Spring naar inhoud

- - - - -

Kat geeft bijna iedere dag over. Slaapzacht Zena :-(

• Log in om te reageren
176 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#61 Geplaatst 04 mei 2012 - 12:11

krulleke zei:

Lathyrus,uw dierenarts die kan echt ferm overdrijven :LOL: ,zo groot zijn die pillen niet hoor en het zijn twee tot vier pillen per 100 gram voer en een kat eet toch wel een 60 gram per dag dus een overdosis geef je er zeker niet mee.Een vierde van een pil is dus ook veel te weinig!(dan zou uw kat maar 12 gram per dag eten)Je hebt er ook helemaal geen voorschrift voor nodig...Ik ben blij voor uwen Thor :) .

hij zei aan de telefoon dat je die pil zeker in 10 moet doen om juist te doseren voor een kat maar dat het geen kwaad kon als we 1/4 dan gaven om toch gemakkelijker te zijn...
Ik weet het niet natuurlijk,  van dat poeder moeten we 1/3de koffielepel geven maar ik geef altijd ietske meer.
Ah, je hebt er toch geen voorschrift voor nodig.
We hebben net gebeld naar de apotheek om het te vragen en die wist het niet , ze kon het niet vinden zei ze op hare pc maar deze middag ging ze het weten als het geleverd werd.
Halven trouwboek gaat vanavond eerst naar de apotheek om te zien of ze toch een voorschrift vragen en als t niet nodig is bellen we dan wel naar de dierenarts dat we toch niet om een voorschrift komen.
Als jij zegt dat het niet nodig is zal t wel niet nodig zijn hé
Onzen dierenarts schreef voor de docraniti van onzen diddl ook altijd een voorschrift en dat bleek dan later niet nodig te zijn voor de dosis die diddl kreeg, t is wel nodig voor de zwaardere pillen, ik geloof 150mg, maar die van 75 was dat ook niet nodig...
Ze weten ook niet alles hé ;)
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#62 Geplaatst 04 mei 2012 - 12:18

Zena2007 zei:

Sorry Lathyrus, heb ik niet goed gekeken :)

Ik geloof er ook niet echt in dat het stress is... Ben de spray nu aan het proberen en dan zien wel.  Ik schrijf nu ook alles op, wat ze eet, wanneer ze braakt, hoe haar stoelgang is.  En als het niet betert terug naar de DA ofwel weer naar een andere. (mijn vriend verklaart me voor gek :) ) Maar er moet toch een oorzaak en oplossing zijn.

Is idd een vreselijk zicht als ze staat overtegeven, kan er niet tegen zo zielig.
Hoe vaak ontwormen jullie je kat? De DA vroeg hoe vaak ik dit deed omdat ze dat in het bloed zag. De vorige DA deed dit 1x/paar samen met de vaccinaties.

ge moet helemaal gene sorry zeggen hoor.
Ik vind het vreemd dat je poes dan koorts heeft en dat zou dan van stress komen :catnoknow :catscratchhead
Een mens krijgt er zelf stress van ja, altijd maar dat gesukkel en niet weten vanwaar het komt, willen helpen en niet kunnen helpen, op den duur word je er koekoek van...
Ik vind dat alvast heel verstandig van je dat je alles opschrijft en bijhoudt.
En een tweede mening kan nooit geen kwaad.
Wij zijn ook naar meerdere dierenartsen moeten gaan vooraleer we eindelijk vonden wat er met onzen diddl scheelde.
Je bent helemaal niet gek omdat je ook naar een andere dierenarts wil gaan.
Hoe vaak ontwormen?
Verdikke, nu weet ik dat niet meer.
Toen ze kleintjes waren was dat regelmatig, dat was meerdere keren voor hun 6 maand, maar k weet niet meer juist hoeveel, er staat me bij dat het iedere maand was toen maar ik durf er niet meer op zweren.
En na die 6 maand deed onze dierenarts dat gewoon op de moment dat hij vond dat dat moest maar sla me dood, ik weet niet meer hoeveel tijd daar iedere keer tussenzit, ik weet dat het meerdere keren ook op 1 jaar is maar niet precies hoeveel.
De dierenarts moet hier nogal veel langskomen voor onzen diddl en we moeten hier altijd vanalles doen, op den duur onthou je dat niet allemaal, ik weet dat we het nog maar pas hebben laten doen maar niet meer hoeveel tijd ertussen zat tussen vorige keer en deze keer, sorry :oops: , er zaten een paar maanden tussen maar hoeveel... :catnoknow
Geplaatste afbeelding

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#63 Geplaatst 04 mei 2012 - 12:23

Dan is hij echt verkeerd,lees maar op het potje als je het hebt.Onzen Ylja krijgt twee pillen per dag en dat was ideaal zei mijn dierenarts.Je hebt er geen voorschrift voor nodig omdat ze het als een soort voedingssuplement zien.Nee,ze weten ook niet alles :) .

