Spring naar inhoud

- - - - -

Vlooien

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
Kempenkat
Kempenkat
  • 898 berichten

#31 Geplaatst 13 mei 2012 - 12:15

PoezieMauMau zei:

De kans is zeer aanwezig dat vlooien wormeneitjes bij zich dragen, de kat likt zijn vacht en slikt zo de eitjes naar binnen. Je hoeft het niet altijd te zien hè, dat ze wormen hebben. Bij de lintworm zie je een soort van opgedroogde rijstekorrels aan de kont van de kat (en hond) hangen en op slaapplekken (laten we de kattenbak niet vergeten).
Dus ja als je vlooien hebt zou ik er zeker bij ontwormen.

Sihirci zei:

Dat is waarschijnlijk een segment van een lintworm geweest, het beweegt voor het indroogt en ziet er na drogen uit als een rijstkorrel.
@ PoezieMauMau:
De kans dat vlooien lintwormeitjes bij zich hebben is vrijwel 100%. Andere wormen worden niet hoofdzakelijk door vlooien overgebracht.
@ Sihirci:
Niet waarschijnlijk, maar met zekerheid. Alleen lintwormsegmenten komen actief naar buiten door de anus. Het bewegen zorgt voor de verspreiding van de eitjes, die dan door vlooien opgegeten worden.
Andere wormen hebben een 'regenwormmodel'. Die zie je eigenlijk alleen als de kat er erg veel heeft en ze uitkotst. Soms na ontworming komen ze er van achter uit, maar de meeste gaan in de darm dood en worden dan verteerd zoals alle voedingseiwitten.

Liefde is doen wat nodig is, ook als het pijn doet.
www.dierenopdedool.be  Erkend thuisasiel. Specialiteit zwerfkittens.

prikje4
prikje4
  • 23 berichten

#32 Geplaatst 14 mei 2012 - 10:13

hoi,
Ik ga maandag een adoptieragdoll halen, hij zit momenteel buiten in een hok omdat hij buiten moest voor de baby, nu is mijn probleem ik heb al drie poezen zonder vlooien maar gegarandeerd dat deze kat( omdat ze buiten zit ) er wel heeft, wat doe ik nu het best?
De poezen die ik heb behandelen met frontline of iets dergelijks en de nieuwe kat met stronghold?
Hou ik ze ook nog even appart of wat?
Ik krijg er alles bij maar voor de dingen die ik niet kan wassen of ontsmetten zal ik maar passen denk ik.
Zou dit niet het beste zijn?
thx voor het antwoord :LOL:

Jessica..
Jessica..
  • 22 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 14 mei 2012 - 12:38

prikje4 zei:

hoi,
Ik ga maandag een adoptieragdoll halen, hij zit momenteel buiten in een hok omdat hij buiten moest voor de baby, nu is mijn probleem ik heb al drie poezen zonder vlooien maar gegarandeerd dat deze kat( omdat ze buiten zit ) er wel heeft, wat doe ik nu het best?
De poezen die ik heb behandelen met frontline of iets dergelijks en de nieuwe kat met stronghold?
Hou ik ze ook nog even appart of wat?
Ik krijg er alles bij maar voor de dingen die ik niet kan wassen of ontsmetten zal ik maar passen denk ik.
Zou dit niet het beste zijn?
thx voor het antwoord :LOL:

Het feit dat deze kat buiten zit is geen garantie dat hij vlooien heeft. Zoals je in een eerder bericht van mij kan lezen heeft mijn kat die elke dag buiten loopt bijna geen vlooien gehad de afgelopen periode en zijn wij zelf waarschijnlijk degenen geweest die de vlooien mee naar binnen hebben genomen. In de anderhalf jaar dat deze kat bij ons woont en dus altijd naar buiten gaat heeft zij nooit vlooien gehad.
Aangezien het om de verkoop van een huisdier gaat dacht ik dat de verkoper verplicht is om een gezond dier af te leveren. Dit houd dus lijkt mij ook in dat degene waarvan jij de Ragdoll koopt ervoor moet zorgen dat hij vlo- een wormvrij is. Je eigen poezen preventief ontvlooien kan sowieso geen kwaad, maar zoals in dit topic al meer staat zou ik geen Frontline gebruiken maar Stronghold of Advantage (Advantage is makkelijker te verkrijgen) :)
Als je een nieuwe kat in huis neemt is het sowieso verstandig om deze een paar dagen apart te houden totdat hij gewend is. Daarna kun je iets uit deze kamer (bijvoorbeeld een doekje of speeltje) in de kamer leggen waar de katten het meest zijn (dus waarschijnlijk de woonkamer). Zo wennen je andere katten aan de geur van de nieuwe kat. Als ze hier positief op reageren kun je langzamerhand kleine ontmoetingen inroosteren en deze steeds langer maken totdat ze helemaal gewend zijn.
Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen en alvast heel veel plezier met je nieuwe Ragdoll ;)

prikje4
prikje4
  • 23 berichten

#34 Geplaatst 14 mei 2012 - 20:48

hoi Jessica,

Bedankt voor je reactie; ondertussen heb ik ook al naar de dierenarts gebeld en die zei me hetzelfde, woensdag moet de nieuwe poes frontline combo krijgen; mijn anderen dus niet en dan zouden ( als ze al beestjes heeft)die dood moeten zijn tegen maandag; nu ik had een mailtje gestuurd naar de mensen waar ik de poes ga halen, ik wacht dus nog op antwoord , anders bel ik ze straks wel even.... ik hoop dat het meevalt, aanpassen is het in het begin altijd ,; onze kater heeft weken achter de kast doorgebracht, nu is hij volwaardig lid van de familie; dus geduld; geduld...

zayexi
zayexi
  • 2 berichten

#35 Geplaatst 20 mei 2012 - 15:06

De stofzuigerzak zelf kan ook een bron worden/zijn van vlooien, doordat je de beestjes/eitjes opzuigt en het daar lekker kan gaan broeien. Dus de stofzuigerzak meteen weggooien of een stukje er in van een vlooienband (stukje opzuigen) kunnen helpen. ;)

Syntara
Syntara
  • 2 katten

#36 Geplaatst 04 juli 2012 - 20:05

Iemand ervaring met flamingo anti-parasiet spray?

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#37 Geplaatst 05 juli 2012 - 09:48

Syntara zei:

Iemand ervaring met flamingo anti-parasiet spray?

Ik heb dit een maal gekocht, de reden was omdat ik een klein kitten gevonden had op de baan, dat kitten zat vol van de vlooien (maar echt vol) dat was een zaterdag avond, ben dan de zondag naar een winkel geweest en het was het enige dat ik op dat moment kon vinden (had dan nog geen poezen) en sinds dien gebruik ik dat voor kittens (omdat ik bang ben dat frontline dat ik liggen heb voor poezen te zwaar zouden zijn voor kittens) Heb er nog nooit problemen mee gehad, en dat kittentje dat ik gevonden had was echt triestig, er zat niets meer in, en als ze op haar dekentje lag zag je de vlooien liggen dood naast haar...
Maar anders gebruik ik dit niet, ook de bandjes voor aan de nek van de poezen ben ik mee gestopt.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 05 juli 2012 - 18:06

lientj zei:

Ik heb dit een maal gekocht, de reden was omdat ik een klein kitten gevonden had op de baan, dat kitten zat vol van de vlooien (maar echt vol) dat was een zaterdag avond, ben dan de zondag naar een winkel geweest en het was het enige dat ik op dat moment kon vinden (had dan nog geen poezen) en sinds dien gebruik ik dat voor kittens (omdat ik bang ben dat frontline dat ik liggen heb voor poezen te zwaar zouden zijn voor kittens) Heb er nog nooit problemen mee gehad, en dat kittentje dat ik gevonden had was echt triestig, er zat niets meer in, en als ze op haar dekentje lag zag je de vlooien liggen dood naast haar...
Maar anders gebruik ik dit niet, ook de bandjes voor aan de nek van de poezen ben ik mee gestopt.

Je kan ook frontline spray gebruiken voor kittens ;)
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#39 Geplaatst 05 juli 2012 - 20:18

Tinne zei:

Je kan ook frontline spray gebruiken voor kittens ;)

wist niet dat dat bestond :s
nu dat product werkte ook. En poesje is 3 weken later helemaal gezond en wel (want het was echt triestig, heb er nog foto's van) terug naar hun baasje gegaan.