Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn broer...

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
142 reacties op dit onderwerp
Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#61 Geplaatst 18 april 2012 - 14:56

mac jr zei:

Heb net de hele topic gelezen ,
en vind het een zeer pijnlijke zaak voor je broer !

Ik ben zo'n kind , mijn moeder is vertrokken bij mijn vader toen ik 9 maanden oud was...
Mijn moeder heeft mijn vader altijd zeer slecht gepraat...ik ben dan ook opgeroeid zonder te weten wie mijn vader was , en ik kan je zeggen voor mij was dat moeilijk ( komt wss ook omdat ik een slechte band met haar heb)  
ik wist wel zijn naam ,en ik heb meerdere keren gezocht naar hem maar niet gevonden
tot september 2010 , krijg ik een vriendenaanvraag op fb  met de achternaam van mijn vader , had direct een vreemd gevoel , het blijk mijn halfbroer te zijn !!
ik was nog nooit zo gelukkig geweest , heb dus een halfbroer en een halfzus , en een hele lieve vader  en stiefmoeder
ik ben heel blij dat ik nu weet vanwaar ik sommige (vele) karaktertrekjes heb !! en dat ik een deel van mijn familie heb leren kennen!

mijn mening ,  ik zou een dna-test aanvragen, zodat hij toch rust kan vinden... zolang hij dat niet zeker weet , gaat die zich slecht voelen...
is het niet zijn kind,  kan hij het afsluiten ...is het wel zijn kind dan gaat hij nog een zeer zware tijd te gemoed ... maar dan weet hij het toch al zeker, en dan zou ik het ook hard spelen, heel hard... hopelijk in zijn voordeel, als hij dan uiteindelijk zijn kindje op de arm heeft of het kan knuffelen ... het maakt niet die zware tijd goed maar het zal hem gelukkig maken,

denk ik dan he , ieder zijn mening ;)
als het kindje dan later te weten komt wat hij toch allemaal geprobeert heeft...

Wat erg voor je zeg!! Wat leuk dat het toch nog kon leiden tot een goed band met je papa. En zo erg dat je al die jaren je hebt in de steek gelaten moeten voelen :( . Weet je ik heb een papa waarvan ik hem ken maar het gevoel heb dat die er niet is voor ons. Is ook erg. En het stoort me dan ook dat mensen een kind dit afnemen wanneer er WEL een papa is die zich erom wil bekommeren :oops: .

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#62 Geplaatst 18 april 2012 - 14:58

babetatilla zei:

Ik heb ooit ongeveer hetzelfde meegemaakt met mijn broer Eefje ,hij was samen met iemand die ook zwanger bleek te zijn .Zij was wel normaal en gebruikte geen drugs maar werkte wel in een dancing in de weekends .Zij hadden een relatie maar mijn broer woonde nog thuis en op een gegeven dag stond haar vader bij mijn ouders aan de deur dat zijn dochter bevallen was .Nooit aan gemerkt dat ze zwanger was want ze was  redelijk zwaar gebouwd .Dus van het een kwam het ander en op een paar dagen tijd was het geregeld dat dat koppel ging trouwen .In mijn ogen goed zot want ik heb hem toen ook gezegd van dna te laten testen .Want ik vertrouwde haar niet ,dus ze zijn getrouwd en na 1jaar en enkele maanden zijn ze uit elkaar gegaan.Mijn broer heeft zijn dochter niet meer gezien maar wel allimentatie betaalt tot ze niet meer naar school ging .Hiij heeft al jaren een zwaar drank probleem door alles wat daar is gebeurd en nog vele andere dingen waar ik liever over zwijg maar  in het kort even mijn ding uitgelegd .

Ik zou je broer aanraden op zoveel mogelijke manieren aan die DNA test te geraken ,en niet te lang moeten leven en dagelijks te denken heb ik 1dochter of niet want daar ga je aan onderdoor heb dat hier ondervonden

Goh zeg wat erg voor je broer!!! Pff schandalig dat onze soort zo venijnig uit de hoek durft komen soms hé :evil: .
En idd ik zie het nu al dat hij er maar niet van over geraakt dus die test MOET er komen!!!

