Spring naar inhoud

- - - - -

vreemde kat in de tuin

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Tamara
Tamara
  • 1.402 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 21 juli 2009 - 22:34

Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, dus als het een beetje verwarrend overkomt, sorry.

Simba is een binnenkat en heeft ook nooit een andere kat gekend, alleen zijn zusje en zijn moeder tot als wij hem daar zijn gaan halen.

Nu komt er de laatste weken iedere avond een (straat?)kat in onze tuin zitten en die is altijd maar aan het miauwen, precies aan het roepen. Dit is bijna iedere avond zo. Simba reageert hier dan ook altijd op die begint altijd mee te miauwen en komt mij dan halen en zou dan heel graag buiten willen.

Nu vraag ik mij af, zou dit om te vechten zijn of zou Simba gewoon graag een speel kameraadje willen?

En waarom komt die andere kat altijd bij ons roepen?

Is er iemand die hier een beetje meer uitleg bij kan geven, want om eerlijk te zijn begin ik dat geroep van die andere kat een beetje beu te worden...

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 21 juli 2009 - 22:35

Is simba gecastreerd?
Geplaatste afbeelding

Tamara
Tamara
  • 1.402 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 21 juli 2009 - 22:36

ja Simba is gecastreerd, ondertussen toch al anderhalf jaar

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 22 juli 2009 - 11:56

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het is om te gaan spelen dat Simba jou roept. Het zal eerder een reactie zijn omdat er een indringer in zijn tuin is en hij die wil verjagen of in dit geval, jou roept om de klus te klaren.
Ik heb echter geen idee hoe je dit gedrag kan afleren, misschien kan je Simba afleiden door te spelen of zo.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Tamara
Tamara
  • 1.402 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 22 juli 2009 - 14:17

Ja ik dacht ook eerder dat het was om die weg te jagen, maar Simba is op die moment echt heel lief.
Van het moment dat die andere kat daar is, kan ik hem echt met niets meer afleiden, dan moet en zal hij is gaan kijken aan het raam en hij blaast daar ook niet op of zo.
En waarom blijft die kat naar ons komen, het is niet dat er buiten eten of zo staat.

BlackRose
BlackRose
  • 534 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 22 juli 2009 - 14:46

Misschien is hij ook gewoon wat nieuwsgierig? Of misschien wil hij inderdaad die andere kat wegjagen. En wil die andere kat met te roepen duidelijk maken dat dit zijn territorium is? Geen idee eigenlijk ...

Hier komen niet veel andere katten meer. Maia lijkt ze allemaal te verjagen (zij is een buitenkat). Enkel 1 (vreselijk luie) kater laat ze in de buurt komen. En dan liggen ze samen in het gras.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 22 juli 2009 - 16:43

Tamara zei:

En waarom blijft die kat naar ons komen, het is niet dat er buiten eten of zo staat.

Ze zal jullie tuin mooier vinden of zo, ik heb er geen idee van :catnoknow . De poes van de buren ligt ook heel vaak in onze voortuin en daar staat ook geen eten, onze poezen ondervinden er geen hinder van dus ik laat ze maar gewoon doen.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#8 Geplaatst 22 juli 2009 - 18:34

Het gras is altijd groener op een ander O:)

Tamara
Tamara
  • 1.402 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 22 juli 2009 - 18:43

:LOL:  Zou goed kunnen zijn, maar ik denk dat het een straatkat is (ben wel niet zeker). Op zich maakt het mij ook niet uit dat er een andere kat een bezoekje brengt aan de tuin, maar dat die iedere avond aan Simba zijn raam moet komen schreeuwen vind ik minder plezant.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 22 juli 2009 - 19:27

hier heb ik het ook meegemaakt.. een paar katers zaten te miaauwen op onze indy(kattinke ) ondanks dat ze gesterilliseert is.. ik denk dat de poezels jouw schat ruiken en hem gewoon buiten wil lokken.. hier draaide dat steevast op een gevecht uit met indy want die vreemden waagden zich in HAAR territorium.Onze gecastreerde kater hangt dan wel aan een tuigje maar stond steevast zijn vriendinneke terzijde met opgezette haren en een plumeau van een staart.. ook onze hond bemoeide er zich mee tot de katers verdwenen.. :x dan zaten ze met drie op een rij de andere na te staren :trance: