Spring naar inhoud

- - - - -

Kat geeft bijna iedere dag over. Slaapzacht Zena :-(

• Log in om te reageren
176 reacties op dit onderwerp
krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#106 Geplaatst 09 mei 2012 - 23:14

Wat een vreselijk nieuws :( .

Guest_Kempenkat_*
Guest_Kempenkat_*

#107 Geplaatst 09 mei 2012 - 23:43

Erg slecht nieuws. Ik leef met je mee.
Toch heb ik een vervelende en indringende vraag voor je:
Als je mensen hoort die chemo hebben of hadden, is het dan dierenliefde om je kat dat aan te doen? Of bespaar je haar die lijdensweg? Het is jouw beslissing, maar denk er serieus over na.

Sterkte met je beslissing! :hug:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#108 Geplaatst 09 mei 2012 - 23:55

Mensen ondergaan die chemo omdat ze kans hebben op herstel en omdat ze nog willen blijven leven.
Voor dieren ligt dat toch niet anders als zij een goeie kans hebben op herstel en op daarna nog een lang en gelukkig leven...
Ze zullen Zena wel goed informeren zodat ze de goeie beslissing kan maken voor haar beestje, t meiske doet haar uiterste best voor haar dier, ik ben ervan overtuigd dat gelijk welke beslissing genomen wordt dat dat een beslissing gaat zijn die genomen wordt met het welzijn van het diertje in gedachten
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#109 Geplaatst 10 mei 2012 - 07:23

ik hoop dat jullie deze nacht toch wat hebben kunnen slapen
Geplaatste afbeelding

Zena2007
Zena2007
  • 245 berichten

#110 Geplaatst 10 mei 2012 - 07:43

lathyrus zei:

Ach wat erg, gewoon ronduit vreselijk, zo een nieuws wil je niet krijgen :(
Heb je er enig idee  van nu of ze er snel bij zijn geweest of dat het vergevorderd is?
Je hebt er in ieder geval heel goed aan gedaan om met haar verder te gaan en niet te luisteren naar die stress zever van die vorige dierenarts.
Ik hoop dat je morgen toch iets van goed nieuws gaat krijgen, dat er iets aan te doen is.
Maar t is natuurlijk ook mogelijk dat het anders uitdraait.
Dat er geen grote overlevingskans is.
Jullie gaan denk ik voor een moeilijke beslissing staan van wel of niet behandelen...
Probeer zo kalm mogelijk te blijven en te denken aan wat het beste is voor haar.
En aan hoe ze t meest kwaliteit van leven gaat hebben.
Als je langer leeft maar je gedurende die tijd je je altijd rotberoerd voelt, dan heb je daar ook niks aan...

Wij staan ook voor zo een moeilijke keuze als onzen diddl een bloedklonter zou krijgen door zijn hartaandoening en verlamming zou krijgen aan zijn achterpoten.
Ik heb me al geïnformeerd daarover omdat ik dacht dat ik misschien op voorhand de moeilijke beslissing al kon maken en ik die niet zou moeten maken op t moment dat het zou gebeuren, omdat ik weet dat ik op dat moment compleet van slag en over mijn toeren ga zijn.
Maar we kunnen blijkbaar niet op voorhand beslissen, we moeten echt afwachten tot dat moment en dan moet zijn toestand geëvalueerd worden en afhankelijk van hoe zijn herstelkansen zijn en de kansen op terug zo een klonter moeten we dan beslissen of we er hem gaan proberen doortrekken of niet...
Wij hebben wel al beslist dat voor ons de grootste prioriteit ligt bij zijn kwaliteit van leven.
We gaan zijn leven niet rekken en trekken omdat wij hem malgree langer bij ons willen houden terwijl hij zich rotberoerd voelt en pijn heeft.
De beslissing nemen om je dier te laten inslapen is een vreselijke beslissing, het is niet de eerste keer dat ik die beslissing heb moeten maken.
Je voelt je zelf vreselijk als je moet zeggen dat je hem of haar wil laten inslapen.
Maar als dat het beste is voor hem of haar en je hem of haar zo veel lijden bespaart is dat de beste beslissing die je kan maken...

Ik vind het echt zo erg :(
Onwijs veel sterkte toegewenst voor morgen !!!
Ik ga heel heel hard voor jullie duimen en hopen dat jullie toch iets van goed nieuws te horen krijgen
Dikke virtuele knuffel :hug

Ben er nog altijd niet goed van, hele nacht geen oog dichtgedaan...
Aan de telefoon zeiden ze iets over chemo maar ze wilden mij spreken.  Ik vrees voor het ergste omdat ze ook niet meer dronk en at.. Het zal een heeeel moeilijke keuze worden maar we moeten niet alleen aan ons zelf denken maar in 1ste plaats aan onze tijger.  Kan het nog altijd niet geloven, verwachtte het ook helemaal niet omdat de bloeduitslag normaal was....

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#111 Geplaatst 10 mei 2012 - 08:17

ja dat begrijp ik ook niet, dat die bloeduitslag in orde was.
Ik dacht toch ook dat er dan in het bloed wat opgemerkt ging worden...
Dat is helemaal waar, dat jullie in de eerste plaats aan jullie tijger moeten denken, hoe moeilijk dat ook is.
Ik weet zeker dat jullie de juiste beslissing gaan nemen voor haar hoe moeilijk dat ook is, het is wel heel duidelijk dat jullie haar heel graag zien en t beste willen voor haar.
Nog eens heel veel sterkte toegewenst !
Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#112 Geplaatst 10 mei 2012 - 08:51

Wat verschrikklijk nieuws . :cry:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#113 Geplaatst 10 mei 2012 - 08:59

Amai weeral, arm poezzieke en arme jij.
Ik zeg je niet wat je moet doen want ik zou het zelf niet weten.
Maar ik wens je veel wijsheid en veel moed bij wat je beslissing ook moge zijn.
Sterkte, héél veel sterkte. :hug:
Geplaatste afbeelding

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#114 Geplaatst 10 mei 2012 - 09:26

Veel sterkte met dit verschrikkelijke nieuws :hug:
Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#115 Geplaatst 10 mei 2012 - 17:29

Hoe is t met jullie?
Je moet natuurlijk niet antwoorden op mijn vraag als je dat liever niet doet.
Ik snap dat je op dit moment veel aan je hoofd hebt en je hoofd er ook waarschijnlijk niet op staat...
Geplaatste afbeelding

Zena2007
Zena2007
  • 245 berichten

#116 Geplaatst 10 mei 2012 - 19:16

lathyrus zei:

Hoe is t met jullie?
Je moet natuurlijk niet antwoorden op mijn vraag als je dat liever niet doet.
Ik snap dat je op dit moment veel aan je hoofd hebt en je hoofd er ook waarschijnlijk niet op staat...

Niet veel geslapen, veel geweend,... :cry:
We zijn deze middag in de kliniek geweest en ze heeft wel degelijk lymfeklierkanker maar ze weten nog niet in welk stadium. :(  Morgenvoormiddag gaan ze een kijkoperatie doen en weg halen wat er niet thuishoort.  Naargelang de uitslag moeten we dan beslissen ofwel chemo (baxter/tabletjes) ofwel palliatieve.  De DA vermoed dat het een niet zo agressieve kanker is want anders was er al lang niet meer.  Hopelijk heeft ze gelijk.  Chemo in baxter is zeer prijzig, de tabletjes kosten bijna niks.  De Da zei ook dat je nu helemaal niet aan haar merkt dat ze ziek is, ze huppelt daar vrolijk rond en ze is nog jong... Volgens haar zou ze ook niet veel merken van de chemo, alleen vallen haar snorharen uit en ze zou helemaal kunnen genezen.  We hopen maar niet teveel...

Als ze tijdens de operatie zien dat niks meer kan baten brengen ze me direct op de hoogte en anders weet ik morgmiddag meer.  Om 19u mogen we weer op bezoek gaan.
Zijn echt superlieve mensen daar, leven echt met je mee, krijgt heel veel informatie... :)
Ik ga mijn kaarsje alvast laten branden en hopen op goed nieuws

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#117 Geplaatst 10 mei 2012 - 20:53

dat kan ik me heel goed voorstellen dat je al veel geweend hebt.
Ik vind het zo erg voor jullie :(
Het is wel niet helemaal slecht nieuws, ik vreesde dat jullie vandaag gingen te horen krijgen dat jullie haar t best laten inslapen.
Het feit dat ze een kijkoperatie gaan doen en dat de dierenarts toch vermoed dat het niet zo vergevorderd is is eigenlijk toch goed nieuws.
Je kan je er nog niet op vertrouwen helemaal zolang ze niet effectief vanbinnen  gekeken hebben, maar ze geven het ook niet direct helemaal op en dat is toch ook al iets.
Dat gaat waarschijnlijk weer een slapeloze nacht worden voor jullie en morgen een hoop nagelbijten...
Ik duim heel heel hard met je mee dat je toch goed nieuws gaat krijgen en het mogelijk is om chemo te geven met een grote kans op genezing, ik duim me te pletter.
Goed dat als ze chemo zou krijgen dat ze daar toch niet al te veel last zou van hebben.
En er bestaan ook medicijnen tegen oa misselijkheid bij chemo hé, die cerenia dient daar dus ook voor...
Maar hopelijk is dat dan toch niet nodig, je zal dat wel zien als dat nodig is want je kent je dier wel vanbinnen en vanbuiten denk ik.
Ik snap dat je nog niet teveel wil hopen en je jezelf toch wil voorbereiden op het ergste maar geef de moed nog niet helemaal op hé
Heel veel sterkte toegewenst, ik hoop dat je deze nacht toch een beetje kan slapen en voor morgen het allerbeste toegewenst, ik duim duim duim
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#118 Geplaatst 11 mei 2012 - 19:24

ik hoop dat jullie toch iets van goed nieuws hebben gekregen
Geplaatste afbeelding

Zena2007
Zena2007
  • 245 berichten

#119 Geplaatst 12 mei 2012 - 11:34

lathyrus zei:

ik hoop dat jullie toch iets van goed nieuws hebben gekregen

Vind het fijn Lathyrus dat je zo met ons mee leeft...
Gistervoormiddag belden ze tijdens de operatie dat het er niet zo goed uitzag.  De tumor (3cm diameter) zat tss het einde van de maag en begin van de darm.  Als ze deze niet konden verwijderen zouden ze haar moeten laten inslapen :(
De operatie heeft 3u!!! geduurd en om 12u kreeg ik het nieuws dat alles toch beter verlopen was dan ze verwacht hadden... Tumor is weggenomen en de lymfen in de buik zagen er goed uit.

's avonds zijn we haar gaan bezoeken en ze herstelde heel goed van de operatie volgens de DA.  Nu is het wachten op de resultaten van de tumor en dan kunnen we verder zien.  

Ze moet nog het hele weekend in de kliniek blijven en maandag mag ze mss naar huis.  Vind het ook wel beter dat ze nog even daar blijft, ben toch meer op mijn gemak stel dat er toch iets mis zou gaan...
Heb juist gebeld en haar toestand is stabiel maar ze heeft nog een infuus omdat ze nog koorts heeft.  Eten wil ze ook nog niet..  

Het zullen zenuwslopende dagen worden...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#120 Geplaatst 12 mei 2012 - 11:56

Spoedig herstel :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag