Spring naar inhoud

- - - - -

Dolly Parton Syndroom, tips?

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
missbluedolphin
missbluedolphin
  • 1 berichten
  • 1 katten

#16 Geplaatst 29 april 2012 - 22:26

Vorige week gingen we naar de dierenarts omdat ons Britt 3X krols was in een maand tijd. En dat haar borsten gezwollen waren. :o
Op advies van de dierenarts moesten we da pil verder geven en zou het binnen een maand tijd vermindert moeten zijn.
Nu merken mijn vriend en ik dat ze veel vermagert is en dat die borsten nog groter zijn. Eerst was het tussen haar achterpoten, maar nu is het al heel haar buik. :o
Dus mijn vriend heeft het opgezocht wat het zou kunnen zijn. En alles wat de sites zeggen klopt dus wel.
In alle paniek zei mijn vriend dat we moeten stoppen met de pil te geven en toonde hij die sites naar mij. Ik ben nog nooit zo bang geweest op dat moment. Het was door die pil en door mij dat ze nu het syndroom heeft.
Ten slotte staat er morgen op het programma dat ik en Britt naar de dierenarts gaan voor een oplossing. Hopelijk kent ze het syndroom en kan ze het behandelen want hier in België zijn ze wat achter met alles.

Veerle
Veerle
  • 3.309 berichten
  • 17 katten

#17 Geplaatst 01 mei 2012 - 03:39

missbluedolphin zei:

Vorige week gingen we naar de dierenarts omdat ons Britt 3X krols was in een maand tijd. En dat haar borsten gezwollen waren. :o
Op advies van de dierenarts moesten we da pil verder geven en zou het binnen een maand tijd vermindert moeten zijn.
Nu merken mijn vriend en ik dat ze veel vermagert is en dat die borsten nog groter zijn. Eerst was het tussen haar achterpoten, maar nu is het al heel haar buik. :o
Dus mijn vriend heeft het opgezocht wat het zou kunnen zijn. En alles wat de sites zeggen klopt dus wel.
In alle paniek zei mijn vriend dat we moeten stoppen met de pil te geven en toonde hij die sites naar mij. Ik ben nog nooit zo bang geweest op dat moment. Het was door die pil en door mij dat ze nu het syndroom heeft.
Ten slotte staat er morgen op het programma dat ik en Britt naar de dierenarts gaan voor een oplossing. Hopelijk kent ze het syndroom en kan ze het behandelen want hier in België zijn ze wat achter met alles.

Mijn dierenarts kent alleszins dit syndroom...mijn nichtje haar kat heeft het ook gehad en zij heeft er een spuitje voor gekregen (weet wel niet meer wat het was) en heeft ook nog bijkomende pilletjes moeten krijgen...'t was heel erg bij haar en 't heeft een hele tijd geduurd voor dat het weg was.

Dus inderdaad....hopelijk herkent jouw dierenarts het syndroom.

gr.

veerle

Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 18 december 2012 - 14:13

Ik haal dit topic even op omdat ik voor een vriendin van mij meer info zoek omtrent het fokken met zo'n poes..
Indien iemand nog andere sites kent die over dit syndroom gaan had ik deze graag doorgekregen.
Alle info is welkom. :?:
Als de kat van huis is dansen de muizen op tafel. Als mama van huis is dansen de poezen...

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 18 december 2012 - 17:07

Dit is nog een site over DPS. Ik denk eigenlijk niet dat het verstandig is te fokken met een poes met DPS. De melkklieren zijn namelijke overgevoelig voor progesteron en bij zwangerschap wordt dit juist aangemaakt.

http://www.whgdieren...LKKLIEREN – KAT

Bewerkt door ARIZONA, 18 december 2012 - 17:09.

Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 18 december 2012 - 17:12

Dank je wel.
Ja ik weet dat zij daar van op de hoogte is.
Maar ze zoekt vooral eventuele ervaringen met homeopathie.
Ze heeft vernomen dat dit probleem op deze manier volledig zou kunnen onderdrukt worden.
De kat is in een vroeg stadium van de krolsheid geholpen met Alizin en heeft momenteel dus geen gevolgen hiervan.
Alvorens over te gaan tot sterelisatie wil ze echter alles overwogen hebben en indien er geen oplossing kan gevonden worden zal zij overgaan tot sterelisatie.
Als de kat van huis is dansen de muizen op tafel. Als mama van huis is dansen de poezen...

Mick-Britt
Mick-Britt
  • 266 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 11 mei 2016 - 01:08

Hallo allemaal,

Onze poes van 9 maanden oud kreeg plots opgezette melkklieren. Niet buiten geweest en niet aan de poezenpil geweest. 
Ze werden binnen enkele weken behoorlijk groot, maar ondanks dat at en dronk en speelde ze goed, toch een check-up bij de da.
Deze zei dat het dolly parton syndroom was. En vroeg of ze aan de poezenpil was, nee absoluut niet.
De da adviseerde sterilisatie. Dan zouden de melkklieren wel weer slinken. 2 dagen later is ze gesteriliseerd, ze had zelfs cystes op de eierstokken en een afwijkende baarmoeder. Dus alles is verwijderd.
Haar gewicht was bij sterilisatie 4,3 kg en bij controle na de ingreep 3,7 kg. Behoorlijk afgenomen de melkklieren denk je, maar nu 4 weken na de ingreep heeft ze nog steeds 2 melkklieren die weinig in omvang afgenomen zijn. Ze was de dag na de ingreep alweer de oude en heeft geen last van de melkklieren maar toch vind ik het lang duren voordat ook die laatste 2 afnemen.
Moet ik me zorgen maken? Is er een middel op homeopathische basis waardoor de grootte van de melkklieren kunnen afnemen?

Hoop op spoedig antwoord

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 11 mei 2016 - 02:06

Ik heb er geen ervaring mee dus ik kan je helaas niet helpen hiermee, maar ik zou echt wel teruggaan naar de dierenarts bij de minste twijfel.

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.346 berichten

#23 Geplaatst 11 mei 2016 - 18:35

Ik heb er ook geen ervaring mee, ik zou zeker eens naar je da bellen om raad te vragen
Geplaatste afbeelding

Mick-Britt
Mick-Britt
  • 266 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 11 mei 2016 - 19:51

Idd dat heb ik vandaag gedaan. De da vond het vreemd dat de melkklieren nog niet volledig waren geslonken. Hij heeft Galastop voorgeschreven. Mocht het niet helpen, dan weer langskomen.