren
442 reacties op dit onderwerp
Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#106 Geplaatst 18 maart 2012 - 23:28

mac jr zei:

het bezoekje aan de da , heeft mij gerust gesteld...
en je hebt gelijk , het is soms moeilijk maar ik probeer het echt

wil nooit meer een nestje.... ik ben veel te bezorgd

Net het topic doorgelezen...wens je heel veel succes met de bevalling, kan me voorstellen dat je bezorgd bent :oops: ;) nog even de moed erin houden en hopelijk kan je straks genieten van gezonde beebjes... :thumb: :love:

Hier duimen wel alvast mee dat alles vlot mag verlopen voor lieve Blickx :heart:
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.290 berichten
  • 1 katten

#107 Geplaatst 18 maart 2012 - 23:38

mac jr zei:

wil nooit meer een nestje.... ik ben veel te bezorgd

haha hier hetzelfde hoor, 2x een nestje gehad dus en beide keren heb ik de spoedkliniek gebelt haha...de eerste keer omdat Balou echt al ruim 3 kwartier aan het persen was en er al een half uur (kan ook iets korter zijn, ik weet het niet meer maar in iedergeval een te lange tijd) een kitten half uit hing...dat is te lang had ik gelezen, dus ja wat te doen haha...gelukkig om het moment dat ik hen aan de telefoon had floepte de kitten eruit!! En hun hebben tips gegeven op het op te wrijven, omdat het niet bewoog, en Balou ook nix deed.
Met Bailey heb ik gebelt omdat ze de navelstreng er niet vanaf beet, en ik wist niet hoelang het mocht duren dat ze nog vastzaten aan de moederkoek....en ze liet ook echt een heel lang stuk zitten, wel meer dan 10cm ofzo...maja was allemaal in orde gelukkig...oh en ik heb daarna nog mijn eigen DA gebelt, omdat na het 2e kitten van Bailey ik nog een kitten voelde, maar het duurde zolang voordat die kwam....ruim 6 uur later is die alsnog gezond geboren.

Dus buiten het feit dat er al genoeg kittens zijn, is dit ook te veel stress voor mij haha
Geplaatste afbeelding

Guest_mac jr_*
Guest_mac jr_*

#108 Geplaatst 18 maart 2012 - 23:52

chanatas zei:

haha hier hetzelfde hoor, 2x een nestje gehad dus en beide keren heb ik de spoedkliniek gebelt haha...de eerste keer omdat Balou echt al ruim 3 kwartier aan het persen was en er al een half uur (kan ook iets korter zijn, ik weet het niet meer maar in iedergeval een te lange tijd) een kitten half uit hing...dat is te lang had ik gelezen, dus ja wat te doen haha...gelukkig om het moment dat ik hen aan de telefoon had floepte de kitten eruit!! En hun hebben tips gegeven op het op te wrijven, omdat het niet bewoog, en Balou ook nix deed.
Met Bailey heb ik gebelt omdat ze de navelstreng er niet vanaf beet, en ik wist niet hoelang het mocht duren dat ze nog vastzaten aan de moederkoek....en ze liet ook echt een heel lang stuk zitten, wel meer dan 10cm ofzo...maja was allemaal in orde gelukkig...oh en ik heb daarna nog mijn eigen DA gebelt, omdat na het 2e kitten van Bailey ik nog een kitten voelde, maar het duurde zolang voordat die kwam....ruim 6 uur later is die alsnog gezond geboren.

Dus buiten het feit dat er al genoeg kittens zijn, is dit ook te veel stress voor mij haha

oei , da zal ook wel stressie geweest zijn voor jou ... hoop op het allerbeste voor mijn schatties (ben nu al verkocht aan die kleintjes) ik weet nog hoe boos en teleurgesteld ik was toen ik het te horen kreeg
idd, nu moest het als nog een keizersnee worden ,laat ik ook haar direct helpen

Mauro zei:

Net het topic doorgelezen...wens je heel veel succes met de bevalling, kan me voorstellen dat je bezorgd bent :oops: ;) nog even de moed erin houden en hopelijk kan je straks genieten van gezonde beebjes... :thumb: :love:

Hier duimen wel alvast mee dat alles vlot mag verlopen voor lieve Blickx :heart:

dank je wel , bezorgd ? het is lang geleden dat ik zo bezorgd was amaai... ;)
ik vind het heel fijn dat ik hier op het forum zoveel steun krijg , nog eventjes

als er nog iets is wat ik hier door heb geleerd dat is toch meer oefenen op geduldig zijn haha

vele gezonde beebjes ...

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#109 Geplaatst 21 maart 2012 - 09:18

Nog niets??? ;)
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#110 Geplaatst 21 maart 2012 - 09:20

Oei, helemaal geen nieuws?
Hoop dat alles goed is daar. :duim:
Geplaatste afbeelding

Guest_mac jr_*
Guest_mac jr_*

#111 Geplaatst 21 maart 2012 - 14:50

effe up-date ,

wel nog steeds geen kittens , Blinckx is nog steeds vrij kalm... en wordt ze nog wat dikker... maar vind et nu echt wachten

de da spreekt wel van keizersnee,maar wilt het nog niet uitvoeren ,
ze zegt zolang blinckx kalm en gezond is en blijft en ik de kittens blijf voelen ,dat niet moet !!
maar moet Blinckx dan eerst ziek worden en of de kittens dood voor ze een keizersnee wilt uitvoeren ???

wat zouden jullie doen?
ik heb ondertussen al 100 keer her uitgelteld en ze zou haar 9 weken nu wel zeker voorbij zijn

blinckx haar buikske ( iet zo'n goede kwaliteit)
Geplaatste afbeelding

Bewerkt door mac jr, 21 maart 2012 - 15:02.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#112 Geplaatst 21 maart 2012 - 15:23

9 weken maakt 63 dagen en een poes kan van dag 60 tot 70 bevallen.
Ik zou nog even wachten eigenlijk. Als de poes natuurlijk kan bevallen is dat uiteraard het best.  

