Spring naar inhoud

- - - - -

Met een nestje naar show?

• Log in om te reageren
137 reacties op dit onderwerp
BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 22 april 2012 - 22:42

Als alles goed verloopt, willen wij graag naar Deinze met ons nestje. Mijn vraagje is : moeten ze ook gechipt zijn ? ( ze gaan juist 2 maandjes oud zijn toen) en als jullie met een nestje gaan van die leeftijd, zijn ze al ingeent ( om 6 weken dan?) ? Dankje wel! :)
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.787 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 22 april 2012 - 22:49

Met een nestje zo jong gaan wij nooit showen. Ze moeten minimaal 13 weken zijn willen wij ze meenemen.
De regels zeggen geloof ik ook 13 weken bij de meeste nederlandse verenigingen. Ik heb gehoord dat het voor belgische verenigingen 10 weken is.
Met 8 weken showen? aan me never nooit niet!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#3 Geplaatst 22 april 2012 - 23:03

Welke belachelijke vereniging laat kittens van 9 weken toe? Ze zijn nog zo jong, zitten in een veilige en gezonde omgeving, waarom al blootstellen aan zoveel ongezondheid als een show. Nog zo weinig weerstand en dan kittens zo gaan blootstellen. Ze moeten in ieder geval 2 weken van te voren geënt worden. Wat mij betreft mag dit soort zaken verboden worden. Te jong onopgemerkt eigen voetjes te staan, schijnbaar niet te jong om een hele dag bloot gesteld te worden aan bacteriën en virussen.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 23 april 2012 - 01:56

Ik vind dat ook echt ongepast om met kittens zo jong te showen :trance:
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#5 Geplaatst 23 april 2012 - 08:06

Heb al gezien welke vereniging dit is, DVDK, op de website staat dat kittens in de nestklasse zitten tussen 10 en 14 weken. Absurd zo jong. Nooit dat ik met zulke jonge kittens ga showen. Je kitten zal maar een virusje meepakken. Ze zijn te dode opgeschreven.
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#6 Geplaatst 23 april 2012 - 09:08

jubikelcats zei:

Welke belachelijke vereniging laat kittens van 9 weken toe? Ze zijn nog zo jong, zitten in een veilige en gezonde omgeving, waarom al blootstellen aan zoveel ongezondheid als een show. Nog zo weinig weerstand en dan kittens zo gaan blootstellen. Ze moeten in ieder geval 2 weken van te voren geënt worden. Wat mij betreft mag dit soort zaken verboden worden. Te jong onopgemerkt eigen voetjes te staan, schijnbaar niet te jong om een hele dag bloot gesteld te worden aan bacteriën en virussen.

ik ben gisteren met djalissa geweest, ze is 9weken...
ik ent op 7weken dan (chip hoeft niet maar doe ik altijd met een eerste enting). ze moeten wel minimum 1week gevaccinneert zijn.

Je kan wel voorzorgen nemen, ontsmetting, ontsmetting en nog eens ontsmetting en vooral niemand eraan laten komen...
oja, effe off topic jubicelcats, ze is silver shaded...

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 23 april 2012 - 09:24

Ik ben het eigenlijk eens met de meeste hier.
Op zo'n leeftijd is echt veel te jong!

Ik begrijp zeker dat je het leuk vindt om met je schattige kittens te showen, ook omdat je er trots op bent en je wil aan iedereen zien wat voor lieverdjes je hebt maar dan moet je jezelf de vraag stellen is het dit allemaal waard? Stel dat er nu naast iemand je zit die een besmettelijke ziekte heeft en één of allemaal van je kleine spruitjes worden besmet, dat wil je toch niet meemaken? :s
Kan nare gevolgen hebben en je gaat misschien kittenkopers teleurstellen omdat ze misschien langer moeten wachten of in het ergste geval hun kleintje er niet meer is.
Dus als ik van jouw was zou ik er nog eens heel goed over nadenken!

En natuurlijk het blijft ieder zijn of haar eigen keuze! ;)

Bewerkt door Solotje, 23 april 2012 - 09:24.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#8 Geplaatst 23 april 2012 - 09:46

dit risisco loop je ook als je gaat showen met je katten en met kittens thuis zit. zij brengen dit wel mee naar huis dan, of zet je je katten na een show eerst 10dagen apart?
Oke een volwassen kat is sterker maar als je voor een kitten alle mogelijke besmettingen uit de weg gaat, is deze tegen niks bestand en bij het minste is het dan ziek.

henny
henny
  • 1.601 berichten

#9 Geplaatst 23 april 2012 - 10:27

De weerstand van een kitten functioneert pas goed met ongeveer 4 maanden. Onze club is al jaren bezig om bij de FIFe de leeftijd grens voor de kittenkasse op 4 maanden te zetten.
Maar....op iedere GA stuiten ze op verenigingen/fokkers die voor hun eigen 'eer en glorie' de gezondheid van hun kittens op het spel zetten :evil:

Henny

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#10 Geplaatst 23 april 2012 - 10:45

nisha zei:

ik ben gisteren met djalissa geweest, ze is 9weken...
ik ent op 7weken dan (chip hoeft niet maar doe ik altijd met een eerste enting). ze moeten wel minimum 1week gevaccinneert zijn.

Je kan wel voorzorgen nemen, ontsmetting, ontsmetting en nog eens ontsmetting en vooral niemand eraan laten komen...
oja, effe off topic jubicelcats, ze is silver shaded...

Absurd om met een baby van 9 weken al willens en wetens te willen gaan showen. Ik kan dit ook absoluut niet goed keuren.

Met betrekking tot showen en babys thuis hebben. Dit doe ik dus ook niet.
Paar dagen geleden heeft iemand dus ooka l de ellende ervan ondervonden. Poes mee naar show, jong nest thuis liggen. Het jongste nest is 2 kittens minder agv de show. En bij het andere nest zijn ze allemaal aan de ab gemoeten. Waarom kan er toch niet langer gewacht worden en moet het allemaal zo jong mogelijk maar naar de show. Bezopen.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#11 Geplaatst 23 april 2012 - 10:52

Dit heeft niks meer te maken met respect voor het dier, maar alleen maar respect voor de mens. Bah

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#12 Geplaatst 23 april 2012 - 11:11

dit s dan jullie mening hierover...

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#13 Geplaatst 23 april 2012 - 12:08

Tja waarvoor moet de minimale leeftijd dan gezet worden op 10 weken, als de fokkers dan toch maar zelf beslissen. Als er wat gebeurd is de organisator de schuld. Virusjes blijven niet op 1 plaats. Hoe goed er ontsmet wordt, virussen houd je niet tegen. Alleen al in de rij voor te wachten bij de keurmeester, of evt bij een BIS rij. Op het podium, maar daarbij zweven ze door de gehele ruimte.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#14 Geplaatst 23 april 2012 - 12:51

niet alle verenigingen zeggen 10weken he. hier was het 8weken en er is een direnartskeuring van ervoor en bij inschrijving ook vermeld ik ook de juiste geboortedatum.
http://www.belgicat....owreglement.pdf

ik hou me aan de reglementen van de club.

trouwens, ik moest toch weten of je gelijk had naar kleurvererving toe, zodat ik de juiste kleur op haar stamboom zet...

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 23 april 2012 - 12:53

Maar 8 weken vind ik persoonlijk toch er over hoor...
En ivm kleur, als je het niet zeker weet dan kan je toch bevriende of ervaren fokkers contacteren?