Spring naar inhoud

- - - - -

Buren en verbouwingen

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
furrball
furrball
  • 553 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 17 april 2012 - 12:38

Hoi hoi
Ik zit een beetje in een dilemma en ik weet niet goed wat te doen, wat zouden jullie doen?
Mijn buren zijn aan het verbouwen, op zich niets ergs, maar zij wonen op een hoek van een straat en wij uiteraard daarnaast, juist na de bocht.  Oprijden van mijn oprit op straat is altijd al wat gevaarlijk geweest omdat er een bushokje staat en ik niet optimaal kan zien of er een wagen afkomt of niet.  Het feit hier is dat er bussen en auto's echt onze straat invliegen, terwijl er verderop een school is en twee jaar geleden nog een meisje werd dood gereden.
Hoe dan ook, de werkmannen zetten hun grote camionetten op de stoep zodat ik nu eigenlijk echt op de gok moet oprijden, ik kan nu helemaal niets meer zien.  Meermaals gaan praten met hen, levert me enkel een paar verwensingen op en de mededeling dat ze anders heel ver moeten lopen (in werkelijkheid 10 meter!) .  Ook wordt mijn oprit geregeld geblokkeerd zodat ik gewoon helemaal niet wegkan.
Ik ben tot nu toe altijd beleefd gebleven maar ik besef maar al te goed dat ik dagelijks een serieus risico neem en dat met drie kinderen in de auto.
Het ergste van al vindt ik dan nog: die buren zijn op dezelfde manier, bij het uitrijden van hun oprit, een oom verloren. Op slag dood omdat er iemand in zijn zijkant was gereden!
Ik overweeg om de wijkagent te bellen, maar twijfel nog omdat ik geen burenruzies wil. Wat vinden jullie?

petyke
petyke
  • 431 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 17 april 2012 - 12:48

heb je al met de werkmannen gepraat of enkel met de buren zelf?
misschien zijn die werkmannen zelf wel begrijpelijker als je je probleem uitlegt. en anders moeten zij maar midden van het straat gaan staan om het verkeer tegen te houden,dan kunnen ze parkeren waar ze willen en loop jij geen risico...
misschien kan je afspreken met hun dat ze een spiegel plaatsen zolang ze er bezig zijn zodat jij het verkeer ziet afkomen.misschien is het ook geen slecht idee om eens bij de stad of de gemeente uw probleem aan te kaarten ivm het uitrijden,misschien plaatsen ze dan wel een permanente spiegel zodat het gemakkelijker wordt...
en als ze echt onbeleefd zijn,contacteer dan gewoon hun baas en leg je probleem uit...wedden dat ze al snel een toontje lager zullen gaan zingen.
Geplaatste afbeelding

furrball
furrball
  • 553 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 17 april 2012 - 12:55

Goh, de buren trekken de schouders op en de werkmannen schelden me uit.  Hun bazen bellen, helpt niet want het zijn kleine ondernemingen en meestal is de baas aanwezig op de werf.  
Een keer heb ik het antwoord gehad toen ik vermeldde dat er ook kinderen in de auto zitten: Ja daar heb ik niets mee te maken he, is dat trouwens niet de reden waarom je zit te stressen, je drie kinderen... Waar slaat dat nou op????
Ik wil me er niet in opwinden omdat we hier binnenkort toch weg zijn, we verbouwen ook...
Maar aan de andere kant, moest er iets gebeuren dan beklaag ik het mijn leven lang, dat ik niets meer ondernomen heb.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 17 april 2012 - 13:03

Wij hadden "buren" die zich met hun camionetje steeds dichterbij zetten, zodat mijn vriend moeite had om zijn auto nog te parkeren voor onze garage. Mijn vriend, als reactie, plaatste zijn wagen dan zo dicht mogelijk bij dat camionetje, zodat die man zijn achterdeur niet meer kon open krijgen om materiaal te laden, wanneer er een auto voor hem geparkeerd stond. Een machtspelletje tussen de 2, en uiteindelijk konden wij ons niet meer parkeren voor onze deur, omdat die kerel voor onze garage kwam staan.

