Spring naar inhoud

- - - - -

Kattengemak

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 19 juli 2009 - 13:50

Sinds een klein jaartje gebruiken wij hier de bak van de kattengemak service. Dat is een service die de vieze kattenbak omruilt voor een schone en met speciaal grit dat hergebruikt wordt om rozenmest van te maken. Allleen, na een aantal maanden weigerde Noortje om er nog op te gaan
plasjes ginger er wel op, maar de poep lag er steeds naast. Ginger gaat er wel gewoon op. Ik heb van alles geprobeerd maar ik kreeg haar er niet meer op.. nu dan toch maar gezwicht en er een gewone bak naast gezet. Gisteren ging ze er meteen op en daarna ging ze, als absoluut-geen-schootkat zijnde, toch een half uur liggen spinnen bij mij op schoot. Ze is ons dankbaar! :)

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#2 Geplaatst 19 juli 2009 - 17:32

Ze was het Kattengemak blijkbaar beu..ze zal zo blij geweest zijn! :LOL:
Ik had nog nooit van zo'n service gehoord..

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 19 juli 2009 - 17:33

ik wel ^^
maar ik denk dat het wat duur uitvalt?

Geplaatste afbeelding

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#4 Geplaatst 19 juli 2009 - 17:34

Er kan misschien een geur geweest zijn waar ze niet van hield , daarom is ze nu zo dankbaar :love3: :love3: :love3:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 19 juli 2009 - 17:52

Mijn zus maakt ook gebruik van deze service maar het is idd duur. :s
Elke zaterdag komen ze de vuile bak ophalen en zetten een propere af aan je deur. Het vervelenste is dat als je de vuile bak buiten zet je effe zonder bak zit, je zou in feite 1 reserve moeten hebben wat het allemaal nog duurder maakt. Mijn zus schept wel de kakjes eruit.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 20 juli 2009 - 00:34

catherine zei:

Mijn zus maakt ook gebruik van deze service maar het is idd duur. :s
Elke zaterdag komen ze de vuile bak ophalen en zetten een propere af aan je deur. Het vervelenste is dat als je de vuile bak buiten zet je effe zonder bak zit, je zou in feite 1 reserve moeten hebben wat het allemaal nog duurder maakt. Mijn zus schept wel de kakjes eruit.

Je verhaal klopt niet, althans niet voor kattengemak. Ze komen eens per maand, op woensdag in ons geval, je krijgt drie bakken, een bak gaat twee weken mee, en je zit nooit zonder bak want je ruilt de derde om op de dag dat je twee nieuwe krijgt. En zo heel duur is het niet, niet veel duurder dan steeds grind halen.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 20 juli 2009 - 11:10

Nog nooit van gehoord. Ik wist zelfs niet dat zoiets bestond, maar lijkt mij wel handig als het even duur is als grind kopen :LOL:
Je moet je bakken niet echt kuisen en je bent van het vuiligheid verlost zonder zware vuilniszakken :d

Als zo'n bak twee weken meegaat, schep je toch best elke dag de plasjes en de kakjes uit?? Anders begint het toch wel goed te stinken of hoe doe je dat dan?
Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 20 juli 2009 - 12:54

Mieke zei:

Nog nooit van gehoord. Ik wist zelfs niet dat zoiets bestond, maar lijkt mij wel handig als het even duur is als grind kopen :LOL:
Je moet je bakken niet echt kuisen en je bent van het vuiligheid verlost zonder zware vuilniszakken :d

Als zo'n bak twee weken meegaat, schep je toch best elke dag de plasjes en de kakjes uit?? Anders begint het toch wel goed te stinken of hoe doe je dat dan?

Als de kat de kakjes niet begraaft moet je die er wel uit halen. de rest niet, het grit moet je vochtig maken met de plantenspuit en werkt als een composthoop. Je mag er dan ook niet in graven of roeren, er ontstaat een biosfeer onderin de bak die geurtjes tegengaat en die verniel je door excessief graven. Wordt de bak droog dan ga je hem ruiken. Even de plantenspuit erop en de geurtjes zijn weg. Ginger gaat nogsteeds trouw op de kattengemak bak maar Noortje wil niet...

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 20 juli 2009 - 13:39

Oh, amai dan is het wel nog interessant hé.
Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#10 Geplaatst 20 juli 2009 - 13:51

Maar wat kost het eigenllijk??
Het lijkt mij ook wel wat.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#11 Geplaatst 20 juli 2009 - 14:26

Ik heb ooit een mailtje gestuurd om het eens uit te proberen, maar ik heb daar nooit antwoord op gehad.

Nu wil ik het zelfs niet meer :p
Ik ben heel tevreden van de cat's best en blijf daar nu bij.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 20 juli 2009 - 14:52

*mikkeke* zei:

Maar wat kost het eigenllijk??
Het lijkt mij ook wel wat.

Voor een maand voor een a twee katten kost het mij 24 euro. Dan staat er steeds één bak in huis en twee in reserve.

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 20 juli 2009 - 16:02

Ik gebruikt het ook en werkt prima. Niet erg duur en scheelt mij schoonmaakwerk.
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 21 juli 2009 - 16:18

Had er ook nog nooitvan gehoord, maar lijkt me inderdaad wel gemakkelijk :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag