Spring naar inhoud

- - - - -

Ervaringen endoscopie? Darm-aandoeningen?

• Log in om te reageren
48 reacties op dit onderwerp
jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#46 Geplaatst 14 april 2012 - 12:10

catherine zei:

Waar kan je die molkosan kopen, zou het ook willen proberen ik heb ook pds en mss verlicht het mijn symtomen. Ik eet elke dag een potje yoghourt en dat helpt ook wel. Ik let heel erg op wat ik eet, geen sausjes, dieet mayo, niks vettig maar krijg soms een opstoot zoals nu met de ab die ik moet nemen voor mijn ontsteking aan mijn tanden.

Ik koop hem hier in de biowinkel, maar bij essenza hebben ze het ook. Ik vermoed dat kruidvat en dergelijke het ook wel zullen hebben.

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#47 Geplaatst 16 april 2012 - 15:19

vanavond ga ik bij de huisarts, blijf een lichte druk hebben in de onderbuik en als ik erop duuw doet mijn buik ook pijn.
Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#48 Geplaatst 16 april 2012 - 21:40

Sabine2 zei:

Dat is een probioticum
Heel toevallig op gevallen, 'k heb ooit een fles van iets gekocht in de natuurwinkel voor darmen te kalmeren bij spastisch colon. Daar stond op "op basis van waterkefir", dus dan ben ik gaan googelen.
Hier is er een link(één van de vele)
Alles over Waterkefir - Priobiotica op z'n best
Die "bollekes" vermenigvuldigen zich, momenteel heb ik de mijne op suikerwater gezet (met de verbouwingen en dan de mega-drukke periode op het werk geen tijd en goesting om er mij mee bezig te houden).
Ik kan ze gemakkelijk terug aktiveren maar het duurt een week of twee eer ze terug in aktie zijn ;) . Dus als je er graag wil, geef maar een seintje.

je kan ook waterkefir kopen in www.kefirshop.nl en je hebt ook melkkefir.. de zelfgemaakte drink ik niet zo graag heb de bloemekes dan ook weggegeven aan liange.. maar melkkefir uit de delhaize drink ik da wel weer graag... dit help eveneens om je darmen aktiever te maken.

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#49 Geplaatst 16 april 2012 - 22:26

catherine zei:

Waar kan je die molkosan kopen, zou het ook willen proberen ik heb ook pds en mss verlicht het mijn symtomen. Ik eet elke dag een potje yoghourt en dat helpt ook wel. Ik let heel erg op wat ik eet, geen sausjes, dieet mayo, niks vettig maar krijg soms een opstoot zoals nu met de ab die ik moet nemen voor mijn ontsteking aan mijn tanden.

Ik gebruik ook molkosan Catherine, al maanden, het helpt wat bij de vertering maar verwacht er ook niet te veel van, maar proberen waar hé, je weet maar nooit.  Je kan het in de dieetwinkel of bio supermarkt kopen

Bewerkt door Roosje, 16 april 2012 - 22:26.

Geplaatste afbeelding