Bewerkt door elixeryen, 21 maart 2012 - 15:24.

Geplaatste afbeelding

Guest_mac jr_*
Guest_mac jr_*

#113 Geplaatst 21 maart 2012 - 15:29

elixeryen zei:

9 weken maakt 63 dagen en een poes kan van dag 60 tot 70 bevallen.
Ik zou nog even wachten eigenlijk. Als de poes natuurlijk kan bevallen is dat uiteraard het best.

idd , maar ze zou die 63 dagen dus echt wel al voorbij zijn ,
nuja mss ben ik nog steeds overbezorgd maar , ze kan niet meer veel doen ,
ze kan zelfs hare rug niet meer wassen  en al zeker niet zonder omver tevallen

hoop echt dat ze zo gaat kunnen bevallen

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#114 Geplaatst 21 maart 2012 - 16:19

Hoeveel dagen zou ze pcs zijn? En kan het zijn dat ze later gedekt is?
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#115 Geplaatst 21 maart 2012 - 16:20

jubikelcats zei:

Hoeveel dagen zou ze pcs zijn? En kan het zijn dat ze later gedekt is?

Ze weet het niet exact en dat maakt het nog eens extra moeilijk. :(

Bewerkt door Solotje, 21 maart 2012 - 16:20.

Guest_mac jr_*
Guest_mac jr_*

#116 Geplaatst 21 maart 2012 - 16:50

idd, exact weet ik niet ... en vind het heel erg

ik weet niet meer zo goed wat ik het beste voor  haar doe
ze is van tijd heel onrustig , weet niet hoe ze moet liggen en kan echt niet meer veel doen ,springen lukt haar ook ni meer goe

eten heeft ze nog niet gedaan vandaag,  ge ziet wel dat ze er vanaf begint ze zien

later zou ze niet gedekt kunnen zijn ....

geen idee wat te doen :(

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#117 Geplaatst 21 maart 2012 - 16:56

Idd vervelend dat je niet weet hoe ver ze momenteel zit. Geef het misschien nog enkele dagen. Wie weet verrast ze je deze nacht wel. :x  
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.290 berichten
  • 1 katten

#118 Geplaatst 21 maart 2012 - 17:05

mac jr zei:

idd, exact weet ik niet ... en vind het heel erg

ik weet niet meer zo goed wat ik het beste voor  haar doe
ze is van tijd heel onrustig , weet niet hoe ze moet liggen en kan echt niet meer veel doen ,springen lukt haar ook ni meer goe

eten heeft ze nog niet gedaan vandaag,  ge ziet wel dat ze er vanaf begint ze zien

later zou ze niet gedekt kunnen zijn ....

geen idee wat te doen :(
Zolang ze zich rustig houd en je de kittens voelt bewegen zou ik me niet al te veel zorgen maken hoor. 3 dagen geleden zei je dat je DA dacht dat ze op dag 62 zit, dus dat betekend dat ze nu rond dag 65 zit, gemiddeld bevalt een kat op dag 63, dus kan voor elk moment zijn nu (mijn kat beviel ook op dag 65, had het ook veel eeder verwacht omdat ze mega dik was en amper meer wat kon doen. Dus zou nog even afwachten tot en met vrijdag hoor.

En je zegt dat ze vandaag nog niet gegeten heeft....vaak eten katten vlak voor de bevalling niet of heel weinig, dus ik denk dat je binnen 24 uur ofzo kittens in je huis hebt :d
Geplaatste afbeelding

Guest_mac jr_*
Guest_mac jr_*

#119 Geplaatst 21 maart 2012 - 17:09

chanatas zei:

Zolang ze zich rustig houd en je de kittens voelt bewegen zou ik me niet al te veel zorgen maken hoor. 3 dagen geleden zei je dat je DA dacht dat ze op dag 62 zit, dus dat betekend dat ze nu rond dag 65 zit, gemiddeld bevalt een kat op dag 63, dus kan voor elk moment zijn nu (mijn kat beviel ook op dag 65, had het ook veel eeder verwacht omdat ze mega dik was en amper meer wat kon doen. Dus zou nog even afwachten tot en met vrijdag hoor.

En je zegt dat ze vandaag nog niet gegeten heeft....vaak eten katten vlak voor de bevalling niet of heel weinig, dus ik denk dat je binnen 24 uur ofzo kittens in je huis hebt :d

laten we hopen :(
ik weet eigenlijk niet da ik nog verder kan op mijn dierenarts ,

misschien nog effe afwachten

Mick-Britt
Mick-Britt
  • 266 berichten
  • 3 katten

#120 Geplaatst 21 maart 2012 - 22:21

mac jr zei:

laten we hopen :(
ik weet eigenlijk niet da ik nog verder kan op mijn dierenarts ,

misschien nog effe afwachten

Als je twijfelt aan je dierenarts, raadpleeg dan een andere..

Maar een bevalling is superspannend, en misschien moet je meer vertrouwen in je poes hebben.

Succes ermee!