Spring naar inhoud

- - - - -

Schattige vilten spelden/brooches

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 20 april 2012 - 14:25

Hallo iedereen,

Ik ben al een tijdje bezig met het maken van vilten spelden/brooches. Ze  zijn heel schattig en heel tijdrovend, omdat alles zo klein is om aan  elkaar te naaien en uit te snijden. Maar ik vind dat eigenlijk nog wel  ontspannend.

Alleen... ik heb nog geen katje gemaakt! :trance: Heb nog niet direct een mooi patroontje gevonden voor een poezel.

Enkele voorbeelden van mijn naaldwerk:
Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding

Ik verkoop deze lieverds ook via mijn Etsy-winkeltje, voor de kosten van de materialen terug te winnen. Zo kan ik blijven leuke dingen maken en heeft iemand er nog geniet van.

http://ichigoflower.etsy.com

Bewerkt door Sakuradrops, 20 april 2012 - 16:33.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 20 april 2012 - 14:31

Woow, zo tof gedaan, fijn werk.  Echt mooi gedaan :thumb:
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Guest_sita_*
Guest_sita_*

#3 Geplaatst 20 april 2012 - 15:03

Lijkt wel heel leuke bezigheid en is idd zeer mooi :duim: :duim: :duim:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 20 april 2012 - 15:20

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nashota
Nashota
  • 17.976 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 20 april 2012 - 17:13

Wat leuk :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 20 april 2012 - 22:09

Bedankt voor de leuke reacties! :) :thumb:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 21 april 2012 - 01:27

Wauw, echt leuk zeg!
Ik kijk even in je winkeltje, misschien schaf ik wel enkele speldjes aan. :mrgreen:

Hoe groot zijn ze ongeveer? Kunnen ze voor een klein kindje?

edit: Ik merk net dat het geen speldjes zijn.

Bewerkt door elixeryen, 21 april 2012 - 01:30.

Geplaatste afbeelding

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 21 april 2012 - 01:28

Wat mooii zeg! Leuk gedaan :)
All you need is love...and a cat! :love3:

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 21 april 2012 - 08:22

Ik vind ze enig... maar vind ze vooral leuk (maar ze zijn gevuld he) als patchwork voor op een kapotte spijkerbroek...
Als ik ooit kindjes mag krijgen en je doet dit nog, zal ik zeker komen shoppen
Geplaatste afbeelding

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 21 april 2012 - 10:54

@grumpje: ze zijn inderdaad gevuld en vastgemaakt aan een brochespeld, zoals deze: https://secure.hobby...at=C53&id=72404
Ik dacht dat het wel leuk was om ze te kunnen vastmaken aan verschillende kledingstukken, handtasjes etc.
Als er een figuurtje of dier is dat je kindjes graag zien, wil ik gerust een niet gevuld figuurtje maken hoor. Dat is zelfs iets vlugger klaar dan deze gevulde diertjes.

@exileryen: je hebt gelijk, ik zou beter de afmetingen aangeven in mijn Etsy shop en ook een foto van de achterkant nemen. Iets om dit weekend es werk van te maken. ;) Wat had jij in gedachten voor je kindje? Eerder een haarspeldje of iets anders? Ik ga binnenkort wat retro-haarspulletjes beginnen maken, maar dan heb ik al het basismateriaal in huis om iets voor kindjes te maken. :)

Loes
Loes
  • 407 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 21 april 2012 - 13:40

:thumb: :thumb:

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 21 april 2012 - 14:33

Heel mooi...en super schattig :heart: :love3: :)

Is inderdaad wel een heel fijn werkje :trance:
Geplaatste afbeelding

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 23 april 2012 - 16:34

Bedankt! :oops: :LOL:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 23 april 2012 - 16:47

Sakuradrops zei:

@grumpje: ze zijn inderdaad gevuld en vastgemaakt aan een brochespeld, zoals deze: https://secure.hobby...at=C53&id=72404
Ik dacht dat het wel leuk was om ze te kunnen vastmaken aan verschillende kledingstukken, handtasjes etc.
Als er een figuurtje of dier is dat je kindjes graag zien, wil ik gerust een niet gevuld figuurtje maken hoor. Dat is zelfs iets vlugger klaar dan deze gevulde diertjes.

@exileryen: je hebt gelijk, ik zou beter de afmetingen aangeven in mijn Etsy shop en ook een foto van de achterkant nemen. Iets om dit weekend es werk van te maken. ;) Wat had jij in gedachten voor je kindje? Eerder een haarspeldje of iets anders? Ik ga binnenkort wat retro-haarspulletjes beginnen maken, maar dan heb ik al het basismateriaal in huis om iets voor kindjes te maken. :)

Retro? Ik ben benieuwd! :mrgreen:

Zo'n haarspeldjes vind ik erg leuk om cadeau te doen. Mijn vriend z'n petekindje wordt in juni 2 jaar en 't leek me wel fijn om ook zo'n speldje te kopen voor haar. Maar ik weet eigenlijk niet goed wat ze echt mooi vindt. :oops:

Voor Nayra heb ik best al veel speldjes maar ik vind ze zo leuk dat ik er misschien toch nog eentje koop. Retro vind ik erg leuk maar zo schattige diertjes zijn ook echt fijn. Misschien iets met een lieveheersbeestje ofzo? (Ik hou ook erg van vlinders, maar dat is weer fijner en de speldjes moeten tegen een stootje kunnen met mijn druk geweld :mrgreen: ) Of bloemen, maar dat is iets minder origineel.
Misschien ook een leuk idee om ze aan haarrekkertjes te bevestigen? Of zou dat niet zo goed gaan? Nayra draagt nu vaker rekkers dan speldjes omdat ze haar spelden er meestal gewoon uittrekt.  

Bewerkt door elixeryen, 23 april 2012 - 16:47.

Geplaatste afbeelding

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#15 Geplaatst 23 april 2012 - 17:37

Ik vind ze ook heel leuk voor m'n kleindochter.Ik zou graag dat paddestoelkindje hebben en dat vosje op de wolk denk ik.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/