Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn broer...

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
142 reacties op dit onderwerp
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#46 Geplaatst 18 april 2012 - 13:27

nee het is niet zo eigenlijk. Doordat ze de DNA test weigert ziet ze eigenlijk af van zijn rechten als mogelijke vader. Je broer kan dit gebruiken tegen haar als ze ooit een financiële compensatie wil. maar dan moet je dit ZEKER op papier hebben.

Hilleke, ik heb dezelfde situatie meegemaakt, politie gebeld, politie zegt sorry we kunnen niets doen.
Ze kan bv. het kind binnen houden en hem verbieden om binnen te komen d.m.v. wet op de privacy. Akkoord de politie zal wel proberen bemiddelen maar het is zeker niet zo dat ze het kind moet meegeven.

Ik blijf erbij dat als het voor je broer beter zal zijn om haar een schriftelijke verklaring te laten ondertekenen dat zij een DNA test formeel weigert en dat ze afstand doet van alle eventuele rechten/plichten als mogelijke vader.

Wie weet probeert ze wel met anderen hetzelfde spelletje te spelen?

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#47 Geplaatst 18 april 2012 - 13:34

Stijn_Poezenpaleis:-) zei:

nee het is niet zo eigenlijk. Doordat ze de DNA test weigert ziet ze eigenlijk af van zijn rechten als mogelijke vader. Je broer kan dit gebruiken tegen haar als ze ooit een financiële compensatie wil. maar dan moet je dit ZEKER op papier hebben.

Hilleke, ik heb dezelfde situatie meegemaakt, politie gebeld, politie zegt sorry we kunnen niets doen.
Ze kan bv. het kind binnen houden en hem verbieden om binnen te komen d.m.v. wet op de privacy. Akkoord de politie zal wel proberen bemiddelen maar het is zeker niet zo dat ze het kind moet meegeven.

Ik blijf erbij dat als het voor je broer beter zal zijn om haar een schriftelijke verklaring te laten ondertekenen dat zij een DNA test formeel weigert en dat ze afstand doet van alle eventuele rechten/plichten als mogelijke vader.

Wie weet probeert ze wel met anderen hetzelfde spelletje te spelen?

Ik versta je goede bedoelingen hier zeker Stijn, je bent iemand die echt vaak goed raad geeft en echt ik waardeer dat enorm dat weet je ;) . Maar in dit geval is het moeilijk. Mijn broer weet ook met zijn verstand dat het wellicht het beste is het los te laten, maar als zen hart na 8 maanden en nu nog steeds er niet over raakt en hij zijn leven en zen verstand niet kan verplaatsen hierdoor dan zal hij er toch door moeten... En geloof me hij wil het liever niet maar zen hart wil het niet lossen, zen verstand maar al te graag :oops: . En dat eerste is net wat hij niet wil. Hoe komt hij later niet over wanneer hij zoiets tekent?? Dan kunnen enkel hun leugens voor dat kindje bevestigd worden.

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#48 Geplaatst 18 april 2012 - 13:37

Hij wil duidelijk zo graag papa worden dus is het logisch nu de kans groot is dat hij het is dit wil weten. Ik heb geen kinderwens, maar toch zou ik het ook willen weten. Je hele leven deze onzekerheid moeten meedragen moet verschrikkelijk zijn.

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#49 Geplaatst 18 april 2012 - 13:45

ik ben te rationeel in zo een zaken vrees ik... ik denk te weinig met mijn emoties.

P.S. een DNA test kan online aangevraagd worden en kost +- 220€. hij moet dan enkel aan haarstaaltjes of zo van de baby in kwestie geraken...

