Spring naar inhoud

- - - - -

Vlooien

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
Sloeberke
Sloeberke
  • 187 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 06 april 2012 - 10:42

Ik dacht dat er ook een pilvorm bestond om de vlooien te helpen doden ...
Het zou niet giftig zijn voor de kat maar ik heb het zelf nog nooit gebruikt.

Bovendien mijn kater zit in huis maar ik ga zowiezo een pipetje blijven gebruiken want je weet maar nooit.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#17 Geplaatst 08 april 2012 - 15:31

Ik wissel regelmatig af met stronghold, frontline combo en advantage en dat werkt hier goed.
De frontline combo werkt ook heel goed tegen teken, pa zijn kat zat verleden jaar helemaal onder de teken (is buitenkatje) en met het pipetje frontline combo waren ze de dag erna allemaal eraf.
Je moet ook goed je omgeving reinigen en vooral alles wassen en stofzuigen. Ze kruipen vooral in matten en tapijten en zelfs onder houten plinten en daar kunnen ze heel lang rustig afwachten vooral eer weer een besmetting teweeg te brengen.

Jessica..
Jessica..
  • 22 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 09 april 2012 - 12:52

Iedereen nogmaals bedankt voor alle reacties! Ik ben afgelopen donderdag bij onze DA geweest, maar hij kon ons helaas niet veel verder helpen. Aangezien hij pas zijn Advantage pipetje had gehad kon de assistente mij geen Stronghold meegeven, want dat zou dan toch pas over 4 mogen. Het enige wat hij zei is dat ik vooral moest blijven sprayen met die omgevingsspray en gewoon elke dag doorkammen, wat ik ook al deed..
Ik hoop dat het nu toch wel snel overgaat je word er echt helemaal gek van. Het vervelendste is ook nog dat we ze in huis gewoon niet kunnen vinden en ook niet echt een bron kunnen achteren. (ik heb overal gezocht ook in de tuin enzo) Dus we houden gewoon vol met alles wat we kunnen doen en zodra het weer mag zal ik beide katten eens Stronghold geven.

@elixeryen: hihi, mijn DA is gelukkig een vrij jonge man die ons zelfs waarschuwde om geen Frontline te gebruiken, dus dat drama is ons gelukkig bespaard gebleven ;) Iedereen hier heeft zulke goede ervaringen met Stronghold dat ik dit de volgende keer zeker ga gebruiken (dit kun je toch ook gewoon regelmatig toedienen als preventiemiddel of niet) Nu had ik nog twee vraagjes hierover: Ten eerste zag ik op internet bij alle winkels dat je dit tegenwoordig alleen kan halen op recept, kan je dit gemakkelijk krijgen? en ten tweede vroeg ik me af of je dit ook gewoon kan combineren met een ontwormingsmiddel als Milbemax. Alvast bedankt :)

@Evyke81: Niks om je voor te schamen hoor c: Het vervelende bij ons is dat je ze dus nergens ziet (behalve op Mikko) maar ik 's ochtends wel wakker word met een paar beten op mijn benen of armen.. (de katten slapen gewoon beneden en kunnen niet de slaapkamers in en Mikko hadden we al twee weken beneden gehouden zodat hij het niet nog verder kon verspreiden) dat is echt gewoon zoooo frustrerend..

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 11 april 2012 - 17:26

Ikzelf heb de laatste keer de gewone frontline gebruikt, want mn moeder had de verkeerde gehaald. Het was bij mij vooral bedoelt voor de mini-teekjes op Taco zn oren,  maja toen zelf maar met een pincet alles eruit gehaald. Aangezien het seizoen er weer aankomt ben ik net even rond gaan zoeken op internet. Ik ga nu ook advantage bestellen,werkt wel niet tegen teken(maja combo helpt ook alleen als ze een teek hebben en niet preventief). En qua prijs voor ik advantage goedkoop. 4 pipetten voor 15 euro. Nou moet ik wel de tot 4 kilo betellen en de 4-8 kilo, maja dan heb ik een voorraad.
Ik zag dat je daar ook (als je je aanmeld) stronghold kunt bestellen. Is meestal alleen op DA recept te verkrijgen, maar op dit site is dat dus niet nodig. Kost 48,25 voor 6 pipetten.Verzendkosten naar België is 5 euro, naar NL is 3,50. Advocate is er overigens ook te verkrijgen. Voor geintresseerde dit is de website:Advantix, Scalibor & Kiltix - Tegen vlooien, teken en muggen | Advantixwinkel.nl
Geplaatste afbeelding

