Spring naar inhoud

- - - - -

Met een nestje naar show?

• Log in om te reageren
137 reacties op dit onderwerp
nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#16 Geplaatst 23 april 2012 - 13:08

Solotje zei:

Maar 8 weken vind ik persoonlijk toch er over hoor...
En ivm kleur, als je het niet zeker weet dan kan je toch bevriende of ervaren fokkers contacteren?

ja dat wel maar volgens sommige kan er uit een silver shaded en een choc geen silver shaded komen... toch is ze silver shaded naar mijn gedacht toe en nu bevestigd door 3keurmeesters.
kwestie naar leeftijd toe, speelt het kitten zelf oook een grote rol, ze weegt meer dan 1kg, onder 1kg zou ze ook niet meegaan en ze was in perfecte conditie, niks van reactie gehad op het vaccin enzo.
Moest ze enige reactie gehad hebben op het vaccin, was ze ook niet meegeweest.

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#17 Geplaatst 23 april 2012 - 13:58

Enten met 7 weken alé, dat doe toch enkel als er een probleem is met een of andere ziekte in de cattery en dan moet je niet 2 keer enten maar wel 3 keer alvorens je kittens vertrekken.

Zoals de meerderheid hier, kittens van die leeftijd neem je niet mee op show, en de stamboom kan gerust iets later worden aangevraagd en als je naar je club belt kan die een keurmeester aanbevelen die eventueel tegen vergoeding je kittens komt determineren thuis en dat scheelt dan heel wat risico
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#18 Geplaatst 23 april 2012 - 14:28

jubikelcats zei:

Heb al gezien welke vereniging dit is, DVDK, op de website staat dat kittens in de nestklasse zitten tussen 10 en 14 weken. Absurd zo jong. Nooit dat ik met zulke jonge kittens ga showen. Je kitten zal maar een virusje meepakken. Ze zijn te dode opgeschreven.

dit vind ik wel een beetje overdrijven.... ( kan gebeuren, dat zeg ik niet) maar niet zo hevig zijn  aub. :o
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#19 Geplaatst 23 april 2012 - 14:32

Ik had ook een twijfel gehad met een kleur en bij mij is er een keurmeester langst gekomen, waarvoor ik heel dankbaar ben.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#20 Geplaatst 23 april 2012 - 14:33

BestCoonsEver zei:

dit vind ik wel een beetje overdrijven.... ( kan gebeuren, dat zeg ik niet) maar niet zo hevig zijn  aub. :o

in mijn eerste nestje leven ze toch nog allemaal :LOL: :LOL:

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#21 Geplaatst 23 april 2012 - 14:39

BestCoonsEver zei:

dit vind ik wel een beetje overdrijven.... ( kan gebeuren, dat zeg ik niet) maar niet zo hevig zijn aub. :o

Een vriendin van mij haar kittens zijn op show ook ziek geworden hadden er Calici opgelopen en zijn allemaal gestorven. :evil:
dus dit is niet zo overdreven hoor
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#22 Geplaatst 23 april 2012 - 14:40

jubikelcats zei:

Absurd om met een baby van 9 weken al willens en wetens te willen gaan showen. Ik kan dit ook absoluut niet goed keuren.

Met betrekking tot showen en babys thuis hebben. Dit doe ik dus ook niet.
Paar dagen geleden heeft iemand dus ooka l de ellende ervan ondervonden. Poes mee naar show, jong nest thuis liggen. Het jongste nest is 2 kittens minder agv de show. En bij het andere nest zijn ze allemaal aan de ab gemoeten. Waarom kan er toch niet langer gewacht worden en moet het allemaal zo jong mogelijk maar naar de show. Bezopen.

met al mijn respect :  Ik denk dat het iedereen zijn/haar eigen keuze is. En ik heb wel respect voor mijn katjes, je kan iedereen vragen wie ons kent :evil:

Jij moest ook ergens beginnen denk ik, toch? Of moest je nooit mening vragen van meer ervaren mensen dan jou?

Ik vraag hier voor mening en advies, maar niet op zulke manier hoor, nee dankje. :trance: En als Nisha haar kittens vroeg meeneemt op show dat is haar keuze, je heb geen recht om haar kop zo af te bijten. zo overdrijven zo...bahh. :( was wel niet de bedoeling van de topic.
Geplaatste afbeelding

Veerle
Veerle
  • 3.309 berichten
  • 17 katten

#23 Geplaatst 23 april 2012 - 14:41

ik show soms ook kittens op zo'n jonge leeftijd...maar ik ent wel op de leeftijd van 6 weken en 9 weken en d'r moet inderdaad toch een week tussen zitten.

nog nooit problemen gehad daarmee en ze zijn ook niet gechipt want die krijgen ze hier pas bij hun laatste vaccinatie op 12 weken.

Maar iedereen moet voor zichzelf beslissen of ze het doen of niet en 't hangt natuurlijk ook van de kittens af of ze groot en sterk genoeg zijn om al mee te nemen op zo'n jonge leeftijd.

gr.

veerle

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#24 Geplaatst 23 april 2012 - 14:42

Randa zei:

Een vriendin van mij haar kittens zijn op show ook ziek geworden hadden er Calici opgelopen en zijn allemaal gestorven. :evil:
dus dit is niet zo overdreven hoor

Maar ik denk toch dat niet alle kittens die op show geweest zijn, zijn gestorven. Ik heb wel bijgeschreven : kan gebeuren.
Geplaatste afbeelding

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#25 Geplaatst 23 april 2012 - 14:44

nisha zei:

in mijn eerste nestje leven ze toch nog allemaal :LOL: :LOL:

voila, levende bewijs :LOL:
Geplaatste afbeelding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#26 Geplaatst 23 april 2012 - 14:46

nisha zei:

dit risisco loop je ook als je gaat showen met je katten en met kittens thuis zit. zij brengen dit wel mee naar huis dan, of zet je je katten na een show eerst 10dagen apart?
Oke een volwassen kat is sterker maar als je voor een kitten alle mogelijke besmettingen uit de weg gaat, is deze tegen niks bestand en bij het minste is het dan ziek.

Ik ben ook van deze mening.

Dan mag je ook niemand binnen laten want hebben zij niks meegebracht?

En jij mag ook met niemand in aanraking komen of je brengt ook wat mee naar huis.

Mijn kittens waren 10 weken oud en hebben er niks aan over gehouden. Ik heb al eerdere nestjes geshowd en nog nooit iets voor gehad. Het kan altijd gebeuren, dat zeg ik niet.

Als je je nestje showd, niemand laten aankomen, zeker niet laten aaien door bezoekers.

Dit is mijn mening.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#27 Geplaatst 23 april 2012 - 15:12

Veerle zei:

i

Maar iedereen moet voor zichzelf beslissen of ze het doen of niet en 't hangt natuurlijk ook van de kittens af of ze groot en sterk genoeg zijn om al mee te nemen op zo'n jonge leeftijd.

gr.

veerle

dit vind ik mooi gezegd. ken je katten/kittens noem ik dat. Jij weet zelf best wat kan en wat niet...

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#28 Geplaatst 23 april 2012 - 15:40

BestCoonsEver zei:

Dit is echt niet overdreven. Geloof me het gebeurd meer dan eens.
Deze kleintjes zijn enorm vatbaar, ze hebben nagenoeg geen weerstand, ze hebben 1 virusje nodig en het is gedaan.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#29 Geplaatst 23 april 2012 - 16:35

Wel, ze mogen toch niet naar Deinze omdat ze geen 10weken oud zijn :) ik heb juist gekeken, ik dacht dat het ook 2maanden was gelijk bij Belgicat. Dus voila, ze blijven lekker thuis :)
Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 9 katten

#30 Geplaatst 23 april 2012 - 20:34

Als ik kittens heb thuis, zou ik ook niet met mijn andere poezen gaan showen ;) Dat zijn idd ook risico's :)

Maar iedere fokker kiest voor zich of hij/zij deze risico's wil lopen. Ik vind het ook een bron voor stress en mogelijk FIP, wie zal dat zeggen. Nah, voor mij niet :) Ik heb er geen meerwaarde aan. Mensen moeten er maar mee showen als het kitten bij hun komt. Zelfs dan raad ik ze aan even te wachten na de stress van verhuis&verandering.

Mensen die hier binnenkomen vanaf de kittens bezoek mogen ontvangen zijn ook over een ontsmette dwijl gelopen en hun handen zijn ontsmet. Ze mogen de kittens wel eens aaien of vastnemen maar niet tegen de kleding. Pas na eerste enting. Tja, better safe then sorry hier :)

Uiteraard kan je niet alles voorkomen en leven in een glazen bol, maar voor mij zijn dit kleine dingetjes die geen moeite kosten, dus waarom zou ik ze niet doen ^^

Bewerkt door Serenity, 23 april 2012 - 20:41.

Geplaatste afbeelding