Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

kittenpakket

• Log in om te reageren
119 reacties op dit onderwerp
leila
leila
  • 115 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 21 juli 2009 - 14:51

over een tijdje zullen mijn kittens van mijn eerste nest gaan verhuizen.
graag wil ik de nieuwe eigenaars een leuk uitgebreid kittenpakket meegeven, maar ik zat te bedenken dat ik misschien wel iets te veel wil meegeven. bij mijn 1ste kat kreeg ik alleen een beetje voer in een zakje mee (mengsel van verschillende merken brok).
bij de 2e kreeg ik een kittenpakketje van hills mee.

zelf heb ik bij verschillende voerfabrikanten pakketjes aangevraagt, zodat mensen zelf de info kunnen lezen, en dan zelf kunnen kiezen wat ze wel en niet willen voeren.
naast dat zit ik er nog aan te denken om wat natvoer mee te geven wat ze hier ook zullen gaan krijgen, speeltjes, kittenpakket van royal canin (die je moet kopen), dekentje, verpakking brok van wat ze hier te eten krijgen (ik ga ze wel vooral vers vlees voeren, maar daarnaast brokken zodat ze daar wel aan wennen), reismandje?? (was ik zelf vergeten mee te nemen toen ik mijn 1ste kat ging kopen), en daarnaast zijn ze altijd makkelijk.

wat zit er nou eigenlijk in jullie kittenpakketten?
vergeet ik nog iets, of heb ik juist iets overbodig?
wat zouden jullie graag zien in een kittenpakket?

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 21 juli 2009 - 15:00

Kittenpakketje:

- Droogvoer
- Natvoer
- Fotoboekje
- Speeltjes (heel veel, balletjes, muisjes, verenstokje, dragon fly, tentje)
- Stukje oud laken met de geur van hier om de eerste dagen goed door te komen

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 21 juli 2009 - 15:19

Bij de eerste fokker heb ik volgende zaken meegekregen:
- kattenzand
- speeltje
- heel wat informatieboekjes van Hill's dacht ik
- wat droogvoer

Bij de tweede fokker:
- verschillende speeltjes
- Zak droogvoer

Ik persoonlijk vind het heel goed dat je wat droogvoer en speeltjes meegeeft met de koper.
Zoals magic coonie een fotoboekje meegeeft met haar kopers, vind ik wel heel tof.
Jammer dat ik dat niet heb gekregen :(
Geplaatste afbeelding

leila
leila
  • 115 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 21 juli 2009 - 15:21

foto's was ik vergeten erbij te zetten.
ik zit nog te twijfelen of ik er een cd-rom bij zal doen met foto's of dat ik zo'n fotoboek wil laten maken voor iedereen, dat zal ik waarschijnlijk laten afhangen aan de kwaliteit van de foto's.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#5 Geplaatst 21 juli 2009 - 15:31

Wij hebben een redelijk groot kittenpakket omdat ik mijzelf niet in toom kan houden :LOL:

Wat wij meegeven

-Alle filmpjes en foto op cd
-een dragonfly
-een babyfleecedekentje
-allerlei stalen droogvoer (van in de dierenwinkel. Rond de kittenperiode vraag ik altijd -en dat is vaak- als ik in de dierenwinkel ben vraag ik staaltjes om in de pakketten te steken :) )
-kittenpakket van carnibest en andere kittenpakketten, (Hills, Vetconcept, Animonda, Topfokker, Sanabel,... ik bestel gewoon een beetje overal kittenpakketten zodat de nieuwe eigenaars zelf kunnen zien waar ze zich het prettigste bij voelen)
-verschillende zakjes en blikjes natvoer (Shesir, Animonda, Porta21 etc)
-verenstokje
-keischattige eetbakjes met bolletjes
-laserlampje
-kattengrasje
-een tube gimpet maltpasta (tja, langhaartjes he ;-) en zowat elke kat doet een moord voor gimpet pasta)
-een roze hengeltje voor de poesjes en een blauw voor de katertjes van het merk Trixie. Zit ook een speelgoedje bij, een roos hartje met veertjes voor de poezen en een blauw balletje voor de katertjes.
-speelgoedmuisjes oa catnipmuisje
-balletjes
-stinkmuis
-stinkstrik
-stinkkussentje
-gepersonaliseerd mandje
-kittendagboekje
-foto's van de dierenfotograaf en eventueel ook een canvasje, moeten we nog bespreken met de fotograaf.
-foldertjes van oa dierenverzekering, voeding, onze dierenfotograaf
-kattensnoepjes Ziwipeak, whiskas en van die gedroogde tonijnschaafsels
-kruidenmuis

Ik heb hier echt een megagrote verzameling met kattenspulletjes, telkens ik iets leuks tegenkom in de winkel koop ik het in 10+voud met de kittenpakketten in het achterhoofd :LOL: Ik vind het gewoon heel leuk dat ik mijn babies zo'n afscheidskadootje kan meegeven.

En verder zit er in het kittenpakket nog het papierwerk, de papieren van de chip, het contract, het europees paspoortje, de stamboom, het dierenartsboekje, een kopie van alle testen van de ouders etc.

Qua spulletjes probeer ik er eigenlijk gewoon zo een beetje vanalles in te steken dat wij hier gebruiken en dat niet zo heel bekend is of dat bij ons speciaal in de smaak valt (bv die gimpet haarbalpasta) zodat de nieuwe eigenaars die spulletjes eens kunnen uitproberen. Ik hoop dan natuurlijk dat de kittenkopers ook overtuigd zijn van het product en dat mijn babies in hun nieuwe thuis ook de gezonde hapjes en leuke speelgoedjes zullen blijven krijgen.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 21 juli 2009 - 15:40

Waauw! :trance: Wat leuk dat jullie zoveel meegeven! Wij hebben van onze eerste fokker enkel een zakje van RC meegekregen. Daar zat een klein zakje babycat in, wat boekjes van RC en een eetkommetje van RC...
Geen foto's, geen speeltjes, geen dekentjes of eender wat.. Eigenlijk achteraf gezien wel een beetje jammer dat hij zo weinig van zijn fokker heeft meegekregen.. Maar we hadden hier spulletjes genoeg om dat te compenseren hoor :x
Nu komt Santosje van Spanishke bij ons wonen binnen een kleine twee weken, en ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat zij ook een heel mooi pakketje zal samengesteld hebben :)

Geplaatste afbeelding

leila
leila
  • 115 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 21 juli 2009 - 15:48

Smitten Kitten zei:

Wij hebben een redelijk groot kittenpakket omdat ik mijzelf niet in toom kan houden :LOL:

Wat wij meegeven

-Alle filmpjes en foto op cd
-een dragonfly
-een babyfleecedekentje
-allerlei stalen droogvoer (van in de dierenwinkel. Rond de kittenperiode vraag ik altijd -en dat is vaak- als ik in de dierenwinkel ben vraag ik staaltjes om in de pakketten te steken :) )
-kittenpakket van carnibest en andere kittenpakketten, (Hills, Vetconcept, Animonda, Topfokker, Sanabel,... ik bestel gewoon een beetje overal kittenpakketten zodat de nieuwe eigenaars zelf kunnen zien waar ze zich het prettigste bij voelen)
-verschillende zakjes en blikjes natvoer (Shesir, Animonda, Porta21 etc)
-verenstokje
-keischattige eetbakjes met bolletjes
-laserlampje
-kattengrasje
-een tube gimpet maltpasta (tja, langhaartjes he ;-) en zowat elke kat doet een moord voor gimpet pasta)
-een roze hengeltje voor de poesjes en een blauw voor de katertjes van het merk Trixie. Zit ook een speelgoedje bij, een roos hartje met veertjes voor de poezen en een blauw balletje voor de katertjes.
-speelgoedmuisjes oa catnipmuisje
-balletjes
-stinkmuis
-stinkstrik
-stinkkussentje
-gepersonaliseerd mandje
-kittendagboekje
-foto's van de dierenfotograaf en eventueel ook een canvasje, moeten we nog bespreken met de fotograaf.
-foldertjes van oa dierenverzekering, voeding, onze dierenfotograaf
-kattensnoepjes Ziwipeak, whiskas en van die gedroogde tonijnschaafsels
-kruidenmuis

Ik heb hier echt een megagrote verzameling met kattenspulletjes, telkens ik iets leuks tegenkom in de winkel koop ik het in 10+voud met de kittenpakketten in het achterhoofd :LOL: Ik vind het gewoon heel leuk dat ik mijn babies zo'n afscheidskadootje kan meegeven.

En verder zit er in het kittenpakket nog het papierwerk, de papieren van de chip, het contract, het europees paspoortje, de stamboom, het dierenartsboekje, een kopie van alle testen van de ouders etc.

Qua spulletjes probeer ik er eigenlijk gewoon zo een beetje vanalles in te steken dat wij hier gebruiken en dat niet zo heel bekend is of dat bij ons speciaal in de smaak valt (bv die gimpet haarbalpasta) zodat de nieuwe eigenaars die spulletjes eens kunnen uitproberen. Ik hoop dan natuurlijk dat de kittenkopers ook overtuigd zijn van het product en dat mijn babies in hun nieuwe thuis ook de gezonde hapjes en leuke speelgoedjes zullen blijven krijgen.

als kittenkoper zou ik het echt super vinden om dat allemaal mee te krijgen, zelf wil ik ook het liefst een super uitgebreid pakket mee geven.
maar toen ik dat aan mensen in mijn omgeving vertelde kreeg ik de opmerking; moeten die mensen het kitten soms met een vrachtwagen komen ophalen? (i.v.m. het kittenpakket)

ik heb er zelfs aan zitten denken om een dierenverzekering erbij te doen voor een jaar (indien dat mogelijk is).

het is natuurlijk leuk, maar wie gaat dat uiteindelijk betalen?
- ik kan dat doen, en leg dus uiteindelijk een hoop geld per kitten bij.
of
-de kittenkoper, en laat die dan meer betalen, waardoor ik waarschijnlijk geen koper meer kan vinden, aangezien mijn kittens te duur worden.

moeilijk!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#8 Geplaatst 21 juli 2009 - 16:01

leila zei:

als kittenkoper zou ik het echt super vinden om dat allemaal mee te krijgen, zelf wil ik ook het liefst een super uitgebreid pakket mee geven.
maar toen ik dat aan mensen in mijn omgeving vertelde kreeg ik de opmerking; moeten die mensen het kitten soms met een vrachtwagen komen ophalen? (i.v.m. het kittenpakket)

ik heb er zelfs aan zitten denken om een dierenverzekering erbij te doen voor een jaar (indien dat mogelijk is).

het is natuurlijk leuk, maar wie gaat dat uiteindelijk betalen?
- ik kan dat doen, en leg dus uiteindelijk een hoop geld per kitten bij.
of
-de kittenkoper, en laat die dan meer betalen, waardoor ik waarschijnlijk geen koper meer kan vinden, aangezien mijn kittens te duur worden.

moeilijk!
µ

Wij brengen onze kittens zelf naar hun nieuwe thuis, dus die vrachtwagen is niet nodig :LOL: Past perfect in ons C3tje :d

Zoals al aangegeven in mijn bericht is het eigenlijk uit eigenbelang. Ik vind het fijn om dit mee te geven aan mijn kittens en op die manier de kittenkoper een beetje "te onderwijzen" hoe stom dat ook klinkt. Bv die gimpet maltpasta is in niet veel dierenwinkels te vinden, dus als ik het gewoon mee geef dan hebben ze direct van de eerste keer de juiste tube en kunnen ze zelf ondervinden dat het ongelooflijk goed in de smaak valt bij katten. In mijn ervaring beter als de andere merken van maltpasta. En hopelijk gaan zij dan ook zelf die pasta aankopen nadat de tube van het kittenpakket op is.

Het was voor ons ook absoluut geen moeilijke beslissing om hiervoor te kiezen. Voor ons is het fokken louter een hobby, en tja, winst maak je dan echt niet (of ik doe iets grondigs verkeerd :LOL: ). Het is dus ook niet zo dat ik de kittenkopers het kittenpakket duur laat betalen, volgens mij zijn wij van prijzen heel redelijk. Wij vragen nl 550 euro voor een kitten uit geteste ouders, 2 maal ingeënt, volledig ontwormd en behandeld tegen parasieten, gechipt, indien nodig rabiësgeënt, netjes aan huis gebracht (ook als dat in het buitenland is) en met een leuk kittenpakket erbij. Gaan er twee naar een zelfde thuis dan doen we per kitten 50 euro van de prijs. Gewoon omdat wij het zelf zo leuk vinden als er twee samen mogen verhuizen.

PS Overigens zijn er natuurlijk ook kittenkopers die al een kat hebben en al op de hoogte zijn van alle leuke en nuttige kattenspulletjes, maar als de een het krijgt is het maar fair dat de andere het ook krijgt natuurlijk...

Bewerkt door Smitten Kitten, 21 juli 2009 - 16:05.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 21 juli 2009 - 16:03

Wow zeg Smitten Kitten zoveel dat jij meegeeft, dat komt toch wel heel kostelijk uit voor de fokker, niet?
@ Bibie: Hmmm verwacht maar niet teveel, het is ons eerste nestje dus ook puur verlies, maar ik heb wel een leuk idee'tje in gedachten O:)
Ik was wel van zin om speeltjes mee te geven waar de kittens echt gek op waren, bv Feareke is echt stapelzot van die ritselballetjes, maar we hebben er maar 2, Flanelle is dan weer zot van het roze muisje, Santosje van dat stokje met pluimpjes en dat hartje aan, maar die speeltjes zijn al in zodanig slechte staat dat we deze echt al niet meer kunnen meegeven :( ik wou dat stokje meegeven Bibie, maar het hangt scheef tot en met (MoucheMouche heeft het eens aangeraakt) en die bol hangt er al zo goed als volledig af.