PoezieMauMau
PoezieMauMau
  • 794 berichten

#20 Geplaatst 11 april 2012 - 17:43

Jessica.. zei:

Iedereen nogmaals bedankt voor alle reacties! Ik ben afgelopen donderdag bij onze DA geweest, maar hij kon ons helaas niet veel verder helpen. Aangezien hij pas zijn Advantage pipetje had gehad kon de assistente mij geen Stronghold meegeven, want dat zou dan toch pas over 4 mogen. Het enige wat hij zei is dat ik vooral moest blijven sprayen met die omgevingsspray en gewoon elke dag doorkammen, wat ik ook al deed..
Ik hoop dat het nu toch wel snel overgaat je word er echt helemaal gek van. Het vervelendste is ook nog dat we ze in huis gewoon niet kunnen vinden en ook niet echt een bron kunnen achteren. (ik heb overal gezocht ook in de tuin enzo) Dus we houden gewoon vol met alles wat we kunnen doen en zodra het weer mag zal ik beide katten eens Stronghold geven.

@elixeryen: hihi, mijn DA is gelukkig een vrij jonge man die ons zelfs waarschuwde om geen Frontline te gebruiken, dus dat drama is ons gelukkig bespaard gebleven ;) Iedereen hier heeft zulke goede ervaringen met Stronghold dat ik dit de volgende keer zeker ga gebruiken (dit kun je toch ook gewoon regelmatig toedienen als preventiemiddel of niet) Nu had ik nog twee vraagjes hierover: Ten eerste zag ik op internet bij alle winkels dat je dit tegenwoordig alleen kan halen op recept, kan je dit gemakkelijk krijgen? en ten tweede vroeg ik me af of je dit ook gewoon kan combineren met een ontwormingsmiddel als Milbemax. Alvast bedankt :)

@Evyke81: Niks om je voor te schamen hoor c: Het vervelende bij ons is dat je ze dus nergens ziet (behalve op Mikko) maar ik 's ochtends wel wakker word met een paar beten op mijn benen of armen.. (de katten slapen gewoon beneden en kunnen niet de slaapkamers in en Mikko hadden we al twee weken beneden gehouden zodat hij het niet nog verder kon verspreiden) dat is echt gewoon zoooo frustrerend..

Stronghold is een breedspectrum middel, werkt tegen spoel, haak en hartwormen maar helaas niet tegen de lintworm. En laat die nou net ook van de vlooien af kunnen komen. Dus ja, er moet ook een ontwormingskuurtje naast de stronghold gebruikt worden.
..... Een vriend zal met je zingen als je op een berg staat, en zwijgend naast je lopen door een dal .....

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 11 april 2012 - 17:48

Jessica.. zei:

@elixeryen: Ja, dat zeiden veel mensen ook van Advantage.. Maar ik zal ook daar eens voor kijken, bedankt voor je tip c:

@Minneke: Ik las veel dat vlooien resistent waren tegen Frontline, of geld dat dan echt alleen voor de 'gewone' Frontline? Jeetje zeg, twee maanden. (ik heb overigens geen idee hoe lang zo'n 'vlooienplaag' gemiddeld duurt hoor c: )

Ik hoop in ieder geval dat het snel weer over is, want de vlooien zijn sinds gisteren ook begonnen met mij en mijn moeder te bijten :( .. ik had ineens drie bultjes op mijn been en één op mijn arm, gelukkig hebben we daar wel een fijn zalfje voor in huis.

de gewone frontline werkt minder, enkel de levende vlooien gaan ervan weg maar de larven en eitjes niet. Daarom dat ik de combo heb gn halen en dat was wel goed. Ik gebruik nog enkel de combo om de 2 maand want de combo is 8 weken goed.

