Spring naar inhoud

- - - - -

Met een nestje naar show?

• Log in om te reageren
137 reacties op dit onderwerp
cathy67
cathy67
  • 479 berichten

#106 Geplaatst 05 mei 2012 - 16:54

Dat weet ik maar het zal toch al veiliger zijn omdat in je eigen Sturdi weet welke kat er in gezeten heeft en de bezoekers kunnen ook niet aan de kittens.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#107 Geplaatst 05 mei 2012 - 17:38

De kooien zelf worden ontsmet, je kan zelf de kooien ook goed onsmetten, of mensen bij je katten kunnen heb je ook zelf in de hand. Alleen je loopt met je kat naar de keurruimte, veterinaire keuring, daar komt de kat uit de kooi. Soms gebruiken ze een chipscanner, deze gaat van kat naar kat. Keurmeester knuffelt de kat, doet tussen 2 katten door geen andere kleding aan. En dan dus alles wat er door de lucht zweeft op een show. Een bron aan virussen. Door de luchtstroom wordt die overal meegenomen. Een kat ademt dit in en wordt hierdoor ziek. Jonge kittens die niet goed geënt zijn, zijn hier enorm vatbaar voor en kunnen ziek worden. Een eigen kooi of niet zal hier niet bij helpen.
Ik persoonlijk vind het onverantwoord om met jonge kittens naar een show te gaan. Eigenlijk zou dat via een overkoepelende organisatie verboden moeten worden.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#108 Geplaatst 05 mei 2012 - 19:20

Dat is inderdaad iets wat soms vergeten wordt. Redelijk wat virussen reizen door de lucht en kunnen ver geraken op die manier. Daarnaast is er nog iets wat ik mij afvraag: wordt er maar 1 soort ontsmettingsmiddel gebruikt op show? Want er zijn altijd toch micro-organismen die voor bepaalde soorten minder vatbaar zijn?

Zelf aai ik nooit katten op de weinige shows waar ik als bezoeker heen ga. Dat is niet verantwoord. Ook al zijn de katten nog zo schattig, ik zou niet willen dat ik per ongeluk ziektes ga ronddragen daar.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#109 Geplaatst 05 mei 2012 - 20:25

Ikzelf ontsmet altijd met virocid, heel krachtig blijft nawerken maar ik ga toch geen kittens jonger dan 13 weken meenemen. Op show ga ik ook nooit andere katten gaan aaien, vastpakken enz.
Hoe dikwijls hoor je niet van zieke kittens of katten na een show en ik kan er zelf ook van meespreken en dat was heus geen kitten.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#110 Geplaatst 05 mei 2012 - 21:36

Tinne zei:

Dat is inderdaad iets wat soms vergeten wordt. Redelijk wat virussen reizen door de lucht en kunnen ver geraken op die manier. Daarnaast is er nog iets wat ik mij afvraag: wordt er maar 1 soort ontsmettingsmiddel gebruikt op show? Want er zijn altijd toch micro-organismen die voor bepaalde soorten minder vatbaar zijn?

Zelf aai ik nooit katten op de weinige shows waar ik als bezoeker heen ga. Dat is niet verantwoord. Ook al zijn de katten nog zo schattig, ik zou niet willen dat ik per ongeluk ziektes ga ronddragen daar.

ik gebruik safe4, gebruiken ze in merelbeke ook... dood alles

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#111 Geplaatst 05 mei 2012 - 22:06

maar niet de lucht die je inademd :(

maar goed showen is altijd veel risico, een gezonde kat kan het hebben.

Maar kittens moeten zoveel verwerken dus ben ik daar extreem voorzichtig mee

loes55
loes55
  • 17 berichten

#112 Geplaatst 15 juni 2012 - 21:26

Ik lees dit nu pas, maar wat ik me afvraag, krijgen de fokkers nooit bezoek, of gaan ze zelf niet om boodschappen in de 13 weken dat ze kittens in huis hebben.Dat ze dan toch de dierenarts vertrouwen, das een bron van besmetting, of hij nu aan huis komt of dat ze zelf naar hem toe gaan.Mensen wat een over dreven gedoe, hoe bouwen die kittens dan weerstand op, of hoe gaat het met ze als ze plots naar een ander gezin/thuis gaan, das veel stres voller want dan zijn ze niet meer met hun eigen groepje en hun eigen personeel.Sorry maar is het niet iets TE overdreven om te zeggen dat je met kittens (lees dan nest klasse) te showen.Als de fokker het verantwoord vind, en de dierenarts het ook toe staat, de club er geen probleem mee heeft, wie heeft dan een öordeel"over een fokker die zijn kittens showt in de leeftijd dat ze nog bij hem thuis zijn.Laat een ieder daar vrij in zijn , zonder te (ver)oordelen aub.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.787 berichten
  • 13 katten

#113 Geplaatst 15 juni 2012 - 21:33

kittens showen, geen probleem, maar dan wel graag als ze volledig geent zijn. Dus twee keer de enting en dan een week minimaal wachten. Dan zijn ze 13 weken, heb je het risico tot het minimum beperkt en moet je vooral je gang gaan.
Wat bezoek thuis betreft, dat heb je zelf in de hand. Mensen mogen hier hun handen eerst ontsmetten, zijn vantevoren aan een vragenvuur onderworpen en zo zijn er nog wat beperkingen. Weerstand opbouwen prima, maar dat moet je doen als je een ziekmaker tegenkomt. En aangezien die kleintjes weinig weerstand en/of reserves hebben, lijkt het me beter om het te vermijden als het mogelijk is. Maar verder, ieder zijn meug.......

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#114 Geplaatst 15 juni 2012 - 22:18

loes55 zei:

Ik lees dit nu pas, maar wat ik me afvraag, krijgen de fokkers nooit bezoek, of gaan ze zelf niet om boodschappen in de 13 weken dat ze kittens in huis hebben.Dat ze dan toch de dierenarts vertrouwen, das een bron van besmetting, of hij nu aan huis komt of dat ze zelf naar hem toe gaan.Mensen wat een over dreven gedoe, hoe bouwen die kittens dan weerstand op, of hoe gaat het met ze als ze plots naar een ander gezin/thuis gaan, das veel stres voller want dan zijn ze niet meer met hun eigen groepje en hun eigen personeel.Sorry maar is het niet iets TE overdreven om te zeggen dat je met kittens (lees dan nest klasse) te showen.Als de fokker het verantwoord vind, en de dierenarts het ook toe staat, de club er geen probleem mee heeft, wie heeft dan een öordeel"over een fokker die zijn kittens showt in de leeftijd dat ze nog bij hem thuis zijn.Laat een ieder daar vrij in zijn , zonder te (ver)oordelen aub.

dat vind ik ook... net wat ik dan zeg dan moet je je kittens in een glazen kooitje zetten, niet naar dierenarts enzovoort.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#115 Geplaatst 15 juni 2012 - 22:19

[quote name='ginnie'] kittens showen, geen probleem, maar dan wel graag als ze volledig geent zijn. Dus twee keer de enting en dan een week minimaal wachten. Dan zijn ze 13 weken, heb je het risico tot het minimum beperkt en moet je vooral je gang gaan.
/quote]

[SIZE=5] dan moet er natuurlijk net die week een show zijn ook he want vanaf 14weken is dit geen nestklasse meer en kan je hen gewoon allemaal apart ischrijven
[/SIZE]

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.787 berichten
  • 13 katten

#116 Geplaatst 15 juni 2012 - 22:27

[quote name='nisha's wonderland'][quote name='ginnie'] kittens showen, geen probleem, maar dan wel graag als ze volledig geent zijn. Dus twee keer de enting en dan een week minimaal wachten. Dan zijn ze 13 weken, heb je het risico tot het minimum beperkt en moet je vooral je gang gaan.
/quote]

[SIZE=5] dan moet er natuurlijk net die week een show zijn ook he want vanaf 14weken is dit geen nestklasse meer en kan je hen gewoon allemaal apart ischrijven
[/SIZE]
[/quote]

klopt. dat hoort erbij
Geplaatste afbeelding

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#117 Geplaatst 16 juni 2012 - 10:19

[quote name='ginnie'][quote name='nisha's wonderland']

klopt. dat hoort erbij[/quote]

[SIZE=5] ik denk niet dat veel fokkers dit doen... nestje kost 25euro en als je 4kittens in babyklasse moet inschrijven kost dit al snel 100euro...
[/SIZE]

speedy-1
speedy-1
  • 361 berichten

#118 Geplaatst 16 juni 2012 - 10:44

Ik dacht dat kitten nestjes alleen geshowd mogen worden vanaf 12 weken en volledig gevaccineerd. Dus een show moet dan net uit komen met je nestje. Soms zie je ook op sites van cattery's staan dat kittens met 13 weken mogen verhuizen, maar dat het wel een keertje kan voorkomen dat ietsje later is omdat er nog een show gedaan wordt met de kittens.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.787 berichten
  • 13 katten

#119 Geplaatst 16 juni 2012 - 10:55

speedy-1 zei:

Ik dacht dat kitten nestjes alleen geshowd mogen worden vanaf 12 weken en volledig gevaccineerd. Dus een show moet dan net uit komen met je nestje. Soms zie je ook op sites van cattery's staan dat kittens met 13 weken mogen verhuizen, maar dat het wel een keertje kan voorkomen dat ietsje later is omdat er nog een show gedaan wordt met de kittens.

en dit klopt ook.

Weet je, als een nest geboren wordt en alles gaat goed en je wilt showen, dan ga je op zoek naar een show die precies op het juiste moment is. Is die er niet, dan heb je dus gewoon pech en kun je niet met je nest showen. Jammer dan. Ik neem toch aan dat showen met je nest niet het allerbelangrijkst is........
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#120 Geplaatst 16 juni 2012 - 10:59

ginnie zei:

en dit klopt ook.

Weet je, als een nest geboren wordt en alles gaat goed en je wilt showen, dan ga je op zoek naar een show die precies op het juiste moment is. Is die er niet, dan heb je dus gewoon pech en kun je niet met je nest showen. Jammer dan. Ik neem toch aan dat showen met je nest niet het allerbelangrijkst is........

Oe tricky question Wendy. Voor sommige dan ;)
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!