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#50 Geplaatst 18 april 2012 - 13:46

Kan goed zijn dat ze dit ooit leest... Ik hoop het, en hoop dan ook dat ze reageert! Over een tijdje toen ze nog bij mijn fb vrienden stond zag ik de poezenshop passeren en toen zag ik dat ze met meerdere ks vrienden die ook in mijn lijst stonden bevriend was. Ik vroeg haar toen of ze toevallig ook op ks zat en dacht toen verstaan te hebben dat ze hier al eens geweest was voor een vraag... Ze heeft één kat die ze mee verhuisd had naar mijn broer en had er een vraag over vermoed ik. Ik ga niet zeggen dat ze slecht is voor dieren, nee dat mag ik niet!! Maar ik weet wel dat ze mijn broer zijn labrador ganse dagen in de bench opsloot (ze ging niet werken maar lag dagen in de zetel aan de drugs en wiet en deed geen klop in huis). Ok ze was (is?) ziek in haar hoofd. Maar mijn mama zei nooit wat. Ze zei alleen Wendy lag weer in de zetel en de hond zat weer opgesloten in de bench... Wil wel even duidelijk zijn. Ik heb begrip voor een ziekte en kan me voorstellen dat je diep kan gaan. Maar toch moet er ook al iets niet goed zitten met je goedaardigheid als je na x aantal tijd nog niet beseft hoe verkeerd je bezig bent. Zo ook haar ouders die goed genoeg weten dat ze problemen heeft maar toch maar mee in haar wereld gaan = helpen haar enkel achteruit zo. Mijn broer is het ergste die steekt echt alles op haar "ziek" zijn. Ik snap haar, en ze heeft dit of dat meegemaakt en ze is heel anders normaal. Ok kan allemaal wel zijn maar hoevaak heeft hij haar al niet willen helpen, hij wou zelfs mee naar de psycholoog maar dat mocht niet. Is ze wel gegaan... Net zoals het feit dat ze niet werkte. Ze loog en zei dat ze naar de interims was gegaan of gebeld had en wanneer mijn broer dan nadien zag dat er niets van waar was zweeg hij omdat hij anders schrik had dat het erger ging worden. Het feit is dat mijn broer haar op het einde kende, hij wist zo en zo moet ik daarmee omgaan. En dat stoorde haar ook, omdat hij haar ergens doorhad. Ze kon haar spellekes niet meer spelen zoals ze wou omdat mijn broer wel zag hoe het echt was. Dat was ze niet gewent van thuis want daar liepen ze altijd mee in haar wereldje van leugens en komedie...

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#51 Geplaatst 18 april 2012 - 13:46

Fairness zei:

Enkel als ze de dna test weigert. Weigeren is gelijk aan toestemmen heb ik gehoord.

En wat dan als die andere man waar ze is bij gaan slapen op de proppen komt en ook een dna test wil en ze die ook weigert?
Dan zijn er 2 mannen die erkend willen worden als vader.
wie wordt het dan?
Ga nooit af op wat je hoort zeggen en handel er ook niet naar.
Mensen maken je vanalles wijs.
Mijn zuster is wijsgemaakt dat om een erfenis te verwerpen (van ons moeder) ze van tafel en bed zou moeten scheiden.
Ik was bij een advocaat gegaan en kreeg daar degelijke info (de advocaat moet een papier opmaken en je moet gewoon naar rechtbank van eerste aanleg daarmee gaan)
Mensen weten altijd zogezegd vanalles en ze hebben ook altijd vanalles meegemaakt...
Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#52 Geplaatst 18 april 2012 - 13:52

ik ben te rationeel in zo een zaken vrees ik... ik denk te weinig met mijn emoties.

P.S. een DNA test kan online aangevraagd worden en kost +- 220€. hij moet dan enkel aan haarstaaltjes of zo van de baby in kwestie geraken...

Zou niet weten hoe we aan zo'n haartje kunnen komen... Ze heeft amper vrienden... Er is wel iemand maar daar kan ik hier niet teveel over vertellen... Ze heeft alvast enkel haar familie momenteel rond haar nu en ze is niet van deze kanten.

