Spring naar inhoud

- - - - -

Bongo bon problemen

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 07 maart 2012 - 19:17

Is er iemand die al eerder problemen heet gehad met een Bongo bon?

Via Mauro heb ik de bongo bon pittoresk logeren overgekocht die nog geldig was tem eind februari. Hierbij hebben we gebeld naar een verblijf om nog een reservatie te kunnen boeken in februari, maar blijkbaar was die maand volledig volgeboekt. Valentijn zal er ongetwijfeld wel voor een groot deel mee te maken hebben, maar ok geen probleem. De eigenaar stelde mij gerust met te zeggen dat hij mijn bongo bon voor een paar dagen kon verlengen eventueel en dat we een reservatie konden boeken van de nacht op 3 en 4 maart.
Daarbij heb ik nogmaals gevraagd of het echt mogelijk was om die bon dan te verlengen en of er geen problemen gingen zijn dan en die persoon zei echt heel zeker dat het zo geregeld kon worden.

Gezien het de afgelopen weken, maanden soms hectisch verlopen is met alles en nog wat, keken we echt uit naar een gezellig ontspannend weekendje voor ons beiden. Afgelopen weekend was het dan eindelijk zo ver. We zijn naar daar gereden en troffen een nogal zeer leeg verblijf aan. Op het eerste zicht leek het ons echt al niet pluis, zeker niet omdat de vorige maand telkens volzet was. We konden net tot aan een heel laag hekje lopen en op een afstand de voordeur zien waarop een briefje hing met als boodschap "Gesloten wegens familiale omstandigheden". Het enige wat we hebben gedaan is een foto gemaakt van het briefje dat op de deur hing. Verder zijn we niet geweest.

Ok, een overlijden, scheiding of dergelijke is altijd mogelijk en daar hebben we begrip voor. We zijn ook niet verder gegaan ondanks het hekje zeer laag was omdat we hun "briefje" respecteerden. Vanuit de auto heb ik dan geprobeerd om te bellen naar hun, maar er werd niet opgenomen.

We zijn dan maar terug naar het appartement van mijn ouders gereden, gelukkig maar dat we daar terecht konden.

Deze week probeer ik dan opnieuw om hun telefonisch te contacteren en krijg ik doodleuk te horen op de voicemail dat het niet mogelijk is om een bericht in te spreken omdat de inbox te vol is. Naar mijn mening getuigt dit van bitter weinig respect toe naar hun klanten en de andere gedupeerden. Het is wel overduidelijk dat er iets niet juist is met die zaak gezien hun inbox vol staat. Ook al hebben ze ineens een enorme grote tegenslag, toch vind ik dat ze op zijn minst bereikbaar moeten zijn voor hun klanten en niet alle mogelijke directe confrontatie uit de weg moeten gaan.

Zojuist heb ik een mail gestuurd met mijn grieven, gezien het de enige manier is waarop ik hun nog mijn mening kan laten weten. Onze bon zijn we gewoon kwijt. Bij de organisatoren van Bongo bon kunnen we ook niet terecht gezien onze bon al vervallen was en die eigenaar van dat verblijf mij verzekerd had dat hij die voor enkele dagen kon verlengen. Verder weet ik niet goed meer wat ik nog kan doen. Het lijkt alsof het hun allemaal niets kan schelen en daar vrees ik dan ook voor gezien hun inbox gewoon niet eens leeggemaakt wordt.

Ik vroeg me gewoon af of iemand hier enige ervaring mee heeft en/of weet wat ik nog kan doen. En hierbij wil ik HEEL DUIDELIJK stellen dat ik Mauro absoluut NIETS kwalijk neem. In tegendeel. Dankzij haar had ik toch de kans gekregen om een weekendje te plannen met mijn vriend. Niemand wist dat het zo ging lopen. Gezien alle omstandigheden en ons gesloten verblijf, hebben we nog best wel een gezellig weekendje kunnen beleven aan zee op het appartement van mijn ouders, maar je krijgt wel een koude douche over je heen als je aankomt bij een verblijf dat gesloten blijkt te zijn.

