Spring naar inhoud

- - - - -

Bv's geven het 'goede' voorbeeld en kopen een broodfok kitten/pup.

• Log in om te reageren
55 reacties op dit onderwerp
Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 15 april 2012 - 19:09

Voorbeeld functie :gek: ... Niemand kan zoiets dragen als zulke tittel. Wat voor de ene goed is is voor de andere slecht. Sorry maar die mensen mogen toch nog leven hoop ik?? Moeten ook door vergissingen leren hoor! Die mensen hebben ook gevoelens en zijn niet perfect!!
Btw niemand is perfect. Die mensen gaan vaak ook door problemen. Daarom hoeft dat niks financieel te zijn. Ik vind mensen echt zo kortzichtig wanneer men zo redeneert.

MiekeV
MiekeV
  • 787 berichten
  • 3 katten

#32 Geplaatst 15 april 2012 - 19:39

Mij interesseert het eigenlijk geen bal wat al die "celebrities" doen. Voor mij zijn dat mensen zoals ieder ander.
Jammer genoeg zijn er wel veel mensen die daar anders over denken en die mensen gaan na-apen, gewoon omdat ze "bekend" zijn.
Ik vind het dan ook jammer dat als ze een "fout" begaan, dat dit dan altijd in het lang en het breed moet uitgesmeerd worden in alle boekskes, sites, tv,... en dat dit dan precies veel erger is dan wanneer het een "gewone" mens is die dezelfde fout maakt.
Wat die broodfok betreft, dit keur ik natuurlijk niet goed, maar feit is gewoon dat veel mensen gewoon niet beseffen dat ze iets verkeerd doen, wanneer ze een huisdier kopen in zo een zaak. En of je nu veel geld hebt of niet (trouwens bv's verdienen heus niet allemaal tonnen geld zoals hier gezegd wordt) dat heeft daar niets mee te maken. En ik vind niet dat zo een mensen dan meteen veroordeeld moeten worden. Ik ken zelf ook mensen die een huisdier gekocht hebben in zo een zaak. Ik zal die mensen dan zeker uitleggen waarom ze dat beter niet doen, maar om hen dan meteen aan te vallen vind ik echt niet nodig. Niet iedereen kan zoveel over dieren weten ons.
Natuurlijk het feit dat Kato een hond van 8 jaar wegdoet, terwijl ze nog maar net een andere hond gekocht heeft, vind ik absoluut niet kunnen, BV of niet dat keur ik nooit goed.

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#33 Geplaatst 15 april 2012 - 19:45

Waarom zou iemand die plots eens wat meer met zijn kont staat te draaien, of met haar tieten bloot in de boekskes gaat staan, of een zangwedstrijdje wint, of wat dan ook een voorbeeld moeten zijn voor ons?
Laat ons gewoon eens allemaal onszelf zijn, zonder op te kijken naar anderen, want dat is de grote fout die iedereen maakt, zichzelf vergelijken met anderen.

Wil echt niet zeggen omdat je toevallig wat met je hoofd op TV of in de boekskes komt dat je beter bent dan een ander, ook al denken ze dat zelf, alsook vele anderen.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 15 april 2012 - 19:51

MiekeV zei:

Mij interesseert het eigenlijk geen bal wat al die "celebrities" doen. Voor mij zijn dat mensen zoals ieder ander.
Jammer genoeg zijn er wel veel mensen die daar anders over denken en die mensen gaan na-apen, gewoon omdat ze "bekend" zijn.
Ik vind het dan ook jammer dat als ze een "fout" begaan, dat dit dan altijd in het lang en het breed moet uitgesmeerd worden in alle boekskes, sites, tv,... en dat dit dan precies veel erger is dan wanneer het een "gewone" mens is die dezelfde fout maakt.
Wat die broodfok betreft, dit keur ik natuurlijk niet goed, maar feit is gewoon dat veel mensen gewoon niet beseffen dat ze iets verkeerd doen, wanneer ze een huisdier kopen in zo een zaak. En of je nu veel geld hebt of niet (trouwens bv's verdienen heus niet allemaal tonnen geld zoals hier gezegd wordt) dat heeft daar niets mee te maken. En ik vind niet dat zo een mensen dan meteen veroordeeld moeten worden. Ik ken zelf ook mensen die een huisdier gekocht hebben in zo een zaak. Ik zal die mensen dan zeker uitleggen waarom ze dat beter niet doen, maar om hen dan meteen aan te vallen vind ik echt niet nodig. Niet iedereen kan zoveel over dieren weten ons.
Natuurlijk het feit dat Kato een hond van 8 jaar wegdoet, terwijl ze nog maar net een andere hond gekocht heeft, vind ik absoluut niet kunnen, BV of niet dat keur ik nooit goed.

Denk er net zo over. En idd als het om haar hond gaat dan keur ik dat zeker niet goed. Maar ik denk nu niet dat haar fans gaan zeggen: Oh ik ga net als Kato mijn oudste hond ook wegdoen. Kato is onze god en geeft steeds het goede voorbeeld 8) . Tenslotte weten deze mensen ook wel dat het jammer is en zullen er ook wel vele teleurgesteld zijn. Maar je bent toch fan om andere redenen dacht ik :) . Zo gaat dat bij mij toch. Zo hou ik van Adele haar song teksten maar al is ze niet voor katten bv, nog hou ik van haar teksten ;) .

MiekeV
MiekeV
  • 787 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 15 april 2012 - 19:57

hilleke zei:

Waarom zou iemand die plots eens wat meer met zijn kont staat te draaien, of met haar tieten bloot in de boekskes gaat staan, of een zangwedstrijdje wint, of wat dan ook een voorbeeld moeten zijn voor ons?
Laat ons gewoon eens allemaal onszelf zijn, zonder op te kijken naar anderen, want dat is de grote fout die iedereen maakt, zichzelf vergelijken met anderen.

Wil echt niet zeggen omdat je toevallig wat met je hoofd op TV of in de boekskes komt dat je beter bent dan een ander, ook al denken ze dat zelf, alsook vele anderen.

Inderdaad, vooral omdat je om bekend te worden tegenwoordig helemaal niets moet kunnen. Gewoon veel durven, liefst zoveel mogelijk bloot tonen en heel veel domme dingen doen op tv, maakt je tegenwoordig al een ster.
Zo een mensen zijn voor mij geen goede voorbeelden, maar voorbeelden van hoe het net niet moet.
Neem nu Lesley Ann Poppe. Ik vind het zo erg dat een intelligente vrouw (want dat is ze wel degelijk) zich zo moet verlagen tot wat zij doet, alleen maar omdat ze persé beroemd wil worden.
En zo zijn er nog veel voorbeelden, het grootste is Paris Hilton. Is het niet ver gekomen dat intelligente mensen zich dom en belachelijk moeten gaan gedragen omdat ze anders niet interessant zijn?

Bewerkt door MiekeV, 15 april 2012 - 20:04.

MiekeV
MiekeV
  • 787 berichten
  • 3 katten

#36 Geplaatst 15 april 2012 - 20:11

Fairness zei:

Denk er net zo over. En idd als het om haar hond gaat dan keur ik dat zeker niet goed. Maar ik denk nu niet dat haar fans gaan zeggen: Oh ik ga net als Kato mijn oudste hond ook wegdoen. Kato is onze god en geeft steeds het goede voorbeeld 8) . Tenslotte weten deze mensen ook wel dat het jammer is en zullen er ook wel vele teleurgesteld zijn. Maar je bent toch fan om andere redenen dacht ik :) . Zo gaat dat bij mij toch. Zo hou ik van Adele haar song teksten maar al is ze niet voor katten bv, nog hou ik van haar teksten ;) .

Bij mij is het net zo, ik hou van iemand zijn muziek, niet van de persoon zelf, want die ken je tenslotte niet; meestal spelen die gewoon een rol en 90% van alles wat in de boekskes geschreven wordt is verzonnen of op zijn minst serieus overdreven.
Ik heb nooit begrepen dat mensen zo uit hun dak kunnen gaan als ze een celebrity zien, en daar dan staan te gillen gelijk zotten, staan drummen voor een handtekening, een foto,... Zelfs als tiener interesseerde mij dat allemaal niet.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 15 april 2012 - 20:18

MiekeV zei:

Bij mij is het net zo, ik hou van iemand zijn muziek, niet van de persoon zelf, want die ken je tenslotte niet; meestal spelen die gewoon een rol en 90% van alles wat in de boekskes geschreven wordt is verzonnen of op zijn minst serieus overdreven.
Ik heb nooit begrepen dat mensen zo uit hun dak kunnen gaan als ze een celebrity zien, en daar dan staan te gillen gelijk zotten, staan drummen voor een handtekening, een foto,... Zelfs als tiener interesseerde mij dat allemaal niet.

Idd ik ook niet. Heb ook nooit posters ophangen gehad ofzo, ben ook nooit een diehard fan van iemand geweest. Als ik dan al eens een item moest hebben (heb ik niet eens) dan is het puur om aan te tonen dat ik voor die muziek ben. Bij ons in de winkel al geregeld bv's gehad maar ik behandel die net als een ander. Pff zo onlangs op mijn werk. Martine Tange was daar en een collega van mij was naar haar gegaan om haar te bedanken om al die jaren het weer te doen :gek: . Ik zeg allé, ik ben eens benieuwd wie mij gaat bedanken binnenkort voor al die jaren fashion advies te geven en spullen af te rekenen aan de kassa :twisted: .

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 15 april 2012 - 20:53

Fairness zei:

Voorbeeld functie :gek: ... Niemand kan zoiets dragen als zulke tittel. Wat voor de ene goed is is voor de andere slecht. Sorry maar die mensen mogen toch nog leven hoop ik?? Moeten ook door vergissingen leren hoor! Die mensen hebben ook gevoelens en zijn niet perfect!!
Btw niemand is perfect. Die mensen gaan vaak ook door problemen. Daarom hoeft dat niks financieel te zijn. Ik vind mensen echt zo kortzichtig wanneer men zo redeneert.

Tuurlijk zijn die niet perfect, en tuurlijk mogen die nog leven. Een voorbeeldfunctie houdt niet in dat ze zich als engelen Gods moeten gedragen om zo perfect mogelijk te zijn he. Maar het houdt wel in dat ze moeten rekening houden dat er mensen zullen zijn die hun gaan nadoen, dus dat ze 2x moeten uitkijken met wat ze doen en zeggen.

Zo'n mensen (na-apers) bestaan, of je het nu zelf zou doen of niet. En ontkennen dat ze bestaan, omdat je het niet eens bent met die gedachtengang, en daardoor doen alsof ze niet bestaan, zorgt er nog niet voor dat ze effectief niet bestaan he. Dat vind ik net kortzichtig: denken dat de wereld draait zoals jij denkt dat ze draait, zonder de mogelijkheid open te houden dat het wel eens anders kan zijn dan je denkt.

Het leven is jammer genoeg niet zwart-wit maar grijs. En in die grijze zone doe je best als mens gewoon je best om een voorbeeld te zijn voor je medemens, en ik vind dat je daar als BV extra rekening mee moet houden. En daar is nu eens niets kortzichtigs aan, dat is een onderdeel van het BV zijn. En dat wil niet zeggen dat je nooit fouten mag maken, of dat die uitvergroot moeten worden. Gewoon dat je er extra op moet letten om ze niet te maken. In dit geval, een puppy halen en dan je oude hond wegdoen, en alles in het openbaar? Daar had ze beter moeten weten...
Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 15 april 2012 - 21:08

Gwynyth zei:

Tuurlijk zijn die niet perfect, en tuurlijk mogen die nog leven. Een voorbeeldfunctie houdt niet in dat ze zich als engelen Gods moeten gedragen om zo perfect mogelijk te zijn he. Maar het houdt wel in dat ze moeten rekening houden dat er mensen zullen zijn die hun gaan nadoen, dus dat ze 2x moeten uitkijken met wat ze doen en zeggen.

Zo'n mensen (na-apers) bestaan, of je het nu zelf zou doen of niet. En ontkennen dat ze bestaan, omdat je het niet eens bent met die gedachtengang, en daardoor doen alsof ze niet bestaan, zorgt er nog niet voor dat ze effectief niet bestaan he. Dat vind ik net kortzichtig: denken dat de wereld draait zoals jij denkt dat ze draait, zonder de mogelijkheid open te houden dat het wel eens anders kan zijn dan je denkt.

Het leven is jammer genoeg niet zwart-wit maar grijs. En in die grijze zone doe je best als mens gewoon je best om een voorbeeld te zijn voor je medemens, en ik vind dat je daar als BV extra rekening mee moet houden. En daar is nu eens niets kortzichtigs aan, dat is een onderdeel van het BV zijn. En dat wil niet zeggen dat je nooit fouten mag maken, of dat die uitvergroot moeten worden. Gewoon dat je er extra op moet letten om ze niet te maken. In dit geval, een puppy halen en dan je oude hond wegdoen, en alles in het openbaar? Daar had ze beter moeten weten...

Kijk en wat voor jou uitermate belangrijk is is dat voor een ander niet en omgekeerd dus ergens moeten ze dan wel perfect zijn :louche: . Want jij piekert hierover maar andere mensen dan weer om wat anders wat niet een goed voorbeeld is. Mogen ze dan roken/drinken/te hard rijden/........??? Ah nee want hun fans kunnen dat ook doen dan. En rekening houden met hun fans die hun gaan nadoen, sorry maar ze zijn maar gewone mensen hoor met gewone gewoontes. Zoals jij het zegt mogen ze zichzelf niet zijn. En wanneer ze vaak goede doelen steunen doen ze het voor de positieve aandacht in de media, da's pas fout. Natuurlijk moedig ik het aan wanneer er goede doelen gesteund worden of als ze hun als meter/peter opgeven ervoor maar dan wel liefst vanuit hun hart en niet omdat men het van hun verwacht hoor. Het kind was naïef en plaatste het openbaar, maar haleloeja degene die alles achter de rug omdoen en laten blijken dat ze zgz perfect zijn. Sorry neen geef mij dan maar zij die zichzelf zijn. Niet degene die zich inhouden voor de schijn, da's pas frustrerend naar de buitenwereld toe.

Carowlina
Carowlina
  • 8.182 berichten
  • 3 katten

#40 Geplaatst 15 april 2012 - 21:38

MiekeV zei:

Helemaal mee eens!

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 15 april 2012 - 22:26

Fairness zei:

Kijk en wat voor jou uitermate belangrijk is is dat voor een ander niet en omgekeerd dus ergens moeten ze dan wel perfect zijn :louche: . Want jij piekert hierover maar andere mensen dan weer om wat anders wat niet een goed voorbeeld is. Mogen ze dan roken/drinken/te hard rijden/........??? Ah nee want hun fans kunnen dat ook doen dan. En rekening houden met hun fans die hun gaan nadoen, sorry maar ze zijn maar gewone mensen hoor met gewone gewoontes. Zoals jij het zegt mogen ze zichzelf niet zijn. En wanneer ze vaak goede doelen steunen doen ze het voor de positieve aandacht in de media, da's pas fout. Natuurlijk moedig ik het aan wanneer er goede doelen gesteund worden of als ze hun als meter/peter opgeven ervoor maar dan wel liefst vanuit hun hart en niet omdat men het van hun verwacht hoor. Het kind was naïef en plaatste het openbaar, maar haleloeja degene die alles achter de rug omdoen en laten blijken dat ze zgz perfect zijn. Sorry neen geef mij dan maar zij die zichzelf zijn. Niet degene die zich inhouden voor de schijn, da's pas frustrerend naar de buitenwereld toe.

Ik meende gezegd te hebben dat een voorbeeldfunctie hebben niet wou zeggen dat ze zich als engelen Gods moesten gedragen en ik meende mij ook te herinneren dat ik gezegd heb dat alles niet zwart of wit was, maar grijs. Én ik meende ook geschreven te hebben dat ik het over dit specifieke voorval had van een oude hond buitengooien wanneer een nieuwe puppy in huis wordt gehaald. Waar jij bovenstaande vandaan haalt, weet ik dus niet want dat zijn niet mijn woorden, maar de jouwe.

Het oude buiten wanneer het nieuwe er is, is een voorbeeld van wegwerpmaatschappij-gedrag. En dat gedrag is gedrag dat nagedaan wordt, en waarin ze zeker beter had moeten weten. Da's een levensstijl die ik niet goedkeur en waarvan ik inderdaad verwacht dat mensen die bekend willen zijn dit gedrag zeker niet gaan promoten.
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#42 Geplaatst 16 april 2012 - 10:34

Kato: "Ik word ziek van die mensen" | zita

de reacties:

* Graag had ik toch eens de definitie van dierliefde gelezen. Ook ik heb een hond zoals een buur op een appartement, een grote buldog en de ganse dag werken. 's Morgens en 's avonds lopen zodat hij zijn behoefte niet doet in de gang. Een andere buur is zo dierlief dat hij drie honden heeft, leeft echter van het OCMW, op mijn kosten dus
* Mensen, iets begrijp ik niet. Ze zoekt voor haar 8-jarig hondje en nieuw gezin ... oké. Daar kan ik inkomen, alhoewel ik vind dat een huisdier voor het leven is. MAAR ... waarom koopt ze dan een puppy??? of zijn dat nonsens? Als jet waar is, is het maar normaal dat ze de wind van voren krijgt, hé.
* En ik word ziek van mensen die een dier dumpen. Als je een huisdier neemt moet je vooraf bedenken wat dit allemaal met zich meebrengt, als je het niet de liefde en de verzorging kunt geven wat het nodig heeft, begin er dan niet aan. Bij mij is een huisdier nemen ervoor zorgen tot de dood ons scheidt.
* Eigenlijk heb je deze reactie's zelf gezocht, het is dom om zo iets delicaat op Facebook te zetten Misschien kan je het nog recht zetten, door uw hondje gewoon bij uw ouders te laten genieten van een "rustige" oude dag. In alle geval nu ben jij het reuze grote voorbeeld voor iedereen : facebook is echt "gevaarlijk" !
* veggiecat, doe niet onnozel god weet wat jij zou opofferen voor een carrière en ik vind dat ze een degelijke en dierwaardige oplossing zoekt of zou het beter zijn dat ze dat dier veel alleen moet laten en verwaarlozen. Pas toch een beetje op met mensen te oordelen en te veroordelen
* Ze is absoluut niet gehecht aan dat dier. Zoals je een oude wagen dumpt echt ongevoelig! Wij zouden kiezen voor het dierenwelzijn en niet voor die onozele carrière: lang zal het toch niet duren als je ze zo beziet.
* Te vergelijken met de reactie op Francesca vanthielen. Dit zijn geen dierenvrienden maar veeleer fundamentalisten.
* Ze zoekt tenminste een degelijke oplossing.
sommige andere zouden dat arme beestje misschien aan een boom of paal binden.
Een hoop comotie om niks.
* ik vin het beter een nieuwe thuis zoeken dan altijd alleen te laten zitten of nog erger hem ergens afzetten
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 16 april 2012 - 11:22

'Noch Kato, noch het management werd gecontacteerd om meer informatie  of uitleg', zegt Hublau. 'Ze brachten liever een smeuïg verhaal dat  nergens op slaat. Kato is absoluut een dierenvriend, en ze is niet van  plan een van haar dieren te dumpen. Lilo is trouwens de hond van de  familie. Maar gezien een aantal factoren binnen de privésfeer en omdat  Kato alleen gaat wonen in een kleine studio, zoekt ze een goede nieuwe  thuis voor Lilo. Blijkbaar zijn sommige dierenvrienden zo fanatiek dat  ze absoluut geen mensenvrienden willen zijn en denken ze dat alle  mogelijke uitlatingen toegelaten zijn. De reacties hebben Kato absoluut  getroffen en zijn van een allerlaagst niveau. Dit is een vorm van  cyberpesten.'

Gaat het dan om de hond van haar ouders?

biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#44 Geplaatst 16 april 2012 - 11:24

tja, ik denk maar dat ik me er niet  mee moei... elk verhaal heeft 2 kanten...

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#45 Geplaatst 16 april 2012 - 11:25

Ik gok op het volgende (wegens onduidelijke uitleg):

Het is haar hond van toen ze nog thuis woonde.  Nu gaat ze alleen wonen, ouders willen de hond niet bijhouden, en zij heeft liever een 'meeneem-modelleke'
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com