Spring naar inhoud


- - - - -

Mijn broer...


  • Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
142 reacties op dit onderwerp
Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
    • Locatie: Deftinge
  • 6 katten
OFFLINE

#76 Geplaatst 18 april 2012 - 15:55

mijn indruk is ook dat de DNA test niet wil omdat ze nu je broer eigenlijk in haar macht heeft.

Ik zou beginnen door de DNA test aan te vragen via een advocaat en met aangetekend schrijven, via sms/mail is gemakkelijk om te zeggen dat ze het niet gekregen heeft. Heeft hij eigenlijk bewijzen (PV's en zo van haar driftbuien, bedreigingen van haar familie, haar drugsgebruik,...)? Moest hij dat hebben en hij blijkt de vader te zijn zou ik 100% hoederecht vragen omdat het kind niet in een stabiele omgeving kan opgroeien. Denk als je van al haar gekke toeren bewijzen hebt dat het zelfs nog haalbaar is om een rechter ervan te overtuigen.

Je broer moet ook wel rekening houden met de stress die zo een testen met zich meebrengen hé, stel dat het negatief is, gaat je broer zich opgelucht voelen of eerder bedrogen door zijn ex? Wat als blijkt dat het toch zijn kind is, wil hij het kind constant tussen 2 vechtende ouders houden?
Haar familie zal hem nooit aanvaarden als vader dus verwacht wss nog veel meer problemen/bedreigingen, ...
Ik snap je broer eigenlijk wel dat hij wil weten of het van hem is of niet, ook al zou het voor mij voor een andere reden zijn als voor je broer. Maar toch overweeg elke stap heel goed en weet dat er heel veel gevolgen aan kunnen hangen.
Een advocaat in deze zaak zal veel meer raad kunnen geven dan het volledige internet.

Euhm... het is mss een raar idee maar zou je broer mss kunnen beginnen met een vruchtbaarheidsonderzoek? Als daaruit blijkt dat de kans klein is dat hij effectief de vader is kan hij mss verder denken richting het DNA onderzoek.

Fietje26
Fietje26
  • 6.709 berichten
    • Locatie: Langdorp
  • 4 katten
OFFLINE

#77 Geplaatst 18 april 2012 - 16:04

Fairness zei:

Wat zijn dan zoal de zaken die ze kunnen doen om het contact met de papa te vermijden? Idd is het zeker. Zo zou ik er niet van verschieten dat ze nu een depressie heeft en het kind in het lot van haar ouders is momenteel...En is het niet andersom? Dat ze de kosten moet dragen indien mijn broer wel de vader blijkt? En dat mijn broer de kosten moet dragen als hij niet de vader blijkt?

De mama's die bij mij langskomen hebben meestal wel een goede rede om het contact met de biologische vader te vermijden (intrafamiliaal geweld, illegaal: dus kind gebruiken om papieren te krijgen...).

Hierdoor heb ik wel het gevoel dat als je broer een vaderschapstest via de vrederechter gaat vragen deze wel toegestaan gaat worden. Mama kan alleen weigeren als ze kan aantonen dat de vader schadelijk kan zijn voor het kind (fysiek of emotioneel). Zij heeft hier volgens mij dus geen poot om op te staan.

Maar bij de vrederechter is het een "verzoenend gesprek". Moest ze daar nog koppig weigeren gaat de zaak naar de rechtbank van eerste aanleg. Daar zal de test dus waarschijnlijk opgelegd worden... Behalve als ze dus kan bewijzen dat je broer het kindje in gevaar zou brengen.
Maar het is natuurlijk een procedure die maanden tot jaren in beslag kan nemen, vooral als het niet bij de vrederechter geregeld geraakt (waar ik in deze situatie voor vrees).

Over de kosten van de DNA test begin ik nu te twijfelen. Ik zou daarvoor naar de advocaat van ons ziekenhuis moeten bellen.. maar omdat het niet over een patiënte gaat denk ik niet dat dat kan :oops:
Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
    • Locatie: Wezemaal
  • 2 katten
OFFLINE

#78 Geplaatst 18 april 2012 - 16:07

Stijn_Poezenpaleis:-) zei:

mijn indruk is ook dat de DNA test niet wil omdat ze nu je broer eigenlijk in haar macht heeft.

Ik zou beginnen door de DNA test aan te vragen via een advocaat en met aangetekend schrijven, via sms/mail is gemakkelijk om te zeggen dat ze het niet gekregen heeft. Heeft hij eigenlijk bewijzen (PV's en zo van haar driftbuien, bedreigingen van haar familie, haar drugsgebruik,...)? Moest hij dat hebben en hij blijkt de vader te zijn zou ik 100% hoederecht vragen omdat het kind niet in een stabiele omgeving kan opgroeien. Denk als je van al haar gekke toeren bewijzen hebt dat het zelfs nog haalbaar is om een rechter ervan te overtuigen.

Je broer moet ook wel rekening houden met de stress die zo een testen met zich meebrengen hé, stel dat het negatief is, gaat je broer zich opgelucht voelen of eerder bedrogen door zijn ex? Wat als blijkt dat het toch zijn kind is, wil hij het kind constant tussen 2 vechtende ouders houden?
Haar familie zal hem nooit aanvaarden als vader dus verwacht wss nog veel meer problemen/bedreigingen, ...
Ik snap je broer eigenlijk wel dat hij wil weten of het van hem is of niet, ook al zou het voor mij voor een andere reden zijn als voor je broer. Maar toch overweeg elke stap heel goed en weet dat er heel veel gevolgen aan kunnen hangen.
Een advocaat in deze zaak zal veel meer raad kunnen geven dan het volledige internet.

Euhm... het is mss een raar idee maar zou je broer mss kunnen beginnen met een vruchtbaarheidsonderzoek? Als daaruit blijkt dat de kans klein is dat hij effectief de vader is kan hij mss verder denken richting het DNA onderzoek.

Goed argument maar hij heeft zen ex ooit zwanger gekregen dus is die vruchtbaar. Maar bv Wendy is graatmager, op anorexia af (wat wil je drugs etc) dus dat ze zwanger is verbaast me al. Dat ze niet eerder zwanger raakte is dus ook totaal niks om van te verschieten. Het moet zijn dat ze op de doop van mijn andere broer zijn kindje (ongv 1-2 weken voor de test) bezig was over hoe graag ze van Sven een kindje wou en hoe een goede papa die zou zijn etc... Was ze al langer zwanger??? Wist ze het toen al (al was ze goed aan de wijn aan het hangen)? Is ze te vroeg of te laat bevallen?? En idd als het negatief is zal het een last zijn van zen schouder maar net zo goed een shock en terug in de realiteit na al die maanden...

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
    • Locatie: Deftinge
  • 6 katten
OFFLINE

#79 Geplaatst 18 april 2012 - 16:08

hmmm zij zou mss de reden van haar druggebruik bij jouw broer kunnen leggen en daardoor DNA test weigeren omdat ze dan jouw broer beschuldigd van haar te verplichten om drugs te gebruiken en dan ben je nog veel verder van huis hé, dan is het een ja/nee spel met haar en haar volledige familie als getuigen tegen jouw broer... dan zou haar familie en zij zelf al goed gekend moeten zijn door het gerecht om ooit nog een gelijk te halen.

ben nu heel negatief aan het denken hé...

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
    • Locatie: Wezemaal
  • 2 katten
OFFLINE

#80 Geplaatst 18 april 2012 - 16:10

Fietje26 zei:

De mama's die bij mij langskomen hebben meestal wel een goede rede om het contact met de biologische vader te vermijden (intrafamiliaal geweld, illegaal: dus kind gebruiken om papieren te krijgen...).

Hierdoor heb ik wel het gevoel dat als je broer een vaderschapstest via de vrederechter gaat vragen deze wel toegestaan gaat worden. Mama kan alleen weigeren als ze kan aantonen dat de vader schadelijk kan zijn voor het kind (fysiek of emotioneel). Zij heeft hier volgens mij dus geen poot om op te staan.

Maar bij de vrederechter is het een "verzoenend gesprek". Moest ze daar nog koppig weigeren gaat de zaak naar de rechtbank van eerste aanleg. Daar zal de test dus waarschijnlijk opgelegd worden... Behalve als ze dus kan bewijzen dat je broer het kindje in gevaar zou brengen.
Maar het is natuurlijk een procedure die maanden tot jaren in beslag kan nemen, vooral als het niet bij de vrederechter geregeld geraakt (waar ik in deze situatie voor vrees).

Over de kosten van de DNA test begin ik nu te twijfelen. Ik zou daarvoor naar de advocaat van ons ziekenhuis moeten bellen.. maar omdat het niet over een patiënte gaat denk ik niet dat dat kan :oops:

Wellicht, ik mag het hopen!! Kan me wel voorstellen dat het vaak terecht is dat men niet wil dat een kind onder hoede van bepaalde vaders komt 8) . Maar net zo goed omgekeerd... Maar da's een gans andere zaak hé... En idd ze kan het zo enkele maanden/jaren laten aanslepen... Triestig!

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
    • Locatie: Deftinge
  • 6 katten
OFFLINE

#81 Geplaatst 18 april 2012 - 16:14

ja maar de vruchtbaarheid van een man kan snel veranderen door bv. een oorontsteking hé... was gewoon een ideetje om meer of minder zekerheid te hebben zonder een DNA test.

Tgoh mij zou het eigenlijk niet verbazen als ik het zo hoor dat ze ondanks dat ze zwanger is toch blijven drinken en drugs gebruiken is.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
    • Locatie: Wezemaal
  • 2 katten
OFFLINE

#82 Geplaatst 18 april 2012 - 16:25

Stijn_Poezenpaleis:-) zei:

hmmm zij zou mss de reden van haar druggebruik bij jouw broer kunnen leggen en daardoor DNA test weigeren omdat ze dan jouw broer beschuldigd van haar te verplichten om drugs te gebruiken en dan ben je nog veel verder van huis hé, dan is het een ja/nee spel met haar en haar volledige familie als getuigen tegen jouw broer... dan zou haar familie en zij zelf al goed gekend moeten zijn door het gerecht om ooit nog een gelijk te halen.

ben nu heel negatief aan het denken hé...

Ze is ooit veroordeeld voor druggebruik en nog voor ze met men broer was. Heeft ook al 2x stomdronken haar wagen in de prak gereden (die ze overigens beide nog aan het afbetalen is). Waarvan één toen ze met mijn broer was en ze was gewoon vertrokken zonder ruzie. Mijn broer zei om niet meer te rijden zo zat maar heeft niet durven doordrijven omdat ze anders weer een driftbui kon krijgen... Ook de pv van het voorval met mijn zus is ter beschikking. Mijn zus had toen glas in haar arm hé en ze hebben haar moeten afvoeren met de ziekenwagen!!! Kosten van ziekenhuis waren normaal voor Wendy maar ik weet niet of mijn zus deze ooit gezien heeft... Oh ja nog wat grappigs :lachen: . Op een avond toen ze weer stomdronken op café lastig begon te doen en mijn broer vertrokken was (ze was altijd te zat om nog mee naar huis te willen gaan) belde ze met mijn broer zijn gsm (mijn broer had per ongeluk zijn gsm bij haar vergeten zeker) en belde "mama" (niet haar mama zoals ze dacht maar mijn mama, zo stront zat was ze dat ze nog het onderscheid niet zag tussen haar gsm of die van mijn broer :trance: ). Ons mama neemt de telefoon op en ineens hoort ze aan de andere kant een wenende Wendy: Ja mama je moet mij komen halen hier, Sven dit en Sven dat en :cry: :cry: :cry: :cry: . Ons mama zo ja Wendy het is Hilde hier hé. Ik weet nu niet juist wat ze dan zei maar het gesprek raakte toch verbroken... Mijn mama belde uiteraard terug omdat ze niet wist wat er daar gaande was en belde dus weer naar onze Sven zijn gsm. Pakt er daar een kerel de telefoon op en ons mama zo van wat is dat daar allemaal? Die kerel ja dat weet ik niet Wendy is over haar toeren. Als het kind maar aandacht kreeg zeker? Zo deed ze altijd bij haar ouders, de zielepoot uithangen, het slachtoffertje...

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten
    • Locatie: France
OFFLINE

#83 Geplaatst 18 april 2012 - 16:28

Weet je of ze nu nog gebruikt? dit kan tegen haar gebruikt worden he.


Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
    • Locatie: Deftinge
  • 6 katten
OFFLINE

#84 Geplaatst 18 april 2012 - 16:30

volledig gaan dan voor de DNA testen en dan vechten voor het hoederecht van het kind, gevaarlijke omgeving voor die kleine om op te groeien.
een goeie advocaat maakt hiervan zeker een goede zaak die wel in het voordeel van je broer zal uitdraaien

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
    • Locatie: Wezemaal
  • 2 katten
OFFLINE

#85 Geplaatst 18 april 2012 - 16:39

Ah ben net met mijn broer op fb. Het is diezelfde avond dat ze haar (2de keer) auto bij elkaar heeft gereden en ze is toen nadat ze gezellig gaan eten waren toen ze thuis kwamen alleen vertrokken naar café nadat ze weer een driftbui kreeg :oops: . Mijn broer zen gsm stak nog in haar handtas na het restaurant bezoekje. Ze had dan later toen ze op café zat aan een kerel (weet ni of ze deze kende of niet) gevraagd om haar ma te bellen (was wellicht zelf niet meer in staat) of belde die kerel zelf met de gedachte dat ze zo niet kon rijden... En zo kreeg ons mama ineens telefoon van een vreemde kerel... Deze zei uw dochter zit hier bij mij. Ons mama, mijn dochter?? Dat zou me verbazen zei ze al (ik ga amper nog weg en mijn andere zus al zeker niet met haar zoontje). Plots geeft die kerel Wendy door en die begint daar zo te zeveren tegen mijn ma... (denkende dat het haar mama was). Onze Sven was met de auto weg etc, terwijl ze daar was met haar eigen auto. Zo was het. Efkes rechtzetten ;) . Dus was ze daarna toch zo strontzat vertrokken en reed ze haar auto bijeen.

Bewerkt door Fairness, 18 april 2012 - 16:45.


hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten
    • Locatie: France
OFFLINE

#86 Geplaatst 18 april 2012 - 16:40

Wat er voor de geboorte van het kind is gebeurd kan men rekening mee houden,maar je zal vooral bewijzen vanaf haar moederschap moeten kunnen hebben, dat zal vermoedelijk wel moeilijker liggen.

In het bloed kunnen ze zien of ze gebruikt, dus dat is al iets.


Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
    • Locatie: Wezemaal
  • 2 katten
OFFLINE

#87 Geplaatst 18 april 2012 - 16:50

hilleke zei:

Wat er voor de geboorte van het kind is gebeurd kan men rekening mee houden,maar je zal vooral bewijzen vanaf haar moederschap moeten kunnen hebben, dat zal vermoedelijk wel moeilijker liggen.

In het bloed kunnen ze zien of ze gebruikt, dus dat is al iets.

Idd maar zo'n testen gebeuren ook niet zomaar dacht ik? Haar ouders zijn op de hoogte van haar gebruik... Miss vandaar de schrik?? Of ze het nu nog doet is de vraag hé...

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
    • Locatie: Deftinge
  • 6 katten
OFFLINE

#88 Geplaatst 18 april 2012 - 16:52

ja, haar bloed en haar dan laten analyseren op druggebruik. Maar dan moet je natuurlijk al in een rechtzaak zitten.
Kans is groot dat je het kindje ondertussen ook wel even zal geplaatst worden in een opvanggezin als er echt zo ernstige twijfels zijn... mijn idee is als hij stappen wil zetten, hoe vroeger hoe beter, anders gaat het kind teveel negatieve effecten ondervinden.

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten
    • Locatie: France
OFFLINE

#89 Geplaatst 18 april 2012 - 16:52

Als je broer een advocaat neemt en voor het hoederecht gaat kan dit gevraagd worden volgens mij. Er zijn duidelijke aanwijzigingen dat ze in het verleden heeft gebruikt dus denk ik dat een rechter dit zeker kan opleggen.


Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
    • Locatie: Wezemaal
  • 2 katten
OFFLINE

#90 Geplaatst 18 april 2012 - 16:58

Stijn_Poezenpaleis:-) zei:

ja, haar bloed en haar dan laten analyseren op druggebruik. Maar dan moet je natuurlijk al in een rechtzaak zitten.
Kans is groot dat je het kindje ondertussen ook wel even zal geplaatst worden in een opvanggezin als er echt zo ernstige twijfels zijn... mijn idee is als hij stappen wil zetten, hoe vroeger hoe beter, anders gaat het kind teveel negatieve effecten ondervinden.

Idd het is in alle opzichten het beste als er spoed achter de zaak komt!

hilleke zei:

Als je broer een advocaat neemt en voor het hoederecht gaat kan dit gevraagd worden volgens mij. Er zijn duidelijke aanwijzigingen dat ze in het verleden heeft gebruikt dus denk ik dat een rechter dit zeker kan opleggen.

Idd in die zin zeker. Daar moet hij toch zeker de nadruk op leggen!!