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 18 april 2012 - 13:53

Kan door een vrederechter bevolen worden, dacht ik. Ik heb het bij ons een paar keer zien passeren.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#54 Geplaatst 18 april 2012 - 14:06

Ik moet eerlijk zeggen het deed me wel wat... Want ik kan net zo goed tante geworden zijn en ze ontneemt ook zo "mogelijk" een stukje familie van mij :cry: . Niet enkel een liefdevolle vader ontneemt ze "mogelijk" het kleintje maar ook twee tantes en een nonkel waarbij ze meer dan geliefd zou zijn :heart: .

Bewerkt door Solotje, 18 april 2012 - 15:13.

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#55 Geplaatst 18 april 2012 - 14:15

Burgerlijk Wetboek

AFDELING 3. - ONDERZOEK NAAR HET VADERSCHAP.

Art. 322. <W> Wanneer het vaderschap niet vaststaat krachtens de artikelen 315 of 317, noch op grond van een erkenning, kan het bij vonnis worden vastgesteld [...]

Art. 331octies. <W> De rechtbanken kunnen, zelfs ambtshalve, een bloedonderzoek of enig ander onderzoek volgens beproefde wetenschappelijke methode gelasten.

Art. 336. <W> Het kind wiens afstamming van vaderszijde niet vaststaat, kan van degene die gedurende het wettelijk tijdvak van de verwekking met zijn moeder gemeenschap heeft gehad, een uitkering tot levensonderhoud, opvoeding en passende opleiding vorderen

Even wat wetgeving opgezocht.
Dit wil zeggen dat door de DNA test te weigeren, ze alimentatie kan proberen eisen van zowel jouw broer als van de andere met we ze mogelijks seks heeft gehad... denk dat haar plannen dan voor een rationeel persoon dan toch stilaan duidelijk zijn?

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#56 Geplaatst 18 april 2012 - 14:18

Burgerlijk Wetboek

AFDELING 3. - ONDERZOEK NAAR HET VADERSCHAP.

Art. 322. <W> Wanneer het vaderschap niet vaststaat krachtens de artikelen 315 of 317, noch op grond van een erkenning, kan het bij vonnis worden vastgesteld [...]

Art. 331octies. <W> De rechtbanken kunnen, zelfs ambtshalve, een bloedonderzoek of enig ander onderzoek volgens beproefde wetenschappelijke methode gelasten.

Art. 336. <W> Het kind wiens afstamming van vaderszijde niet vaststaat, kan van degene die gedurende het wettelijk tijdvak van de verwekking met zijn moeder gemeenschap heeft gehad, een uitkering tot levensonderhoud, opvoeding en passende opleiding vorderen

Even wat wetgeving opgezocht.
Dit wil zeggen dat door de DNA test te weigeren, ze alimentatie kan proberen eisen van zowel jouw broer als van de andere met we ze mogelijks seks heeft gehad... denk dat haar plannen dan voor een rationeel persoon dan toch stilaan duidelijk zijn?

:catscratchhead Dat snap ik niet :oops: . Dus als ze de test weigert kan ze ook nog eens profiteren alimentatie eisen ook al is er geen test tot bewijs :trance: ?

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#57 Geplaatst 18 april 2012 - 14:36

ja maar ze zal wss die alimentatie proberen bekomen via onderling overleg en geen rechtzaak want een rechter zal wanneer ze van 2 verschillende mogelijke vaders alimentatie eist wel een DNA test eisen ze.
Zo een mensen nooit onderschatten in wat ze willen doen...

Mijn grootste hoop is dat als een DNA test toch gebeurt dat je broer blijkt niet de vader te zijn want het is toch maar een k :censored: tw :censored: f

Guest_mac jr_*
Guest_mac jr_*

#58 Geplaatst 18 april 2012 - 14:40

Heb net de hele topic gelezen ,
en vind het een zeer pijnlijke zaak voor je broer !

