Spring naar inhoud

- - - - -

Even mijn hart luchten

• Log in om te reageren
66 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#61 Geplaatst 16 juni 2012 - 16:01

Ik heb effectief aan mijn DA gevraagd of ze niet werkte met kortingen als je op korte tijd vaak moet komen (of iets in de aard). Maar dat was er niet....

Nu - eerlijk is eerlijk - ben ik overlaatst, vlak voor de zwangerschap van Rosje vaak bij mijn DA geweest (een andere dan nu - een praktijk -). Mede door hun 'schuld'. Toen hebben ze me 1 keer 'een herconsultatie' aangerekend. Dus 17 euro ipv 25 euro.

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#62 Geplaatst 16 juni 2012 - 16:07

Ff off topic Lathyrus, maar ik moet ook geregeld enkel voor medicatie naar mijn huisdokter. Hier moet ik 3 euro voor betalen, ze schrijft daar zo'n briefje voor voor de ziekenkas en ik trek dat volledig terug. Ze zegt zelf, als ik je niet onderzoek moet je ook geen consultatie betalen. Wat mij wel logisch lijkt. Moet je maar ns zeggen tegen je huisdokter dan.

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#63 Geplaatst 16 juni 2012 - 19:33

Hilleke, de adviserend geneesheer had me indertijd gezegd dat er een soort van regeling bestond maar heeft niet uitgelegd wat precies en mijn halve trouwboek had zoiets van dat hij graag had dat ik toch om de 3 maand bij de dokter ging omdat ik altijd met alles veel te lang blijf lopen dus maak ik maar afspraken om mijn halve trouwboek gerust te stellen en tegemoet te komen (ik heb een gloeiende hekel aan naar de dokter gaan en moet er ver inblijven voor ik wil gaan normaal gezien)
Maar heel erg bedankt voor de uitleg !
Kan altijd van pas komen in de toekomst ;) :)

Ik probeer echt niet mijn overtuiging op te dringen aan andere mensen en ik wil geen gelijk krijgen.
Ik vind gewoon dat er heel veel over dierenarts geklaagd wordt terwijl in veel gevallen die dierenartsen toch ook maar gewoon hun werk doen en dingen zoals het eten dat ze verkopen en dat ze daar dan geen cent winst op zouden mogen maken want anders zijn ze geldmollen, dat vind ik er dan echt over
Geplaatste afbeelding

Guest_MaJu_*
Guest_MaJu_*

#64 Geplaatst 18 juni 2012 - 13:00

dolfjeweerwolfje zei:

Mocht er een verzekering voor katten zijn in België zou ik het toch ernstig overwegen (afhankelijk van wat gedekt is en natuurlijk de kostprijs).

Is die er dan niet? Of kan je geen verzekering in Nederland nemen?

Wanneer ik Rex ga afhalen binnen drie weken krijg ik er een verzekering van 1 maand bij die ik dan als ik wil zelf kan verlengen. Rex komt uit Nederland en is daar ook verzekerd, en afgaande op de info van de Cattery zou het geen probleem mogen zijn om hem verder te verzekeren in België. (al lijkt het me redelijk prijzig en denk ik niet dat ik dit ga doen)

Guest_MaJu_*
Guest_MaJu_*

#65 Geplaatst 18 juni 2012 - 13:35

MaJu zei:

Wanneer ik Rex ga afhalen binnen drie weken krijg ik er een verzekering van 1 maand bij die ik dan als ik wil zelf kan verlengen. Rex komt uit Nederland en is daar ook verzekerd, en afgaande op de info van de Cattery zou het geen probleem mogen zijn om hem verder te verzekeren in België. (al lijkt het me redelijk prijzig en denk ik niet dat ik dit ga doen)

Heb even in mijn mails opgezocht waar die verzekering wordt afgesloten en dat is bij www.petplan.nl

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#66 Geplaatst 18 juni 2012 - 13:42

Dat weet ik niet of je dat via Nederland kan doen, als dat zou gaan en we zouden het indertijd geweten hebben dan hadden we dat wel gedaan.
Nu is het natuurlijk te laat voor ons.

Nu zijn we vandaag bij de dierenarts moeten gaan maar ben ik dat vergeten vragen ivm die consultaties en de tarieven.
Mijn hoofd stond er niet echt naar.
We zullen de dierenarts ongetwijfeld binnenkort wel weer nodig hebben en hopelijk denk ik er dan aan om het eens te vragen.
Wij waren vandaag dan 207 euro kwijt voor korte narcose met gas, leegspuiten van sinussen, verwijderen van beetje tandsteen, en 2 spuitjes antibiotica.
Waarvan goeie 35 euro BTW en iets in de 90 euro voor gasverdoving en t geen ze dan tijdens verdoving gedaan hebben, 22 euro voor een consultatie en de rest voor medicamentjes.
Ik vind dan dat men de BTW zou moeten verlagen en dat zou al een pak schelen op de rekening.
Maar dat is niet de dierenarts zijn fout dat hij zoveel BTW moet aanrekenen
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#67 Geplaatst 18 juni 2012 - 19:37

MaJu zei:

Het bestaat wel in België, maar deze dekt bijna niets ;) , je bent dan beter af om het geld zelf op een aparte rekening te zetten en te sparen voor als er iets ernstig voor valt met je huisdieren.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag