Spring naar inhoud

- - - - -

Met een nestje naar show?

• Log in om te reageren
137 reacties op dit onderwerp
Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#91 Geplaatst 04 mei 2012 - 09:52

Ik denk dat er meer aan bewustwording gedaan kan worden.

- Katten die het niet leuk vinden thuis laten
- kittens niet voor 14 wkn op show
- geen zwangere, net klaar met hun nest moederpoezen op show
- geen zieke dieren op show ook al is het maar een klein probleem

Het sociale aspect hoef niet verloren te gaan. En ook de competitie niet.

Thuis keuren is natuurlijk altijd een optie voor mensen die willen weten wat en hoe maar dan moet je de keurder ook hier de reiskosten en een redelijke vergoeding voor geven. Probleem blijft dat deze persoon de standaard moet respecteren en niet zijn eigen persoonlijke smaak de voorhand moet geven. ( heel idealistisch gezien)

Party's organiseren met katten is af te raden, er is geen veterinaire controle, en wanneer mensen geen idee hebben dat de kat ziek is kunnen er zeer vervelende situaties ontstaan.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#92 Geplaatst 04 mei 2012 - 09:55

Nahs zei:

Nisha noem ik jou met naam en toenaam?
NEEN
Maar blijkbaar voel je je aangesproken geeft toch ook te denken!

Neem toch eens niet alles zo persoonlijk op, Het is een discussie met voors en tegens als je alles zo op je zelf betrekt is het erg vermoeiend

In de wachtzaal van mijn DA zit ik altijd alleen met me kittens :) puur omdat hij op afspraak werkt!

nee je zegt het algemeen: wie met jonge kittens showt is een onverantwoorde fokker. Ik show met kittens op die leeftijd dus in jouw ogen ben ik dus onverantwoord.
Maar goed, heb het al eerder gezegd en ik ga me ook niet blijven verdedigen ook.
Ik vind er niks mis mee en ik doe wat ik denk goed te zijn voor mijn kittens. Niemand zaken mee.

Wat betreft een keurmeester op bezoek, moet je dan diegene nemen die het dichtste tegen jou woont, tja dan kan ik beter zelf kijken want diegene die hier in de buurt woont, wil ik niet eens om mijn katten te keuren op een show :LOL:
wat betreft het te vragen aan andere catteries: die zijn ook niet altijd juist (is gebleken bij djalissa op mijn forum) Uit een silver shaded en een choc kan nooit geen silver shaded komen, wel tabby en daarbij nog eens dat ik een slechte kleurenkennis had.

en daarbij komt dat ik dit ook in het topic van djalissa heb gevraagd of iemand tips had naar de kleur en ik heb nog steeds van NIEMAND een antwoord erop gehad.

Zeg dan nog eens om het op een forum te vragen, dan laat ik het liever doen op een show, waar ik geen verwijten naar mijn hoofd geslingert krijg en dat mijn kleur WEL juist is nu.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#93 Geplaatst 04 mei 2012 - 09:58

Nahs zei:

- kittens niet voor 14 wkn op show

vanaf 14weken heb je geen nestklasse of babyklasse meer, lees de reglementen van de shows in belgie. Dan moeten ze het er gewoon uitlaten ook

henny
henny
  • 1.601 berichten

#94 Geplaatst 04 mei 2012 - 10:08

wat betreft het te vragen aan andere catteries: die zijn ook niet altijd juist (is gebleken bij djalissa op mijn forum) Uit een silver shaded en een choc kan nooit geen silver shaded komen, wel tabby en daarbij nog eens dat ik een slechte kleurenkennis had.

Zeker wel, de shading zal wat zwaarder kunnen zijn maar het is zeker mogelijk. Uit een goed gefokte shaded zal de shading de eerste generatie na een solid nog correct kunnen zijn!! Ook als de shading op basis van ticked is dan is de kans nog groter.
Heb je wel de 'kennis' op jouw forum?

Henny

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#95 Geplaatst 04 mei 2012 - 10:10

henny zei:

Zeker wel, de shading zal wat zwaarder kunnen zijn maar het is zeker mogelijk. Uit een goed gefokte shaded zal de shading de eerste generatie na een solid nog correct kunnen zijn!! Ook als de shading op basis van ticked is dan is de kans nog groter.
Heb je wel de 'kennis' op jouw forum?

het was iemand die op dit forum meer zit dan bij mij dat dit had gezegd, dus ik vermoed dat er bij mij dan meer kennis zit dan hier :LOL: :LOL:

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#96 Geplaatst 04 mei 2012 - 11:40

O:) O:) natuurlijk...... Succes iig aan iedereen die showt. Hopende dat niemand zijn kittens ziek worden met een show zoo jong.
Geplaatste afbeelding

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#97 Geplaatst 04 mei 2012 - 12:05

britjes zei:

O:) O:) natuurlijk...... Succes iig aan iedereen die showt. Hopende dat niemand zijn kittens ziek worden met een show zoo jong.

bedankt voor je intresse, nog steeds gezond... :dancer: :dancer: :dancer:

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#98 Geplaatst 04 mei 2012 - 12:43

ben blij dat je het woord NOG zegt O:)
Geplaatste afbeelding

BiGe
BiGe
  • 112 berichten

#99 Geplaatst 04 mei 2012 - 13:52

Ik persoonlijk zal nooit met zo'n kleine ukkie op show gaan. Ik vind ze nog veel te klein! Maar dat is mijn mening.

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#100 Geplaatst 04 mei 2012 - 17:42

@Nisha hoe meer ik je reacties lees hoe meer ik het gevoel krijg dat enkel jouw waarheid juist is.
Dus iedereen WEES GEWAARSCHUWD enkel Nisha is juist ! Zij waant zich echt God. Zij alleen bezit de kennis.
Met kittens jonger dan 12  a 13 weken show je niet, en zelfs dan is er nog meer dan voldoende risico.
Wanneer je naar de keurmeester S.W. ik kan je alleen maar zeggen dat zij in heel wat landen en clubs toch serieus wat aanzien kent maar ik heb echt de indruk als een keurmeester jouw katten niet het einde vinden dat je dan echt "pisnijdig" wordt.
Bovendien zijn in de omgeving van hier nog wel andere keurmeesters te vinden hoor die een serieuze determinatie kunnen doen "at home".

Ikzelf show enkel de kittens op 14 weken! kan ik ook want de kittens blijven hier ook doorgaans tot 16 weken een enkele keer gaan ze weg op 14 weken.

Met de mama's dat bepaal ik zelf, hier moet je je katten zelf een beetje kennen, ik heb zo enkele poezen die hun kittens aan comfort "tutteren" doen en nog tutteren op de leeftijd van 2 jaar en meer.  Hier mogen de mama's als ik zie dat ze in uitstekende conditie zijn toch terug op show na hun nestje zo rond de 16 à 20 weken anderzijds heb ik er geen enkel probleem ze langer dan 20 weken thuis te houden na een nestje.  Ik kijk dus eerst naar de mama.
Als ik de kittens show gaat de mama steevast mee als veilige haven voor de kleintjes.

maar zoals ik eerder aanhaalde een heel goede vriendin heeft een volledig nestje verloren na een show en het is dan dubbel en dik uitkijken.

Bewerkt door Randa, 04 mei 2012 - 17:43.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#101 Geplaatst 04 mei 2012 - 20:04

Randa zei:

@Nisha hoe meer ik je reacties lees hoe meer ik het gevoel krijg dat enkel jouw waarheid juist is.
Dus iedereen WEES GEWAARSCHUWD enkel Nisha is juist ! Zij waant zich echt God. Zij alleen bezit de kennis.
Met kittens jonger dan 12  a 13 weken show je niet, en zelfs dan is er nog meer dan voldoende risico.

wat raar, ik heb dezelfde mening van jou al een hele tijd. Je doet steeds uit de hoogte, al sinds de eerste keer dat ik je tegen kwam op een show. Ik ga dus ook niet zeggen: wees gewaarschuwt randa voelt zich beter dan een ander...

Hebben ze jou niet geleerd om persoonlijke vetes als moderator prive uit te vechten? want anders word dit vaak genoeg gezegd hier...
Mijn waarheid is niet de juiste maar die van jullie hiervoor ook niet. Het enige wat ik doe, is mijn mening zeggen. Of is dit enkel toegelaten voor bepaalde leden hier?
Ik denk dat vele mensen die al met hun kittens gaan showen zijn, niet eens meer durven te schrijven dat ze geweest zijn, alleen ik zwijg niet.
Ik kom op voor mijn idealen en waarden. Of is dit ook niet toegelaten misschien?

Bewerkt door nisha's wonderland, 04 mei 2012 - 20:05.

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#102 Geplaatst 04 mei 2012 - 21:33

Ik ben een maand geleden ook met de rode vuurbolletjes op show geweest. Ze waren toen 11 weken oud en de week erna ook op show geweest en toen 12 weken oud.

Iedereen moet voor zich zelf uitmaken of je dit doet of niet. Je kent het best je kittens.

Ook het showen met moederpoes doe ik niet nadat de kittens vertrokken zijn. Meestal blijven ze nog een maand of 2 - 3 thuis tot dat ze weer beter in vacht staan en wat dikker zijn en dat ze zich terug goed in hun hummmm voelen.

Maar er zijn idd moederpoezen waar je niks aan ziet, dat ze kittens gehad hebben.

En hier moet je dan weer zelf de beslissing nemen of je haar op show mee neemt of niet.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.787 berichten
  • 13 katten

#103 Geplaatst 04 mei 2012 - 22:09

Dames, allemaal graag ontopic blijven. elkaar aanvallen is niet nodig, hou het algemeen aub

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

cathy67
cathy67
  • 479 berichten

#104 Geplaatst 05 mei 2012 - 12:22

Ik ga ook met mijn kittens op show en ik gebruik dan zeker mijn eigen Sturdi. Dat is een groot voordeel hier in België dat je je eigen kooi kan mee nemen. Mijn kittens zijn gewoonlijk rond de twaalf weken oud. 10 weken vind ik te jong maar ik spreek alleen voor mijn nestjes. En de moederpoes blijf tot een half jaar na haar bevalling weg van shows. En als ze dan toch nog niet helemaal showklaar is dan blijft ze nog wat langer thuis.

Bewerkt door cathy67, 05 mei 2012 - 12:24.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#105 Geplaatst 05 mei 2012 - 12:46

cathy67 zei:

Ik ga ook met mijn kittens op show en ik gebruik dan zeker mijn eigen Sturdi. Dat is een groot voordeel hier in België dat je je eigen kooi kan mee nemen. Mijn kittens zijn gewoonlijk rond de twaalf weken oud. 10 weken vind ik te jong maar ik spreek alleen voor mijn nestjes. En de moederpoes blijf tot een half jaar na haar bevalling weg van shows. En als ze dan toch nog niet helemaal showklaar is dan blijft ze nog wat langer thuis.

Alleen de ronddwalende virussen die hou je ook met een sturdi niet tegen.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!