Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuwbouw: verhuisd :)

• Log in om te reageren
328 reacties op dit onderwerp
Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#106 Geplaatst 11 juni 2012 - 10:32

Hoever sta je :LOL: ?

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#107 Geplaatst 11 juni 2012 - 10:34

we wachten nog op het mogen beginnen hé Eefje :)
Ondertussen zijn we wel al offertes aan het opvragen voor ramen en zo.
De meeste details zijn ondertussen afgesproken met de aannemer dus nog even wachten en we kunnen er invliegen :)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#108 Geplaatst 11 juni 2012 - 16:33

En wat als er iets met de buizen is?? Dan moet je de muur uitbreken :catscratchhead .

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#109 Geplaatst 11 juni 2012 - 16:35

tgoh wat zou er kunnen misgaan dan met de buizen? :)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#110 Geplaatst 11 juni 2012 - 16:36

Stijn_Poezenpaleis:-) zei:

Geen idee :)

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#111 Geplaatst 11 juni 2012 - 16:38

- de buizen zijn anti-statisch dus stof blijft er niet inkleven
- je moet wel de buizen goed in elkaar steken en op een correcte manier verlijmen zodat het allemaal mooi glad is langs binnen
- aan elk aansluitpunt in de muur zit een bocht van 90° die kleiner is dan de rest van de buizen, dus als iets daardoor kan, kan het ook door je buizen

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#112 Geplaatst 11 juni 2012 - 17:17

Wat de stopcontacten in de keuken betreft (en in de rest van het huis), voorzie er echt maar genoeg hoor.

Tien jaar geleden had ik de elektriciteit in mijn huis volledig laten herleggen (muv de keuken omdat dit een aparte verbouwing is met een aparte elektrische kast) en nu met de laatste verbouwing - waarbij de vloer in de living uitgebroken werd - heb ik ervan geprofiteerd om elektriciteit te laten bijleggen want 'k was alweer aan 't sukkelen met dominostekkers en blokskes aan de TV dat het geen zicht meer was. Ne mens heeft nogal wat toestellen in huis!

Ik heb er in mijn keuken 22. Je bent er snel genoeg kwijt aan vaste toestellen: frigo, dampkap, diepvries, wasmachine, droogkast, dampkap, koffiemachine, microgolfoven, afwasmachine (die ik niet heb maar de aansluitingen zitten er), elektrische boiler onder aanrecht (omdat mijn condensatieketel boven staat en er anders te veel water verloren gaat), drinkfontein katten. Dan nog voldoende andere, ik gebruik ze niet allemaal constant, maar het is makkelijk om 2 stopcontacten wat dichter bij je fornuis te hebben, 2 aan de andere kant van het aanrecht, 2 aan mijn "toogske". Dan nog één waar mijn robotstofzuiger oplaadt of de broodbakmachine staat (die kan je al uitsparen ;) - handig systeem trouwens!!).

Heb ik dat goed gelezen? Beginnen bouwen op 25 juni en een kleine maand later staat de ruwbouw er al? Amai, uwen aannemer is de Speedy Gonzalez zekers?

Bewerkt door Sabine2, 11 juni 2012 - 17:18.

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#113 Geplaatst 11 juni 2012 - 17:22

ruwbouw beginnen zal voor begin augustus zijn, na het bouwverlof, voor het bouwverlof zullen wel de grondwerken al gedaan zijn.
Tijdens het bouwverlof gaan we dan de garage als metselen :)
In principe staat de ruwbouw er op 6 weken (die kleine maand was het gelijkvloer, zodat dus waar ik kan beginnen leidingen in te slijpen en te breken hé)

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#114 Geplaatst 11 juni 2012 - 17:39

aaaaaaaaaaaah...

'k Wist al niet wat ik aan 't lezen was :trance: . Hier zit ik met een verbouwingske (allé ja, wel heel grondig) van nog geen 40 vierkante meter en 't duurt nu al bijna een jaar...
Gelukkig heb ik nu een goeie schilder vast en deze week komen ze ook de rest van mijn plintjes zetten (aan de deuren) dus "eindelijk in afwerkingsfase".

Maar 'k vrees dat het bij mij juist zo lang duurt omdat het een "kleine werf" was in hun ogen. 't Moest altijd "tussenin" hun grote(re) werven gebeuren, en die kregen altijd voorrang... en die hadden dan retard... en een slechte lading hout toegekregen... en nog een ander excuus... :louche:
Bij een nieuwbouw gaat het veel vlotter, 'k heb dat bij broer en schoonzus ook gezien.

Veel rustverlof zal je precies niet hebben dit jaar, maar het is voor een goed doel hé ;)

Hebben jullie alles al gekozen (vloertegels enz) of moet dat nog gebeuren?

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#115 Geplaatst 11 juni 2012 - 17:43

dat moet nog gebeuren, 1e keuze is gemaakt en dat zijn de ramen en hun kleur :)
2e keuze is de baksteen

idd een verbouwing doen veel aannemers liever niet, ze doen liever een nieuwbouw hé...

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#116 Geplaatst 11 juni 2012 - 18:16

Stijn_Poezenpaleis:-) zei:

verstopping?

wilver
wilver
  • 5.237 berichten
  • 2 katten

#117 Geplaatst 11 juni 2012 - 19:54

leuk hé :LOL:

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#118 Geplaatst 12 juni 2012 - 08:30

hilleke zei:

verstopping?

geef mij een voorbeeld hoe die kan verstoppen en ik leg je uit waarom dat niet kan :)

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#119 Geplaatst 12 juni 2012 - 09:58

bv een stokje op stofzuigen, dat blijft in een draai zitten, en dat wordt daar een stofophoping?
Je kan ook in je waterafvoer verstoppingen krijgen ook al zou dat niet mogen.

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#120 Geplaatst 12 juni 2012 - 10:11

wel eigenlijk moet je zorgen dat je zo weinig mogelijk bochten hebt en je aansluitpunt begint met een bocht en houdt daar alles tegen wat ergens anders zou kunnen vast komen te zitten.
Waterafvoer is iets anders anders je daar geen onderdruk hebt zoals een stofzuigsysteem hé

Bewerkt door Stijn_Poezenpaleis:-), 12 juni 2012 - 10:12.