Spring naar inhoud

- - - - -

Aynoa is ziek (de laatste loodjes p.14)

• Log in om te reageren
235 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 20 juli 2009 - 13:09

Ik heb vandaag al enkele kotsjes moeten opkuisen van Aynoa. Het is steeds gal.
Gisteren was ik niet thuis, dus heb ik echt geen idee hoe het komt dat mijn meisje nu moet braken.
Ik had de ruit om naar de ren te gaan toe gedaan, dus zou het mij verbazen moest het iets van buiten zijn.

Wat kan ik doen om haar maagje wat tot rust te laten komen?
Aynoa oogt verder normaal.

Bewerkt door elixeryen, 31 juli 2009 - 11:50.

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 20 juli 2009 - 13:33

Is het pimperian ofzo dat je ook aan de poezels mag geven en helpt tegen maagjes die overhoop liggen?
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 20 juli 2009 - 13:35

Ik heb het net even gegoogled en het is Primperan.
Hoeveel mag je daar dan van geven?

Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#4 Geplaatst 20 juli 2009 - 13:37

In de Dag Allemaal staat deze week het volgende over brakende katten:

Oorzaken: haarbal, gras eten, bedorven voedsel, darmaandoening, hormonale problemen of virusinfectie.

Behandeling: Als uw kat 1x onverwacht braakt gef u haar best de volgende 4u geen eten en drinken. Blijft het braken uit dan mag ze weer gewoon eten en drinken maar controleer wel of ze geen diarree krijft. Braakt de kat opnieuw binnen de 4u geef haar dan gedurende 24u geen eten, maar wel om het halfuur een beetje water. Blijft uw kat braken raadpleeg dan een DA.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 20 juli 2009 - 13:37

Ik dacht naargelang het gewicht 1/4 van een pilletje, maar ik ben niet helemaal zeker dus best even afwachten tot iemand reageert dat het 100% zeker is...
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 20 juli 2009 - 13:41

MissKitty zei:

In de Dag Allemaal staat deze week het volgende over brakende katten:

Oorzaken: haarbal, gras eten, bedorven voedsel, darmaandoening, hormonale problemen of virusinfectie.

Behandeling: Als uw kat 1x onverwacht braakt gef u haar best de volgende 4u geen eten en drinken. Blijft het braken uit dan mag ze weer gewoon eten en drinken maar controleer wel of ze geen diarree krijft. Braakt de kat opnieuw binnen de 4u geef haar dan gedurende 24u geen eten, maar wel om het halfuur een beetje water. Blijft uw kat braken raadpleeg dan een DA.

Wel wat moeilijk om het water weg te nemen vind ik. :s
2 dagen geleden heeft ze wel overgegeven met erg veel gras. Nu ze naar buiten kunnen vind ik af en toe een kotsje met gras. (niet enkel van Aynoa)
Bedorven voedsel kan het niet zijn daar ik haar steeds vlees in porties geef zodat het hier niet te lang blijft staan.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#7 Geplaatst 20 juli 2009 - 15:30

Niet gewoon zelf dokteren Gaëtane, even (telefonisch) met je da overleggen, dan weet je het zeker.

Primperan is goed voor sommige zaken, maar als er een ontsteking meespeelt dan kan het juist helemaal niet goed zijn om dit te geven.

PS Ik neem wel nooit het water weg eigenlijk als er eens eentje heeft overgegeven (haarballen bv).
Meestal geef ik zelfs extra nog wat water met elektrolyten juist om de vochtbalans weer in orde te brengen. (Kela Rehydra-kel zakjes, kan je kopen bij de apotheker en bij de da)

Bewerkt door Smitten Kitten, 20 juli 2009 - 15:36.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#8 Geplaatst 20 juli 2009 - 15:33

Sommige katten hebben heel veel last van kattengras te eten, zodanig dat heel hun slokdarm geirriteerd raakt. Kattengras is goed, maar met mate.

Kan wel zijn dat ze daar zo van moet overgeven. Helemaal in het begin toen we katten hadden en ook nog niet beter wisten hadden we hier permanent een potje kattengras in huis staan. Toen was er ook een van de katten die geen maat kon houden en veel gal overgaf en dit had zelfs een beetje een rozige schijn. (bloed)

Sindsdien mogen ze enkel onder toezicht kattengrasjes eten en we hebben dit nooit meer meegemaakt.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 20 juli 2009 - 15:45

Ik ga even afwachten. Als ze morgen nog overgeeft ga ik naar de DA.
Water heb ik niet weggenomen. Ze heeft nu nog niets gegeten. Hopelijk is ze morgen wat beter.
De ren staat deels in het gras. Het gaat dus om gewoon gras.

Sinds deze middag heb ik ze niet meer zien overgeven. Ze ligt nu wat te rusten. Het gal was doorschijnend en iets naar de gele kant.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 20 juli 2009 - 15:48

Ik hoop dat ze snel beter wordt, maar je zou toch best naar de DA gaan.. Zelf diagnoses stellen kan je soms angstiger maken dan je zou moeten zijn. Ik hoop dat het niets is.. Misschien een haarbal die op komst is? :hug:

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 20 juli 2009 - 15:53

Ik zou ook even bellen naar de DA voor een medische verklaring. Hopelijk komt je schat er snel door, ik zou ook denken aan het gras of haarballen. Taiga heeft de laatste tijd ook erg veel last van haarballen, komt dit vaker voor met warmer weer? :catnoknow
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 20 juli 2009 - 16:38

Heb net naar de DA gebeld maar die heeft blijkbaar verlof.
Ik ga eens naar een andere DA bellen..

Ze heeft net weer overgegeven. Deze keer niet echt gal, het leek
op speeksel. Arm meisje. :8

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 20 juli 2009 - 16:39

:( Ik hoop echt dat ze snel weer beter is

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 20 juli 2009 - 16:41

Om kwart na 6 heb ik een afspraak. Ik hoop dat het niets ernstigs is..

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 20 juli 2009 - 16:43

We zullen hier duimen! :duim: Nog niet panikeren hé. Veel succes! :geluk:

Geplaatste afbeelding