Spring naar inhoud

- - - - -

Met een nestje naar show?

• Log in om te reageren
137 reacties op dit onderwerp
Yvonne1
Yvonne1
  • 74 berichten

#46 Geplaatst 24 april 2012 - 23:29

Serenity zei:

Als ik kittens heb thuis, zou ik ook niet met mijn andere poezen gaan showen ;) Dat zijn idd ook risico's :)

Maar iedere fokker kiest voor zich of hij/zij deze risico's wil lopen. Ik vind het ook een bron voor stress en mogelijk FIP, wie zal dat zeggen. Nah, voor mij niet :) Ik heb er geen meerwaarde aan. Mensen moeten er maar mee showen als het kitten bij hun komt. Zelfs dan raad ik ze aan even te wachten na de stress van verhuis&verandering.

Hier ben ik het helemaal mee eens!
En uiteraard zijn er thuis ook risico's, ook met bezoekers, maar dit is wat mij betreft niet te vergelijken met het extra gesleep, het in de rij staan wachten bij de medische keuring, een hal volgeladen met katten etc.
Voor mijzelf zou ik geen enkele reden kunnen bedenken om dergelijke éxtra risico's te lopen.

wea
wea
  • 5.944 berichten
  • 4 katten

#47 Geplaatst 25 april 2012 - 11:21

Havvanur zei:

Dit wilde ik ook zeggen. Op de Felcandag nog uitgebreid over gehoord door 1 van de sprekers daar.

Ja dat klopt, daar is toen ook uitvoerig over gesproken. Je weet gewoon niet 100% of een kitten beschermd is tegen ziekte. zelfs al vaccineer je dat vanaf 6 weken om de 2 weken, dan nog is er een moment dat ze bijna niet beschermd zijn. (in de VS zeggen ze om de 2 weken bij hoge infencite, op de felcan om de 3-4 weken.). Maar ik heb met de spreker gesproken en zij raden om de 3 weken aan omdat het anders te duur wordt voor asielen. Maar ook shows, worden net als asielen gerekend onder plaatsen net hoge infectie druk.

Dus je hebt een portie geluk nodig als je met kittens naar een show gaat...
je moet dan hopen dat hun immuunsysteem toch al werkte bij de vaccinatie
Indien niet, moet je hopen dat het maternale immuunsysteem nog voldoende werkt
en dat er geen kontakt is met ziekte kiemen. En een haartje van een kat kan al basmettelijk zijn hé.... Plus dan mensen die katten aaien en daarna deurklinken of zo aanraken, een koffietje betalen,...
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#48 Geplaatst 25 april 2012 - 11:24

Vanaf welke leeftijd is het dan aan te raden om te showen? (lees=minste gevaar, want anders zal het antwoord "niet showen" zijn, vermoed ik :oops: )

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#49 Geplaatst 25 april 2012 - 11:37

wea zei:

Plus dan mensen die katten aaien en daarna deurklinken of zo aanraken, een koffietje betalen,...

Als fokkers een nestje op show meenemen, ik denk niet dat ze aan iedereen toelaten om de kittens te aaien of zo hoor. En voor jezelf heb je ontsmetting gel dus ja kan gerust een koffietje betalen :d ( als wij met onze poezen op show gaan, ontsmet ik mijn hand heel vaak, dat ik ze zeker niet kan besmetten + we zetten plexis op de voorkant vant kooi, op de zijkanten en bovenop ook dat er zeker niemand aan kan. )
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#50 Geplaatst 25 april 2012 - 12:20

hilleke zei:

Vanaf welke leeftijd is het dan aan te raden om te showen? (lees=minste gevaar, want anders zal het antwoord "niet showen" zijn, vermoed ik :oops: )

Vanaf 14 weken. :)

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#51 Geplaatst 25 april 2012 - 12:48

Echt veilig zou ik het pas doen vanaf 4 maanden. Daarvoor is een hogere risico vind ik.
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#52 Geplaatst 25 april 2012 - 13:00

Oeps ik bedoelde ook 4 maand dus 16 weken :oops: even verkeerd gerekend! :oops:

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#53 Geplaatst 25 april 2012 - 16:39

Showen is ALTIJD een gevaar, zowel voor kittens als volwassene!

Wil je niks in huis halen, dan moet je weg blijven op shows.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#54 Geplaatst 25 april 2012 - 17:11

Magic Coonie zei:

Showen is ALTIJD een gevaar, zowel voor kittens als volwassene!

Wil je niks in huis halen, dan moet je weg blijven op shows.

tja... maar een volwassen kat... dit gaan we nu krijgen! brengt niks op. zij hebben toch altijd gelijk. mij maakt het niet uit wie gelijk heeft: mijn katten, dus ik hoef niemand verantwoording te zeggen...

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#55 Geplaatst 25 april 2012 - 17:51

nisha zei:

tja... maar een volwassen kat... dit gaan we nu krijgen! brengt niks op. zij hebben toch altijd gelijk. mij maakt het niet uit wie gelijk heeft: mijn katten, dus ik hoef niemand verantwoording te zeggen...

;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#56 Geplaatst 25 april 2012 - 18:52

BestCoonsEver zei:

Als fokkers een nestje op show meenemen, ik denk niet dat ze aan iedereen toelaten om de kittens te aaien of zo hoor. En voor jezelf heb je ontsmetting gel dus ja kan gerust een koffietje betalen :d ( als wij met onze poezen op show gaan, ontsmet ik mijn hand heel vaak, dat ik ze zeker niet kan besmetten + we zetten plexis op de voorkant vant kooi, op de zijkanten en bovenop ook dat er zeker niemand aan kan. )
Bij ons mag niemand aan de katten komen, zonder ontsmetting dan.
Maar die ontsmetting is ook maar beperkt. Virusjes kun je niet tegen beschermen.Of je moet ze allemaal mondkapje om gaan doen ;)

Het is inderdaad altijd een risico als je shows loopt. Maar met de hele kleintjes en die mee te nemen is het risico gewoon hoger. Dat kun je als kul afdoen, maar het is gewoon zo.
Kleintjes en oudjes zijn vatbaarder....dat is bij alle levendewezens zo.

wea
wea
  • 5.944 berichten
  • 4 katten

#57 Geplaatst 26 april 2012 - 11:52

BestCoonsEver zei:

ja men moet doorgaands zijn handen ontsmetten voor men de kittens aanraakt, maar wat men vaak vergeet is dat mensen daarna ook nog dingen aanraken en en dat er via zulke dingen ook besmetting kan voorkomen. koopt de fokker een koffietje, dan kan in theorie ook het wisselgeld besmet zijn en moet ook de fokker de handen ontsmetten voor die de kitten aanraakt.
Of oppervlaktes zoals tafels, de handen/mouwen van de keurmeesters,.... Omdat men niet weet of de kittens beschermd zijn door vaccinatie moet men ze 100% beschermen tegen virussen. en doe dat maar eens op zo'n show...

Zelfs voor volwassen, gevaccineerde katten is een show een plaats waar ze makkelijk ziektes kunnen opdoen, laat staan onbeschermde kittens.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#58 Geplaatst 26 april 2012 - 15:08

wea zei:

koopt de fokker een koffietje, dan kan in theorie ook het wisselgeld besmet zijn en moet ook de fokker de handen ontsmetten voor die de kitten aanraakt.
Of oppervlaktes zoals tafels, de handen/mouwen van de keurmeesters,.... Omdat men niet weet of de kittens beschermd zijn door vaccinatie moet men ze 100% beschermen tegen virussen. en doe dat maar eens op zo'n show...

en wat heb ik geschreven?? :louche: dat geen mens gaat mijn kitten aanraken, 2. ik ontsmet mijn eigen handen elke keer voor ik mijn eigen katten zou aanraken! :evil: En ja, dat is een risico, maar ja, keurmeester ontsmet zijn handen elke keer na elke kat, en de tafel wordt ook ontsmet. dus, als je zo anti-show mens bent, tis beter als je thus blijft. FF ooftopic : Trouwens als je op trein of bus zit, weet je hoeveel bacterien op je hand plakken elke keer dat je wat vastpakt? Dezelfde geld gaan we niet meer op straat voor wij ook ziek worden. :trance:
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.724 berichten
  • 4 katten

#59 Geplaatst 26 april 2012 - 15:33

Ik denk niet dat WEA jou nu speciaal viseerde hoor.  Ze praat algemeen volgens mij... ;)
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#60 Geplaatst 26 april 2012 - 15:38

Evyke81 zei:

Ik denk niet dat WEA jou nu speciaal viseerde hoor.  Ze praat algemeen volgens mij... ;)

maar ze heeft wel mijn berichtje geciteerd :LOL: :p mja  je hebt waarsslijk gelijk :)
Geplaatste afbeelding