Ik had ook na een paar dagen beten en zag ze zelfs kruipen op mijn deken als de katten bij me lagen in de zetel. ik werd er gewoonweg gek van.  Heb inderdaad ook de leefomgeving volledig aangepakt met bommen. Kwam wel op 120 euro voor gans het huis maar dat trok ik me niet aan wou zeker zijn dat ze overal weg waren. niet direct dweilen na de bommen en is totaal niet giftig voor de katten. 2 maand was lang maar das omdat de gewone frontline zijn werk nier deed en een maand moest wachten om ze de frontline combo te geven.  Na de combo en de bommen namen de vlooien ieder dag enorm af en na een goede maand was alle dagen verder stofzuigen ( gans het huis iedere kamer) kwam ik tot resultaat dat er niets meer te vinden was. :LOL: dat was een groot feest voor mezelf. :LOL:
Geplaatste afbeelding

Elise Rijdes van Soest
Elise Rijdes van Soest
  • 337 berichten
  • 6 katten

#22 Geplaatst 20 april 2012 - 15:19

Jessica.. zei:

Iedereen hier heeft zulke goede ervaringen met Stronghold dat ik dit de volgende keer zeker ga gebruiken (dit kun je toch ook gewoon regelmatig toedienen als preventiemiddel of niet) Nu had ik nog twee vraagjes hierover: Ten eerste zag ik op internet bij alle winkels dat je dit tegenwoordig alleen kan halen op recept, kan je dit gemakkelijk krijgen? en ten tweede vroeg ik me af of je dit ook gewoon kan combineren met een ontwormingsmiddel als Milbemax. Alvast bedankt :)

Je kunt Stronghold combineren met milbemax, maar echt nodig is het niet, want stronghold ontwormt ook. Alleen niet tegen lintworm, maar als je kat niet buiten komt en je hebt een goede vlooienbestrijding is de kans erg klein dat je kat last heeft van een lintworm.

Geplaatste afbeelding

PoezieMauMau
PoezieMauMau
  • 794 berichten

#23 Geplaatst 20 april 2012 - 15:53

Ik zou alleen niet preventief Stronghold op de kat blijven doen.
Daar de vlooien misschien daar ook resistent van worden, en het is toch chemisch spul. Alleen als het echt nodig is, en je ziet vlooien dan zeker stronghold gebuiken, is het de daarop volgende maand nog niet helemaal weg nogmaals stronghold op doen. Maar vergeet niet Stronghold werkt ongeveer 4 weken.

De kans is zeer aanwezig dat vlooien wormeneitjes bij zich dragen, de kat likt zijn vacht en slikt zo de eitjes naar binnen. Je hoeft het niet altijd te zien hè, dat ze wormen hebben. Bij de lintworm zie je een soort van opgedroogde rijstekorrels aan de kont van de kat (en hond) hangen en op slaapplekken (laten we de kattenbak niet vergeten).

Dus ja als je vlooien hebt zou ik er zeker bij ontwormen.
..... Een vriend zal met je zingen als je op een berg staat, en zwijgend naast je lopen door een dal .....

Jessica..
Jessica..
  • 22 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 13 mei 2012 - 00:58

Hoera! We zijn eindelijk van de vlooien af! Het heeft geduurd, maar sinds vorige week zijn we weer helemaal vlo-vrij! Wat een feest zeg, vooral voor Mikko natuurlijk. Iedereen bedankt voor jullie hulp en tips.

