Spring naar inhoud

- - - - -

Even mijn hart luchten

• Log in om te reageren
66 reacties op dit onderwerp
bluegalaxamoon
bluegalaxamoon
  • 1.983 berichten
  • 10 katten

#1 Geplaatst 15 maart 2012 - 23:03

Zoals jullie weten hebben we 4 weken geleden 3 katten uit een verwaarloosde situatie gered.
Met alle 3 hebben we toen meerdere keren naar de DA geweest, ze waren allen goed ziek. Jammer genoeg moesten we vandaag Kira (1 van die 3) laten inslapen omdat ze niet meer te redden viel.
Dit was een zware dobber omdat zij als sterkste overkwam.
Momenteel is het nog kantje boord met Beauty.
De DA heeft gezegd dat ze te verwaarloosd waren gedurende de laatste jaren, en wij hebben ze nog maar 4 weken.

Wij als koppel/gezin met kindjes hebben het niet altijd breed maar doen alles wat we kunnen om de poesjes niet te laten lijden.
Dit heeft ons nu al 5 DA bezoeken gekost (deze maand) met de nodige prijs erbij.
Dit is niet erg voor ons omdat we een regeling hebben met deze DA.
Maar toch als je katten adopteerd die weg moeten veronderstel je toch dat ze een beetje gezond mogen zijn.
De kosten die we nu gehad hebben evenaart niet de kosten die we in de verleden 3j gehad hebben.

Graag zou ik nog eens mijn mening willen zeggen ivm de DA kosten:
Ik heb ondervonden dat veel DA's hun prijzen laten stijgen (ze klagen de hele tijd over oeps-nestjes, het feit dat mensen hun katten niet wilt steriel maken,..)
Maar veel mensen die ik ken, die een kat, hond,... hebben, klagen over het feit dat DA's om de 6 maanden hun prijzen verhogen.

Voor Nina gaan we naar een andere DA (45 min. rijden) zij was de DA die haar erdoor kreeg toen we het nestje vonden.
Toen de andere 3 overleden (Brasco, Debra en Lily) had ze zo'n medelijden dat we Nina terug bij ons mochten verwelkomen (haar broer Dexter werd toen geadopteerd).
Haar enige voorwaarde was dat we terug gingen naar haar voor de opvolging van Nina.
Toen Nina begin deze week ziek werd, ging ik naar haar, werd ze behandeld en het koste mij niets. Ze is namelijk een DA die eerst kijkt voor de dieren en dan pas voor het geld (ik heb toch een kleinigheid gegeven voor de moeite die ze gedaan heeft om Nina te verzorgen).

Maar de meeste DA's laten u terugkomen om te zien hoe of wat met de nodige kosten en geven dan een spuitje voor de koorts of iets anders en rekenen direct 45 euro aan.

Persoonlijk denk ik, als 90% van de DA's meer begint te denken voor het feit waarvoor ze eed hebben afgelegd, dat wij dan 50% minder zouden betalen voor dezelfde verzorging.
De meesten DA's rekenen te veel aan en zij zijn de eerste die klagen over overbevolking van de dieren.

Dit is gewoon mijn eerlijke mening, vooral als je in één en de zelfde maand 6 keer langs gaat en hij telkens die consultatie rekent! Wij mochten blij zijn met 5 euro korting op ons volgend bezoek!!!

Ik heb 1 mening, als de DA's goedkoper zouden moeten zijn dan zou er geen overbevolking zijn van katten en honden.

Dit was hetgene die op mijn lever zat, dus hopelijk schiet dit niet in het verkeerde keelgat.

Bewerkt door bluegalaxamoon, 15 maart 2012 - 23:07.

Guest_mac jr_*
Guest_mac jr_*

#2 Geplaatst 15 maart 2012 - 23:25

je moet je frustratie's ergens kwijt, zonder dat ze u iets kwadelijk nemen
:hug: :hug: :hug:

en ik kan best begrijpen van waar je denken van komt

bij mij in de buurt , is er een wijk met over populatie van katten, en denk moest het allemaal goedkoper zijn , dat dit niet zo uit de hand was gelopen

:'(

furrball
furrball
  • 553 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 15 maart 2012 - 23:29

Tja eigenlijk heb je wel een punt... Ik heb nog nooit korting gehad van mijn dierenarts (ook niet toen er een probleem bleek te zijn bij Filou zijn castratie...).  Het zet je wel aan het denken.  Want het zijn tijden van crisis en alles wordt zo duur.

