Spring naar inhoud

- - - - -

Katten en kuikens... miet voor gevoelige kijkers

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.787 berichten
  • 13 katten

#16 Geplaatst 14 juni 2012 - 21:01

Sihirci zei:

Niets dom aan hoor, met het eerste ontdooide kuiken stond ik te huilen en wilde het reanimeren :cry: Arm kuiken gedood omdat je een haantje was :cry: :cry: :cry:

De eerste keer wilde ik niet eens geven. Dat moest Marc doen. toen ik me eenmaal vermande heb ik de eerste kuikens tussen duim en wijsvinger gepakt (aan de puntjes van mijn vingers) en aan de voetjes voorzichtig gepakt..... vond het vreselijk!
Nu is het anders. Ik ben er inmiddels aan gewend ;)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#17 Geplaatst 14 juni 2012 - 21:05

Erg he Wendy als ze een levende prooi te pakken krijgen :cry:

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.787 berichten
  • 13 katten

#18 Geplaatst 14 juni 2012 - 21:07

ja, best wel :( Maar afpakken, dat heb ik 1 keer gedaan, daarna niet meer. Het heeft toch geen zin.
Muizen heb ik nog nooit gezien hier, maar af en toe vliegt er een vogeltje de ren in. Zo'n kleintje, die net leert vliegen :( Helaas, als de katten dat eerder zien dan wij, of als de katten buiten zitten als dat gebeurd, dan is het vogeltje zo goed als zeker een tussendoortje geworden :(

Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.370 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 14 juni 2012 - 21:12

Ik weet dat dit hun natuur is, maar ik ben er toch niet klaar voor ! Ik ga het bij Carnibest houden !

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.787 berichten
  • 13 katten

#20 Geplaatst 14 juni 2012 - 21:13

zo zijn wij ook begonnen ;) daarna kipfilet, kippevleugeltje, rundvlees..... en zo steeds een stukje verder. Maar voor helemaal barfen of voeren volgens prooidiermodel zijn wij ook nog niet klaar hoor ;)
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#21 Geplaatst 14 juni 2012 - 21:31

Amaai dat lijkt ook te smaken zeg!!! Ik zou dat ook nog wel geven, maar denk dat Joe te weinig tanden heeft :catscratchhead

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.787 berichten
  • 13 katten

#22 Geplaatst 14 juni 2012 - 21:35

kuikens zijn niet zo heel hard. Als hij nog wat tanden heeft heb je kans dat het nog wel lukt hoor :)
Geplaatste afbeelding

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 14 juni 2012 - 22:46

Amai, hihi, toffe eerste-ervaringsverhalen. Moest wel wat lachen bij het verhaal van het 'reanimeren' mihihi.

Ik zou het in het begin toch ook moeilijk hebben hoor, brrr. Zo een kuikentje. Of als mijn kat een muis of vogeltje pakt begin ik echt te wenen en snikken en roepen, ik kan daar echt niet tegen dat zo een machteloos klein diertje wordt opgepeuzeld door te kat, of zelfs gwn maar om mee te spelen en het daarna te laten liggen, maar ja de natuur zeker. Die zotte dozen toch he :) Ik zou toch wel durven eens zo een diepgevroren kuikentje te geven, als ik hoor dat daar veel vitaminen inzitten en dat ze er zoveel plezier aan beleven. Ik beman me wel even (of vraag het gwn aan mijn vriend haha).
Miaauw

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 18 juni 2012 - 12:12

Hier eten ze hun kuikentjes ook heel graag, en ik durf er al naar gaan kijken als ze aan het eten zijn :oops: , maar het voeren is nog voor mijn man.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag