Spring naar inhoud

- - - - -

Met een nestje naar show?

• Log in om te reageren
137 reacties op dit onderwerp
nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#31 Geplaatst 23 april 2012 - 22:25

als je kittens van kleins af aan meeneemt naar een show zullen ze minder stress hebben dan een kitten die pas op 6maand naar een show gaat.
Had dit kitten volgens jou stress? ze voelde zich zelf in haar nopjes, een hele dag door
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#32 Geplaatst 24 april 2012 - 07:57

ohh haar kleur is wel supermooi! :heart: zit wel niet heel stressy uit e. :LOL:
Geplaatste afbeelding

biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 24 april 2012 - 09:12

oooh, daar is dat kleine schatje nog eens... ik heb haar gezien, en ze was he-le-maal niet stressy. die amuseerde zich wel met derest van de bende...
iedereen kiest voor zichzelf he, als een fokker het ziet zitten met zijn kittens te showen, is dat zijn/haar zaak...
je ziet toch veel nestjes hoor... maar ik denk niet dat ik het zou doen later.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#34 Geplaatst 24 april 2012 - 09:24

Maar een kitten kan toch ook beginnen vanaf 4 maanden, is helemaal niet te laat om stress te voorkomen.

henny
henny
  • 1.601 berichten

#35 Geplaatst 24 april 2012 - 09:33

Een kitten is veel evenwichtger met 4 maanden!

Henny

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#36 Geplaatst 24 april 2012 - 09:44

Ja maar dames, Anja en Henny, gezondheid, evenwichtigheid dat doet toch allemaal niet ter zake. Zo'n kleintje is zo schattig en dus moet je die zo jong mogelijk showen :( :evil:
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

wea
wea
  • 5.944 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 24 april 2012 - 10:26

Ik wil er even op wijze ndat vaccienren op 7 weken om het naar een show te nemen voor sommige kittens hetzelfde is als niet gevaccineerd naar de show te gaan.

Je weet niet op het kittens immuunsysteem al gestrart is en zonder dat heeft een vaccinatie geen effect. Er is bij kittens altijd een periode waarin ze zelfs met vaccinaties eigenlijk onbeschermd zijn: wanneer de antilichamen van de moeder onder een bepaalde grens zijn gezakt, maar het kitten nog niet op een vaccinatie heeft gereageerd omdat het eigen immuunsysteemniet is opgestart.

Het is en blijft een gigantisch risico om met zulke jonge kittens te showen. Je weet niet of ze beschermd zijn door de vaccinaties, maar ze staan wel bloot aan een grote infectie druk. En je kan geluk hebben en dan gaat dat goed en je kan pech hebben ...

Trouwens een moederpoes met jonge kittens dan alleen showen, vind ik ook neit ze erg diervriendelijk eerlijk gezegd. Die kat wil toch bij haar kittens zijn?
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#38 Geplaatst 24 april 2012 - 10:41

jubikelcats zei:

Ja maar dames, Anja en Henny, gezondheid, evenwichtigheid dat doet toch allemaal niet ter zake. Zo'n kleintje is zo schattig en dus moet je die zo jong mogelijk showen :( :evil:

waarom begin je weeral zo arrogant (sorry voort woordgebruik) te doen? :evil: je klinkt gewoon zo : "Ik weet alles beter ik doe alles goed, en jullie, anderen wie anders denken , zijn dom." :'(

Bewerkt door BestCoonsEver, 24 april 2012 - 10:46.

Geplaatste afbeelding

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#39 Geplaatst 24 april 2012 - 10:43

wea zei:

Trouwens een moederpoes met jonge kittens dan alleen showen, vind ik ook neit ze erg diervriendelijk eerlijk gezegd. Die kat wil toch bij haar kittens zijn?

Ik denk niet dat iemand dat van plan was... ;)
Geplaatste afbeelding

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#40 Geplaatst 24 april 2012 - 15:45

jubikelcats zei:

spreek voor jezelf, je weet het allemaal beter, net als haar kleur maar een ongelijk kan je toch niet toegeven. als bepaalde mensen eens deftige raad zouden geven over hun zogenaamde kleurenkennis, hoefde ze niet mee naar de show.
Ach wat, ze ging anders toch mee, ter info, ze was de dag erna 10weken, klinkt dit net al ietsje beter????
IK beslis zelf wat ik met mijn kittens doe, of jullie dit goedkeuren of niet. IK weet best wat mijn kittens aankunnen of niet. zien jullie hen elke dag evolueren???? Ik dacht het niet!

er is hier een vraag gesteld van welke leeftijd showen, wel sommige doen het niet anderen wel. einde discussie!

Bewerkt door nisha's wonderland, 24 april 2012 - 15:46.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#41 Geplaatst 24 april 2012 - 15:49

wea zei:

moederpoes was er niet bij omdat ze showen haat. De mama heeft meer stress als het kitten en wat dat betreft, mama bekijkt haar nog 1 keer per dag en de rest van de tijd is djalissa bij granizada en belle en die waren erbij op de show.
Haar missen, nee want er is hier iemand geweest overdag bij ons thuis

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#42 Geplaatst 24 april 2012 - 18:27

Iedereen kent zijn kittens het best en moet doen waar hij zich goed bij voelt.

Is hetzelfde met een zwangere poes mee te nemen op show. Van zodra ze hier gedekt zijn of bij de kater zijn geweest, gaan ze niet meer mee op show. Ok je weet de eerste 3 weken niet of ze zwanger is of niet maar ik neem ze niet mee.

Moest ze achteraf terug krols worden (in die 3 weken) dan kan ze mee op show.

Ken ook fokkers die dit doen, zo lang de kat niet zichtbaar zwanger is, ze meenemen op show.

Dit effe off topic.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.787 berichten
  • 13 katten

#43 Geplaatst 24 april 2012 - 18:50

Ik vind het risico van zulke jongen kittens meenemen naar show veel te hoog.
Zelfs naar show gaan als ze zo jong zijn met volwassenen is al iets om als uitzondering te zien. Ook al zijn de kleintjes zelf nog zo ontspannen op show, de hele onderneming is nogal niet wat.
Dat risico nemen wij dan ook niet.
Als ze 13 weken zijn en wat karakter betreft vinden wij het oke, dan mogen ze mee (als er een geschikte show is)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 24 april 2012 - 22:02

wea zei:

Ik wil er even op wijze dat vaccineren op 7 weken om het naar een show te nemen voor sommige kittens hetzelfde is als niet gevaccineerd naar de show te gaan.
Dit wilde ik ook zeggen. Op de Felcandag nog uitgebreid over gehoord door 1 van de sprekers daar.

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#45 Geplaatst 24 april 2012 - 22:11

Uiteraard moet iedereen de keuze maken die hij denkt dat goed is.
Ik zeg niet dat het fout is of goed. Nogmaals dat moet iedereen zelf beslissen.  
Ik persoonlijk zou niet zo'n jong kitten mee nemen om een kleur determinatie te laten doen. Dan wacht ik wel wat langer. Of ik laat de stamboom op later tijdstip wijzigen.
Je zult je eigen kittens het beste kennen, maar dan nog kun je niet zeker weten of ze geen stres hebben en of ze voldoende weerstand hebben tegen alles wat er op een show rond dwarrelt.
Ook al ziet een kat er relaxed uit....ze hebben wel de spanning van alles om hen heen....dat is ook een soort stres...en dat hoeft niet altijd geuit te worden in de voor ons duidelijke aanwijzingen.