Spring naar inhoud


- - - - -

Vlooien


  • Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
Jessica..
Jessica..
  • 22 berichten
    • Locatie: Naaldwijk
  • 2 katten
OFFLINE

#1 Geplaatst 03 april 2012 - 16:45

Het duurt nu ondertussen al zo'n twee en een halve week en we komen er maar niet van af: vlooien.
Ongeveer twee en een halve week geleden vonden wij een vlo bij onze Mikko (binnenkat). Wij hebben toen gelijk een pipetje van Bolvo Gold bij beide katten in de nek gedaan. Ook heb ik gelijk onze andere kat Ruska (buitenkat) gecheckt op vlooien, maar bij haar was er geen een te bekennen. Natuurlijk hebben we ook het hele huis gestofzuigd, beddengoed verschoont, elke dag beide katten met een vlooienkam gekamd etc. We kwamen er al snel achter dat een krabpaal in mijn slaapkamer helemaal vol zat (deze was bekleed met een pluizige stof) en hebben deze da ook gelijk weggegooid en deze kamer nogmaals gestofzuigd.
Even dachten we dat het goed ging, maar een week later was alles weer in dezelfde hoeveelheid terug! We hebben toen bij de dierenarts nieuw ontvlooingsmiddel gehaald en een omgevingspray. We hebben gelijk weer alles gestofzuigd etc. en de omgevingsspray gebruikt. Ook op mijn bed.
Vorige week woensdag hebben we beide katten weer een pipetje in de nek gedaan (de dierenarts had ons Advantage meegegeven) In het weekend hebben we ook nogmaals de omgevingspray gebruikt.
Het leek eindelijk weg maar sinds gister zit Mikko alweer helemaal onder! We worden er allemaal helemaal gek van (vooral mijn moeder, die moet steeds extra was draaien en schoonmaken ;) )
Oja, bij Ruska, de buitenkat, hebben we er al die tijd niet één gevonden.

Ik hoop dat iemand wat tips heeft, want we zijn die vlooien nu toch wel zat! :evil:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
    • Locatie: Belzele
  • 6 katten
OFFLINE

#2 Geplaatst 03 april 2012 - 16:56

Stronghold gaan halen, je bent er zo vanaf.
Geplaatste afbeelding

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
    • Locatie: Oost Vlaanderen,buggenhout
  • 2 katten
OFFLINE

#3 Geplaatst 03 april 2012 - 17:27

hier hebben we ook een aantal maanden geleden met het probleem gezeten; na het pippetje van frontline combo zijn we er vanaf geraakt. de frontline zelf gaf geen resultaat.  We hadden ook bommen geplaatst die we bij de dierenkliniek gaan kopen zijn voor het huis terug vlovrij te krijgen.  en 2 maal per dag stofzuigen van boven tot onder dit toch bijna een maand. Hier heeft het toch 2 maand in beslag genomen om het vlooienprobleem hier weg te krijgen. :evil:

We hadden het ook laat gezien en katten gaan niet buiten dus heeft een persoon het helaas hier binnen gebracht.

Alvast veel succes!!!
Geplaatste afbeelding

Jessica..
Jessica..
  • 22 berichten
    • Locatie: Naaldwijk
  • 2 katten
OFFLINE

#4 Geplaatst 03 april 2012 - 17:46

@elixeryen: Ja, dat zeiden veel mensen ook van Advantage.. Maar ik zal ook daar eens voor kijken, bedankt voor je tip c:

@Minneke: Ik las veel dat vlooien resistent waren tegen Frontline, of geld dat dan echt alleen voor de 'gewone' Frontline? Jeetje zeg, twee maanden. (ik heb overigens geen idee hoe lang zo'n 'vlooienplaag' gemiddeld duurt hoor c: )

Ik hoop in ieder geval dat het snel weer over is, want de vlooien zijn sinds gisteren ook begonnen met mij en mijn moeder te bijten :( .. ik had ineens drie bultjes op mijn been en één op mijn arm, gelukkig hebben we daar wel een fijn zalfje voor in huis.

hilleke
hilleke
  • 19.505 berichten
    • Locatie: France
OFFLINE

#5 Geplaatst 03 april 2012 - 17:49

Het is duidelijk dat de diertjes in je huis uit de eitjes komen en dus niet van buiten komen, dus volgens mij moet je vooral de omgeving aanpakken. Van zodra ze uit de eitjes komen gaan ze naar de katjes toe.