Guest_mac jr_*
Guest_mac jr_*

#63 Geplaatst 18 april 2012 - 15:04

Fairness zei:

Wat erg voor je zeg!! Wat leuk dat het toch nog kon leiden tot een goed band met je papa. En zo erg dat je al die jaren je hebt in de steek gelaten moeten voelen :( . Weet je ik heb een papa waarvan ik hem ken maar het gevoel heb dat die er niet is voor ons. Is ook erg. En het stoort me dan ook dat mensen een kind dit afnemen wanneer er WEL een papa is die zich erom wil bekommeren :oops: .

ik vond vooral dat mama mij hem ontnam ... elke vraag ik had scheepte ze af . Zij werd dan telkens kwaad op mij en maakte hem zwart . waar ik het moeilijkste mee had was dat gevoel van wij of wat is die andere kant van me ,  wat heb ik van hem en wat heb ik van haar ... blijk nu toch dat ik de meeste karakter trekkjes van hem heb ... mijn halfzus is net 18 geworden maar je ziet toch veel van ons in elkaar,
ik heb het gevoel dat mama mij niet alleen een vader niet gunde maar ook dus een halfbroer en zus

vind het heel erg , dat je dan wel een vader hebt en dat die er voor jullie niet is , ken dat gevoel echt (mijn moeder)  dat is inderdaad helemaal niet gemakkelijk laat staan fijn .... en misschien zit je dan ook met die vraag telkens waarom toch ...

:hug

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#64 Geplaatst 18 april 2012 - 15:07

Nog een vraagje kan ze dit topic tegen mijn broer gebruiken mocht ze dit lezen?

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#65 Geplaatst 18 april 2012 - 15:10

Fairness zei:

Goh zeg wat erg voor je broer!!! Pff schandalig dat onze soort zo venijnig uit de hoek durft komen soms hé :evil: .
En idd ik zie het nu al dat hij er maar niet van over geraakt dus die test MOET er komen!!!

Wat ik dan nog verzwegen heb is dat zij en haar vader en twee broers mijn broer het leven echt toe een hel hebben gemaakt .En mijn ouders waren veel te braaf op zulke punten .Ik heb een tijdje dat dochterje bijgehouden toen zij gingen werken ,tot op 1moment dat mijn broer bij mijn ouders kwam en dat hij met haar vader ruzie had ,en die vader hem had geslagen en twee blauwe ogen had en een gebroken neus.De maandag erop kwam zij doodgewoon haar dochtertje brengen ,en toen heb ik van kolère de kinderwagen leeg van de trappen geduwd en gezegd dat ze kon ophuppelen met dochter en al zo kwaad was ik .
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#66 Geplaatst 18 april 2012 - 15:11

Voor zover ik het gelezen heb staat er toch niets bezwarend in ? Dus wat zou ze eruit kunnen gebruiken tegen je broer ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#67 Geplaatst 18 april 2012 - 15:14

babetatilla zei:

Wat ik dan nog verzwegen heb is dat zij en haar vader en twee broers mijn broer het leven echt toe een hel hebben gemaakt .En mijn ouders waren veel te braaf op zulke punten .Ik heb een tijdje dat dochterje bijgehouden toen zij gingen werken ,tot op 1moment dat mijn broer bij mijn ouders kwam en dat hij met haar vader ruzie had ,en die vader hem had geslagen en twee blauwe ogen had en een gebroken neus.De maandag erop kwam zij doodgewoon haar dochtertje brengen ,en toen heb ik van kolère de kinderwagen leeg van de trappen geduwd en gezegd dat ze kon ophuppelen met dochter en al zo kwaad was ik .

Pff wat erg voor je broer zeg!!!! Sommige mensen kunnen echt iemand kraken hé! Die Wendy is ook goed opweg met mijn broer!!!

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#68 Geplaatst 18 april 2012 - 15:19

Ze kan idd niets met wat hier gezegd is.

Mss als ze toch blijft weigeren en om een situatie zoals Rita haar broer te vermijden dat hij toch moet overwegen om mijn 1e gedacht te doen. Haar een verklaring laten afleggen en dan proberen alles vergeten, hoe moeilijk het ook is.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#69 Geplaatst 18 april 2012 - 15:24

PeggyJ zei:

Voor zover ik het gelezen heb staat er toch niets bezwarend in ? Dus wat zou ze eruit kunnen gebruiken tegen je broer ?

Voor mij ook niets maar je weet maar nooit hé 8) . Uiteindelijk is er ook geen volledige naam vernoemd. Ik hoop wel stiekem dat ze het leest dan weet ze maar hoe ik erover denk. Al zal ze er niet goedgezind van worden en eventueel durven ontkennen of leugens komen plaatsen. Ben eigenlijk wel benieuwd om haar waarheid omtrent de kleine te horen en de reden waarom mijn broer niet mag weten of het al dan niet zijn kind is!! Ze zal wellicht afkomen dat ze bang is of slagen kreeg of weet ik veel waarmee ze zal afkomen. Uiteindelijk horen jullie het ook enkel van mijn/mijn broers kant. Maar ik kan jullie garanderen dat ik nooit iemand zal verdedigen mocht ik niet 100% zeker zijn dat deze recht in zijn/haar schoenen staat. Moest mijn broer haar effectief geslagen hebben dan zou ik nooit me met deze zaken bezighouden en kon hij zen plan trekken :p . Maar als er nu eens één ding is waar ik zeker van ben is dat het niet zo is, tegendeel dat hij altijd zo zot was haar te blijven goed praten en te verdedigen!!!!

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#70 Geplaatst 18 april 2012 - 15:28

Stijn_Poezenpaleis:-) zei:

Mss als ze toch blijft weigeren en om een situatie zoals Rita haar broer te vermijden dat hij toch moet overwegen om mijn 1e gedacht te doen. Haar een verklaring laten afleggen en dan proberen alles vergeten, hoe moeilijk het ook is.

Ja Stijn ik hoop van harte voor de broer van Eefje dat er snel duidelijkheid komt voor hem.Als hij niet de vader is dat hij niet langer in die onzekerheid moet leven .Dat is hartverscheurend dat je in het ongewisse gelaten wordt ,probeer die DNA test gewoon af te dwingen .

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#71 Geplaatst 18 april 2012 - 15:31

Ik zou potverdekke wreed bang hebben dat ze het kind iets aan doet. Met haar driftbuien, wat als het kindje weent en madam er niet meer tegen kan? Of als ze voleldig onder de drugs zit?  Je hoort de zogenaamde ongelukken dikwijls genoeg. Ocharme dat boeleke. :(

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#72 Geplaatst 18 april 2012 - 15:34

Stijn_Poezenpaleis:-) zei:

Stijn je kan zo goed oplossingen bieden maar deze is echt uit den boze voor hem. Miss eens denken in zijn plaats (dus dat je echt als het jou kindje is ermee inzit) en van die kant uit denken wat de beste stap zou zijn. De DNA test ok. Maar hoe en wat? Via advocaat loopt dat zeker?

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#73 Geplaatst 18 april 2012 - 15:39

catherine zei:

Ik zou potverdekke wreed bang hebben dat ze het kind iets aan doet. Met haar driftbuien, wat als het kindje weent en madam er niet meer tegen kan? Of als ze voleldig onder de drugs zit?  Je hoort de zogenaamde ongelukken dikwijls genoeg. Ocharme dat boeleke. :(

Idd het was zij in eerste plaats die dreigde met een abortus indien mijn broer dna test zou aanvragen. Om welke reden??? Omdat ze tegen hem gezegd heeft dat het toch niet van hem is en het toch wel zal zijn. Of omdat het toch niet van hem zou kunnen blijken en ze niet meer met zen gevoel kan spelen? Kan zoveel zijn. Als ze vreemdgegaan is moet ze zichzelf toch ook afvragen van wie het is en nu ze uit elkaar zijn is dat toch niet moeilijk te zeggen kijk ik ging scheef en ik weet het zelf niet... Pff kan zoveel redenen hebben waarom ze het niet wil. Maar als mijn broer dan zegt kijk ik wil het graag weten opdat ik ook verder kan met mijn leven dan is dat toch zo moeilijk niet even een dna test te doen. Als het niet van mijn broer is heeft ze geen kosten hieraan en kan zij en mijn broer verder. Het lijkt wel dat ze het fijn vind en erop kickt zo hem aan het lijntje te houden. Zou ik niet van verschieten! En ze is heel erg onstabiel hoor. Zo was ze met mijn broer, met haar ouders, en zo zal het met het kindje zijn...

Fietje26
Fietje26
  • 6.709 berichten
  • 4 katten

#74 Geplaatst 18 april 2012 - 15:47

Vanuit mijn werk heb ik vooral met de andere kant van het verhaal te maken. Ik ben namelijk maatschappelijk werkster op de diensten gyneacologie/materniteit. Bij mij komen dus de (toekomstige) mama's terecht die juist vragen wat ze moeten doen zodat de biologische vader het kind niet kan erkennen.

Ik heb door die verschillende situaties wel een zicht op wat de mama's kunnen doen om contact met de papa's te vermijden maar heb spijtiggenoeg geen (wettelijke) tips voor je broer.

Ik zou hem wel aanraden toch voor een DNA test te gaan. Dat hij via het vredegerecht een procedure opstart. Omdat hij een inkomen heeft gaat hij natuurlijk geen recht hebben op een pro deo advocaat. Dat maakt het natuurlijk lastiger... Moest het kindje van hem zijn gaat hij dan ook sowieso moeten opdraaien voor de kosten van de test.

Maar na de DNA test (via een procedure moet de mama echt wel een goede redenen hebben om die te weigeren, in de praktijk gebeurt dit bijna nooit) heeft je broer ten miste zekerheid.
Het lijkt me nu verschrikkelijk voor hem (en voor iedereen die hem graag ziet) om nu zo in de onzekerheid te leven of hij nu wel of niet een dochtertje heeft...

En ik moet ook toegeven dat ik ergens ook wel bezorgd ben om dat baby'tje. Ik lees hier natuurlijk alleen jullie kant van het verhaal maar dat lijkt me toch allemaal erg labliel....

Bewerkt door Fietje26, 18 april 2012 - 15:48.

Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#75 Geplaatst 18 april 2012 - 15:51

Fietje26 zei:

Vanuit mijn werk heb ik vooral met de andere kant van het verhaal te maken. Ik ben namelijk maatschappelijk werkster op de diensten gyneacologie/materniteit. Bij mij komen dus de (toekomstige) mama's terecht die juist vragen wat ze moeten doen zodat de biologische vader het kind niet kan erkennen.

Ik heb door die verschillende situaties wel een zicht op wat de mama's kunnen doen om contact met de papa's te vermijden maar heb spijtiggenoeg geen (wettelijke) tips voor je broer.

Ik zou hem wel aanraden toch voor een DNA test te gaan. Dat hij via het vredegerecht een procedure opstart. Omdat hij een inkomen heeft gaat hij natuurlijk geen recht hebben op een pro deo advocaat. Dat maakt het natuurlijk lastiger... Moest het kindje van hem zijn gaat hij dan ook sowieso moeten opdraaien voor de kosten van de test.

Maar na de DNA test (via een procedure moet de mama echt wel een goede redenen hebben om die te weigeren, in de praktijk gebeurt dit bijna nooit) heeft je broer ten miste zekerheid.
Het lijkt me nu verschrikkelijk voor hem (en voor iedereen die hem graag ziet) om nu zo in de onzekerheid te leven of hij nu wel of niet een dochtertje heeft...

En ik moet ook toegeven dat ik ergens ook wel bezorgd ben om dat baby'tje. Ik lees hier natuurlijk alleen jullie kant van het verhaal maar dat lijkt me toch allemaal erg labliel....

Wat zijn dan zoal de zaken die ze kunnen doen om het contact met de papa te vermijden? Idd is het zeker. Zo zou ik er niet van verschieten dat ze nu een depressie heeft en het kind in het lot van haar ouders is momenteel...En is het niet andersom? Dat ze de kosten moet dragen indien mijn broer wel de vader blijkt? En dat mijn broer de kosten moet dragen als hij niet de vader blijkt?

Bewerkt door Fairness, 18 april 2012 - 15:52.