Spring naar inhoud

- - - - -

pizzadeeg

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#31 Geplaatst 07 april 2012 - 12:46

Sihirci zei:

Dan ben ik bang dat je niet genoeg hebt gekneed, nog een keer goed kneden en sla gerust flink om/in het deeg het mag klappen krijgen daardoor stijgt de temperatuur en dat bevorderd het rijzen.

Heb je het deeg wel op een warme plaats staan, als het niet warm genoeg is rijst het ook niet. Als ik tijdnood heb zet ik de kom met deeg in een pan of bak warm water, vochtige doek erover om uitdrogen te voorkomen.

Dat zout en gist niet bij elkaar zouden mogen komen heb ik nog nooit van gehoord.

ik had gedaan zoals in het recept stond, een kruis in de bal snijden, bestrooien met bloem, een natte doek erover en op kamertemperatuur in de living laten rijzen.
Ik heb het nu opnieuw gekneed met nog wat bloem erbij, zal waarschijnlijk niet mogen die extra bloem maar het was zo kleverig, ik vond ook dat het een rare textuur had toen ik het eerst vastnam, precies een brood  dat je uiteentrok...
Dat van die  bloem en gist staat in mijn boekje van mijn broodbakmachine.
Ik denk dat ik straks beter gewoon opnieuw begin :oops:

kan iemand me een richtlijn geven hoelang je zo moet kneden?
Heel erg bedankt  voor de hulp.
Ik dacht dat het een makkie ging zijn maar voor deze keukenkluns is dat dus niet t geval :oops:
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#32 Geplaatst 07 april 2012 - 18:12

net naar mijn deeg eens gekeken, het ziet er heel luchtig uit en is wel degelijk gerezen, ben eens benieuwd of ik het ga kunnen uitrollen
Geplaatste afbeelding

Fietje26
Fietje26
  • 6.709 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 07 april 2012 - 18:33

Spannend! Veel succes :)
Ik ben ook zo'n ramp in de keuken, dus kan je niet veel tips geven O:)

Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 07 april 2012 - 19:58

Ik kan me nog herinneren van op kookles in school dat we met het pizzadeeg heel hard op de tafel moesten gooien :oops:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#35 Geplaatst 07 april 2012 - 22:11

mijn bol deeg was toch goed uitgezet en ik heb hem kunnen uitrollen :d
straks gaat het in de oven (wij eten nogal laat op zaterdag), ik heb er nu wel een goed oog in :d
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#36 Geplaatst 07 april 2012 - 23:28

update ;) , mijn deeg was goed gelukt :d , ik vond mijn pizza eigenlijk een beetje smakeloos, ik had er tomatensaus, kleine tomaatjes, rode ajuin, groene en gele paprika en champignons en veggie emmentaler opgedaan, ik was vergeten kruiding er op te doen en heb er toen hij gebakken was dan peper en zout opgedaan maar ik ga toch moeten zoeken naar de gepaste kruiding.

Bij halve trouwboek lag er allemaal t zelfde op + gehakt en pili pili en de zijne smaakte meer door (hij heeft stuk van de mijne opgegeten om te kunnen vergelijken)

conclusie: de keukenkluns is er toch in geslaagd om pizzadeeg te maken, juist nog zoeken op gepaste kruiding nu

heel erg bedankt voor al het advies en hulp !!!
Geplaatste afbeelding

Fietje26
Fietje26
  • 6.709 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 08 april 2012 - 09:54

Oh wat leuk!! Die juiste kruiding zal je ook wel vinden, een beetje experimenteren mag in de keuken eh :)

Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#38 Geplaatst 18 april 2012 - 18:29

is er iemand die me met de kruiding zou willen helpen? :oops:
peper en zout en dan...
En doe je dat dan in de passata of doe je dat ook bovenop je groenten?
Help
Merci
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#39 Geplaatst 18 april 2012 - 18:40

oregano is heel lekker op pizza en ik doe er ook enkele druppeltjes olijfolie bovenop.

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#40 Geplaatst 18 april 2012 - 21:35

gaat bieslook en oregano samen?
Ik vind bieslook wel lekker.
Bedankt trouwens voor de oregano tip.
En oregano en basilicum, gaat dat samen?
Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#41 Geplaatst 18 april 2012 - 22:37

lathyrus zei:

gaat bieslook en oregano samen?
Ik vind bieslook wel lekker.
Bedankt trouwens voor de oregano tip.
En oregano en basilicum, gaat dat samen?

Yep doe ik ook vaak samen. Om meer kracht in de smaak te hebben kun in plaats van bieslook ook sjalot nemen die zijn pittiger ;) Wat ik ook veel gebruik zijn slakruiden.

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#42 Geplaatst 18 april 2012 - 22:55

dank je wel :)
Ik vond mijne pizza echt enorm flauw van smaak en heb er een beetje een pizza trauma aan overgehouden :LOL:
Iedere keer ik aan pizza denk nu denk ik aan die flauwen brol die ik gemaakt had en dat vind ik niet lekker.
Dus ga ik zo snel mogelijk een nieuwe pizza proberen produceren die wat beter smaakt ;)
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#43 Geplaatst 19 april 2012 - 08:06

Weet niet of je zout in je deeg doet, maar dat zal ook al heel veel doen aan de smaak.
En je tomatensaus al goed kruiden. Dat helpt ook al enorm.

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#44 Geplaatst 19 april 2012 - 09:07

idd, je tomatensaus goed kruiden is belangrijk hierbij.
look, basilicum, oregano, peper, zout, cayennepeper(als je het graag pikant hebt)

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 3.264 berichten
  • 4 katten

#45 Geplaatst 19 april 2012 - 09:11

Ik gooi er gedroogde kruiden op: Italiaanse, daar zitten oregano,basillicum etc allemaal in.

Niet zo lekker natuurlijk als verse kruiden, maar het geeft wel een lekkere smaak