Spring naar inhoud

- - - - -

Welk pipet gebruiken??

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 02 april 2012 - 13:15

Mijn katten komen allemaal buiten. Ik wissel af met Frontline Combo en Stronghold. Tijdens de maand van de preventie ging ik naar een andere DA en die vertelde me dat bij mij blijkbaar de combinatie moest werken, want 1 van beide zou niet echt goed zijn voor de vlooien (...). Weet het niet meer zo goed.

Welk pipet gebruik ik het best bij mijn katten?

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 02 april 2012 - 13:20

frontline zijn veel vlooien al resistent tegen. de frontline combo is iets beter dan de gewone frontline, maar volgens mij is stronghold nog altijd het beste. :)
Geplaatste afbeelding

Guest_*Joke*_*
Guest_*Joke*_*

#3 Geplaatst 02 april 2012 - 13:24

Met frontline hebben we vorig zomer een vlooienplaag in huis gehad....Stronghold werkt hier het beste. Javi is allergisch voor vlooienbeten (kwamen we vorig zomer achter, arme schat) dus aan hem zou ik het direct merken. Werkt ook prima als ontworming trouwens!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 02 april 2012 - 13:36

Ik gebruik wel altidj de Frontline Combo... foutje in mijn begintopic.

En wat met Adventage?

Guest_*Joke*_*
Guest_*Joke*_*

#5 Geplaatst 03 april 2012 - 10:53

Daar heb ik geen ervaringen mee. De vlooienplaag was trouwens met Frontline Combo... :(

dukje
dukje
  • 77 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 03 april 2012 - 11:51

Ik vraag het mij ook wel af! We gebruiken nu ook Frontline Combo en last van vlooien hebben we nog niet gehad.
En wat is dan het beste product tegen teken? Onze poes heeft er veel last van. We kunnen er elke dag zeker een teek uithalen. Gelukkig is ze braaf, maar een paar dagen geleden was er een teek aan het kruipen in haar mondhoek en dat was toch wel een heel gedoe :cry:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 03 april 2012 - 12:04

Ik wissel af met advantage, frontline combo en stronghold en dat werkt goed ben er zo content van. Stronghold vind ik iets te straf om elke keer te geven want uiteindelijk is het toch chemische rommel wat we op hen zetten. Advantage gebruik ik ook altijd bij de hondjes en die hebben toch ook nog geen last gehad van ongewenste bewoners. ;)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 03 april 2012 - 12:07

dukje zei:

Ik vraag het mij ook wel af! We gebruiken nu ook Frontline Combo en last van vlooien hebben we nog niet gehad.
En wat is dan het beste product tegen teken? Onze poes heeft er veel last van. We kunnen er elke dag zeker een teek uithalen. Gelukkig is ze braaf, maar een paar dagen geleden was er een teek aan het kruipen in haar mondhoek en dat was toch wel een heel gedoe :cry:

ieuw :s :s

dukje
dukje
  • 77 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 03 april 2012 - 16:26

Ja het was wel vies. Stel je voor dat die in haar mond was gekropen :misselijk:

Sloeberke
Sloeberke
  • 187 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 06 april 2012 - 10:36

Ik heb steeds advantage gebruikt en het heeft iedere keer geholpen!!

Toen we een "vlooienplaag" hadden bij mijn moeder heeft dat geholpen om er vanaf te raken ...
Maar ik zou ook wel eens afwisselen met een frontlinecombo!! Zeker doordat de kattinnetjes telkens buiten zitten en het nog helpt tegen teken ook.

Voor mijn kater heb ik ook advantage gebruikt.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 08 april 2012 - 15:32

Ik gebruik altijd stronghold als het gewoon ter herhaling is en er geen sprake is van lintworm.
Stronghold werkt ook supergoed tegen teken en vachtmijt...

Mick-Britt
Mick-Britt
  • 266 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 16 april 2012 - 15:59

Wij gebruiken stronghold voor vlooien en oormijt. En frontline combo voor teken.

Dit is dan om de hond preventief te behandelen, want de poezen komen niet buiten en hebben geen last van vlooien oid

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 16 april 2012 - 16:19

de frontline werkt niet slechter dan vroeger, maar de frontline is voor de levende vlooien, eens het erger is dat er al eitjes nestelen dan helpt de frontline niet , dus als er al eitjes uitkomen in de omgeving is de frontline combo aan te raden. frontlien kan dus gewoon maandelijks en dan zal ook neit vlug vlooien krijgen. althans ik spreek over binnekatten.

Ik gebruikte tot een half jaar terug geen enkel pipet voor mijn binnekatten, wist niet dat dit nodig was. Vroeger kregen de buitenkatten  ( leven niet meer) altijd pipet.  maar sinds iemand vlooien heeft binnengebracht ( ongeveer 6 maand terug) hielp de frontline niet daar er eitjes in de leefruimte waren alvorens wijzelf het doorhadden. Met de frontline combo heb ik ze toen wel weggekregen.

Nu ga ik 2of 3 maandelijks de frontline combo geven eens de gewone frontline opgebruikt is.

Eigenlijk is het dus een fabeltje dat de frontline minder zou werken dan vroeger. Das de theorie wat ik althans heb gekregen van de dierenkliniek. Misschien is de profender wel beter tegen wormen en teken ook maar mijn katten komen niet verder dan de kattenren en kunnen geen wild vangen dus zo vlug gaan ze hier geen wormen hebben. Ze krijgen trouwens 3 a 4jaarlijks hun ontworming.

de hondjes blijven we maandelijks hun frontline verder geven.

Bewerkt door Minneke, 16 april 2012 - 16:20.

Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 16 april 2012 - 18:16

Minneke zei:

de frontline werkt niet slechter dan vroeger, maar de frontline is voor de levende vlooien, eens het erger is dat er al eitjes nestelen dan helpt de frontline niet , dus als er al eitjes uitkomen in de omgeving is de frontline combo aan te raden. frontlien kan dus gewoon maandelijks en dan zal ook neit vlug vlooien krijgen. althans ik spreek over binnekatten.

Ik gebruikte tot een half jaar terug geen enkel pipet voor mijn binnekatten, wist niet dat dit nodig was. Vroeger kregen de buitenkatten  ( leven niet meer) altijd pipet.  maar sinds iemand vlooien heeft binnengebracht ( ongeveer 6 maand terug) hielp de frontline niet daar er eitjes in de leefruimte waren alvorens wijzelf het doorhadden. Met de frontline combo heb ik ze toen wel weggekregen.

Nu ga ik 2of 3 maandelijks de frontline combo geven eens de gewone frontline opgebruikt is.

Eigenlijk is het dus een fabeltje dat de frontline minder zou werken dan vroeger. Das de theorie wat ik althans heb gekregen van de dierenkliniek. Misschien is de profender wel beter tegen wormen en teken ook maar mijn katten komen niet verder dan de kattenren en kunnen geen wild vangen dus zo vlug gaan ze hier geen wormen hebben. Ze krijgen trouwens 3 a 4jaarlijks hun ontworming.

de hondjes blijven we maandelijks hun frontline verder geven.

Uiteraard is profender beter tegen wormen, maar dit is dan ook énkel ontworming én helpt ook tegen lintworm (stronghold niet).