Spring naar inhoud

- - - - -

Kat geeft bijna iedere dag over. Slaapzacht Zena :-(

• Log in om te reageren
176 reacties op dit onderwerp
krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#31 Geplaatst 20 april 2012 - 20:11

Ik ga duimen dat ze snel beter is en anders dat ze snel vinden wat ze heeft (ik denk nog steeds aan IBD,zeker met die koorts er nu bij en dan gaat die haarbalpasta er al teveel aan zijn).Ben je zeker dat ze het haar weg likt en het niet gewoon uitvalt?

Zena2007
Zena2007
  • 245 berichten

#32 Geplaatst 21 april 2012 - 08:58

krulleke zei:

Ik ga duimen dat ze snel beter is en anders dat ze snel vinden wat ze heeft (ik denk nog steeds aan IBD,zeker met die koorts er nu bij en dan gaat die haarbalpasta er al teveel aan zijn).Ben je zeker dat ze het haar weg likt en het niet gewoon uitvalt?

ik hoop ook dat ze snel beter is.  kan goed zijn dat je gelijkt hebt met IBD.  ze verliest wel veel haar maar likt ook heel veel en het is alleen bovenop haar rug dat al het donshaar weg is.  

deze dierenarts heeft zelfs haar temperatuur genomen, haar gewogen (5,1kg :) ) en stelde zelf voor om volgende keer bloed te nemen.  dat deed de vorige niet :( en die was een stuk duurder. die zal gedacht hebben laat ze maar iedere 2 mnd komen voor een spuit is gemakkelijk en vlug verdient :(

zerkaantje
zerkaantje
  • 903 berichten
  • 16 katten

#33 Geplaatst 21 april 2012 - 10:51

onze kapitein heeft ook heel veel last gehad met overgeven, hij moest van de dierenarts toen 2maal per dag zantac nemen. ik heb deze enkele maanden gegeven, en hij is inderdaad na een tijdje gestopt met braken na het eten. zantac is om de maag te beschermen. kmoest wel de zantac 150mg bij de apotheek laten delen naar capsules met 10mg in.

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#34 Geplaatst 21 april 2012 - 11:26

Zena2007 zei:

ik hoop ook dat ze snel beter is. kan goed zijn dat je gelijkt hebt met IBD. ze verliest wel veel haar maar likt ook heel veel en het is alleen bovenop haar rug dat al het donshaar weg is.

deze dierenarts heeft zelfs haar temperatuur genomen, haar gewogen (5,1kg :) ) en stelde zelf voor om volgende keer bloed te nemen. dat deed de vorige niet :( en die was een stuk duurder. die zal gedacht hebben laat ze maar iedere 2 mnd komen voor een spuit is gemakkelijk en vlug verdient :(

Het gaat vast helemaal goedkomen nu met deze dierenarts :thumb: .Ze heeft nog wel een prima gewicht zeg!

Akasha
Akasha
  • 341 berichten
  • 1 katten

#35 Geplaatst 21 april 2012 - 11:55

Ik wil je niet ongerust maken maar is je kat getest op FIV? Zo niet, zou ik dat dus laten doen. Ze heeft dezelfde symptomen als mijn kat die eraan overleden is: koorts en overgeven. Zij gaf ook niet meteen over na haar eten als ik mij dat goed herinner maar enkele uren daarna. Ik weet dat ik soms toch had dat ik dacht het blijft binnen en dat het er alsnog weer uitkwam. Drinkt je kat veel?

Zena2007
Zena2007
  • 245 berichten

#36 Geplaatst 21 april 2012 - 12:13

Akasha zei:

Ik wil je niet ongerust maken maar is je kat getest op FIV? Zo niet, zou ik dat dus laten doen. Ze heeft dezelfde symptomen als mijn kat die eraan overleden is: koorts en overgeven. Zij gaf ook niet meteen over na haar eten als ik mij dat goed herinner maar enkele uren daarna. Ik weet dat ik soms toch had dat ik dacht het blijft binnen en dat het er alsnog weer uitkwam. Drinkt je kat veel?

oei nu maak je me toch een beetje ongerust :( . heb het even opgezocht en blijkt kattenaids te zijn.  Ze komt uit een cattery dus veronderstel dat ze daarop wel getest is.  ze komt ook niet in contact met andere katten, komt nooit buiten.  Ze drinkt normaal. De andere symptomen heeft ze ook niet, is alleen het braken en koorts...

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#37 Geplaatst 21 april 2012 - 13:05

Braken en koorts zijn algemene symptomen. Ik snap best dat je ongerust bent. Maar laten we nu niet speculeren over wat het allemaal wel en niet kan zijn. Je bent nu bij een da die tot op de bodem wil uitzoeken wat er aan de hand is zodat ze kan genezen.
Geef de da aan wat je zorgen zijn. fiv is met een simpele test aan te tonen. Met 10 minuten heb je de uitslag. Mocht je je erg zorgen maken, dan kun je die snaptest laten doen. Maar je kunt ook de cattery bellen, je zorgen uitleggen en vragen naar de testen van de ouders van je kat. Als die beide negatief waren en je kat met geen andere mogelijk besmette kat in aanraking is gekomen, dan kun je op die manier eigenlijk fiv al uitsluiten.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Zena2007
Zena2007
  • 245 berichten

#38 Geplaatst 26 april 2012 - 21:29

We zijn dus nog geen week verder en vandaag heeft ze dus 4x overgeven. 3x was er een beetje voeding bij en de laatste keer was alleen water.   Ze heeft de hele dag niks gegeten en maar geslapen.  Denk dat we morgen best terug naar de dierenarts gaan... :(

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#39 Geplaatst 26 april 2012 - 21:47

Dat denk ik ook...
Veel beterschap voor je poezelieke!!

Geplaatste afbeelding

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 27 april 2012 - 12:15

Veel beterschap en sterkte. Hou ons op de hoogte.
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

nancytje
nancytje
  • 875 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 27 april 2012 - 12:42

mijn kattin krijgt hypo allergeen voedsel van de DA van hills.
ze gaf iedere dag over soms wel 10 keer per dag.
mijn dierenarts geeft ze van kop tot teen onderzocht en er kwam niets slechts uit.
nu krijgt ze al bijna een half jaar die speciale voeding terug van hills , en soms geeft ze nog eens over.
maar dit is dan wel omdat ze van haar broer zijn eten geeft gegeten en die krijgt sterlicat van RC .
af en wel nog eens een haarbal maar die zijn veel verminderd sinds ze anti haarbal pasta er bij neemt

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#42 Geplaatst 27 april 2012 - 13:07

Al verder nieuws?

Zena2007
Zena2007
  • 245 berichten

#43 Geplaatst 30 april 2012 - 19:17

Ok we zijn weer terug van de DA.  Bloedonderzoek was in orde.  De dierenarts denkt nu toch dat ze stress heeft, hierdoor zoveel likt, door het likken zoveel haren binnenkrijgt en hierdoor weer last van haar maag krijgt.  Ik moet haar nu nog meer anti haarbalpasta geven en ze heeft mij een verstuiver meegegeven.  Hierdoor zou ze rustiger, meer op haar gemak moeten zijn.  Er is de laatste 4jaar niks verandert hier dus ik zou niet weten waardoor ze stress kan hebben.  Dat gaan we maar proberen en dan is het afwachten of het ook wel iets helpt...
@ Nancy ik heb ook hyper allergeen voeding van RC gekregen van de DA.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#44 Geplaatst 03 mei 2012 - 13:46

zerkaantje zei:

onze kapitein heeft ook heel veel last gehad met overgeven, hij moest van de dierenarts toen 2maal per dag zantac nemen. ik heb deze enkele maanden gegeven, en hij is inderdaad na een tijdje gestopt met braken na het eten. zantac is om de maag te beschermen. kmoest wel de zantac 150mg bij de apotheek laten delen naar capsules met 10mg in.

Zantac bestaat ook in siroopvorm ;)
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#45 Geplaatst 03 mei 2012 - 13:51

Zena2007 zei:

Sinds 8 maanden heeft onze britse korthaar Zena (5) last van haar maag. Bijna iedere dag geeft ze over. Geen haarballen maar echt haar eten.  Ze verliest heel veel haar en volgens de dierenarts is dit de oorzaak en krijgt ze hierdoor een maagontsteking.  Spuiten gehad en het ging 3 maanden beter toen begon de miserie opnieuw, weer naar de dierenarts voor een spuit en nu heeft ze aangepaste voeding gekregen speciaal voor de spijsvertering.  Als dit niet zou helpen zou ik iedere 2-3 maanden terug naar de dierenarts moeten voor een spuit :( .  En helaas we zijn nog geen 2 maanden verder en ze doet weer niks anders dan overgeven.  Eten doet ze voorlopig nog goed, haar snoepjes weet ze liggen, totdat het te erg word dan krijgt ze ook last van haar keel en krijgt ze de brokjes niet meer afgeslikt. Echt zielig en ik weet me geen raad meer.  Kan toch ook niet goed zijn als ze iedere 2 maanden een spuit moet krijgen? Ik probeer haar ook iedere dag te kammen zodat ze deze haren al niet kan inslikken. Herkent er iemand mijn probleem en kan je mij helpen, ik zou heel heel blij zijn en Zena ook. Alvast bedankt!

onzen diddl heeft geen haar maar moest ook veel overgeven.
En dat overgeven bleek te komen van reflux, t zuur uit zijn maag loopt terug naar zijn slokdarm waardoor die dan begint te ontsteken en hij moet overgeven.
Dat laatste hebben we kunnen oplossen door hem iedere dag 2x per dag een half pilletje docraniti te geven.
Geplaatste afbeelding