@Chanatas: Bedankt voor je tip van die website, ik zal hem onthouden!
@Minneke: wauw, dat is wel een flink bedrag, maar ik snap helemaal dat je er op dat moment alles voor overhebt om die rotbeestjes weg te krijgen. Wij hebben hier ook een klein feestje gevierd toen we er eindelijk vanaf waren.
@PoezieMauMau: Ik heb allebei de katten een week voor de laatste ontvlooing (1 mei) ook nog even ontwormd, gewoon voor zekerheid. Onze andere kat, Ruska, had vorig jaar namelijk wel wormen, wat zag dat er naar uit zeg! Ze stond bij mij op schoot met haar achterste mijn kant op en toen zag ik er plotseling een klein wormpje uitkruipen. Ik dacht eerst dat er gewoon een klein beetje viezigheid aan haar kont zat, totdat het bewoog. Sindsdien ontwormen we heel braaf op een vaste dag (daarvoor vergaten we het helaas gewoon wel eens :oops: )  

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#25 Geplaatst 13 mei 2012 - 01:13

Jessica.. zei:

Hoera! We zijn eindelijk van de vlooien af! Het heeft geduurd, maar sinds vorige week zijn we weer helemaal vlo-vrij! Wat een feest zeg, vooral voor Mikko natuurlijk. Iedereen bedankt voor jullie hulp en tips.

@Chanatas: Bedankt voor je tip van die website, ik zal hem onthouden!
@Minneke: wauw, dat is wel een flink bedrag, maar ik snap helemaal dat je er op dat moment alles voor overhebt om die rotbeestjes weg te krijgen. Wij hebben hier ook een klein feestje gevierd toen we er eindelijk vanaf waren.
@PoezieMauMau: Ik heb allebei de katten een week voor de laatste ontvlooing (1 mei) ook nog even ontwormd, gewoon voor zekerheid. Onze andere kat, Ruska, had vorig jaar namelijk wel wormen, wat zag dat er naar uit zeg! Ze stond bij mij op schoot met haar achterste mijn kant op en toen zag ik er plotseling een klein wormpje uitkruipen. Ik dacht eerst dat er gewoon een klein beetje viezigheid aan haar kont zat, totdat het bewoog. Sindsdien ontwormen we heel braaf op een vaste dag (daarvoor vergaten we het helaas gewoon wel eens :oops: )  

Dat is waarschijnlijk een segment van een lintworm geweest, het beweegt voor het indroogt en ziet er na drogen uit als een rijstkorrel.

Zepke
Zepke
  • 91 berichten

#26 Geplaatst 13 mei 2012 - 01:26

Het simpelste dat je kan geven tegen vlooien en teken ipv. al dat vergif is lookpoeder zowel voor kat als hond vijf dagen een klein mespuntje in hun eten, dat is voldoende is natuurlijk produkt en onschadelijk al de rest is vergif en het werkt bijna niet meer vlooien worden er immum tegen.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#27 Geplaatst 13 mei 2012 - 01:35

Zepke zei:

Het simpelste dat je kan geven tegen vlooien en teken ipv. al dat vergif is lookpoeder zowel voor kat als hond vijf dagen een klein mespuntje in hun eten, dat is voldoende is natuurlijk produkt en onschadelijk al de rest is vergif en het werkt bijna niet meer vlooien worden er immum tegen.

Look is giftig voor katten, het stapelt in de lever en zal op langere termijn de leverfunctie aantasten. Daarnaast belemmert look de aanmaak van bloed.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 13 mei 2012 - 07:58

Bestaat Stronghold ook in spray?
Ik heb juist Frontline spray gaan kopen voor mijn zwerfkatjes omdat ik ze niet anders kan behandelen.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#29 Geplaatst 13 mei 2012 - 09:11

Mauricke zei:

Bestaat Stronghold ook in spray?
Ik heb juist Frontline spray gaan kopen voor mijn zwerfkatjes omdat ik ze niet anders kan behandelen.

Dacht het niet, ken alleen de pipetjes.

Elise Rijdes van Soest
Elise Rijdes van Soest
  • 337 berichten
  • 6 katten

#30 Geplaatst 13 mei 2012 - 11:07

nee stronghold is er alleen in pipetjes. Frontline combo helaas ook alleen in pipetjes en de spuitbussen zijn niet meer te bestellen (voor zover ik weet).
Er is wel een spraybus verkrijgbaar van effipro. Dat is goedkoper dan frontline en bevat dezelfde werkzame stof.