Spring naar inhoud

- - - - -

Bv's geven het 'goede' voorbeeld en kopen een broodfok kitten/pup.

• Log in om te reageren
55 reacties op dit onderwerp
Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#46 Geplaatst 16 april 2012 - 11:53

Evyke81 zei:

Ik gok op het volgende (wegens onduidelijke uitleg):

Het is haar hond van toen ze nog thuis woonde.  Nu gaat ze alleen wonen, ouders willen de hond niet bijhouden, en zij heeft liever een 'meeneem-modelleke'

Ja maar eerlijk een hond die 8jaar oud is... Hoe oud is zij zelf? Amper 20 ofzo?? Dan was ze zelf een kind toen die in huis kwam dus de keuze/verantwoordelijkheid van de hond was er voor het grootste (beter gezegd volledig) deel van de ouders! Tenslotte laat je een kind niet kiezen maar is dat als ouder jou verantwoordelijkheid nog steeds. Het is zeker een zonde dat ze nu niet zelf deze verantwoordelijkheid op zich neemt. Maar uiteindelijk was het haar ouders keuze dus hun verantwoordelijkheid ook.
Het is zeker jammer en ik zou het wel weten :x , geef mij dat Franse bulldogje maar i.p.v. dat laatste "trend" hondje. Maar eerlijk ik had ook een Golden-Retriever bij mijn ouders die ik zelf van mijn spaarcentjes gekocht had (gelukkig hebben mijn ouders er steeds hun verantwoordelijkheid over genomen) toen ik 13jaar was maar die is altijd bij mijn mama gebleven, die zat daar goed en ik had daar de tijd/ruimte op mijn 19de toen ik alleen ging wonen niet voor :oops: . Moesten mijn ouders hem niet hebben kunnen houden dan had ik hem wellicht ook moeten herplaatsen. Laat ons zeggen dat je als kind niet kunt incalculeren wat je aankan op de dag dat je alleen gaat wonen... Huis zonder tuin is geen optie voor zo'n hond! Mijn Golden leefde voornamelijk buiten, binnen kreeg die het benauwd. Ik heb toen ook een katje (ons Snowke) in huis genomen. Snowke is er toch nog steeds na 10jaar :) . Al mijn dieren nu zijn goed bij nagedacht en gaan niet weg! Hoe ik me soms ook moet wringen. Of ze moeten zelf ongelukkig zijn of tekort komen dan is er geen uitweg. Maar wie weet de reden hé. Miss is het Franse bulldogje ook een hondje die speciale noden heeft en deze doorheen de jaren gewent is. Noden die ze hem niet kan bieden... Kan ook zijn dat ze zoals jullie zeggen liever de laatste trends volgt, dat kan zeker ook en zou jammer zijn. Maar er zijn ook andere mogelijkheden waar ook voor opengestaan moet worden.

MiekeV
MiekeV
  • 787 berichten
  • 3 katten

#47 Geplaatst 16 april 2012 - 12:50

Ik heb mijn Franse bulldog ook gekocht toen ik nog bij mijn mama woonde.
Toen ik alleen wou gaan wonen, heb ik echt lang gezocht naar iets om te huren, waar ik mijn hond kon meenemen, maar dat vond ik niet.
Uiteindelijk dan maar besloten om iets te kopen, maar als ik dat niet had gekunnen was ik blijven zoeken naar een huurhuisje waar mijn hond meekon ofwel was ik nog wat langer bij mijn ouders blijven wonen. Een verhuis vind ik geen reden om een hond weg te doen. Tenzij je ze, zoals in de situatie van Fairness, bij je ouders kan laten omdat ze het daar toch al gewoon zijn.
Wat de reden bij Kato is, weet ik niet, maar ik vind dat je toch al een verdomd goede reden moet hebben om een hond van 8 jaar weg te doen.
Als je weet dat de gemiddelde levensverwachting van een franse bulldog maar 8 jaar is, kan het goed zijn dat het beestje volgende jaar al niet meer leeft. Dan heeft het in zijn laatste levensjaar nog de stress van een verhuis moeten meemaken.
Als het inderdaad zo is dat ze de hond gekregen heeft toen ze nog maar 12 was, dan vind ik dat de ouders hier hun verantwoordelijkheid ook moeten nemen.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.816 berichten
  • 5 katten

#48 Geplaatst 16 april 2012 - 14:02

jopperke zei:

Heb ik gedaan, maar ik ken de mensen van de dierengazet en die checken echt wel hun bronnen. Zijn ze niet zeker, dan verschijnt er geen artikel over. Maar ja, het is de taak van het management natuurlijk om aan 'damage control' te doen.

Dat kan natuurlijk zijn e, maar ik wou er even op wijzen aangezien de mensen hier zo enthousiast opsprongen...

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#49 Geplaatst 16 april 2012 - 14:08

Sorry, maar voor mij zijn dat geen BV's. Enkel mensen die door een hype met hun kop op TV komen en tja, dan zit er vaak maar weinig in dat kopje. Nuja, ik ken ze niet dus kan er weinig over zeggen. Ik weet neit eens wie die Griet is. Sommige mensen zijn graag blind voor een ander zijn ongeluk, zolang "hun" beestje maar goed is, maakt het hen niets uit wat er met de mama en nestgenoten zal gebeuren of nog gebeurt. :p
ETA: en ik las ook net dat van de "laster campagne" tegen madam Kato. Ze heeft er zelf voor gekozen door het in de pers te laten komen dat ze zo'n mini ding had gekocht en nu plots een nieuwe thuis zoekt voor haar "oude" hond.

Bewerkt door Vennen, 16 april 2012 - 14:09.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#50 Geplaatst 16 april 2012 - 14:20

MiekeV zei:

Ik heb mijn Franse bulldog ook gekocht toen ik nog bij mijn mama woonde.
Toen ik alleen wou gaan wonen, heb ik echt lang gezocht naar iets om te huren, waar ik mijn hond kon meenemen, maar dat vond ik niet.
Uiteindelijk dan maar besloten om iets te kopen, maar als ik dat niet had gekunnen was ik blijven zoeken naar een huurhuisje waar mijn hond meekon ofwel was ik nog wat langer bij mijn ouders blijven wonen. Een verhuis vind ik geen reden om een hond weg te doen. Tenzij je ze, zoals in de situatie van Fairness, bij je ouders kan laten omdat ze het daar toch al gewoon zijn.
Wat de reden bij Kato is, weet ik niet, maar ik vind dat je toch al een verdomd goede reden moet hebben om een hond van 8 jaar weg te doen.
Als je weet dat de gemiddelde levensverwachting van een franse bulldog maar 8 jaar is, kan het goed zijn dat het beestje volgende jaar al niet meer leeft. Dan heeft het in zijn laatste levensjaar nog de stress van een verhuis moeten meemaken.
Als het inderdaad zo is dat ze de hond gekregen heeft toen ze nog maar 12 was, dan vind ik dat de ouders hier hun verantwoordelijkheid ook moeten nemen.

Och worden die maar 8jaar, dat wist ik niet. Wat een ouders denk ik dan!!!! Beestjes heeft er gedurende die 8jaar toch gepast, waarom nu opeens niet meer. Weet je waar ik aan denk... Denk dat de ouders zoiets hebben van neem hem nu ook maar mee nu je jezelf een ander hondje koopt. Zo heb je mensen hé! Toen Wadse en ik gingen samenwonen (toen had ik Snow en Summer al) toen zei zen ma vaak en jou Titus. Puur uit soort jaloezie was dat omdat ze een beetje jaloers was dat Wadse het zo goed kon vinden met mijn huidige katjes. Maar mijn vriend zen ouders hebben 2 katjes Titus en Shumi. Ze kunnen niet met andere katjes om en vallen altijd aan. Die eerste maanden toen Wadse thuis weg was was het altijd Titus heeft dit gedaan, Titus heeft dat gedaan. Heel erg want hoe graag ik hem ook wou opvangen het klikte niet met mijn katjes (heb 3maand daar gewoont en moest steeds mijn katjes boven laten of ze werden aangevallen). Intussen zijn ze weer helemaal positief hoor over Titus ;) . Puur uit soort jaloezie was dat ;) . Ik vind dat je als je als ouder voor een kind jonger dan 18jaar verantwoordelijk bent betreft keuze huisdier. Als mijn dochter/zoon later neem nu 14 is en een huisdier wil ga ik ook niet denken ok goed tot je op je eigen benen staat en dan trek je je plan. Tegendeel, je gaat er dan toch vanuit dat dat normaal gezien je verantwoordelijkheid blijft of zien sommige dat anders?

MiekeV
MiekeV
  • 787 berichten
  • 3 katten

#51 Geplaatst 16 april 2012 - 14:56

Fairness zei:

Och worden die maar 8jaar, dat wist ik niet. Wat een ouders denk ik dan!!!! Beestjes heeft er gedurende die 8jaar toch gepast, waarom nu opeens niet meer. Weet je waar ik aan denk... Denk dat de ouders zoiets hebben van neem hem nu ook maar mee nu je jezelf een ander hondje koopt. Zo heb je mensen hé! Toen Wadse en ik gingen samenwonen (toen had ik Snow en Summer al) toen zei zen ma vaak en jou Titus. Puur uit soort jaloezie was dat omdat ze een beetje jaloers was dat Wadse het zo goed kon vinden met mijn huidige katjes. Maar mijn vriend zen ouders hebben 2 katjes Titus en Shumi. Ze kunnen niet met andere katjes om en vallen altijd aan. Die eerste maanden toen Wadse thuis weg was was het altijd Titus heeft dit gedaan, Titus heeft dat gedaan. Heel erg want hoe graag ik hem ook wou opvangen het klikte niet met mijn katjes (heb 3maand daar gewoont en moest steeds mijn katjes boven laten of ze werden aangevallen). Intussen zijn ze weer helemaal positief hoor over Titus ;) . Puur uit soort jaloezie was dat ;) . Ik vind dat je als je als ouder voor een kind jonger dan 18jaar verantwoordelijk bent betreft keuze huisdier. Als mijn dochter/zoon later neem nu 14 is en een huisdier wil ga ik ook niet denken ok goed tot je op je eigen benen staat en dan trek je je plan. Tegendeel, je gaat er dan toch vanuit dat dat normaal gezien je verantwoordelijkheid blijft of zien sommige dat anders?

Acht jaar is inderdaad de gemiddelde levensverwachting, maar ik ken er in mijn omgeving wel die 11 of 12 jaar geworden zijn hoor. Maar toch, 8 jaar is al vrij oud voor dit ras, dus ik vind het echt niet kunnen om die dan nog te herplaatsen.
Ik ben ook van mening dat wanneer je nog minderjarig bent, en er wordt beslist om een huisdier te nemen, dat de ouders dan (mede)verantwoordelijk zijn, ook al was het het kind die het huisdier wou, het moet wel bij de ouders in huis leven.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#52 Geplaatst 17 april 2012 - 01:00

Dierengazet vals beschuldigd van aanzet tot haatcampagne Kato

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Guest_MaJu_*
Guest_MaJu_*

#53 Geplaatst 17 april 2012 - 13:43

Shadow zei:

De facebook-reacties die daar bijstaan.... :trance:  Mijn god ik schaam me in die mensen hun plaats.

Dat meiske probeert een nieuwe thuis te zoeken voor haar hond (of die van haar ouders, whatever). Ze zal daar wel haar redenen voor hebben, en daar heeft niemand zich mee te moeien.

Ze doet tenminste moeite om een thuis te zoeken. Ze had dat beest evengoed naar een asiel kunnen (laten) brengen, en dan had er geen haan naar gekraaid.

Dat ze een nieuwe pup koopt bij een broodfokker dat is een ongelukkige keuze, maar als ik niet achter info was komen vragen had ik wsl net hetzelfde gedaan, zonder het te weten. Je kan haar dat niet echt kwalijk nemen vind ik, toch niet de eerste keer.

Nashota
Nashota
  • 17.977 berichten
  • 3 katten

#54 Geplaatst 17 april 2012 - 16:22

MaJu zei:

De facebook-reacties die daar bijstaan.... :trance: Mijn god ik schaam me in die mensen hun plaats.

Dat meiske probeert een nieuwe thuis te zoeken voor haar hond (of die van haar ouders, whatever). Ze zal daar wel haar redenen voor hebben, en daar heeft niemand zich mee te moeien.

Ze doet tenminste moeite om een thuis te zoeken. Ze had dat beest evengoed naar een asiel kunnen (laten) brengen, en dan had er geen haan naar gekraaid.

Dat ze een nieuwe pup koopt bij een broodfokker dat is een ongelukkige keuze, maar als ik niet achter info was komen vragen had ik wsl net hetzelfde gedaan, zonder het te weten. Je kan haar dat niet echt kwalijk nemen vind ik, toch niet de eerste keer.

Je koopt een lief schattig klein pupje, eentje die je zo snoezig in een hip tasje kunt steken :misselijk: je kijkt eens naar je 8 jarige hond en denkt "verrek hij is echt wel al oud, en helemaal niet snoezig lief en klein meer, en hij past ook niet in m'n hippe tas, tssss wat mot ik hier nog mee, dumpen bij iemand anders dan maar zeker :misselijk: "
Okee dit is zwaar overdreven gezegd, maar eigenlijk komt het hier wel op neer he, want het gaat hier niet om een hond naar het asiel brengen of zelfs dumpen in het bos ofzo,  een (redelijk) oud hondje vervangen voor een pupje dat is waar het hier om gaat, en dat is netjes gezegd not done
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#55 Geplaatst 17 april 2012 - 19:38

Ik ben het met Nashota eens. Ik heb nu toevallig een Chihuahua, die ik heb gekocht toen ik nog bij mijn ouders woonde. Moest dat nu een groter ras zijn geweest dan was die ook gewoon mee verhuisd met mij. Elk dier dat in huis komt blijft normaal gesproken tot het sterft. Of er moet een grondige reden zijn om het beestje te herplaatsen.

Zo ben ik onder andere verliefd op de oosterse rassen (siamezen, oosters korthaar,...). Maar ik vind het een raar idee om één van mijn huidige katten weg te doen omdat ik zo graag een raskat wil :catscratchhead En zelfs dan nog, welke kat zou ik dan moeten kiezen om weg te doen? Ik zie al mijn beestjes even graag.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#56 Geplaatst 18 april 2012 - 18:55

Tinne zei:

Ik ben het met Nashota eens. Ik heb nu toevallig een Chihuahua, die ik heb gekocht toen ik nog bij mijn ouders woonde. Moest dat nu een groter ras zijn geweest dan was die ook gewoon mee verhuisd met mij. Elk dier dat in huis komt blijft normaal gesproken tot het sterft. Of er moet een grondige reden zijn om het beestje te herplaatsen.

Zo ben ik onder andere verliefd op de oosterse rassen (siamezen, oosters korthaar,...). Maar ik vind het een raar idee om één van mijn huidige katten weg te doen omdat ik zo graag een raskat wil :catscratchhead En zelfs dan nog, welke kat zou ik dan moeten kiezen om weg te doen? Ik zie al mijn beestjes even graag.

Exact! Geen van mijn diertjes zijn vervangbaar. En er is alleen plaats voor een nieuw wanneer eentje zou wegvallen - en dan niet omdat ik het ergens dump; want dat gebeurt hier. Een hond die al 8 jaar baasjes gewoon was, gewoon even in een heel andere omgeving zetten zodat ze een kleine pup kunnen knuffelen? En hoe lang gaat ze dat beestje dan graag zien? Ik ben er kapot van wanneer een van mijn dieren sterft, ik zou het nooit over mijn hart krijgen ze weg te geven omdat ik een nieuw jong ding wil...
Geplaatste afbeelding