Spring naar inhoud

- - - - -

Kat geeft bijna iedere dag over. Slaapzacht Zena :-(

• Log in om te reageren
176 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#91 Geplaatst 07 mei 2012 - 20:52

bedankt om iets te laten weten, ik loop daar nu ook mee bezig en weet heel goed hoe bezorgd jullie zijn want ik weet nog heel goed hoe bezorgd ik was toen we nog niet wisten wat er aan de hand was (ik ben nu nog bezorgd natuurlijk maar ook opgelucht omdat ik weet wat het is) en zou toch graag weten of jullie vinden wat het is.
Ik ga alvast heel heel hard duimen voor morgen
Ik geef je trouwens volledig gelijk, als je zo een beestje in huis haalt moet je er ook goed voor zorgen en doen wat nodig is.
Ons poezels zijn voor ons ook onze kindjes...
Jammer genoeg denkt niet iedereen er zo over en zijn er nog steeds veel mensen die zeggen "ja zeg, t is toch maar een kat..." en die je zot verklaren als je dan t nodige doet en dat toch nogal wat centjes kost laat staan dat zij dat zelf ook zouden doen in dezelfde situatie

Bewerkt door lathyrus, 07 mei 2012 - 20:53.

Geplaatste afbeelding

Zena2007
Zena2007
  • 245 berichten

#92 Geplaatst 08 mei 2012 - 16:21

Juist de dierenarts gebeld en aan de pancreas zou het dus ook niet liggen :(  Ze weten het zelf ook niet meer en raden mij aan om naar de dierenkliniek Sint Katharina in Hasselt te gaan. Ze sprak er zelfs niet meer van om een echo of rx te maken.
Reflux is het volgens haar niet omdat ze heel veel gal braakt.
Ze is ook vermagert van 5,1kg naar 4,7kg, normaal want ze eet niet meer...
Straks ga ik de bloeduitslag en haar dossiertje halen bij de DA en dan een afspraak maken bij de dierenkliniek.  Hopelijk kunnen zij onze poezel wel helpen....

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#93 Geplaatst 08 mei 2012 - 19:33

Veel sterkte. Hier duimen we mee dat er snel een oplossing gevonden wordt voor het probleem.
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#94 Geplaatst 08 mei 2012 - 19:49

Ik hoop dat ze jullie kunnen helpen in de kliniek.
Veel sterkte toegewenst !
Geplaatste afbeelding

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#95 Geplaatst 09 mei 2012 - 14:16

Sint-Katharina is echt een super dierenkliniek met super lieve mensen! Ze gaan je daar zeker kunnen helpen.
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Zena2007
Zena2007
  • 245 berichten

#96 Geplaatst 09 mei 2012 - 14:41

Jientje zei:

Sint-Katharina is echt een super dierenkliniek met super lieve mensen! Ze gaan je daar zeker kunnen helpen.

Mijn dierenarts raadde deze aan, hebben een afspraak om 18u15.  Hopelijk vinden ze daar een oorzaak want anders weet ik het ook niet meer. Duimen maar :) .  Ik hou jullie op de hoogte

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#97 Geplaatst 09 mei 2012 - 14:46

Je mag daar vandaag al naartoe?
Dat is snel, wat goed zeg.
Ik blijf heel hard duimen voor jullie, dat jullie vinden wat er aan de hand is en dat jullie poezeltje kan geholpen worden
Nog even doorbijten en hopelijk weten jullie dan meer, veel sterkte toegewenst !
Geplaatste afbeelding

Zena2007
Zena2007
  • 245 berichten

#98 Geplaatst 09 mei 2012 - 15:06

lathyrus zei:

Je mag daar vandaag al naartoe?
Dat is snel, wat goed zeg.
Ik blijf heel hard duimen voor jullie, dat jullie vinden wat er aan de hand is en dat jullie poezeltje kan geholpen worden
Nog even doorbijten en hopelijk weten jullie dan meer, veel sterkte toegewenst !

Ja ik heb gisteravond gebeld en alles uitgelegd.  Er waren nog maar een paar plekjes vrij. Om 18u15 hebben we een afspraak.  Hopelijk weten we straks meer.  
Lathyrus jij haalde hierboven Cerenia aan, daar heeft ze een spuit van gehad heb ik juist gezien op de papieren van het bloedonderzoek

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#99 Geplaatst 09 mei 2012 - 15:12

Ik duim dat ze het heel snel vinden nu :thumb: :thumb: :thumb: !

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#100 Geplaatst 09 mei 2012 - 17:40

Cerenia is tegen misselijkheid (ook tegen wagenziekte oa), ik hoop dat ze haar dan toch ietske beter voelt met die cerenia te krijgen.
Dat spuitje gaat wel maar een dag werken hé.
Stel dat ze in t kliniek zouden zeggen dat ze zich toch misselijk moet voelen door t geen ze mankeert dan zou ik toch vragen of ze me cerenia tabletten willen voorschrijven zodat ik het zelf ook nog paar dagen kan geven of dat ik het kan geven indien nodig toch, je kan de dierenarts niet alle dagen laten komen voor een spuitje te zetten hé (het spuitje prikt ook als ze dat inspuiten maar werkt wel sneller dan zo een tablet).
Als je een tablet geeft moet je goed in haar mondje mikken zodat ze het direct inslikt in ene keer zonder er op te bijten, ook geen tablet in 2 breken want als ze er op bijten of je geeft een halve tablet dan beginnen ze ocharme heel hard te kwijlen en komt er schuim op hun mond, verschietachtig zunne en een vreselijk zicht.
Wij hebben dat altijd in huis diene cerenia voor onzen diddl, er zitten 4 tabletten in een doos
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#101 Geplaatst 09 mei 2012 - 20:34

En, is er al nieuws?
Geplaatste afbeelding

Zena2007
Zena2007
  • 245 berichten

#102 Geplaatst 09 mei 2012 - 21:28

lathyrus zei:

En, is er al nieuws?

We hebben haar daar moeten laten :( ze hebben een eerste foto genomen en er was wel echts iets niet normaal in haar buikje.  Ze hebben een 2de foto en echo genomen en heb juist verschrikkelijk nieuws gekregen.  Het zou bijna voor 100% zeker zijn dat ze lymfeklierkanker heeft :cry:  De DA gaat nu overleggen met 2 andere DA en ze wil mij morgen spreken.  Ze sprak van chemo... Morgen om 14u30 heb ik een afspraak :cry: :cry: :cry:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#103 Geplaatst 09 mei 2012 - 21:39

Zena2007 zei:

We hebben haar daar moeten laten :( ze hebben een eerste foto genomen en er was wel echts iets niet normaal in haar buikje. Ze hebben een 2de foto en echo genomen en heb juist verschrikkelijk nieuws gekregen. Het zou bijna voor 100% zeker zijn dat ze lymfeklierkanker heeft :cry: De DA gaat nu overleggen met 2 andere DA en ze wil mij morgen spreken. Ze sprak van chemo... Morgen om 14u30 heb ik een afspraak :cry: :cry: :cry:

:s Wat slecht nieuws :cry:

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#104 Geplaatst 09 mei 2012 - 22:51

Wat erg. :(
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#105 Geplaatst 09 mei 2012 - 23:08

Ach wat erg, gewoon ronduit vreselijk, zo een nieuws wil je niet krijgen :(
Heb je er enig idee  van nu of ze er snel bij zijn geweest of dat het vergevorderd is?
Je hebt er in ieder geval heel goed aan gedaan om met haar verder te gaan en niet te luisteren naar die stress zever van die vorige dierenarts.
Ik hoop dat je morgen toch iets van goed nieuws gaat krijgen, dat er iets aan te doen is.
Maar t is natuurlijk ook mogelijk dat het anders uitdraait.
Dat er geen grote overlevingskans is.
Jullie gaan denk ik voor een moeilijke beslissing staan van wel of niet behandelen...
Probeer zo kalm mogelijk te blijven en te denken aan wat het beste is voor haar.
En aan hoe ze t meest kwaliteit van leven gaat hebben.
Als je langer leeft maar je gedurende die tijd je je altijd rotberoerd voelt, dan heb je daar ook niks aan...

Wij staan ook voor zo een moeilijke keuze als onzen diddl een bloedklonter zou krijgen door zijn hartaandoening en verlamming zou krijgen aan zijn achterpoten.
Ik heb me al geïnformeerd daarover omdat ik dacht dat ik misschien op voorhand de moeilijke beslissing al kon maken en ik die niet zou moeten maken op t moment dat het zou gebeuren, omdat ik weet dat ik op dat moment compleet van slag en over mijn toeren ga zijn.
Maar we kunnen blijkbaar niet op voorhand beslissen, we moeten echt afwachten tot dat moment en dan moet zijn toestand geëvalueerd worden en afhankelijk van hoe zijn herstelkansen zijn en de kansen op terug zo een klonter moeten we dan beslissen of we er hem gaan proberen doortrekken of niet...
Wij hebben wel al beslist dat voor ons de grootste prioriteit ligt bij zijn kwaliteit van leven.
We gaan zijn leven niet rekken en trekken omdat wij hem malgree langer bij ons willen houden terwijl hij zich rotberoerd voelt en pijn heeft.
De beslissing nemen om je dier te laten inslapen is een vreselijke beslissing, het is niet de eerste keer dat ik die beslissing heb moeten maken.
Je voelt je zelf vreselijk als je moet zeggen dat je hem of haar wil laten inslapen.
Maar als dat het beste is voor hem of haar en je hem of haar zo veel lijden bespaart is dat de beste beslissing die je kan maken...

Ik vind het echt zo erg :(
Onwijs veel sterkte toegewenst voor morgen !!!
Ik ga heel heel hard voor jullie duimen en hopen dat jullie toch iets van goed nieuws te horen krijgen
Dikke virtuele knuffel :hug

Bewerkt door lathyrus, 09 mei 2012 - 23:10.

Geplaatste afbeelding