Guest_helga-str_*
Guest_helga-str_*

#4 Geplaatst 15 maart 2012 - 23:37

als ik dit zo lees, kan ik je eerlijk gezegd geen ongelijk geven hierin, moest het idd goedkoper zijn zoude de mensen vlugger naar de DA gaan ook

ik ben ook iemand die direct naar de DA ga als er iets mis is met mijn beestjes, elke keer mag je een redelijk bedrag betalen ervoor, de dieren zijn wel geholpen, maar je krijgt idd regelmatig te horen als het niet beter is kom dan maar weer en dan mag je weer zoveel geld neertellen, alle mensen die hun dieren doodgraag zien hebben dat er wel voor over, maar toch als je sommige mensen bekijkt die heel veel van dieren houden maar een te weinig inkomen hebben of dergelijke loopt het toch al snel op en stellen het soms uit ook of zetten de dieren aan de deur :(

het zou al veel schelen als je de eerste keer gaat de consultatie betaald maar als je meerdere keren moet weer gaan vind ik persoonlijk dat ze de consultatie moeten laten vallen of bij de mensen een jaarlijkske bijdrage van de ziekenkas en dat je dan toch een stuk van het geld weer trekt maar dan voor de dieren

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#5 Geplaatst 15 maart 2012 - 23:40

Toen er bij Mira na haar ontsteking ontsteking ontstond en de huid aan het afsterven was zijn we elke dag terug moeten gaan naar de da, daarna om de 2 dagen dit zo een dikke week totdat de dode huid inzakte en hij het operatief kon verwijderen. Al die keren dat we naar de da zijn moeten gaan hebben we niks voor moeten betalen. En gelukkig maar of het werd ook een financiele kater.
Ik moet wel zeggen mijn da is ene van den oude tram, niks pc, niks opschrijven. Denk ook dus dat veel klanten gewoon zwartgeld is. Maar hij heeft altijd onze dieren goed verzorgd en is schappelijk in zijn prijzen, al die moderne snufjes heeft hij niet zoals rontgen apparatuur bv, maar dan gaat hij zelf met de kat of hond naar een nabijgelegen kliniek voor dieren. Al die moderne praktijken zijn wel goed daar niet van maar dat moet ook allemaal betaald worden.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#6 Geplaatst 15 maart 2012 - 23:41

Ik ga naar een praktijk waar er 3 zitten.  2 keer geweest om de nagels van de hond te laten knippen 'is gratis hoor, voor die 5 minuutjes werk.'.  Vandaag geweest: Da's dan 16 € aub :trance:
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

furrball
furrball
  • 553 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 15 maart 2012 - 23:45

Weet je wat het ook is: je weet nooit waar je aan toe bent.  Het lijkt wel alsof ze heel vaak er gewoon een slag in slaan. Met de natte vinger, bijna.

Mijn da was heel goedkoop, tot hij een keer vroeg wat mijn man doet (mijn man is psychiater, maar nog in opleiding) en sindsdien is het verdubbeld.  En dat is geen gezever, maar een psychiater in opleiding verdient niet wat een psychiater verdient.

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#8 Geplaatst 16 maart 2012 - 00:42

Ik denk dat je best gewoon echt op zoek gaat naar een dierenarts met een hart van goud. Toen mijn konijntje een ferme infectie had in haar oortje en dit door een andere dierenarts (zij was even met verlof) niet goed was verzorgd en gediagnosticeerd, dan mocht ik bij haar elke week terug komen voor een goeie spoeling van het oortje (ik deed de andere verzorging) en dit koste me niets. Ze zei zelf dat ze dit beter dan mij kon door haar ervaring en apparatuur en dat ze dit gratis voor me wou doen. Het enige wat ik moest betalen, was de medicatie die we er ook bij gaven (2€ voor een maand medicatie). Ze zal ook altijd eerlijk zeggen wat de prijs is van een behandeling en het goedkoopste alternatief geven indien dit er is. Ze is ook altijd oprecht verdrietig als het toch niet blijkt aan te slaan de behandeling en ook eerlijk als ze haar twijfels heeft indien ik toch wil verder behandelen. Ze komt hier 2-wekelijks aan de deur en blijft dan nog tien minuutjes langer om te praten over m'n dieren en de oeps-nestjes of andere zaken.

Verder blijven zoeken zou ik zo zeggen naar een goeie dierenarts. Heel goed van je trouwens dat je dit toch wil opbrengen voor je dieren ook al heb je het niet altijd gemakkelijk.

Guest_helga-str_*
Guest_helga-str_*

#9 Geplaatst 16 maart 2012 - 00:50

@Vennen
ik durf best geloven dat er nog DA's zijn met een hart van goud, maar je kan moeilijk eerst 30 DA's gaan doen voor je die gevonden hebt, tegenwoordig draait eigenlijk gewoon alles rond geld, zowel voor mens en dier en ik heb dat de laatste maanden meer dan genoeg ondervonden, niet voor mijn dieren maar voor mezelf
en ik zie me ook niet direct heel veel km's rijden voor een DA met een hart van goud, ze zouden dat beter gewoon zijn, iedereen die voor DA studeert, eerst aan de dieren denken en dan pas aan geld!

