Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuwbouw: verhuisd :)

• Log in om te reageren
328 reacties op dit onderwerp
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#166 Geplaatst 30 augustus 2012 - 17:17

Ayesha zei:

zalig zeg zo'n uitzicht!!! hier in 't antwerpse is dat ondenkbaar (vr een degelijke prijs)

is nu wel nog leuker ze, je kan je zetten op waar het terras ooit komt en dan uitkijken naar het latere uitzicht :)

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#167 Geplaatst 30 augustus 2012 - 17:56

Stijn_Poezenpaleis:-) zei:

LOL Fieke!!! :LOL:
Ik ga dagelijks kijken, stuur af en toe eens bij waar het nodig is maar moet zeggen dat de werfleider van de aannemer wel goed zijn best doet :)
We kunnen ook nog dingen wat wisselen van tijdstip zodat we toch vlot kunnen werken, zonder al te veel weersinvloeden :)

ivm de ramen hebben we 10 referenties van hun opgebeld en/of opgezocht en ze hebben allemaal hun ramen tussen de 5 en 7 weken na opmeting geïnstalleerd gekregen :)

De leidingen leggen we zelf dus ook wel best dat we daar foto's van nemen als de plakker ze toevallig dicht plakt dat we nog weten waar er stopcontacten zitten hé :LOL:

Het "echte" plan zijn meerdere plans, ik heb er zo 1 in mijn auto, werfleider ook en de metsers ook :)

Als ik dat geweten had, dan had je ons die firma wel mogen aanraden ;) .

Ik weet het, ik ben nogal sentimenteel (of :gek: ) in die dingen: hier heeft iedereen ook zijn eigen plan (en het officiële met alle handtekening en de goedkeuring zit veilig weggeborgen), maar het plan waarmee ze van 'niks' (grond) naar 'huis' gegaan zijn... dat vond ik toch een speciaal plan. :oops:

Ik vond elke bouwfase wel fijn en verrassend: eerst het ogenblik dat je de fundering ziet, dan komt het moment dat je de kamers al kan zien en rondwandelen in je 'huis'. Dan het dak en de ramen: dat was het moment dat wij niet meer van 'werf' spraken maar al van 'ons huis...' En nu: de leidingen zijn gelegd, de tegels liggen, het sanitair staat al klaar (maar nog niet aangesloten), de haard is geïnstalleerd.
Gisteren zijn ze komen opmeten voor de gordijnen (dat was echt het allerlaatste :dancer: ).

In het begin tel je ook anders, is alles wat meer 'voorwaardelijk': als de vloerverwarming ligt, dan kunnen ze de pur en de chape komen spuiten. Nu wordt alles 'concreter': bv. op 17 september plaatsen ze de parket, op 23 september komen ze de glazen binnendeuren hangen, op 1 oktober de houten binnendeuren. Het wordt fijn als je met concrete datums kan werken. :jump:
Geplaatste afbeelding

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#168 Geplaatst 30 augustus 2012 - 20:22

uw volgorde klopt nie volledig hé Fieke :-D de PUR komt eerst, dan de chape :LOL: en daartussen dan de vloerverwaring hé :)
Met welke chape hebben jullie gewerkt? Cementchape of anhydrietchape?
Ja bij ons is het nu gerekend in weken :)

Bewerkt door Stijn_Poezenpaleis:-), 30 augustus 2012 - 20:23.

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#169 Geplaatst 30 augustus 2012 - 20:26

nieuwe foto's van de 1e metselwerken :)
http://www.kattensit...mstig-huis.html

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#170 Geplaatst 30 augustus 2012 - 21:07

Stijn_Poezenpaleis:-) zei:

uw volgorde klopt nie volledig hé Fieke :-D de PUR komt eerst, dan de chape :LOL: en daartussen dan de vloerverwaring hé :)
Met welke chape hebben jullie gewerkt? Cementchape of anhydrietchape?
Ja bij ons is het nu gerekend in weken :)

Nee, mijn volgorde klopt wel, eerst de vloercement, daarover speciale isolatiedoek, dan de vloerverwarming, daartussen en daarover schuimPUR en dan cementchapes.
Geplaatste afbeelding

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#171 Geplaatst 03 september 2012 - 21:22

Pur komt volgens mij altijd voor vloerverwarming ze :p
anders ga je uw fundering opwarmen ipv uw vloer... :s
Want anders moet uw verwarming door 5-6cm PUR, 8cm chape en 1cm vloer... niet echt efficient denk ik...

P.S. Nieuwe foto's
http://www.kattensit...mstig-huis.html

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#172 Geplaatst 03 september 2012 - 21:33

Er wordt daar flink gemetseld Stijn ,en ik duim :thumb: dat het nog een hele tijd droog weer blijft . ;)

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#173 Geplaatst 03 september 2012 - 22:05

Dat gaat daar vlug vooruit zeg!!
Je moet inderdaad van alle dingen foto's maken!! Ik trok elke dag veel foto's en heb 2 dikke foto-albums vol!! Dan heb ik ook nog eens een map met foto's van waar alle leidingen en buizen en zo liggen!!!

Veel succes nog verder!!!! :thumb:

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#174 Geplaatst 03 september 2012 - 22:39

Succes!!!
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#175 Geplaatst 03 september 2012 - 22:42

Wens je heel veel succes met de bouw van jullie "droomhuisje"... :heart: :love3: :oops: ;)
Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#176 Geplaatst 04 september 2012 - 10:10

Fieke zei:

ik heb het plan waarmee ons huis gebouwd is, laten inlijsten. Het 'echte' plan dat dagelijks op de werf lag, in weer en wind, met koffievlekken, cementvlekken, bijgekrabbelde nota's en tekeningetjes. Dat krijgt een mooi plaatsje in ons huis.

origineel idee :duim:
Tof zeg!

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#177 Geplaatst 04 september 2012 - 10:13

Amaai Stijn,
ze gaan goe vooruit zun :bravo: :bravo:

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#178 Geplaatst 04 september 2012 - 10:17

thx dames!!
Hopelijk vanavond nieuwe fotokes!!!! 8)

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#179 Geplaatst 04 september 2012 - 11:33

Amai, goed bezig al hé :) Hopelijk blijft het een beetje degelijk weer dat die mensen lang kunnen verder werken :)

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#180 Geplaatst 04 september 2012 - 13:15

Voor die vloerverwarming-volgorde staat er toevallig deze week een topic in de Livios nieuwsbrief
Vloerverwarming: laag per laag onder de loep - Centrale verwarming - Livios

'k Heb het niet helemaal doorgelezen, maar er zijn twee systemen, een nat en een droog. Misschien hebben jullie een verschillend systeem?