Bewerkt door Spanishke, 21 juli 2009 - 16:08.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

poezemannen
poezemannen
  • 12.009 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 21 juli 2009 - 16:05

Da's inderdaad een mega-kittenpakket. Hier bij Echo en Mellon was het zo uitgebreid niet. Wel staaltjes met eten en een fotokadertje etc maar toch zo veel niet!
Wel leuk voor de toekomstige baasjes natuurlijk..ik vind vooral die cd met fotootjes enzo echt wel iets leuks..
Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 21 juli 2009 - 16:05

Spanishke zei:

@ Bibie: Hmmm verwacht maar niet teveel, het is ons eerste nestje dus ook puur verlies, maar ik heb wel een leuk idee'tje in gedachten O:)

Zolang Santos er maar bij inbegrepen is, is alles goed voor mij ;) .. We hebben zelf nu ook wel al veel :ha

Geplaatste afbeelding

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#12 Geplaatst 22 juli 2009 - 00:09

ik geef als kittenpakket:
droogvoer van royal canin en hills
natvoer van hills en soms ook nog van een ander merk
catnip spray
speeltjes waaronder zeker een veerstokje
dit was standaard

dan hangt het wat van de periode af en de nieuwe baasjes, wanneer ze willen dat hun lieverd een tuigje gewoon is geef ik dit erbij.
Met kerst waren er knuffels waar ze ook nog konden aan krabben, was om ergens aan te hagen dan heb ik dat gekocht.
Soms ook een fleece dekentje, kommetjes om uit te drinken en eten, een tas met de foto van je kat of een muismat met foto, met nieuwjaar een kalender met allemaal foto's van je lieverd,..
Geplaatste afbeelding

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#13 Geplaatst 23 juli 2009 - 10:15

Dit is een super topic om ideetjes op te doen.

Waar bestellen jullie allemaal die kittenpakketen, via welke sites?

Lotlorie
Lotlorie
  • 82 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 23 juli 2009 - 10:49

Geplaatste afbeelding

Dit was het kittenpakket dat we met ons eerste nest hebben meegegeven aan twee heren die samen verhuisden, alles dus in tweevoud (niet alles staat in tweevoud op de foto). Het pakket van ons tweede nest was nog iets uitgebreider. Ook daar verhuisden de twee heren samen.

Ook voor ons derde nest zal het pakket weer vergelijkbaar worden. En heel eerlijk zo kostbaar is zo een pakket nu ook weer niet vind ik zelf. Veel van de zakjes voer kun je gratis aanvragen en soms zit daar zelf nog een blikje bij of een speeltje. Ik heb er zelf geen moeite mee om 20-30 euro uit te geven aan een leuk pakket met zaken erin die goed zijn voor de katten zodat nieuwe eigenaren zich hiervan ook bewust worden zover ze dit nog niet zijn. Het maakt daarnaast het kitten wegbrengen echt tot een feestje vind ik zelf.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 23 juli 2009 - 10:53

Lotlorie zei:

Geplaatste afbeelding

Dit was het kittenpakket dat we met ons eerste nest hebben meegegeven aan twee heren die samen verhuisden, alles dus in tweevoud (niet alles staat in tweevoud op de foto). Het pakket van ons tweede nest was nog iets uitgebreider. Ook daar verhuisden de twee heren samen.

Ook voor ons derde nest zal het pakket weer vergelijkbaar worden. En heel eerlijk zo kostbaar is zo een pakket nu ook weer niet vind ik zelf. Veel van de zakjes voer kun je gratis aanvragen en soms zit daar zelf nog een blikje bij of een speeltje. Ik heb er zelf geen moeite mee om 20-30 euro uit te geven aan een leuk pakket met zaken erin die goed zijn voor de katten zodat nieuwe eigenaren zich hiervan ook bewust worden zover ze dit nog niet zijn. Het maakt daarnaast het kitten wegbrengen echt tot een feestje vind ik zelf.

Zo'n pakketje kost maar 20-30 euro?? Er zit een fotoboekje bij ook zie ik of is dat iets anders? :oops:
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart: