Krolsheid op latere leeftijd
#1 Geplaatst 18 februari 2009 - 09:31

#2 Geplaatst 18 februari 2009 - 09:34
#3 Geplaatst 18 februari 2009 - 09:38

#4 Geplaatst 18 februari 2009 - 10:08
Tirza is van 2 maart 2008. Tot op heden is ze nog niet krols geworden. Iedereen zegt dat dit geen probleem is. Langs de ene kant kijk ik er naar uit dat ze krols wordt, maar langs de andere kant, mag het nog wat blijven duren.
Ik zou ze eerst willen testen en heb nog geen dekkater gevonden.
#5 Geplaatst 18 februari 2009 - 10:18

Ik zou me niet druk maken hoor, de ene poes is krols op 6 maand, de andere op een jaar.
#6 Geplaatst 18 februari 2009 - 10:41
Vroeg het me gewoon af vooral omdat MoucheMouche van een ras afkomstig is dat toch vroegtijdig krols wordt/is.
Bedankt alvast iedereen voor de nuttige reacties

#7 Geplaatst 18 februari 2009 - 10:43
ijammeke zei:

Als ze iets ouder zijn dan een jaar, kan het geen kwaad of is het eigenlijk ook nog te vroeg? Het is altijd zo zielig om Yumi telkens te zien rollen op de grond, in de zetel, gelijk waar en altijd maar miauwt alsof ze er erg veel last van heeft. Als dit niet zo gezond is omdat ze nog maar iets ouder is dan een jaar, wacht ik wel nog even en zoek ik ondertussen een oplossing voor haar "telkens krolse periodes"?

#8 Geplaatst 18 februari 2009 - 11:18
Haar dochter die ik gehouden heb was met 1,5 jaar ook nog niet krols geweest en is toen dankzij de PKD ook gecastreerd.
Het is niet zo dat je op de voorouders kan afgaan met welke tijd ze krols worden.
De enige invloed die er wel is, is de jaargetijde.
Ik heb niet graag een kitten jong krols, zie liever dat de poes krols wordt, dat betekend dat ze 1+ zijn.
Op dat moment kunnen ze de testen hebben ondergaan en zijn ze ook veel meer klaar voor het moederschap.
Betreft het afgaan op de moeder
Jade is met 9 maanden krols geworden, 11 maanden gedekt, haar dochter Rumpleteezer is met 16 maanden voor het eerst krols geworden, aan de pil gegaan en met ruim 2 jaar voor het eerst gedekt, diens dochter Cassandra is met 17 maanden krols geworden en 2 weken later gedekt. Rumpleteezer's andere dochter werd met 4 maanden al krols.
Cassandra's dochter wordt volgende maand 1 jaar en ik hoop zo dat ze nog lang wacht met krolsworden.
Zij moet namelijk direct gedekt worden.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!
#9 Geplaatst 18 februari 2009 - 11:31

#10 Geplaatst 18 februari 2009 - 12:19
Dus in principe is het geen probleem als ik Yumi laat dekken op +1 jarige leeftijd als ik het goed begrepen heb.
Ben al wat meer gerustgesteld Marina omdat het ras afkomstig is van jouw lievelingen. Moet er wel bij zeggen dat ik het echt zo'n mooie katten vind, zelfs mooier dan ocikatten, maar het karakter vd ocicat paste beter bij onze levensstijl vandaar die keuze.

#11 Geplaatst 18 februari 2009 - 13:54
jubikelcats zei:
Haar dochter die ik gehouden heb was met 1,5 jaar ook nog niet krols geweest en is toen dankzij de PKD ook gecastreerd.
Het is niet zo dat je op de voorouders kan afgaan met welke tijd ze krols worden.
De enige invloed die er wel is, is de jaargetijde.
Ik heb niet graag een kitten jong krols, zie liever dat de poes krols wordt, dat betekend dat ze 1+ zijn.
Op dat moment kunnen ze de testen hebben ondergaan en zijn ze ook veel meer klaar voor het moederschap.
Betreft het afgaan op de moeder
Jade is met 9 maanden krols geworden, 11 maanden gedekt, haar dochter Rumpleteezer is met 16 maanden voor het eerst krols geworden, aan de pil gegaan en met ruim 2 jaar voor het eerst gedekt, diens dochter Cassandra is met 17 maanden krols geworden en 2 weken later gedekt. Rumpleteezer's andere dochter werd met 4 maanden al krols.
Cassandra's dochter wordt volgende maand 1 jaar en ik hoop zo dat ze nog lang wacht met krolsworden.
Zij moet namelijk direct gedekt worden.
Op welke leeftijd of vanaf welke leeftijd is het eigelijk het beste om een poes te laten dekken?
#12 Geplaatst 18 februari 2009 - 16:36
M&M zei:
Ik vind zelf vanaf 1,5 tot 2 jaar.
Zelf ben ik bijna altijd heel laat met de poes te laten dekken

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!
#13 Geplaatst 18 februari 2009 - 16:38
Spanishke zei:
Dus in principe is het geen probleem als ik Yumi laat dekken op +1 jarige leeftijd als ik het goed begrepen heb.
Ben al wat meer gerustgesteld Marina omdat het ras afkomstig is van jouw lievelingen. Moet er wel bij zeggen dat ik het echt zo'n mooie katten vind, zelfs mooier dan ocikatten, maar het karakter vd ocicat paste beter bij onze levensstijl vandaar die keuze.
Je bedoelt qua zwangerschappen e.d.?
Ja tot zover is alles goed gegaan.
Alleen de pers is vrij lui en denkt eerst aan haar eigen schoonheid en dan aan haar net geboren kind.
Maar ja ik ben het gewend en pak direct het kind om het af te navelen, droog te wrijven e.d.

#14 Geplaatst 18 februari 2009 - 20:11
Hoe weet je eigenlijk zeker dat een poes nog niet krols geweest is? Ik bedoel maar, niet elke poes laat het duidelijk merken toch of wel?
#15 Geplaatst 19 februari 2009 - 08:00

Taiga is precies nog niet krols geweest of misschien wel, maar het valt misschien niet op bij haar