Spring naar inhoud

- - - - -

Kat geeft bijna iedere dag over. Slaapzacht Zena :-(

• Log in om te reageren
176 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#16 Geplaatst 20 april 2012 - 15:15

sorry Krulleke, maar je hebt m.i. toch een beetje veel te weinig informatie om een diagnose te kunnen stellen ;)
Overgeven kan van vele dingen komen. Er zijn meerdere diagnoses die kunnen passen.
Misschien toch even de reactie van de tweede da afwachten? ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Zena2007
Zena2007
  • 245 berichten

#17 Geplaatst 20 april 2012 - 15:17

krulleke zei:

Bij een kat die overgeeft lijkt het me veel beter dat ze regelmatig kleine hoeveelheden eet dan dat ze twee keer veel moet eten,is me ook niet logisch van je dierenarts.Als je het zelf aan je maag hebt eet je toch ook geen grote maaltijden.

dat was mijn mening dus ook maar volgens hem kan haar maagje dan niet  rusten als ze zo vaak zou eten.  nu eet ze 'smorgens een paar brokjes  dan neem ik het eten weg en na een uurtje komt ze weer kijken dus dan  geef ik haar maar weer iets

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#18 Geplaatst 20 april 2012 - 15:21

ginnie zei:

sorry Krulleke, maar je hebt m.i. toch een beetje veel te weinig informatie om een diagnose te kunnen stellen ;)
Overgeven kan van vele dingen komen. Er zijn meerdere diagnoses die kunnen passen.
Misschien toch even de reactie van de tweede da afwachten? ;)

Als het verbeterd met cortisonen moet je al niet veel verder zoeken volgens mij,ik heb hier toevallig veel ervaring mee ;) .Er zijn ook genoeg dierenartsen die IBD niet kennen.

Zena2007
Zena2007
  • 245 berichten

#19 Geplaatst 20 april 2012 - 15:22

ginnie zei:

6-8 uur na het eten?
Dan ligt het niet aan het eten. Dat is dan namelijjk allang verteert.

Ik ben benieuwd wat de tweede da zegt.

ja tis pas een hele tijd na het eten dat ze overgeeft. de vorige spuiten die ze gekregen heeft was antibiotica.  ben ook eens benieuwd wat de 2de zegt.

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#20 Geplaatst 20 april 2012 - 15:25

Zena2007 zei:

dat was mijn mening dus ook maar volgens hem kan haar maagje dan niet rusten als ze zo vaak zou eten. nu eet ze 'smorgens een paar brokjes dan neem ik het eten weg en na een uurtje komt ze weer kijken dus dan geef ik haar maar weer iets

Een lege maag is ook niet goed,dan gaan ze teveel maagzuur produceren...

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#21 Geplaatst 20 april 2012 - 15:28

Zena2007 zei:

ja tis pas een hele tijd na het eten dat ze overgeeft. de vorige spuiten die ze gekregen heeft was antibiotica. ben ook eens benieuwd wat de 2de zegt.

Ik ook!

Zena2007
Zena2007
  • 245 berichten

#22 Geplaatst 20 april 2012 - 15:33

krulleke zei:

Ik ook!

ik houd jullie op de hoogte, ik ga deze avond ofwel morgenvroeg langs.

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#23 Geplaatst 20 april 2012 - 15:36

En dat is ook typisch dat het verbeterd met antibiotica,maar de ontstekingen komen steeds terug...

Zena2007
Zena2007
  • 245 berichten

#24 Geplaatst 20 april 2012 - 15:40

krulleke zei:

En dat is ook typisch dat het verbeterd met antibiotica,maar de ontstekingen komen steeds terug...

idd het gaat even beter en dan heeft ze het weer terug dus dat is ook maar een tijdelijke oplossing...

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#25 Geplaatst 20 april 2012 - 15:49

krulleke zei:

Als het verbeterd met cortisonen moet je al niet veel verder zoeken volgens mij,ik heb hier toevallig veel ervaring mee ;) .Er zijn ook genoeg dierenartsen die IBD niet kennen.

Ik geloof je direct dat je er ervaring mee hebt.
Alleen heb je in mijn mening niet voldoende informatie om een diagnose te stellen.
al was het alleen maar om dat je neit het hele plaatje hebt, de kat niet gezien hebt en niet weet welke onderzoeken gedaan zijn. En je weet niet wat in die injectie zat.

Natuurlijk herken ik ook ook wel dingen op basis van een half/heel verhaal wat hier wordt gegeven. Maar dan nog kan er heel iets anders aan de hand zijn, omdat ik gewoon net dat stukje informatie mis wat de diagnose kan geven.
En ik ben natuurlijk geen da. Hoeveel ervaring ik ook heb, een da ben ik niet ;)

Bewerkt door ginnie, 20 april 2012 - 15:49.
Reden van bewerken: extra witregels verwijderd.... alweer

Geplaatste afbeelding

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#26 Geplaatst 20 april 2012 - 16:09

ginnie zei:

Ik geloof je direct dat je er ervaring mee hebt.
Alleen heb je in mijn mening niet voldoende informatie om een diagnose te stellen.
al was het alleen maar om dat je neit het hele plaatje hebt, de kat niet gezien hebt en niet weet welke onderzoeken gedaan zijn. En je weet niet wat in die injectie zat.

Natuurlijk herken ik ook ook wel dingen op basis van een half/heel verhaal wat hier wordt gegeven. Maar dan nog kan er heel iets anders aan de hand zijn, omdat ik gewoon net dat stukje informatie mis wat de diagnose kan geven.
En ik ben natuurlijk geen da. Hoeveel ervaring ik ook heb, een da ben ik niet ;)

Je hebt gelijk.Ik dacht net dat ze van een ontsteking aan de pancreas ook veel kunnen overgeven :) (en vacht verliezen).Ik hoop dat de nieuwe dierenarts niet met zo'n flutverhaaltje komt en goede bloedonderzoeken doet of andere onderzoeken die eventueel nodig zijn dan zullen we allemaal weten wat ze echt heeft.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#27 Geplaatst 20 april 2012 - 16:16

Laten we hopen dat er snel een goede diagnose komt en dat het helemaal over gaat :)

Geplaatste afbeelding

Zena2007
Zena2007
  • 245 berichten

#28 Geplaatst 20 april 2012 - 16:21

ginnie zei:

Laten we hopen dat er snel een goede diagnose komt en dat het helemaal over gaat :)
Ja dat hoop ik ook.  De vorige dierenarts heeft zelfs nog een bloed afgenomen... Misschien is er wel iets ernstigers aan de hand :(
Ze is pas 5 jaar en hoop dat ze nog heel lang bij ons zal blijven :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#29 Geplaatst 20 april 2012 - 16:52

Zou ze ook geen problemen hebben met haar pancreas? Mijn Floris geeft ook heel regelmatig over en heb de raad gekregen van iemand hier op het forum om pancrex te geven. Ik ga dat ook doen, want een sibeer van 4 kg is te weinig.
Als haar gezondheid niet optimaal is dan is het normaal ook dat ze veel haar verliest. Probeer ze regelmatig te kammen zodat je al het los haar wegneemt. En mss is het best droogvoer te geven die ervoor zorgt dat het de haren elimineert via de stoelgang.
Maar ga eerst naar de nieuwe da en zie wat die zegt.

Zena2007
Zena2007
  • 245 berichten

#30 Geplaatst 20 april 2012 - 20:02

We zijn terug van dierenarts nr 2. Ze had 39,3 koorts dus dat wijst weer op een ontsteking.
Bovenop haar rug heeft ze al het donshaar weggelikt, dit zou een teken van stress zijn.
Ze heeft een spuitje gehad tegen het braken, een ontstekingsremmer die direct werkt en 1 die langdurig werkt.
Ik heb ook zakjes voeding meegekregen, RC sensitivity control. Ik mag alleen deze brokjes nog geven, geen vleesje en snoepjes :( meer en 1x/dag pasta tegen haarballen.  
Als ze volgende week/2weken nog moet overgeven moet ik teruggaan en gaan ze bloed afnemen en zoeken naar een onderliggende oorzaak. Dus gaan we dit maar proberen en hopen dat het probleem opgelost is....