Spring naar inhoud

- - - - -

pizzadeeg

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#46 Geplaatst 19 april 2012 - 11:36

hilleke, in t deeg doe ik een snuifje zout, niet veel dus, dat stond zo in het recept, ik zal er volgende keer eens wat meer indoen alhoewel ik het deeg op zich helemaal niet slecht vond.
Het was t geen dat er op lag dat heel flauw van smaak was.

nog eens bedankt aan iedereen voor de kruidentips!
Kan ik volgende keer een smakelijker pizza op tafel zetten ;) want ik vond dat best leuk om te maken :)
Geplaatste afbeelding

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#47 Geplaatst 19 april 2012 - 11:40

Mozarella met daarop dan italiaanse kruiden zijn ook een geweldige combinatie :)

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#48 Geplaatst 19 april 2012 - 12:10

Als het deeg goed van smaak was zou ik er geen extra zout in doen, kan rap de bovenhand nemen en dan is het weer niet meer lekker :oops:
Zoals Stijn zegt met Mozarella is inderdaad ook superlekker. Heb ik vorige week nog gedaan.

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#49 Geplaatst 19 april 2012 - 16:14

ok hilleke, dan zal ik maar geen extra zout meer indoen ;) , goed dat je dat zegt of k zou nogal gestrooid hebben met de zoutbus :oops:

ik ben zelf niet zo dol op mozarella eerlijk gezegd, maar ik kan het wel proberen op een deel van de pizza.
Nog eens heel erg bedankt voor de tips !
Keukenkluns hier gaat er toch nog in slagen om iets smakelijks op tafel te krijgen :)
Geplaatste afbeelding

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#50 Geplaatst 19 april 2012 - 16:18

ik ben eigenlijk ook niet zo gek van kaas algemeen lathyrus maar die mozarella is echt wel lekker van smaak.
Verder mss ook champignons (eerst opgebakken met look en goed wat peper en zout) kan ook lekkere smaak geven.
Als je graag een wat zoete smaak hebt kan je ook ananasblokjes er opleggen, ... een pizza kan je bijna alles opleggen :)

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#51 Geplaatst 19 april 2012 - 17:44

ik ben wel dol op kaas, ik smijt serieus wat kaas op mijn pizza, maar ik ben gewoon niet dol op mozarella :oops: , ik vind dat zo waterachtig...
ah, champignons eerst opbakken, ik deed er de champignons gewoon zo op zonder eerst op te bakken
Geplaatste afbeelding

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#52 Geplaatst 19 april 2012 - 17:49

ik bak ze liever eerst, dan verliezen ze hun vocht niet op de pizza (anders krijg je zo een waterachtige boel op je pizza) en zijn ze toch beter van smaak :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 19 april 2012 - 18:15

Stijn_Poezenpaleis:-) zei:

ik bak ze liever eerst, dan verliezen ze hun vocht niet op de pizza (anders krijg je zo een waterachtige boel op je pizza) en zijn ze toch beter van smaak :)

Inderdaad altijd beter om te bakken, want champignons verliezen veel teveel vocht anders. Is ook zo met andere groenten, paprika geeft bv ook veel meer vocht af dan dat je op het eerste zicht zou denken.

@Lathyrus: Als je wil, kan ik je het recept geven van onze kookcursus voor een pizza'tje te maken ;)

Bewerkt door Spanishke, 19 april 2012 - 18:16.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#54 Geplaatst 19 april 2012 - 20:38

spanishke, ik zou graag je recept krijgen, dank je !
Geplaatste afbeelding