PoezieMauMau
PoezieMauMau
  • 794 berichten
OFFLINE

#6 Geplaatst 03 april 2012 - 17:51

elixeryen zei:

Stronghold gaan halen, je bent er zo vanaf.

Helemaal mee eens. Het pakt namelijk ook de omgeving aan.
..... Een vriend zal met je zingen als je op een berg staat, en zwijgend naast je lopen door een dal .....

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.828 berichten
    • Locatie: Deventer
  • 13 katten
OFFLINE

#7 Geplaatst 03 april 2012 - 18:37

Frontline 'gewoon' werkt inderdaad volgens velen (en volgens mij ook) niet meer (goed). De combo is beter, maar omdat het vrij verkrijgbaar is, is het ook wachten tot dat niet meer goed werkt.
De bolvo hoor ik ook al meer en meer verhalen over dat het niet (meer) goed werkt.

De stronghold, advantage, advocate, dat zijn de merken die nog goed werken.

Belangrijk is wel om het middel goed te gebruiken, verkeerd gebruik is een van de redenen waardoor middelen uiteindelijk niet meer (goed) werken ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Jessica..
Jessica..
  • 22 berichten
    • Locatie: Naaldwijk
  • 2 katten
OFFLINE

#8 Geplaatst 03 april 2012 - 18:51

@hilleke: Ja, daar zijn we inderdaad hard mee bezig, we hebben vandaag de hele bovenverdieping behandeld met spray en morgen de benedenverdieping. Aangezien Mikko niet naar buiten mag doen we het verspreid over twee dagen zodat hij de ene dag beneden en de andere dag boven kan zitten. Vandaag waar de meeste vlooien zaten, morgen de plekken waar we ze verder nog niet zijn tegengekomen.

@ginnie: oke, bedankt voor de informatie, dan weet ik wat ik in het vervolg kan halen. Ik volg gewoon de bijsluiter op, dus dan ga ik er van uit dat ik het goed gebruik ;)

Jessica..
Jessica..
  • 22 berichten
    • Locatie: Naaldwijk
  • 2 katten
OFFLINE

#9 Geplaatst 03 april 2012 - 18:53

@PoezieMauMau: Is dit dan ook gewoon een pipetje of een spray? (of nog iets heel anders kan natuurlijk ook.)

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
    • Locatie: Rijmenam
  • 5 katten
OFFLINE

#10 Geplaatst 03 april 2012 - 19:25

Je kan bij je DA ook eens informeren naar een inenting. Die maken de vlooien steriel, dus daar kan je die vervelende cirkel van vlo-eitje-vlo mee doorbreken. Ik weet niet of er bijwerkingen zijn...
Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten
OFFLINE

#11 Geplaatst 03 april 2012 - 19:26

Advantage en bolfo gold hebben de zelfde werkzame stof, dus als bolfo gold niet afdoende werkt dan kun je het met advantage ook vergeten.

Quote

Bolfo® Gold vlooiendruppels kat 40
Elke pipet van 0,4 ml bevat 40 mg imidacloprid
en 0,4 mg gebutyleerd hydroxytolueen.

Quote

FIDIN Repertorium - Advantage 40 voor katten 4x0.4 ml

Productnaam
Advantage 40 voor katten 4x0.4 ml
Leverancier
Bayer Healthcare, Animal Health
Informatie Klik hier voor meer informatie
Farmaceutische vorm
Spot-oplossing.
Helder gele tot lichtbruine oplossing.

Samenstelling
Werkzaam bestanddeel:
10% (100 mg/ml) imidacloprid  


Hulpstoffen:
0,1% (1 mg/ml)butylhydroxytolueen (E321)
Benzylalcohol
Elke pipet bevat:



Pipet
Imidacloprid
E321
Advantage® 40 voor katten  (< 4 kg)
0,4 ml
40 mg
0,4 mg
Advantage® 80 voor katten  (>= 4 kg)
0,8 ml
80 mg
0,8 mg
Fidin Repertorium


Jessica..
Jessica..
  • 22 berichten
    • Locatie: Naaldwijk
  • 2 katten
OFFLINE

#12 Geplaatst 03 april 2012 - 21:48

snoopy zei:

Je kan bij je DA ook eens informeren naar een inenting. Die maken de vlooien steriel, dus daar kan je die vervelende cirkel van vlo-eitje-vlo mee doorbreken. Ik weet niet of er bijwerkingen zijn...

Dat klinkt zeker handig zeg! Ik zal morgen gelijk even informeren bij mijn DA. Bedankt!

Quote

Advantage en bolfo gold hebben de zelfde werkzame stof, dus als bolfo gold niet afdoende werkt dan kun je het met advantage ook vergeten.

Ontzettend bedankt! ik heb even verder gezocht en zie dat Stronghold inderdaad een andere werkzame stof heeft (selamectine). Na even verder gezocht te hebben kwam ik al snel tot de conclusie dat deze stof het beste werkt tegen zowel vlooien als eieren op het dier en de omgeving. Dan zal ik voor de volgende behandeling Stronghold in huis halen.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten
OFFLINE

#13 Geplaatst 03 april 2012 - 21:58

Jessica.. zei:

Dat klinkt zeker handig zeg! Ik zal morgen gelijk even informeren bij mijn DA. Bedankt!



Ontzettend bedankt! ik heb even verder gezocht en zie dat Stronghold inderdaad een andere werkzame stof heeft (selamectine). Na even verder gezocht te hebben kwam ik al snel tot de conclusie dat deze stof het beste werkt tegen zowel vlooien als eieren op het dier en de omgeving. Dan zal ik voor de volgende behandeling Stronghold in huis halen.


Quote

Program
Bij de kat is het mogelijk om 1 x per 6 maanden een Programinjectie te laten geven.
Program voorkomt de voortplanting van vlooien en het volwassen worden van vlooienlarfjes. Het doodt niet de vlooien, maar het gebruik maakt de kans op een vlooienbesmetting van het huis aanzienlijk kleiner. In de zomermaanden en in alle situaties waarin een groter aantal volwassen vlooien op de kat terecht kan komen, is het nodig en mogelijk om Program te combineren met een vlo-dodend middel.

Bij dieren met vlooienallergie is het van belang dat vlooienbeten worden voorkomen. Met gebruik van een vlooienmiddel dat werkt voordat de vlo gebeten heeft, kunnen de allergieverschijnselen meestal volledig onder controle gehouden worden.
Vlooien

Program voorkomt dat de eitjes uitkomen, de vlo in wording mist het zogenaamde hamertje om het eitje open te breken en sterft af.


Anderhalf jaar geleden heb ik ook een vlooien invasie gehad, de vlooien bleken door een steenmarter die hier de intrek had genomen in huis te komen. HEt is daarom misschien voor jou ook wel belangrijk om de woning en omgeving op andere bewoners (muizen, ratten, marterachtigen, egels enzovoort te controleren.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
    • Locatie: Belzele
  • 6 katten
OFFLINE

#14 Geplaatst 04 april 2012 - 01:04

Jessica.. zei:

@elixeryen: Ja, dat zeiden veel mensen ook van Advantage.. Maar ik zal ook daar eens voor kijken, bedankt voor je tip c:

En dat zeiden veel mensen ook van Frontline Combo. :wi Ik heb jaren geleden een vlooienplaag gehad en met niks kreeg ik ze weg. Ik heb eerst de hele tijd Frontline gebruikt (mijn da wou maar niet geloven dat het niet werkte. :roll: Uiteindelijk heeft hij frontline combo voorgeschreven en hij beweerde hoog bij laag dat het nu wel zou lukken) maar nog was ik er niet vanaf.
Echt vreselijk hé.. Je doet dan zo je best en die rotbeesten blijven maar terugkomen. Bah!
Na 1 behandeling met Stronghold was ik van die hele plaag verlost. Dus voor mij niks anders meer.

Sterkte, ik weet hoe frustrerend het kan zijn.

Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
    • Locatie: Hamme
  • 3 katten
OFFLINE

#15 Geplaatst 04 april 2012 - 09:54

Vorig jaar had ik ook een vlooienplaag via de hond, op de katten niets gevonden.  Ik werd 's nachts in bed gebeten door die rotzakskes en ze sprongen rond in de badkamer.

Ik schaamde me dood, maar ben 'blij' te lezen dat dit nog bij anderen gebeurt :)  iK voelde me zo marginaal O:)
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com