Spring naar inhoud

- - - - -

Aynoa is ziek (de laatste loodjes p.14)

• Log in om te reageren
235 reacties op dit onderwerp
tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#76 Geplaatst 23 juli 2009 - 07:55

en hoe gaat het met de mooie meid vandaag?
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#77 Geplaatst 23 juli 2009 - 11:42

Al iets beter maar helemaal nog niet optimaal.
Deze nacht heeft ze een klein beetje over gegeven op ons bed. Arm beestje. 's Morgens kwam ik wakker en lag ze in mijn armen. :love:
Haar pilletjes heeft ze binnen gehouden. Straks krijgt ze nog wat eten.

Al bij al gaat het dus de betere kant op, al vind ik echt dat het traag gaat. Ze geeft nog steeds over. Niet veel en niet vaak, maar het is toch niet helemaal voorbij. Ze is ook suffer dan normaal, al kan dat natuurlijk ook zijn omdat ze erg weinig eet.
Ik blijf duimen voor m'n meisje en bedankt dat jullie ook allemaal aan haar denken. :duim:

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#78 Geplaatst 23 juli 2009 - 12:22

Gaëtane,

eventueel kan je haar Hills ID of een ander zeer licht verteerbaar voer geven (bv de zakjes poeder van Convalescence support die je met water kan aanmaken). Het is toch wel belangrijk dat ze haar eten begint binnen te houden aangezien aanhoudend braken enorm irriterend is voor de slokdarm en dat het dan een vicieuze cirkel kan worden.

In elk geval beterschap voor het prutske en sterkte voor de bezorgde mama ;)

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#79 Geplaatst 23 juli 2009 - 18:09

Het weinig eten ja,en dan mogelijk ook nog door de medicatie die ze moet nemen kan haar suf maken.Komt daarbij dat ze met dat overgeven ook wel ongemakkelijk zal zijn.Dacht gelezen te hebben dat ze koorts maakte eerder,Laat ze niet toe dat je haar temperatuur meet?zou je mischien al wat gerust stellen indien ze geen koorts meer maakte.Is erg als je merkt dat ze niet in hun goede doen zijn hè.Hopelijk is ze er snel weer bovenop.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#80 Geplaatst 23 juli 2009 - 18:20

Bij de DA had ze 39.5 graden. Ik heb hem daarnet nog eens genomen en haar temperatuur is nu 38.9°C Nog steeds te hoog dus.. :8
Ze eet wel en houdt het binnen maar ze eet echt ontzettend weinig. Vandaag heeft ze enkel nog maar wat gekookte vis gegeten. Met moeite want die vis brokkelt en het lukt haar precies niet goed om het deftig op te eten. Ik heb kip gekookt maar dat moet ze niet hebben. Straks eens kijken of ze het nu wel wil..

@ Hanne: Ik heb enkel Hill's AD heb ik in huis. Zou ik dat eens proberen geven? Convalescense Support en Hill's ID  heb ik ook niet in huis. Kan je dat bij de DA halen?

Geplaatste afbeelding

BlackRose
BlackRose
  • 534 berichten
  • 1 katten

#81 Geplaatst 23 juli 2009 - 18:26

38.9°C is nog altijd te hoog, maar toch al veel beter dan 39.5°C. Een kat haar temperatuur mag tussen 38 en 38.5°C liggen.

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#82 Geplaatst 23 juli 2009 - 18:29

Arm klein meisje. Hopelijk gaat het snel beter  en blijft het braken achterwege.Veel beterschap voor je kleine schat. :hug:

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#83 Geplaatst 23 juli 2009 - 18:32

ik had echt gehoopt dat ze beter zou zijn.............
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#84 Geplaatst 23 juli 2009 - 18:57

:duim: duimen voor aynoa!!!

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#85 Geplaatst 23 juli 2009 - 18:58

Duurt inderdaad wel redelijk lang. Zal een soort griepje zijn waarschijlijk...
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#86 Geplaatst 23 juli 2009 - 19:19

elixeryen zei:

Bij de DA had ze 39.5 graden. Ik heb hem daarnet nog eens genomen en haar temperatuur is nu 38.9°C Nog steeds te hoog dus.. :8
Ze eet wel en houdt het binnen maar ze eet echt ontzettend weinig. Vandaag heeft ze enkel nog maar wat gekookte vis gegeten. Met moeite want die vis brokkelt en het lukt haar precies niet goed om het deftig op te eten. Ik heb kip gekookt maar dat moet ze niet hebben. Straks eens kijken of ze het nu wel wil..

@ Hanne: Ik heb enkel Hill's AD heb ik in huis. Zou ik dat eens proberen geven? Convalescense Support en Hill's ID heb ik ook niet in huis. Kan je dat bij de DA halen?

Je kan beiden bij de apotheker en bij de Da halen.

AD kan je proberen geven, maar dat is nogal vetrijk. Is heel goed om aan te sterken, maar voor katten waarvan spijsvertering niet optimaal is, soms net dat tikje té. Maar je kan mss in afwachting een klein beetje onder de vis mengen.

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#87 Geplaatst 23 juli 2009 - 19:54

Gaat dan toch al wat de goede richting uit als de koorts naar beneden gaat.S'avonds is die altijd iets hoger dan smorgens ook,en ze zal nog wel een aantal dagen medicatie moeten nemen om verder te herstellen.Weet niet of ze gevoelige darmkes heeft,anders toch wel wat oppassen met eten te geven dat ze niet gewoon is om diaree te voorkomen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#88 Geplaatst 23 juli 2009 - 20:00

Weet je DA nu precies wat ze heeft, is het een maagontsteking of griepje?
Wij duimen hier alvast dat je schatje snel beter is. :thumb:

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#89 Geplaatst 23 juli 2009 - 20:08

Bah! Ik lees dit nu pas, lees niet zovaak in deze rubriek.
Heel veel beterschap hoor!
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#90 Geplaatst 23 juli 2009 - 20:50

Ik ben daarnet toch nog even naar de DA geweest. Aynoa is echt niet goed en ze had ook weer koorts. Haar ogen begonnen ook te tranen. Ze heeft normaal wel al wat last van traanoogjes maar totààl niet zo erg.  Ik had ze gewogen en ze woog nog maar 2,04kg. (normaal weegt ze 2,4 mar door haar krolsheid was ze wel iets afevallen. Hoe dan ook, ze heeft geen reserve en iets meer dan 2kg vind ik wel heel erg weinig. :s
Eens bij de DA had ze weer 39,4 graden. :8 Ze heeft 3 spuiten gekregen: 1 voor de koorts en 2 antibiotica-spuiten.
Ik ga stoppen met haar pilletjes en ga nu iedere keer naar de DA gaan voor een spuit. Hopelijk krijgt haar maagje zo wat rust (omdat ik geen pillen meer ga geven) en eens ze weer wat beter begint te eten mag ik de pilletjes weer geven.

De DA zegt dat ik gerust AD mag geven. Ik ga het aanlengen met water en zal ze dwangvoeren.
Aynoa, die je normaal met vanalles kan verleiden heeft helemaal geen zin in eten. Echt ongelooflijk zielig hoe ze er nu bij loopt. Het enige dat ze doet is rusten.
Ik hoop dat dat dwangvoeren me wat lukt. Want als Aynoa iets niet wil laat ze het we merken. :twisted:

Geplaatste afbeelding