Ik ben zo'n kind , mijn moeder is vertrokken bij mijn vader toen ik 9 maanden oud was...
Mijn moeder heeft mijn vader altijd zeer slecht gepraat...ik ben dan ook opgeroeid zonder te weten wie mijn vader was , en ik kan je zeggen voor mij was dat moeilijk ( komt wss ook omdat ik een slechte band met haar heb)  
ik wist wel zijn naam ,en ik heb meerdere keren gezocht naar hem maar niet gevonden
tot september 2010 , krijg ik een vriendenaanvraag op fb  met de achternaam van mijn vader , had direct een vreemd gevoel , het blijk mijn halfbroer te zijn !!
ik was nog nooit zo gelukkig geweest , heb dus een halfbroer en een halfzus , en een hele lieve vader  en stiefmoeder
ik ben heel blij dat ik nu weet vanwaar ik sommige (vele) karaktertrekjes heb !! en dat ik een deel van mijn familie heb leren kennen!

mijn mening ,  ik zou een dna-test aanvragen, zodat hij toch rust kan vinden... zolang hij dat niet zeker weet , gaat die zich slecht voelen...
is het niet zijn kind,  kan hij het afsluiten ...is het wel zijn kind dan gaat hij nog een zeer zware tijd te gemoed ... maar dan weet hij het toch al zeker, en dan zou ik het ook hard spelen, heel hard... hopelijk in zijn voordeel, als hij dan uiteindelijk zijn kindje op de arm heeft of het kan knuffelen ... het maakt niet die zware tijd goed maar het zal hem gelukkig maken,

denk ik dan he , ieder zijn mening ;)
als het kindje dan later te weten komt wat hij toch allemaal geprobeert heeft...

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#59 Geplaatst 18 april 2012 - 14:43

ja maar ze zal wss die alimentatie proberen bekomen via onderling overleg en geen rechtzaak want een rechter zal wanneer ze van 2 verschillende mogelijke vaders alimentatie eist wel een DNA test eisen ze.
Zo een mensen nooit onderschatten in wat ze willen doen...

Mijn grootste hoop is dat als een DNA test toch gebeurt dat je broer blijkt niet de vader te zijn want het is toch maar een k :censored: tw :censored: f

Idd. Ik heb mijn broer even de link naar hier gegeven. Zo kan hij al de raad van jullie lezen :) . En ze zijn daar zeker niet te onderschatten. Ze zet zichzelf heel graag in een slachtofferrol en zou daar heel ver in durven gaan.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#60 Geplaatst 18 april 2012 - 14:48

Ik heb ooit ongeveer hetzelfde meegemaakt met mijn broer Eefje ,hij was samen met iemand die ook zwanger bleek te zijn .Zij was wel normaal en gebruikte geen drugs maar werkte wel in een dancing in de weekends .Zij hadden een relatie maar mijn broer woonde nog thuis en op een gegeven dag stond haar vader bij mijn ouders aan de deur dat zijn dochter bevallen was .Nooit aan gemerkt dat ze zwanger was want ze was  redelijk zwaar gebouwd .Dus van het een kwam het ander en op een paar dagen tijd was het geregeld dat dat koppel ging trouwen .In mijn ogen goed zot want ik heb hem toen ook gezegd van dna te laten testen .Want ik vertrouwde haar niet ,dus ze zijn getrouwd en na 1jaar en enkele maanden zijn ze uit elkaar gegaan.Mijn broer heeft zijn dochter niet meer gezien maar wel allimentatie betaalt tot ze niet meer naar school ging .Hiij heeft al jaren een zwaar drank probleem door alles wat daar is gebeurd en nog vele andere dingen waar ik liever over zwijg maar  in het kort even mijn ding uitgelegd .

Ik zou je broer aanraden op zoveel mogelijke manieren aan die DNA test te geraken ,en niet te lang moeten leven en dagelijks te denken heb ik 1dochter of niet want daar ga je aan onderdoor heb dat hier ondervonden
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag