Spring naar inhoud

- - - - -

Nagels

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Fepke
Fepke
  • 25 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 24 april 2012 - 09:44

De laatste dagen hoor ik dat fepke op haar nagels loopt , je hoort dan Tik,tik,tik, als ze over het parket loopt , zijn haar nagels dan te lang en is dat erg ?

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#2 Geplaatst 24 april 2012 - 10:05

Ik weet niet of dat erg is, maar omdat mijn katten niet buitenkunnen, knip ik de nagels van hun voorpoten af en toe met een nagelknipper voor katten. Of doe ik toch een poging, want bij Lilly is dat een opdracht die veeeeel geduld vergt! ;)

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 24 april 2012 - 10:05

Fepke zei:

De laatste dagen hoor ik dat fepke op haar nagels loopt , je hoort dan Tik,tik,tik, als ze over het parket loopt , zijn haar nagels dan te lang en is dat erg ?

Ja en ja.

Plus Dierenklinieken

Even bijknippen dus. Dat kan met een speciale nagelknipper voor katten of een gewone nagelknipper. Wel opletten dat je niet in het roze gedeelte knipt.

Fepke
Fepke
  • 25 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 24 april 2012 - 10:28

kan ik dat ergens laten doen ?

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 24 april 2012 - 10:41

Je zou eens aan de dierenarts kunnen vragen of die het doet. Maar ik zou het eerst zelf proberen. Het nagels knippen zelf vinden de meeste katten al niet leuk en bij de dierenarts komt er alleen maar meer stress bij kijken.

Misschien kan je haar eerst in een handdoek wikkelen, zodat je haar wat beter onder controle kunt houden?

Maar ik kan me voorstellen dat het bij sommige katten haast onmogelijk is. De kat van mijn ouders is ook een lapjeskat en bij haar hoef je het echt niet te proberen. Maar gelukkig slijten ze bij haar vanzelf. (Ze gaat ook buiten, dus dan slijten ze wat sneller.)

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 24 april 2012 - 10:45

Wij doen het met twee :)
De ene houdt Luca vast in een bijna wurghouding en de ander knipt de nagels...
Het lukt best zelf hoor :)
All you need is love...and a cat! :love3:

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 24 april 2012 - 10:52

In dit filmpje zie je de handdoek-techniek (vanaf 3:22):

Toen ik voor het eerst las over het wikkelen in een handdoek had ik het niet zo begrepen, dus ik wikkel hun lichaampjes juist in een handdoek en laat hun kopjes eruit steken. En dan friemel ik één pootje uit de handdoek om daarvan de nageltjes te knippen. Over het algemeen gaat dat prima en ik vind het er wat kat-vriendelijker uitzien, dus zo doe ik het meestal. :d

En ik doe het ook weleens als ze liggen te slapen. Lekker makkelijk, geen gezeur. :lachen:

Bewerkt door B&B, 24 april 2012 - 10:53.

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 24 april 2012 - 10:59

Nog een instructiefilmpje:

Zo probeer ik het ook weleens en heel soms staan ze dat toe, maar het gaat een stuk beter met een handdoek. :)

Wat ik ook heb gemerkt: vooral niet nerveus worden, maar rustig blijven. Als jij nerveus wordt, dan wordt de kat dat ook. Als je bang bent om in het roze gedeelte te knippen, begin dan met echt alleen het puntje af te knippen. En als je maar 1 of 2 nageltjes kan doen per keer, dan is dat al een heel goed begin. Morgen weer een dag.

Succes! ;)

Bewerkt door B&B, 24 april 2012 - 10:59.

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 24 april 2012 - 11:03

Die handdoektechniek ga ik toch ook eens proberen :)

Fepke
Fepke
  • 25 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 24 april 2012 - 11:07

zal het eens proberen , bedankt alvast allemaal

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#11 Geplaatst 24 april 2012 - 13:10

Die handdoektechniek zal ik bij Lilly ook eens proberen!

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 25 april 2012 - 16:53

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het lukt bij jullie. Heb het zelf nooit zo durven doen als in het eerste filmpje, omdat ik vrijwel zeker weet dat dat met mijn katten alleen nog maar een groter gevecht gaat opleveren. Bij mij is het meer een mengelmoes van beide filmpjes. :)

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 26 april 2012 - 22:00

We hebben het geprobeerd!
Hij was even lastig en boos, maar kon niet uithalen duss...eigenlijk best positief :)

Sloeberke
Sloeberke
  • 187 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 03 mei 2012 - 10:11

Die handdoektechniek gaan we ook maar eens proberen...
Je hoort het wel of het gelukt is ;) :o

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 06 mei 2012 - 22:12

Ik zet mij gewoon op mijn knieën en hou de kat tussen mijn benen. En zo knip ik dan de nageltjes en da lukt zonder problemen.
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!