DORIS
DORIS
  • 7.846 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 16 maart 2012 - 06:05

Mag niet klagen van mijn da.Julie is verleden jaar 2 weken in behandeling geweest en dit dagelijks,tot 2 maal per dag zon en feestdag inbegrepen.Eind rekening:1 bezoek +medicatie+echo's +gebruikt materiaal(buisjes voor bloedafname en dwangvoeding)+eten.Voor de opname heeft hij niets geteld.

Bewerkt door DORIS, 16 maart 2012 - 06:06.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 16 maart 2012 - 07:06

Mijn dierenarts is helemaal niet modern ook zijn praktijk niet ,maar ben er zeer tevreden over .Het is een zeer lieve man en hij staat altijd klaar om te helpen zelfs in het weekend .Ik heb eenmaal gehad dat hij niet aanwezig was en ben naar een andere geweest met Babet omdat ze koorts had en lusteloos was .Heel moderne praktijk maar moest daar meer dan het dubbele betalen dan bij mijn dierenarts voor de consultatie .Dus blijf ik maar bij mijn vertrouwde dierenarts gaan en hij gaat ook zelf met je huisdier naar de dierenkliniek ,dat heeft hij gedaan met mijn vorige pers Shana .
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 16 maart 2012 - 07:32

Ik weet ook wat je bedoelt.... Ik ben ongeveer met onze vorige kat naar elke DA in de buurt geweest.... en inderdaad... als ze dan zeggen, mevrouw ik kan er niks aan doen, dat is dan ....€ dan kon ik ze af en toe ....

De da waar we nu gaan is een schat.. Ze swerkt ook voor het asiel, hoewel ze het soms niet eens is met het standpunt, doet ze dit enorm graag... thuis heeft ze verschillende katten die ze ofiicieel had moeten laten inslapen... maar zelf weer probeert op te lappen en die de rest van hun leven bij haar mogen doorbrengen...

Toen we met Teuntje aankwamen (na het auto ongeluk) moesten  we wel geloof ik 350€ betalen voor medicatie, 1 overnachting en de foto's, maar toen we bleven komen ( met de kittens, spuiten en bij de melkklierontsteking van Teun) en ze zag hoeveel we om onze dieren gaven.. heeft ze vaker bijvoorbeeld het consult niet gevraagd...

Het gaat niet om het geld (hoewel we ook geen geldboom in de tuin hebben staan) maar om de aandacht en liefde waarmee zij bezig is! en dat mis ik bij heel veel DA's in de buurt
Geplaatste afbeelding

filoutje stafros
filoutje stafros
  • 330 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 16 maart 2012 - 08:24

onze DA zou de katten van straat rapen om ze te helpen. ik ben tevreden van van onze DA van de prijzen ook. het is een grote vent in de 1m90; maar hij heeft een echt zwak voor dieren. hij heeft mij een tijdje geleden ook geholpen met een kat die ik gevonden heb hij heeft dan 200euro van de prijs gedaan voor mij; omdat hij het ook onterecht vond dat de eigenaars niets meer wilden doen.

Sofie uit antwerpen
Sofie uit antwerpen
  • 1.042 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 16 maart 2012 - 09:02

Ik heb dit gevoel soms ook.

Vorig jaar hebben wij onze franse hangoor laten castreren. Ik heb daarvoor 3x naar mijn da gebelt om te zeggen dat hij 5kg weegt en of de prijs nog correct was 70euro.

Toen ik hem binnenbracht en ze hem een slaappilletje gaf zei ze doodleuk, jah neem je straks 86 euro mee???? Ik eums dat was toch 70 euro? Ja zei ze; eigenlijk ga ik er verlies aan doen en vraag ik nog te weinig maar als je 86 euro meebrengt dan kom ik net uit de kosten pffff daar sta je dan met je mond vol tanden.

Conclusie, 3x bellen voor een juiste prijs (nadat ik nog andere da's had gebelt en nadien dus zelfs goedkoper bleken te zijn) en dan nog het gevoel hebben dat ze in je zakken zitten.

Ik ben daarna wel verandert van da

Anousje
Anousje
  • 2.436 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 16 maart 2012 - 10:49

Ik vind de DA ook erg duur. Mijn DA heeft de prijzen dit jaar verhoogd, maar aangezien ik wel erg tevreden ben over hun service, blijf ik daar.
Maar ik denk ook dat wanneer de prijzen lager zijn, dat voor een hoop mensen de drempel om naar DA te gaan ook lager is. En dus sneller met hun dier even langs gaan als er iets mankeert. Mijn DA rekent alleen voor consult 29,25 en voor een klein dier 20,75.