Bewerkt door Spanishke, 07 maart 2012 - 19:20.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#2 Geplaatst 07 maart 2012 - 19:30

Dat is niet leuk om mee te maken, ocharme, iets waar je zo naar uitkeek. :(
Maar, ik zou toch een mail sturen naar Bongo, leg gewoon alles uit, dat het volzet was in febr. en dat hij voorstelde om begin maart te  komen (hebben jullie hier een bevestiging van via mail?)

Ten eerste is het zeer belangrijk dat Bongo van deze praktijken op de hoogte is, ook Bongo wil alleen maar tevreden klanten en de manier waarop dit hotel handelt is zeker niet goed te keuren.
En, tja, je weet nooit of ze toch een tegemoetkoming voorzien. Een neen heb je, een ja kan je krijgen, dus gewoon proberen zou ik zeggen.

Succes.

Armani
Armani
  • 15.433 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 07 maart 2012 - 20:48

Hoe vervelend en teleurstellend :o

Bewerkt door Armani, 07 maart 2012 - 20:49.

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 07 maart 2012 - 23:18

Lees dit nu pas...en krijg er letterlijk "kippenvel" van... :( :cry:

Vind het zo erg voor jullie...had dit weekend nog gezegd tegen Dirk : waarschijnlijk is Spanishke nu volop aan het genieten van een deugddoend weekendje... :oops:

Ik zou zeker klacht indienen en contact opnemen met een "erkende" Bongo winkel ...dit kan echt niet ! De bon had een waarde van 89,00 euro en daar hebben jullie zeker recht op !!

Ofwel moeten ze een nieuwe bon geven ofwel uitbetalen...zou ik zeker zo niet laten...dit kan gewoon niet :(

Vind het echt erg...en zeker dat de bon van mij komt... :( had je zo'n mooi weekendje gegund en je had het zo verdient om eens te genieten :)

Ik stuur je nog een pb'tje... :love3:
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#5 Geplaatst 07 maart 2012 - 23:41

Ik weet dat je die bons kan laten verlengen maar dan moet je wel een klein bedrag bijbetalen, tien euro dacht ik.
Als die bon verlengd is moeten de mensen van bongo zich dat toch wel aantrekken?
Alé, dat vind ik toch.
Ze verkopen een arrangement/dienst tijdens een bepaalde periode, als die periode verlengd wordt zijn ze daar toch ook nog verantwoordelijk voor dat je dan nog gebruik kan maken van dat arrangement/die dienst?
Ik zou ook contact opnemen met bongo en mijn verhaal doen
Geplaatste afbeelding

Sofie uit antwerpen
Sofie uit antwerpen
  • 1.042 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 08 maart 2012 - 08:32

Was toch een mondelinge overeenkomst of heb je dit op mail? Ik stuur altijd een mailtje ter bevestiging van de mondeline overeenkomsten.

Afspraak is afspraak en ik zou het gewoon bij Bongo zelf proberen hoor, leg het idd uit dat het volzet was maar het ergste is dat je gewoon niet op de hoogte bent gehouden. Het had ook kunnen zijn dat je een heel stuk moet rijden en dat je daar dan voor een gesloten deur stond daar zou ik ook niet mee kunnen lachen. Ze hebben toch een boek waar de reservaties instaan??? Kan er dan geen telefoontje af ongeacht de omstandigheden.

Ik vrees dat er meer aan de hand is :s

Goabees
Goabees
  • 1.770 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 08 maart 2012 - 09:00

Ik vind dit heel erg voor jullie!

Ik zou toch eens contact opnemen met Bongo en jullie verhaal uitleggen. Volgens mij moet er wel iets te doen zijn. Al is het maar een klein beetje.
Groetjes van Goabees, Moesjke, Savke, Xela en Easy! :p :a :catwalk

Carowlina
Carowlina
  • 8.182 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 08 maart 2012 - 10:24

Wat rot :(
Ik zou het er zeker niet bij laten. Het gaar over véél geld.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 08 maart 2012 - 11:03

Wij hebben al een 4-tal keren gebruik gemaakt van Bongo; tot nu toe is alles prima verlopen!!
Je moet echt wel klacht indienen hoor bij Bongo!! Hopelijk willen ze jullie vergoeden, want dat zou het eerlijkste zijn he!
Maar ze moeten in élk geval dat adres van de lisjt schrappen, zoda er niet nog meer mensen zo gedupeerd worden....

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 08 maart 2012 - 12:23

Is er al nieuws?
Ik weet dat je een cadeaubox bv wel zelf kan verlengen mits een bijdrage op te leggen...
In extreemste geval kan je zo toch nog iets recupereren.
Maar anderzijds vind ik het hun verantwoordelijkheid en zou ik zeker verder gaan hiermee opdat ze hun verantwoordelijkheid opnemen!!
ps: ik had die foto gezien op je fb kan dat van een deur met een briefje op?
Wel straf ook dat ze de mensen dan niet even opbellen (er is altijd wel een persoon die los staat van de reden) om te melden dat er wat tussen gekomen is.
Is de zaak failliet misschien?

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#11 Geplaatst 08 maart 2012 - 13:07

Ai dat moet vervelend zijn, zeker als je er zo naar uit kijkt..

Ik zou toch ook eens contact opnemen met Bongo zelf hoor!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 08 maart 2012 - 21:54

Gisteravond heb ik nog een mail gestuurd naar Bongo bon om heel mijn verhaal te doen. Voorlopig nog geen antwoord gehad, maar het is ook nog maar 1 dag. Toch had ik misschien wel een mail verwacht ter bevestiging ofzo, al was het maar een standaardmail, zodanig dat je zeker bent dat hij is aangekomen...

@ Mauro: Je hoeft je echt om niets schuldigs te voelen, dat kan iedereen overkomen en dankzij jou had ik tenminste de kans op een deugddoend weekendje. Niemand wist dat het zo kon lopen :hug:

@ Fairness: Dat is inderdaad de foto die ik bedoelde. Vind het ook erg straf dat ze niet eens de moeite doen om contact op te nemen of om nog maar zelfs bereikbaar te zijn. Of ze ineens failliet zijn, lijkt me eerder merkwaardig. Vooral omdat de maand februari zo succesvol was en er geen plaats meer was.

@ Sofie: Ze zijn telefonisch afgesloten van de buitenwereld precies, telefoneren gaat niet. E-mail heb ik ook HEEL sterk mijn twijfels over of die wel zullen bekeken worden en/of beantwoord zullen worden. Ik vrees ook dat er meer aan de hand is, maar wat dan..? Daar hebben we enkel het raden naar.

@ Alle anderen: Ik had telefonisch contact opgenomen en het is mij dus ook telefonisch verzekerd geweest, maw. Ik heb jammer genoeg geen bewijs dat hij dat gezegd heeft van die bon te kunnen verlengen voor enkele dagen. Ik vond het al heel raar, maar hij zei dat hij dat nog meer doet en dat hij er helemaal geen probleem van maakt. Dat we zeker konden langskomen die dag en dat hij het dan wel ging in orde maken op de bon zelf.

Eigenlijk vind ik het gewoon heel erg jammer, want mijn vertrouwen in Bongo bon is serieus geschaad. Hopelijk doen ze hier alsnog iets aan, ik weet niet wat ik nog meer kan doen dan Bongo op de hoogte stellen :(
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Ayesha
Ayesha
  • 997 berichten

#13 Geplaatst 08 maart 2012 - 22:16

Pff wat een rot verhaal zeg.  Het zal waarschijnlijk wel goed komen , zulk groot bedrijf kan zich toch geen schade permiteren.  Ze verdienen al zo veel aan verloren, vervallen bonnen etc.  Ik ben benieuwd wanneer je antwoord krijgt.  Raar dat ze telefonisch niet te bereiken vallen...

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 09 maart 2012 - 00:30

Je kan een recent vervallen bongobon omruilen tegen betaling van 10 euro, dit kan je doen in de bongo-shops....

Maar idd zou ik toch wel eens een hartig woordje spreken met bongo over deze situatie want zoiets kan natuurlijk niet en vindt wel dat bongo hiervoor verantwoordelijk is.

wea
wea
  • 6.105 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 09 maart 2012 - 09:41

Best met bongo zelf kontakt opnemen. Zij zullen dat ook wel willen weten dat dat hotel ermee gestopt is. Ik denk niet dat je ooit nog iets van dat hotel zal horen.

wat een domper zeg...dan kijk je uit naar een ontspannend WE en nu zit je alweer in geregel en geloop.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...