Zena2007
Zena2007
  • 245 berichten

#64 Geplaatst 04 mei 2012 - 14:45

krulleke zei:

Zena 2007 : Feliway tegen koorts en overgeven...het word steeds gekker.
Als ik van u was ik zou eens een zak Hill's Z/D halen (kan je ook bij de apotheek bestellen) en haar eens weken echt niks anders geven maar dan ook echt niks anders,ook niet één snoepje.Veel kans dat het dan opgelost is.

Idd, ik weet het ook niet meer :( .  Nu ga ik al naar een andere DA en weten we het nog niet... Heb juist teruggebeld want nu heeft ze er ook nog diarree bij :(
De DA gaat nu terug naar het labo bellen, er was niks abnormaals te zien in het bloed maar blijkbaar hebben ze niet op alles gecontroleerd.  Hopelijk weet ik dadelijk meer.

Ze krijgt nu alleen maar RC Sensitivity control maar ze eet bijna niks

Zena2007
Zena2007
  • 245 berichten

#65 Geplaatst 04 mei 2012 - 15:01

lathyrus zei:

ge moet helemaal gene sorry zeggen hoor.
Ik vind het vreemd dat je poes dan koorts heeft en dat zou dan van stress komen :catnoknow :catscratchhead
Een mens krijgt er zelf stress van ja, altijd maar dat gesukkel en niet weten vanwaar het komt, willen helpen en niet kunnen helpen, op den duur word je er koekoek van...
Ik vind dat alvast heel verstandig van je dat je alles opschrijft en bijhoudt.
En een tweede mening kan nooit geen kwaad.
Wij zijn ook naar meerdere dierenartsen moeten gaan vooraleer we eindelijk vonden wat er met onzen diddl scheelde.
Je bent helemaal niet gek omdat je ook naar een andere dierenarts wil gaan.
Hoe vaak ontwormen?
Verdikke, nu weet ik dat niet meer.
Toen ze kleintjes waren was dat regelmatig, dat was meerdere keren voor hun 6 maand, maar k weet niet meer juist hoeveel, er staat me bij dat het iedere maand was toen maar ik durf er niet meer op zweren.
En na die 6 maand deed onze dierenarts dat gewoon op de moment dat hij vond dat dat moest maar sla me dood, ik weet niet meer hoeveel tijd daar iedere keer tussenzit, ik weet dat het meerdere keren ook op 1 jaar is maar niet precies hoeveel.
De dierenarts moet hier nogal veel langskomen voor onzen diddl en we moeten hier altijd vanalles doen, op den duur onthou je dat niet allemaal, ik weet dat we het nog maar pas hebben laten doen maar niet meer hoeveel tijd ertussen zat tussen vorige keer en deze keer, sorry :oops: , er zaten een paar maanden tussen maar hoeveel... :catnoknow

Idd ik heb nu meer stress dan ons Zena :)
Ik schrijf nu alles op want de vorige keren vroeg ze mij vanalles en wist ik het niet meer precies.

Koorts is toch een symptoom van ontsteking of ben ik verkeerd?  
Ik heb de DA gebeld en ze gaat naar het labo bellen want blijkbaar hadden ze niet alles gecontroleerd en als ze nog niks weet dan ga ik maar weer naar een andere die vind mss wel het probleem. Want zo blijven we bezig.

Heb gevraagd ivm ontwormen, omdat ze niet buiten komt zou het 2x/jaar moeten

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#66 Geplaatst 04 mei 2012 - 15:54

Efkes afwachten wat de andere tests uitwijzen. Spijtig dat een kat niet kan babbelen en het niet kan zeggen wat er scheelt hé :oops:

Snoetje zaliger (in januari op 17-jarige leeftijd naar poezenhemel) had vroeger ook veel last van stress, veel "stress-wassen", maag ontstoken door de haartjes, koorts, braken, doffe pels krijgen... zo een echte cirkel. In het begin ging ik ook bij de DA die dan een spuitje gaf. Dan was ze terug beter. Maar hij heeft me op een bepaald moment aangeraden om Hills Hairball control te geven. Daarmee heb ik echt goed resultaat met haar gehad! Is wel eerder preventief, als ze echt ziekjes zijn door de ontsteking met koorts en zo, geef je best aangepaste medicatie en voeding die goed zijn voor de maag.
Ik borstelde Snoetje daarna ook veel, hoe minder losse haarkes, hoe minder er in haar maag konden komen.
Geef hem veel knuffeltjes en massagekes, de meeste poezels genieten daar enorm van en worden daar lekker rustig van :rub: Dubbeldikke poezelverwennerij als ze een beetje ziekjes zijn kan nooit kwaad hé ;)

Zena2007
Zena2007
  • 245 berichten

#67 Geplaatst 04 mei 2012 - 16:30

Nu gaan ze dus toch kijken naar de werking van de pancreas.... ipv alles in 1x na te kijken. Ik heb het gevoel dat ze me een beetje afwimpeld, ik wil gewoon weten wat er aan de hand is. Ik ben geen DA maar ik weet dat iedere overgeven en koorts toch niet normaal is. Op het forum werd de pancreas al aangehaald, reflux, voeding tegen de haarballen,... Daar spreekt ze allemaal niet over, als DA zou ze daar toch ook aan moeten denken vind ik.
Van de antihaarbalpasta krijgt ze diarree dus dat is ook maar een tijdelijke oplossing :(
Ben blij met al de reacties/tips die ik van jullie krijg :) .  Morgenmiddag moet ik bellen voor de uitslag...

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#68 Geplaatst 04 mei 2012 - 17:42

Mijn dierenarts zei ook "je hebt ook magere mensen" toen onzen Ylja zo mager was (en daar moest hij het dan maar mee doen).Ik ben toen zelf gaan opzoeken en ik vond het één en ander dat mij deed denken dat hij het alleen nog aan zijn pancreas kon hebben en ik had gelijk.(volgens zijn bloedonderzoek was het niet zo :roll: )Soms maken dierenartsen zich er nogal makkelijk vanaf vind ik.Ik had trouwens een studie gevonden dat 75% !!! van de katten in hun leven aan hun pancreas iets hebben en dat meestal nooit geweten is,dat ze dat dan zien bij een autopsie.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#69 Geplaatst 04 mei 2012 - 20:17

zena, je weet niet wat voor test ze dan doet voor die pancreas?
De testen die op onzen diddl zijn gedaan die konden in België niet gedaan worden, die zijn in duitsland, engeland en Amerika gedaan en dat was altijd weken wachten op de uitslag.

Krulleke
, we hebben de pillen inderdaad meegekregen zonder voorschrift, nog eens bedankt voor de tip.
Typisch natuurlijk dat onzen thor die het moet krijgen het niet wil opeten als een snoepje maar de andere 3 zich rond dat stukje pil stonden te verdringen alsof een lekker stukje vlees was en natuurlijk heeft onze ramses het uit mijn handen gegrist en binnengespeeld.
Straks zullen we dat vierdeke van een pil dan zelf maar aan Thor geven in zijn mondje zodat hij wel moet binnenslikken
Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#70 Geplaatst 04 mei 2012 - 21:00

lathyrus zei:

Straks zullen we dat vierdeke van een pil dan zelf maar aan Thor geven in zijn mondje zodat hij wel moet binnenslikken

Je hebt er precies ook één die van geen pillekes moet hebben. 'k Heb er zo drie :goofy: . En vroeger was dat een geworstel, je wil het niet weten :roll:

Maar onlangs heb ik de oplossing gevonden: bij de apotheker zo'n spulleke gekocht voor de pillen te verbrijzelen (super-gemakkelijk) en dan onder "de zieke" zijn favoriet eten draaien: voor de één of andere reden zijn mijn katten allemaal zot van natvoer in paté-vorm, ze krijgen dat niet veel wegens hun gewichtsproblemen ;) dus vinden ze dat een mega-traktatie.
En zodra ik dat voor hun neus zet, is het HAP-SCHROK-SLIK binnen :h

Hiep hiep hoera voor de pillenverbrijzelaar :jump: :jump:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#71 Geplaatst 04 mei 2012 - 21:49

Sabine, als wij de pillen in hun mondje doen dan spartelen ze niet tegen en werken ze heel braaf mee.
In die zin is het niet moeilijk om hen pillen/medicijnen te geven, het is geen gevecht of worsteling dan.
Maar de pillen waar zo een speciale laag wordt rondgedraaid om ze aantrekkelijker te maken voor poezels zodat ze ze vrijwillig willen opeten dat willen ze hier dus niet opeten vrijwillig.
Het is te zeggen, diegene die het echt moet nemen wil dat dan niet doen.
De andere 3 willen die pil dan wel.
Tot zijzelf dan een pil moeten nemen, dan willen zij natuurlijk hun eigen pil niet nemen.
En malen en in natvoeder doen werkt hier ook niet, dan vertikken ze het om dat natvoeder op te eten...
Ze spelen met mijn voeten hoor :LOL: , de kleine apen :heart:
Geplaatste afbeelding

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#72 Geplaatst 04 mei 2012 - 21:52

Krulleke, we hebben de pillen inderdaad meegekregen zonder voorschrift, nog eens bedankt voor de tip.
Typisch natuurlijk dat onzen thor die het moet krijgen het niet wil opeten als een snoepje maar de andere 3 zich rond dat stukje pil stonden te verdringen alsof een lekker stukje vlees was en natuurlijk heeft onze ramses het uit mijn handen gegrist en binnengespeeld.
Straks zullen we dat vierdeke van een pil dan zelf maar aan Thor geven in zijn mondje zodat hij wel moet binnenslikken[/quote]

:ha Ik had het gezegd hé.Eens Thor het geproeft heeft zal hij het mischien in het vervolg ook wel zo willen.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#73 Geplaatst 04 mei 2012 - 22:08

krulleke zei:

Mijn dierenarts zei ook "je hebt ook magere mensen" toen onzen Ylja zo mager was (en daar moest hij het dan maar mee doen).Ik ben toen zelf gaan opzoeken en ik vond het één en ander dat mij deed denken dat hij het alleen nog aan zijn pancreas kon hebben en ik had gelijk.(volgens zijn bloedonderzoek was het niet zo :roll: )Soms maken dierenartsen zich er nogal makkelijk vanaf vind ik.Ik had trouwens een studie gevonden dat 75% !!! van de katten in hun leven aan hun pancreas iets hebben en dat meestal nooit geweten is,dat ze dat dan zien bij een autopsie.

Amai, 75 % ?
En dan halen ze de medicatie voor pancreas specifiek voor katten van de markt omdat het zo zelden voorkomt volgens hen en het commercieel niet genoeg winstgevend is...

De eerste dierenarts die wij hadden wist ons te vertellen dat we onzen diddl gewoon ander voeder moesten geven en we konden misschien eens proberen met voeder uit den aldi :o :louche:
Ja want dat gaat natuurlijk goed gaan bij een sphynx die al gevoelige darmen heeft en die dan blijkbaar nog serieuze darmproblemen heeft die niet kunnen verklaard worden :onzeker: .
En volgens hem kon je giardia opsporen door een kakje onder een glaasje te leggen en onder de microscoop te bekijken terwijl daar toch een andere specifieke test voor nodig is :o (en hij vond natuurlijk geen giardia op die manier terwijl de volgende dierenarts tot de constatering kwam dat allebei ons kittens vol zaten :louche: ...)
We zijn direct op zoek gegaan naar een andere dierenarts.
Pas de derde dierenarts heeft gevonden wat er nu eigenlijk scheelde met onzen diddl...(en wij hebben zelf ook helpen meezoeken ondanks dat we leken waren en ik vond toch ook informatie die in de goeie richting wees, vraag je je toch af wat die vorige dierenartsen eigenlijk maar wisten van katten)

Alé jong, je hebt ook magere mensen... :o
Dierenarts van mijn voeten...
Geplaatste afbeelding

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#74 Geplaatst 04 mei 2012 - 22:45

Zo kwam er bij ons eens een dierenarts en ik begon over IBD (inflammatory bowel disease) en die zei ja dat hij daarover al eens gelezen had dat vogels in Australie dat hadden :ha ,ik heb die mens zo snel mogelijk proberen buiten werken.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#75 Geplaatst 04 mei 2012 - 23:10

:LOL: :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding