Spring naar inhoud

- - - - -

's nachts wakker worden door Polleke

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 16 april 2012 - 17:58

Help!
Polleke maakt ons wakker 's nachts door redelijk fel op en af te lopen op de gang, de trap op en af maar echt met veel lawaai. Hij loopt van tijd zelfs gewoon tegen de muur :o er liggen geen speeltjes dus daar gaat hij niet achter, hij gaat precies achter een denkbeeldige spin of muis.
Hij zit altijd binnen en mijn vriend zegt dat hij zich verveeld...  
Hij krijgt tans toch heel veel aandacht en beneden liggen speeltjes genoeg.
Ik kan het nog relativeren maar mijn vriend wordt er echt kwaad van, hij werk in posten en werkt nog bij, dus hij heeft zijn slaap wel nodig.
De deur dicht doen, is geen optie want onze Rosse is er ook nog. En hij kan het zeker niet verdragen als er een deur dicht is, ook al slaapt hij de hele tijd boven, toch moet die deur beneden open, anders krabt hij aan de deur tot ik ze open doe.
Nu is het al een paar keer voorgevallen dat ik beneden op de zetel ben gaan slapen met de katten... Maar dat is ook de oplossing niet he.
Door de dag is het tans zo een schatje!
Help!

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 16 april 2012 - 18:05

Hey,

Ik denk dat er redelijk veel mensen zijn met katten met hetzelfde probleem. Ik heb dit ook met die van mij, gelukkig is mijn man een hele vaste slaper:-)
Kan je polleke niet in een aparte ruimte zetten 's nachts?
Of misschien goed spelen voor het slapen gaan. Ik heb de indruk dat hoe later is die van mij eten geef, hoe beter ze slapen...kan misschien een tip zijn.
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 16 april 2012 - 18:13

Ik heb al gedacht om hem in de keuken te zetten als hij nog es lawaai maakt, aan die deur kan Roske niet krabben, maar ik vind dat dan zo zielig voor hem :( hij heeft niet eens door dat hij wat verkeerd doet... In de keuken kan hij wel op de gang en in het waskot, dus hij is niet beperkt op een paar vierkante meter hoor.
Ik ga vanavond ook eens de truk van de stofzuiger toepassen, die in een ander topic wordt vermeld.

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 16 april 2012 - 18:34

Hem apart zetten is ook niet de oplossing van het probleem.
Geef hem wat meer te doen bvb brokjes verstoppen in bvb wcrolletjes,of een speeltje waar dit inpast,... zodat hij zich daarmee kan bezighouden.
Speeltjes genoeg zeg je maar voor een kat moet die bewegen om interessant te zijn dus speel verschillende keren per dag een minuut of 2 met een hengel (jachtinstinct) en laserstraal zeker ook vlak voor het slapen gaan.
Geef eens een doekje met een geur op die hij niet kent dat kan gaan om valeriaan, of een doekje die je hebt buiten laten liggen.
Een doos gevuld met bvb blaadjes, takjes,.;. van buiten
Katten zijn het actiefst 's nachts dus is het belangrijk om hem dingen te doen te geven zodat hij niet enkel  de trap op en af moet lopen om zijn energie kwijt te geraken.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 16 april 2012 - 18:43

Ik slaap al 4 jaar geen enkele nacht nog volledig door. O:)

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 16 april 2012 - 18:45

dolfjeweerwolfje zei:

Ik slaap al 4 jaar geen enkele nacht nog volledig door. O:)

Ik ook niet en ik vind dat helemaal niet erg ;) maar er zijn natuurlijk wel gradaties hé :d

Ventteke
Ventteke
  • 2.255 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 16 april 2012 - 19:51

S'avond wordt er nog met het laserlichtje gespeeld tot ze moe zijn . En ik geef ze voor het slapengaan nog eten en dan gaan ze alle 4 mee naar de slaapkamer, waar de deur dicht gaat( Er wordt niet rondgelopen in de rest van het huis).  De kamer is pikdonker, want ik heb gemerkt bij schemer dat ze dan toch willen spelen. Tot nu toe slapen ze alle vier tussen ons in en op het voeteneind goed door tot s'morgens half 6. Hier wordt gewoon gemaakt dat ze s'nachts ook moeten slapen, zoals wij. ;) En dat lukt aardig! Bij de 2 vorige is dit ook zo altijd geweest. O:)
KS2015

cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 16 april 2012 - 21:28

Ik wil hem ook niet in een andere kamer opsluiten :( wij spelen dikwijls, ook net voor slapen gaan met de hengel, het laserlampje ligt nog bij mijn papa thuis denk ik, vind het hier niet dadelijk. Er staan altijd droge brokjes om te eten en het natvoer krijgen ze tussen kwart voor 7 em 19u. Dat zijn ze al jaren zo gewoon want dan kom ik thuis van werken.
Een doos met takjes en blaadjes? Zodat hij het gevoel van buiten krijgt?
Ik vind het ook niet erg om wakker te worden, ik val ook direct terug in slaap maar mijn vriend denkt er anders over. Maar kan hem wel begrijpen, zekers als je om 5u op moet staan...

cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 17 april 2012 - 14:19

Voorbije nacht super goed geslapen!  Polleke heeft mooi naast me gelegen :LOL: Zou de stofzuiger er iets mee te maken hebben :catnoknow of was het toeval?