Spring naar inhoud

- - - - -

Pinkyi is wat zwaar ! andere 2 niet.

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Guest_Kattenhuis_*
Guest_Kattenhuis_*

#1 Geplaatst 20 juli 2009 - 12:01

Pinkyi hier is wel wat te dik. Ik heb 3 katten (waarvan Pinkyi er 1 is ). Ze eten vooral RC-Indoor. Ik zete 2 tot 3 x per dag brokjes voor ze neer en ze eten niet alles direct op. Pinkyi eet bijna wat hij kan vinden in alle bakjes.

Nu is mijn vraag : Heeft iemand een idee hoe ik kan voorkomen dat hij alles opeet ? Als het zo doorgaat zal hij op een gegeven moment op dieet moeten en dan zie ik het gebeuren dat hij EN het dieetvoer opeet en het voer v.d. anderen.

De andere 2 poezels eten wat en later nog eens wat..

Het zijn dus binnenkatten.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 20 juli 2009 - 12:07

Hier heb ik niet echt ervaring mee. Misschien dat je light voeding kan geven aan de éne kat?
Ik zet hier gewoon korrels 24u op 24u beschikbaar dus de mijn eten zoveel korrels als ze wensen en dat loopt tot nu toe goed.
Daarnaast krijgen ze elk 40gram natvoer per dag verdeeld over 's morgens en 's avonds. Af en toe een snoepje krijgen ze hier ook of moeten ze voor werken en zelf de snoepjes zoeken.

Je kan ook de korrels in een pipolini of een voerbal doen. Daar zitten kleine gaatjes in en al spelend komen de korrels daaruit. Hierdoor hebben ze eten + beweging.

Speelt hij voldoende? Anders spelen met je kat, zodat hij voldoende beweging heeft. Hier smijt ik af en toe een speeltje op of van de trap en daar lopen ze supergraag achter...

Veel succes alvast!
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 21 juli 2009 - 16:02

Je kan de korrel zoals Mieke reeds zei in een pipolini doen, dan moeten ze werken voor hun eten en voelen ze vlugger dat ze genoeg hebben. Ofwel een activity board gebruiken, ik doe hun brokjes daar op en dit vraagt meer energie van de poezen om aan hun brokjes te geraken.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag