Spring naar inhoud

- - - - -

geel snot

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 22 juli 2009 - 21:19

Een vraagje, als een kat geel snot heeft en in zulke mate dat het met een korst beide neusholten afsluit, is dat geen teken dat antibiotica echt nodig zijn?

Ik vraag dit omdat ik dit bij een poes heb gezien en de verzorger meent dat dit niet ernstig is en dat dit gewoon komt omdat de poes een penetrante geur heeft geroken. Zou dit kunnen?

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 22 juli 2009 - 21:21

omdat de poes een penetrante geur heeft geroken, betekend toch niet dat hij daardoor geel snot heeft en korstjes aan neus heeft....... :trance: :trance:
lijkt me eerder iets voor niesziekte...........
ik zou er zeker niet gerust in zijn!
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 22 juli 2009 - 21:26

de verzorger meent dat dit niet ernstig is en dat dit gewoon komt omdat de poes een penetrante geur heeft geroken. Zou dit kunnen?

dit is zeker het geval niet , daar zit iets meer achter. :louche:

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 22 juli 2009 - 21:32

Ja, ik maak me dan ook ernstig zorgen over die poes. het is zo'n schat....

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 22 juli 2009 - 21:37

Snot en vuile ogen wijzen bij een kat vaak op niesziekte. Ik zeg zeker niet dat het zo is, maar toen Sillas hier een weekje zat te niezen, heb ik gebeld naar de DA of ik moest langskomen en hij zei mij van zodra je vuil snot en/of vuile ogen hebt, wil ik hebben dat je komt...

Dringend naar de DA gaan, is de boodschap!!
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 22 juli 2009 - 21:42

Ja ik zou ook denken aan een zware verkoudheid of de niesziekte. Dring toch maar aan dat ze de DA het laten nakijken.

BlackRose
BlackRose
  • 534 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 22 juli 2009 - 21:43

Das niet zomaar van een penetrante geur. Ik zou ook zo snel mogelijk naar de DA gaan!

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 22 juli 2009 - 21:46

Spijtig genoeg is het niet mijn poes, anders stond ik al lang bij de DA (liever een keer te veel dan een keer te weinig is mijn moto). Het is een kat die in een asiel zit en men vindt het blijkbaar niet nodig daar de DA bij te roepen.

Nochtans, als een kat d'er neus dicht zit, dacht ik dat ze ook niet eet. Jammer genoeg kan ik morgen niet gaan zien of het al beter met haar gaat. Ik maak me er nu echt wel zorgen over.

waarschijnlijk is de behandeling een antibiotica spuit. weet iemand hoeveel dit kost?

BlackRose
BlackRose
  • 534 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 22 juli 2009 - 22:05

Ik moet zeggen dat ik ook al eens bij een asiel ben gaan kijken, en daar had ongeveer 9/10 vuil snot of tranende oogjes, of ze waren aan het niezen. Naar mijn gevoel doen asiels er niet genoeg aan. Ze hebben natuurlijk niet veel geld. Maar ze steken gezonde katjes bij zieke katjes. En dit waren dus allemaal katten die ter adoptie waren.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#10 Geplaatst 22 juli 2009 - 22:18

Het kan een vorm van niesziekte zijn. Maar het kan ook Chronisch zijn! Doordat de kat waarschijnlijk een lange tijd in onhygiënische omstandigheden heeft geleefd, zal er ook toen ook niets ondernomen zijn als de kat gezondheidsproblemen had, waardoor het een Chronische vorm geworden is. Dan kan AB even helpen, maar de kat gaat héél haar leven lang last hebben van snot aan haar neus. En het zal ook géén goed doen als deze kat tussen een héél hoop andere katten zit...

Hier is mijn Oeleke uit een zéér verwaarloosde toestand gehaald, samen met 15 andere katten leefde zij in hun eigen stank. Nooit verlucht, nooit kattenbakken uitgekuist waardoor de katten in hun eigen drollekes liepen en lagen! Zij heeft waarschijnlijk niesziekte gehad, dat nooit verzorgd is geweest, en dit is nu een Chronisch probleem geworden! Zij heeft nu alle dagen snot geel/groen aan haar neusje hangen. En wanneer zij slaapt, is het helemaal aangekoekt. We hebben al vanalles geprobeerd! AB geven om de 14 dagen 1 spuit, 5 maanden lang. Homeopatische middeltjes, neusdruppeltjes, ed... niets hielp! Onder narcose gebracht om te kijken of er iets in de neus aanwezig was, getest op leucose en kattenaids. Maar niets biedt een oplossing.

En één ding; Oeleke eet mij de oren van het hoofd, ook al zit alle dagen haar neusje verstopt!! Waarschijnlijk zal het bij die kat in het asiel ook Chronisch zijn. Want moest zij niet eten, dan zou bij die kat niesziekte zich al verder uitgezet hebben, door overvloedig niezen, tranende ogen, of zelfs ogen die toeplakken...

Een AB spuitje kost niet zovéél... En werkt meestal 14 dagen lang.

Hopelijk vind deze kat snel een adoptiebaasje.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 22 juli 2009 - 23:20

Bedankt griffel. Buiten die neus was ze wel in orde, alleen toch wel wat minder aktief. Ze had al enkele dagen dat snot, dus zou ze zoals je zegt misschien wel echt zieker moeten zijn. En ik hoop ook van harte dat ze gauw een baasje vindt. Spijtig genoeg ben ik er nog niet in geslaagd mijn man te overtuigen van een derde poes... Maar we werken er nog aan :) .

Ik heb de laatste tijd toch een aantal asiels over het hele land gezien en er zijn echt schitterende asielen, maar enkelen kunnen toch wel wat verbeteren. Spijtig genoeg is er geen poezenbrigade die toeziet op een juiste behandeling van poezen in een asiel met een fonds voor behandeling...

BlackRose
BlackRose
  • 534 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 22 juli 2009 - 23:22

Ja, dierenbescherming zou hier echt nog veel beter kunnen. Je kan je vriend altijd eens meenemen naar het asiel. Bij het zien van zo'n lief snoetje kan hij toch geen neen zeggen? ;)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 23 juli 2009 - 12:54

Mij lijkt het ook eerder wijzen op een verkoudheid of niesziekte hoor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 23 juli 2009 - 13:08

Blackrose, je hebt mijn geheim plan geraden ;)

Ik steek af en toe een handje toe in het asiel (want de meeste asielen draaien echt wel op de goodwill van vrijwilligers), en ik hoop dat mijn man toch eens een keertje meekomt uit nieuwsgierigheid.

Maar eerlijk gezegd, ik zou niet kunnen kiezen hoor!! Er zitten daar echt een paar schatten van kattens en kittens. Vooral als je ze beter kent is het heel moeilijk kiezen. wie geef je wel het gouden mandje en wie niet?

BlackRose
BlackRose
  • 534 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 23 juli 2009 - 13:16

Ik zou echt niet goed zijn om in een dierenasiel te werken. Ik zou altijd diertjes mee naar huis nemen.