Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

blinckx is een tonnetje kittens (upje 11weken !!) + vraagje

• Log in om te reageren
442 reacties op dit onderwerp
hilleke
hilleke
  • 19.505 berichten

#406 Geplaatst 10 mei 2012 - 09:27

Hoe is het daar ondertussen met Blinckx en de kittens?

mac jr
mac jr
  • 683 berichten
  • 4 katten

#407 Geplaatst 11 mei 2012 - 07:17

ze zijn vandaag 6 weken jong !!

ze zijn alle terug samen sinds gisteren ...
iedereen blij natuurlijk... Minnie ging vol trots haar mams begroeten... BLinckx was vriendelijk maar dat was het dan ook ..
ze zijn allemaal aan de betere hand maar Zorra heeft ne serieuse achterstand (zo'n 3weken)  op de andere ... ook trekt ze niet meer naar haar nestgenootjes of haar mams , het liefst van al zou ze 24/24 gepakt willen worden , als ik effe 2 handen nodig heb en haar op de grond zet ... miauwt ze en klimt ze toch lekker op mijn been recht in mijn armen... hoe kan ik er toch maar aan denken om ze op de grond te zetten ...

gewichtjes en nieuwe foto's ( nu ze terug wa beter zijn )

kitten 1 , Zorra 320gr :cry:
Geplaatste afbeelding

kitten 2 , rossie 542gr
Geplaatste afbeelding
mocht met paps op de foto

kitten 3 Minne 630gr
Geplaatste afbeelding

den deugeniet
Geplaatste afbeelding

kitten 4 Lowieke 569gr  
veel te schattig
Geplaatste afbeelding

kitten 5 Wish 543gr
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

ik ga strakjes proberen om mooiere foto's van hun te trekken ...
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.505 berichten

#408 Geplaatst 11 mei 2012 - 08:14

amai zeg, die zijn enorm gegroeid. Fijn te lezen dat ze het eindelijk goed maken.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#409 Geplaatst 11 mei 2012 - 08:19

Oh super, daar ben ik blij om. :cheer:
Dat is 't beste nieuws van vandaag!
Geplaatste afbeelding

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#410 Geplaatst 11 mei 2012 - 08:26

Super nieuws, hopelijk haalt Zorra de rest een beetje in :)
banner

Elise Rijdes van Soest
Elise Rijdes van Soest
  • 337 berichten
  • 6 katten

#411 Geplaatst 11 mei 2012 - 10:45

Mijn eigen Rus (zwart-witte kattin) heeft tijdens haar jeugd (1e 16 weken) meermaals op het randje gestaan en ik heb haar er dus doorgesleurd. (ernstige wormbesmetting, niesziekte en misschien ook nog wel andere virussen erbij?).
Ze was twee keer zo klein als haar een stuk gezondere broer, maar toen ze eenmaal weer helemaal in orde was, is ze als een haas gaan groeien en het is nu (nu is ze 3 jaar oud) een normaal formaat kat met ietsje (als mijn man hoort, iets meer dan ietsje...)de neiging tot dik worden.
Dus, als ze er door komt, komt de groei wel in orde.

mac jr
mac jr
  • 683 berichten
  • 4 katten

#412 Geplaatst 11 mei 2012 - 11:33

kiki zei:

Oh super, daar ben ik blij om. :cheer:
Dat is 't beste nieuws van vandaag!

haha blij dat ze daar voor hebben gezorgd !! :d
Geplaatste afbeelding

mac jr
mac jr
  • 683 berichten
  • 4 katten

#413 Geplaatst 11 mei 2012 - 11:42

is Zorra's gedrag wel normaal ... die trekt echt niet meer naar haar nestgenootjes of haar mams ... ????
ze speelt wel wat maar met mij en soms ne staart van iemand die toevallig passeers ...
die hangt meer aan mij dan aan haar nestgenootjes of haar mams, het zijn allemaal flodderaars maar dat is echt niet meer normaal , echt ik ben geen gerust ... :louche:
ik hoop ook dat ze haar achter stand in haalt ...
ze zijn er nog niet helemaal maar ze zijn door het ergste heen , ze niezen nog wel eens en hun oogjes plakken nog wel een beetje... maar het is niet meer wat het geweest is

Bewerkt door mac jr, 11 mei 2012 - 11:44.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#414 Geplaatst 12 mei 2012 - 10:39

:heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

mac jr
mac jr
  • 683 berichten
  • 4 katten

#415 Geplaatst 12 mei 2012 - 22:21

Zorra is zo waar 46 gr bijgekomen vandaag !!! ze begint nu ook goed te spelen !! JEEJ
Geplaatste afbeelding

mac jr
mac jr
  • 683 berichten
  • 4 katten

#416 Geplaatst 13 mei 2012 - 08:44

Minne wilt niet meer geflest worden ... met veel geluk s'avonds vlak voor ze gaan slapen ... maar in de dag wilt ze niet meer en nu ook s"morgens...maar knuffeltjes komt ze toch vragen , mijn kleine meid is groot geworden... weet nog dat ik wenste dat ze rap groter waren en nu het zo ver is ...eigenlijk wel grappig

Bewerkt door mac jr, 13 mei 2012 - 08:51.

Geplaatste afbeelding

mac jr
mac jr
  • 683 berichten
  • 4 katten

#417 Geplaatst 20 mei 2012 - 23:00

2 dagen te laat , maaar hier is het upje van 7 weken !!!

gewichtjes

Zorra 6 weken - 320gr -> 570gr - 7weken
Rossie 6weken - 542gr -> 802gr - 7weken
Minne 6 weken - 630gr -> 825gr - 7weken
Lowie 6weken - 596gr -> 797gr - 7weken
Wish 6 weken - 543gr -> 866gr - 7weken

nu ze eten nu allemaal zelfstandig ... Lowieke nog maar van de woesdag overtuigend maar hij doet het ....hij vond zijn melkje nog te lekker ...
ondertussen vragen ze alleen nog maar S'avonds hun melkje ...
Ze hebben korreltjes en natvlees ter beschiking ... Minne bekijkt dat natvleesje niet eens en eet alleen korreltjes en eet niet zoveel als haar nestgenootjes ... ze is tegenover de andere ook heel fijn gebouwd en super actief, begint als eerste te spelen en gaat door tot de laatste  , ze heeft wel een buikje en is niet te mager maar als je de andere ziet . Rossie heeft vooral in de namiddag zijn knuffel moment als al de andere int slaap liggen ... het is een profiteurke
Wish is zo lief en aanhankelijk ... volgd me over mee naar toe , en als ze me kwijt was komt ze aan gehuppeld en dat pakt ze mijn been vast ... ook haar kenmerk als ze haar melkje of haar knuffeltje wilt .....
Lowieke ... is zo'n dotje ... de schattigte kop van hun alle maar niet te onder schatten kwa deugenieterij !!
Zorra zo klein maar zo dapper ... ze zullen op zij gaan als ze wilt eten (vooral haar ouders dan toch) ze wringt haar er tussen !! ze vraagt niet achter haar melkje maar is zo blij dat ze het krijgt ... het is wel het koppigste kitten van den hoop en zal het duidelijk maken wanneer het haar niet aanstaat ... tegen iedereen !!! ook bezoek

heb deze week niet zoveel foto's getrokken maar hier zijn er enkele ,( van Zorra heb ik geen duidelijkere)

Cooper , Zorra en het achterhoofdje van Lowieke

Geplaatste afbeelding

Wishje ...

Geplaatste afbeelding

Lowie , Rossie en Minne

Geplaatste afbeelding

nu nog een vraagje hoe kan ik het hun afleren om in kabels te bijten? 3 van de kittens hebben er een hobby van gemaakt ( net zoals het wc rolletjes leeg te maken en te verspreiden over de grond in vele kleine stukjes :twisted: )
Geplaatste afbeelding

Elise Rijdes van Soest
Elise Rijdes van Soest
  • 337 berichten
  • 6 katten

#418 Geplaatst 20 mei 2012 - 23:57

mac jr zei:

nu nog een vraagje hoe kan ik het hun afleren om in kabels te bijten? 3 van de kittens hebben er een hobby van gemaakt ( net zoals het wc rolletjes leeg te maken en te verspreiden over de grond in vele kleine stukjes :twisted: )

Ze willen graag ergens op bijten? Dan geef ze iets om op te bijten: haal bij een beenhouwer/ slager een runds- of lamsknieschieschijf of ander soort bot/ been met vlees eraan. Iets waar ze op kunnen knagen en zich op uit kunnen leven. Mensen denken dat dat alleen voor honden is, maar katten kunnen daar ook erg blij mee zijn!
Ik zal Joep vragen om een foto van een erg elegant zwart-wit halflanghaarkitten als volgende post te zetten.....In samenwerking met een malteser!

Kempenkat
Kempenkat
  • 898 berichten

#419 Geplaatst 21 mei 2012 - 00:00

Oeps, verkeerde kat, verkeerd been! ;)

Bijgevoegde thumbnails

• Mathilde 20110410 2226a.jpg

Liefde is doen wat nodig is, ook als het pijn doet.
www.dierenopdedool.be  Erkend thuisasiel. Specialiteit zwerfkittens.

Kempenkat
Kempenkat
  • 898 berichten

#420 Geplaatst 21 mei 2012 - 00:05

Deze bedoelde ze dus.

Bijgevoegde thumbnails

• BILD3537.JPG
  • BILD3542.JPG

Liefde is doen wat nodig is, ook als het pijn doet.
www.dierenopdedool.be  Erkend thuisasiel. Specialiteit zwerfkittens.