Mijn vriend heeft daar heel openlijk en theatraal (voor de ganse straat dus) een paar foto's van gemaakt, (het adres en telefoonnummer van de zaak staan op de camion, en duidelijk zichtbaar dat die man voor onze garage stond, alsook foto's van de nummerplaat), en tegelijk hebben we een "verboden te parkeren behalve mijn vriend zijn nummerplaat" op de garage gehangen. Gevolg: die man heeft zich daar niet meer gezet :)

Toen onze buren hun dak vernieuwden, hadden de dakwerkers hun camions daar ook gezet, dat bleek familie van mij te zijn, en daar hadden we minder problemen mee :) Die mannen hebben zich verontschuldigd (maar ze konden echt nergens anders staan), en we hebben chocola gekregen van onze buren toen ze weg waren, om ons te bedanken dat we niet moeilijk deden en om zich te verontschuldigen voor de overlast :)
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 17 april 2012 - 13:22

Tja ergens kan ik die werklui wel begrijpen als je zelfs 10 meter moet sleuren met zwaar materiaal tja dan is het normaal dat ze kortbij hun werkerf gaan parkeren. Ook omdat er regelmatig uit die mannen hun camionetten wordt gepikt.
Ga met hen praten terug en zeg dat ze de oprit vrij moeten laten, en mss kan je bij de wijkagent eens langsgaan en zien hoe hij het ziet en wat de mogelijkheden zijn.
Praat ook terug met de buren en zeg dat het voor jullie levensgevaarlijk is door het bijna nul zicht mss zien ze het wel anders in. Blijf kalm want bij roepen en tieren bereik je niks. Lost dit allemaal niks op tja dan is het best de wijkagent als bemiddelaar te gebruiken. Denk er ook aan dat die verbouwingen niet eeuwig zijn.

furrball
furrball
  • 553 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 17 april 2012 - 16:38

Ja maar zij hebben ook een oprit he.. Ze kunnen gewoon de werf oprijden, maar ze staan liever op stoep?!
Verder ben ik altijd beleefd gebleven, roepen en tieren zit gewoon niet in mijn karakter, ik heb het netjes gaan vragen in de winkel van de buren ( ze hebben een gekende decoratiewinkel in Brugge), ben het beleefd gaan vragen aan de werklui, maar het resultaat blijft hetzelfde.  
Het is trouwens niet alleen voor mij gevaarlijk maar ook schoolkinderen, rolstoelen en mensen met buggy's worden verplicht op de straat te gaan.  

Goh ik zal het maar zo laten... We zijn hier binnenkort toch weg en ik heb geen zin om in de clinch te liggen met iemand.

Ventteke
Ventteke
  • 2.255 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 20 april 2012 - 12:32

Goh ik zal het maar zo laten... We zijn hier binnenkort toch weg en ik heb geen zin om in de clinch te liggen met iemand.
Je moogt het zo  niet laten! :evil: Wat is binnenkort??? Morgen kan het te laat zijn. Contacteer de wijkagent en vertel je probleem, ook dat je schrik hebt voor burenruzie en dat je echt niet moeilijk wil doen. Hij zal dan echt wel een oplossing vinden. Of er komt een wagen langst en stopt en die mannen erop wijst dat ze op de stoep staan en als ze vragen dat ze door jouw zijn gestuurd, dat ze dan nee zeggen!. Maar laat het niet zo, het is idd levensgevaarlijk. Denk aan je kindjes! En je bent binnenkort toch weg, dan gaat jouw veiligheid voor! Maak er werk van. :hug: Staan er borden werk in uitvoering voor diegenen die de straat op moeten - de schoolkinderen enzo. Anders zijn ze zeker strafbaar!

Bewerkt door Ventteke, 20 april 2012 - 12:34.

KS2015